SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 8 / 8
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
2.
3.
4.
EKONOMSKI IN TEHNIČNI VIDIKI IZGRADNJE POSLOVNO - STANOVANJSKEGA OBJEKTA V OBČINI ŠENTILJ
Gordana Krasić, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Vse se prične pri idejah. S starimi idejami ni mogoče doseči odločilnega premika. Nove, obetavne ideje pa pomenijo zagon, gibanje, energijo, življenje. Ena izmed takšnih novih, obetavnih idej, je za občino Šentilj vsekakor projekt izgradnje poslovno-stanovanjskega objekta. Diplomsko delo obravnava ekonomske in tehnične vidike izgradnje poslovno-stanovanjskega objekta. Osredotoča se predvsem na ugotavljanje potreb na tržišču in upravičenost same gradnje. V diplomski nalogi so zajeti stroški vseh gradbenih, obrtniških in instalacijskih del z infrastrukturo. Na podlagi le teh bomo poskušali ugotoviti, ali je projekt ekonomsko upravičen in s tem komercialno uspešen.
Keywords: Tržišče, ekonomska upravičenost, poslovno-stanovanjski objekt, stroški gradnje, nepremičnine
Published: 04.10.2010; Views: 1703; Downloads: 136
.pdf Full text (1,30 MB)

5.
INOVIRANJE NA PODROČJU GRADNJE PODZEMNIH HIŠ OBRAVNAVANO Z VIDIKA CENOVNE UPRAVIČENOSTI
David Zapušek, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V svoji diplomski nalogi sem se posvetil predstavitvi razvoja miselnega procesa od ideje do inovacije, podrobno opisal pojme invencija, difuzija, inovacija in na praktičnem primeru prikazal, kako inovacije vplivajo na sodobno energetsko, okoljsko, trajnostno ter človeku prijazno učinkovito gradnjo podzemnih hiš. Zaradi pomanjkanja prostora, povečanja števila prebivalstva, draženja surovin in zmanjševanja realnih plač srednjega delavskega razreda se povečuje želja po cenejšem, a enako kakovostnem bivanju. Ker okolju prijazni objekti načeloma predstavljajo dražjo začetno investicijo, se ljudje še vedno množično odločajo za preizkušeno klasično gradnjo. V svoji nalogi sem z ekonomskega vidika podal realno oceno, da je podzemna hiša prijazna do okolja, ljudi, nudi kakovosten bivalni prostor in je za cca 23% cenejša v fazi gradnje. V fazi obratovanja je primerljiva s pasivnimi hišami in občutno (za cca 80%) varčnejša od klasičnih varčnih hiš. Pri vzdrževanju podzemne hiše privarčujemo v primerjavi s klasično varčno hišo cca 45% v 50-letnem časovnem obdobju, saj je treba pri klasični hiši zamenjati veliko več stvari kot pri podzemni(ne upoštevaje časovno vrednost denarja).S spodbujanjem tovrstnih gradenj bi naša družba pridobila na naslednjih področjih: manjša zazidava kmetijskih površin,pomanjkanje prostora, uporaba trajnih materialov,nepotrebnost običajnih temeljev, manjša poraba materiala, manj delovne sile pri izgradnji objekta, trajnostno lep naravni izgled hiše, manjše plačilo davkov zaradi varčnosti in ekološkega učinka objekta, toplo pozimi, hladno poleti, možnost lepega pogleda, možnost postavitve visoke grede na strehi (pridelava vrtnin, toplotni izolator), grajena iz ekoloških materialov (neoporečni do okolja), povečuje dvoriščni prostor, zavetje pred močnimi padavinami, vetrovi in naravnimi katastrofami (burja, potres), zaščita pred radioaktivnim sevanjem, varno pred vlomilci, skrito (nudi zasebnost), ponekod bližje izviru vode (možnost samooskrbe), delno varno pred ognjem, zaščita cevi pred zmrzaljo, vrhunska tla za sajenje rastlin, relativno lahka izvedba, vodoodporno bivališče, zvočno izolirano, manj vzdrževanja, za 80%nižji stroški ogrevanja, nepotrebnost klimatske naprave. Zaradi vseh naštetih razlogov bi lahko podzemna hiša postala resnejša alternativa pri odločanju ljudi za novo gradnjo.
Keywords: Inovacija, invencija, inovacijski proces, tipi inovacij, trajnostne gradnje, trajnostno javno naročanje, dolgoročna in kratkoročna vizija, neto sedanja vrednost, doba povračila, stroški življenjskega kroga, cenovna primerjava enodružinske klasične in podzemne hiše.
Published: 12.12.2012; Views: 2090; Downloads: 153
.pdf Full text (1,45 MB)

6.
TEHNIČNI IN EKONOMSKI VIDIK GRADNJE HLEVA ZA KRAVE MOLZNICE
Klemen Podkrajšek, 2014, diploma project paper

Abstract: Projektna naloga v prvem delu obravnava opis oz. predmet investicije. Predstavljena je lokacija objekta, kakšni materiali in način gradnje je uporabljen in kakšni so cilji investicije t.j. novozgrajenega objekta. V nadaljevanju je narejena rekapitulacija vseh stroškov, ki so vezani na investicijo in sicer stroški v času priprave na gradnjo in pri sami gradnji. V drugem delu projektne naloge je prikazana doba vračanja investicije, torej v kolikšnem času se bo investicija povrnila.
Keywords: gradbeništvo, opis investicije, stroški gradnje, upravičenost investicije, doba vračanja
Published: 22.09.2014; Views: 1010; Downloads: 119
.pdf Full text (378,12 KB)

7.
ČASOVNA IN STROŠKOVNA ANALIZA GRADNJE OBJEKTOV Z ZIDNIMI SISTEMI WIENERBERGER OB PODPORI BIMA
Andrej Lešnik, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili in analizirali zidna sistema proizvajalca Wienerberger Opekarna Ormož d.o.o., in to pri različnih širinah. Obravnavana zidna sistema Porotherm S in Porotherm PROFI imata določeno tehnologijo izvedbe ter vključene elemente. Analizo smo izvedli ob pomoči informacijskega modeliranja stavb (BIM). Izdelali smo dva osnovna 3D-modela nosilnih sten, od katerih ima vsak šest variant modelov nosilnih sten, ki se razlikujejo po debelini zidu, uporabljenem zidnem sistemu in po tem, ali so v zidu odprtine ali ne, ter ju časovno in stroškovno analizirali.
Keywords: zidni sistem, opeka, BIM, stroški gradnje, časovna analiza
Published: 01.04.2016; Views: 663; Downloads: 112
.pdf Full text (3,02 MB)

8.
Tehnologije gradnje premostitvenih objektov na obstoječem železniškem omrežju s povečanjem funkcionalnosti uporabe provizorijev
Ivo Bojc, 2016, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava staranje obstoječe železniške infrastrukture, kjer je potrebno za njeno nemoteno delovanje sprotno obnavljanje (zamenjevanje) dotrajanih premostitvenih objektov na njej. V ta namen so se tekom časa v različnih državah razvile različne tehnologije gradenj, katerih skupni imenovalec je želja po čim manjšem motenju prometa na njej. Zapore prometa se lahko pri tem praviloma merijo samo v urah ali, pri večjih posegih, nekaj dneh. V pomanjkanju pregleda nad temi specifičnimi tehnologijami je v tem delu najprej narejena raziskava vseh omenjenih tehnologij in njihova medsebojna primerjava. Ker nobena od teh tehnologij ni univerzalna, vsaka od teh izkazuje določene prednosti in slabosti v konkretnih pogojih glede na lokacijo in specifične želje investitorjev. Zaradi tega je zelo pomembno, da je nabor možnih tehnologij čim večji, kar omogoča večjo prilagodljivost danim pogojem, in s tem njihovo večjo učinkovitost. Predpostavljamo, da se lahko s kombiniranjem nekaterih od njih ta nabor še nekoliko razširi. Mnoge od navedenih tehnologij uporabljajo provizorije, ki omogočajo odvijanje prometa po tirih nad odprto gradbeno jamo. Ker pa so njihovi razponi omejeni, je omejen tudi prostor pod njimi. Tako smo postavili tezo, da se lahko ta prostor pod provizoriji bolje izkoristi, s čimer bi se lahko pod njimi gradile večje konstrukcije kot do sedaj, tako da bi se povečala tudi funkcionalnost uporabe le-teh. V ta namen je v tem delu razvit nov način podpiranja provizorijev s sestavljivimi montažnimi oporniki, ki koristno širino gradbene jame pod njimi v določenih primerih povečajo, in s tem vplivajo na učinkovitost provizorijev.
Keywords: premostitveni objekti, mostovi, tehnologija gradnje, železniška infrastruktura, dotrajani objekti, ovire v prometu, zapore prometa, stroški ovir, provizoriji, potiskanje s strani, vrivanje konstrukcij, potisne steze, montažna gradnja, montažni opornik, prekladne konstrukcije, podporne konstrukcije, zagatne stene
Published: 11.07.2016; Views: 472; Downloads: 75
.pdf Full text (14,40 MB)

Search done in 0.17 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica