| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 43
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
Različna forenzična mnenja - razlogi in posledice
Nika Berčič, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Forenzična mnenja se nemalokrat razlikujejo med seboj. Gotovo bi lahko celo rekli, da kolikor je izvedencev, toliko je različnih mnenj. Te razlike so lahko takšne z malo odstopanja ali pa popolnoma nasprotujočih in kontradiktornih, divergentnih mnenj. Na takšne težave niso imuna nobena izvedenska mnenja, saj se razlike med njimi pojavljajo, če gre za strokovnjake, zaposlene v isti službi, zaposlene v isti državi ali pa neznancev, zaposlenih v različnih državah. Razlike med mnenji so verjetno pogostejše in jih je bolj logično pričakovati, če zadevo v pregled pošljemo izvedencem v različne države. Pa vendar si nasprotujejo tudi mnenja strokovnjakov iste stroke v isti državi, kar se zdravemu razumu z veliko verjetnostjo ne zdi najbolj logično. Toda kaj povzroča razlike v mnenjih? Ali gre za razlike pri izobraževanju in usposabljanju »forenzikov«? Ali so razlog različne metode preiskovanja sledi? Morda so krivi različni sistemi prepričanj, ki veljajo v določeni državi ali na določenem območju? Ali gre za vpliv pristranskosti zaradi primerov, ki so jih v svoji karieri »forenziki« že obravnavali? Ima pri tem morda vmes prste intuicija? Morda osebnost, personalna prepričanja in vrednote ključno prispevanju h končni odločitvi za podano mnenje? Naša naloga je ugotoviti, zakaj do razlik v izvedenskih mnenjih sploh prihaja ter kakšne so njihove posledice. Prizadevali si bomo odkriti, kje obstajajo tiste ključne pomanjkljivosti, ki prispevajo k tem razlikam.
Keywords: forenzika, forenzični strokovnjaki, izvedenska mnenja, ENFSI smernice, standardi, diplomske naloge
Published: 20.06.2018; Views: 481; Downloads: 52
.pdf Full text (925,80 KB)

2.
Metoda anketiranja za zajemanje podatkov in stališč o mobilnosti v urbanih območjih
Vivien Lorenčič, 2017, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je predstavljena metoda anketiranja za zajemanje podatkov in stališč o kakovosti mobilnosti v urbanih območjih. Predstavljen je proces planiranja prometa v mestih, ter izvajanje monitoringa in evalvacij za vrednotenje procesa trajnostnega načrtovanja. Za potrebe monitoringa in evalvacij se izvajajo anketni vprašalniki. Od tod je izhajal raziskovalni problem. Problem se je nanašal na vrste anketnih vprašalnikov, ki se uporabljajo za zajemanje podatkov in stališč o mobilnosti, ter na to kako jih smiselno strukturirati, da bi se lahko strokovnjaki lažje odločili za primeren anketni vrašalnik glede na namen anketiranja. V okviru raziskave so analizirani anketni vprašalniki za ugotavljaje stanja mobilnosti in potovalnih navad v urbanih območjih. Vprašalnike sem smiselno strukturirala v tabelo in jih razdelila glede na vertikalo in horizontalo. Po horizontali jih lahko razdelimo na dve skupini: na vprašalnike za strokovnjake in na vprašalnike za populacijo/uporabnike. Po vertikali pa jih lahko razdelimo glede na to koga ali o čem anketiramo. Za vsako skupino vprašalnikov je predstavljen vsaj po eden primer vprašalnika. Na podlagi v uvodu postavljene delovne hipoteze in problema so v sklepu zapisane ugotovitve raziskovalne naloge. V prilogah je katalog zbranih primernih preizkušenih anketnih vprašalnikov za določene namene anketiranja.
Keywords: prometni strokovnjaki, planiranje prometa, anketa, vprašalnik, mobilnost
Published: 13.09.2017; Views: 821; Downloads: 150
.pdf Full text (10,69 MB)

3.
Vloga managementa v zaposlovanju na primeru podjetja btc d.d.
Sara Vučko, 2017, master's thesis

Abstract: V okviru magistrskega dela smo obravnavali vlogo managementa v zaposlovanju. Kadrovsko-managerska funkcija ima osrednjo vlogo pri zaposlovanju, saj zagotavlja pogoje za ustreznejše delovanje podjetja oz. organizacije. Raziskovalno področje magistrskega dela zajema management poslovnih procesov, samo vlogo zaposlenih v organizacijah, zaposlovanje mladih v podjetjih (njihov položaj ter brezposelnost) in pa usposabljanje mladih na primeru podjetja BTC d.d. V teoretičnem delu smo predstavili management poslovnih procesov in izhodišča za obravnavo poslovnih procesov v podjetju BTC d.d. Management poslovnih procesov vključuje tudi vlogo managerjev, njihovo delo in naloge. Opredelili smo tudi vlogo zaposlenih v organizacijah. To poglavje zajema značilnosti sodobnih organizacij, zaposlene, delovno okolje in delovni čas, pripadnost zaposlenih organizaciji ter njihova vloga in učečo se organizacijo. Osrednji del magistrskega dela predstavlja zaposlovanje mladih v podjetjih. V tem poglavju izpostavimo položaj mladih na trgu dela v Sloveniji in Evropi, ter brezposelnost. Pomembno vlogo v tem poglavju igrajo tudi kadrovski strokovnjaki. V empiričnem delu smo preučili usposabljanje mladih na primeru podjetja BTC d.d. Zanimalo nas je mnenje mladih zaposlenih v družbi BTC d.d. v zvezi z usposabljanji in mnenje njihove kadrovske službe. Mlade v podjetju BTC d.d. vidijo kot gonilno silo napredka v najširšem možnem smislu. Kot pravijo sami, so edina starejša generacija v zgodovini naše civilizacije, ki se uči od mlajših. Rezultati so pokazali, da podjetje BTC d.d. stavi veliko na mlade zaposlene. Tako z vidika zaposlovanja, kakor z vidika usposabljanja. Skuša tudi zmanjšati brezposelnost mladih in jim daje nove priložnosti.
Keywords: Management, kadrovska služba/strokovnjaki, mladi, zaposlovanje, usposabljanje
Published: 04.09.2017; Views: 727; Downloads: 130
.pdf Full text (3,23 MB)

4.
Pomen odnosov z javnostmi na področju filmske industrije v Sloveniji
Monja Dobnik, 2017, master's thesis

Abstract: Osrednja tema magistrskega dela so Odnosi z javnostmi na področju filmske industrije v Sloveniji. V magistrski nalogi se seznanimo z odnosi z javnostmi, njihovo zgodovino, njihovim pomenom in njihovo sedanjo vlogo v družbi. Opredeljen je pojem slovenski film, njegova zgodovina in kako ga sprejema slovenska družba. Predstavljeni so tudi izsledki, kako sta pojma Odnosi z javnostmi in Slovenski film povezana. Prav tako so zapisani rezultati ankete, ki nam pomaga razumeti, kako lahko odnosi z javnostmi pripomorejo k večji prepoznavnosti slovenskega filma in kateri elementi odnosov z javnostmi so za to najpogosteje zaslužni oz. uporabljeni. Prvi del naloge se tako bolj posveča teoriji, drug del pa je empiričen in teorijo dopolnjuje.
Keywords: Odnosi z javnostmi, Slovenski film, Filmska industrija, Promocija, Strokovnjaki za odnose z javnostmi, Ustvarjalci slovenskega filma
Published: 06.04.2017; Views: 699; Downloads: 105
.pdf Full text (2,57 MB)

5.
Slovensko podjetništvo v letu krize
Miroslav Rebernik, Polona Tominc, Ksenja Pušnik, 2010, scientific monograph

Abstract: V jedru proučevanja največje svetovne raziskave podjetništva Globalni podjetniški monitor (GEM) je posameznik in celotni spekter dejavnikov, ki vplivajo na razmerja med podjetniki, podjetništvom, družbo in njenim razvojem. Podjetja ustvarijo posamezniki, na nagnjenost posameznika k podjetništvu pa vplivajo številni dejavniki v institucionalnem okolju, odnos družbe do podjetništva, kulturne vrednote in podobno. Ti dejavniki so različni glede na stopnjo dosežene ekonomske razvitosti posamezne države. V vsakem izmed tipov gospodarstev je vloga podjetništva drugačna, kar tudi zahteva drugačen odziv ekonomske politike in politike pospeševanja podjetništva. V monografiji smo kar nekaj analiz naredili tako, da smo Slovenijo primerjali s temi tipi gospodarstev, predvsem pa z državami, ki so nam po ekonomski razvitosti ali geografski umeščenosti bliže. Krajše poglavje v monografiji smo posvetili tudi globalnemu podjetniškemu indeksu – GEI indeksu, ki omogoča, da ločeno spremljamo tri ključna področja podjetništva v posamezni državi in jih globalno primerjamo, to so odnos do podjetništva, podjetniška aktivnost in podjetniške aspiracije. Leta 2009 je bilo v raziskovanje prvič vključeno tudi socialno podjetništvo.
Keywords: podjetništvo, podjetniki, značilnosti, poslovno okolje, motivacija, socialno podjetništvo, strokovnjaki, uspešnost, aktivnosti, podjetniška aktivnost, Globalni podjetniški indeks, gospodarska kriza, socialno podjetništvo
Published: 18.01.2017; Views: 1016; Downloads: 157
URL Link to full text
This document has many files! More...

6.
Podjetniška aktivnost, aspiracije in odnos do podjetništva
Miroslav Rebernik, Polona Tominc, Katja Crnogaj, 2011, scientific monograph

Abstract: Čeravno se glede na posamezne razvojne stopnje gospodarstva in družbe spreminja pomen in vpliv različnih tipov podjetništva, je podjetništvo vselej pomembno, saj zagotavlja in omogoča razvoj. Proučevanje podjetništva zato pomeni predvsem proučevanje temeljne gonilne sile, to je podjetnika in njegovih ambicij, inovativnosti in podjetnosti, pa tudi strahov in razlogov, ki preprečujejo, da bi se usposobljeni posamezniki usmerili v podjetništvo. Globalni podjetniški monitor (GEM) , ki proučuje svetovno podjetništvo že vse od leta 1999, prav posameznikom posveča posebno pozornost in svoja spoznanja gradi na informacijah, ki jih z obširnim anketiranjem pridobiva neposredno od njih. Ti posamezniki živijo in delajo v zelo različnih ekonomskih, socialnih, kulturnih in političnih okoljih, kar pomembno določa njihova hotenja in ravnanja, ki jih z našim raziskovanjem poskušamo spoznati in razumeti. Ob splošnih pogojih, ki spodbujajo ali pospešujejo podjetništvo v posamezni državi, se GEM osredotoča na tri sklope in sicer odnos do podjetništva, vključevanje v podjetniške aktivnosti in aspiracije podjetnikov. Za leto 2010 smo Slovenijo primerjali še z 58 drugimi državami iz vsega sveta.
Keywords: podjetništvo, podjetniki, značilnosti, poslovno okolje, motivacija, socialno podjetništvo, strokovnjaki, uspešnost, aktivnosti, podjetništvo, Globalni podjetniški monitor, podjetniška aktivnost, podjetniške aspiracije, odnos do podjetništva
Published: 18.01.2017; Views: 914; Downloads: 80
.pdf Full text (1,53 MB)
This document has many files! More...

7.
8.
UPORABA ANALITIČNEGA HIERARHIČNEGA PROCESA ZA OCENJEVANJE KMETIJSKO-OKOLJSKIH UKREPOV PROGRAMA ZA RAZVOJ PODEŽELJA
Monica Rudawiro Huehner, 2015, doctoral dissertation

Abstract: V številnih primerih in rezultatih, ki smo jih pridobili v pričujoči doktorski disertaciji, smo eno prioritetno učinkovitost dodelili številnim kmetijsko-okoljskim ukrepom za doseganje osrednjega cilja, za ocenjevanje kmetijsko-okoljskih ukrepov. S tem smo dokazali, da so ti ukrepi enakovredno prispevali k doseganju osrednjega cilja. Rezultati, ki smo jih pridobili pri ocenjevanju, jasno kažejo, da ekološke in integrirane metode kmetijske pridelave najpomembneje prispevajo k doseganju zastavljenih okoljskih ciljev in izboljšujejo sonaravno kmetijsko pridelavo. Obenem pa so ukrepi, ki preprečujejo nadaljnje zmanjševanje biotske raznovrstnosti in kontaminiranosti pitne vode ter njenih virov, neločljiv sestavni del aktivnosti na področju kmetijstva. Za Republiko Slovenijo je specifično, da ekološka pridelava sadja, vina in vrtnin spada med najpomembnejše kmetijsko-okoljske ukrepe.
Keywords: Cilj pričujoče doktorske disertacije je bila uporaba analitičnega hierarhičnega procesa (AHP) in spremljajoče programske opreme Expert Choice za ocenjevanje kmetijsko-okoljskih ukrepov, obenem pa smo želeli predstaviti, kako je to večkriterijsko metodo odločanja (VMO) mogoče uporabiti pri vprašanjih na področju kmetijstva. Za namene te disertacije smo prepoznali in hierarhično uredili tri kriterije in njihove atribute. Strokovnjaki so s pomočjo vprašalnikov izvedli parne primerjave pomebnosti elementov in pripravili mnenja o učinkovitosti teh ukrepov za doseganje vmesnih ciljev glede na izbrane kriterije. Namen ocenjevanja kmetijsko-okoljskih ukrepov je bila njihova natančna razvrstitev, ki bi lahko predstavljala osnovo za nadaljnje razprave o tem, kateri kmetijsko-okoljski ukrepi so najbolj uporabni in izvedljivi. Rezultati so pokazali, da ekološka in integrirana kmetijska pridelava zagotavljata največji prispevek pri vzpostavljanju sonaravnega kmetijstva.
Published: 29.06.2015; Views: 964; Downloads: 201
.pdf Full text (4,91 MB)

9.
KADROVANJE V MEDNARODNE CIVILNE MISIJE
Grega Novak, 2015, bachelor thesis/paper

Abstract: Z odločitvijo po ustanovitvi mednarodne civilne misije se istočasno predvidevajo delovna mesta in naloge pomembne za dosego mandata misije. Delovna mesta in mandat misije narekujejo kateri strokovnjaki bodo potrebni v misiji, področje znanj in veščin ter končno tudi finančno vrednost. Strokovnjaki iz različnih držav imajo možnost kandidirati na delovna mesta in tako lahko postanejo dragoceni kapital organizacije. Pripadniki misije poleg svoje matične države v prvi vrsti vedno predstavljajo organizacijo (mednarodno civilno misijo), v kateri službujejo. Delo v mednarodni civilni misiji predstavlja izziv in za marsikaterega strokovnjaka nov korak v njegovem življenju. Zato je pomembno, da se zavedamo potrebe po pripravah in usposabljanjih za samo službovanje v takšni organizaciji.
Keywords: mednarodne civilne misije, kadrovanje, strokovnjaki.
Published: 27.05.2015; Views: 975; Downloads: 69
.pdf Full text (517,79 KB)

10.
ZASNOVA E-TRŽNICE ZA SAMOSTOJNE STROKOVNJAKE S PODROČJA INFORMACIJSKIH TEHNOLOGIJ
Grega Jelenc, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava razvoj spletne programske rešitve, ki predstavlja e-tržnico za samostojne strokovnjake s področja informacijskih tehnologij. Podan je pregled obstoječih naprednih spletnih e-tržnic. V diplomskem delu je izdelana poenostavljena spletna e-tržnica, ki podjetjem ali posameznikom omogoča objavo njihovih projektov, za katere iščejo zunanje izvajalce. Na te projekte pa se nato lahko prijavijo samostojni strokovnjaki s področja informacijskih tehnologij ter oddajo svoje ponudbe. Naročnik projekta lahko izbere izvajalca. Uporabljena je prototipna metoda razvoja. Spletno e-tržnico smo razvili s pomočjo programskega jezika PHP, ogrodja CodeIgniter, knjižnice JQuery ter podatkovne baze MySQL. V diplomskem delu so prikazani: razvoj aplikacije, struktura podatkovnega modela, opis funkcij ter možnosti nadgradnje. Izdelan prototip je mogoče uporabiti kot povsem funkcionalno in varno spletno rešitev.
Keywords: e-tržnica, samostojni strokovnjaki, spletni razvoj, PHP, MySQL
Published: 12.08.2013; Views: 1020; Downloads: 79
.pdf Full text (1,73 MB)

Search done in 0.31 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica