| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 28
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Cenovna primerljivost uporabe električnih vozil s klasičnimi vozili
Andrej Zorko, 2020, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu smo se osredotočili na dejstvo, ali je električni avtomobil za nakup in uporabo v prvem letu od nakupa lahko cenejši od avtomobila na klasičen pogon. Ker pa je vseh avtomobilov veliko, smo se odločili, da izberemo 8 parov oziroma razredov, kjer smo avtomobile primerjali po velikosti, pri tem pa sta posamezna avtomobila v razredu enako velika, hkrati pa imata tudi približno enako moč motorja. Ker pa je vseh relevantnih podatkov pri primerjavi preveč, smo se odločili, da bomo zajeli 4 bistvene podatke, in sicer ceno avtomobila, strošek registracije, strošek zavarovanja in strošek porabljene energije oz. goriva. V diplomskem delu smo poiskali ceno posameznega vozila po rednem ceniku, nismo dodajali dodatne opreme. Ceno registracije in zavarovanja smo pri vseh izbranih avtomobilih opravili pri istem ponudniku, ceno porabljenega goriva oz. energije pa smo določili v primeru goriva s ceno, ki jo regulira država, pri električni energiji, pa izračunali povprečno ceno električne energije 5 različnih dobaviteljev v Sloveniji. Ko smo zbrali vse potrebne podatke, smo lahko končno opravili izračune ter tako dobili končno številko stroška posameznega avtomobila. S tem smo lahko opravili primerjavo v posameznem razredu, kateri avtomobil se kupcu bolj splača kupiti. V diplomski nalogi smo ugotovili, da se to razlikuje od razreda do razreda, saj se ponekod bolj splača električni, ponekod pa še vedno zmaga avtomobil na klasičen pogon.
Keywords: električen avtomobil, klasičen avtomobil, strošek uporabe, skupni letni strošek, razlika v ceni uporabe
Published: 23.10.2020; Views: 215; Downloads: 34
.pdf Full text (1,12 MB)

2.
Primerjava količine armature in ponudbenih cen za različne objekte
Nastja Ozvatič, 2020, diploma project paper

Abstract: Projektna naloga obravnava primerjavo količin armature in ponudbenih cen za dobavo in vgrajevanje armature pri različnih objektih. V projektni nalogi smo se omejili na obravnavo železokrivskih del pri treh različnih stavbah, in sicer dve enodružinski hiši in vrtec, za katere so načrti gradbenih konstrukcij že pripravljeni. Za namene oblikovanja ponudbene cene za gradbene objekte smo na kratko opisali postopek izdelovanja popisa del, predizmer in ponudbenega predračuna. Po teoretičnem opisu določanja ponudbenih cen smo izdelali še analizo cene za enoto mere za popisne postavke železokrivskih del. Sledi teoretični in praktični prikaz postopka pridobitve izvlečkov armature z uporabo programa Allplan. V aplikativnem delu smo za izbrane objekte opisali arhitekturne in funkcionalne zasnove ter podrobnejše opise konstrukcijske zasnove, kjer so podrobneje predstavljeni armiranobetonski elementi. Za obravnavane objekte smo podali količino izračunane armature in stroške za izvedbo železokrivskih del. Količino dobljene armature smo pri izbranih objektih primerjali na dva načina, in sicer po konstrukcijskem elementu in na m2 bruto tlorisne površine stavbe. Za konec smo primerjali ponudbene predračune za postavke železokrivskih del.
Keywords: popis del, količina armature, ponudbeni predračun, strošek armature
Published: 15.09.2020; Views: 183; Downloads: 59
.pdf Full text (5,55 MB)

3.
Transportna dokumentacija v železniškem prometu
Špela Aškerc, 2020, bachelor thesis/paper

Abstract: Za nemoteno in uspešno opravljanje transporta v železniškem prometu je potrebnih vedno več dokumentov, posledično pa tudi vedno več vloženega dela ter časa. Vsak opravljen prevoz blaga je treba tudi dokumentirati. Z logističnega vidika se najprej vprašamo, koliko časa potrebujemo za določeno delo in koliko stroškov namenimo za stvari, ki so nujne za nemoteno opravljanje tega dela. V diplomskem delu zato strmimo k časovni in stroškovni analizi opravljanja dela. Posvetili se bomo predvsem pisanju tovornih listov v železniškem prometu in njegovi izboljšavi. V teoretičnem delu bomo najprej predstavili tovorni terminal, nato pa prikazali dokumente, potrebne za transport z vlakom z vidika odpreme, in dokumentacijo, ki spremlja vlak. V nadaljevanju se bomo posvetili podrobnejši predstavitvi tovornega lista in dejanskega stanja v podjetju. Podali bomo rešitev in analizirali trenutno stanje ter stanje z uvedbo rešitve in ju primerjali med seboj.
Keywords: železniški promet, dokumenti, tovorni list, čas, strošek
Published: 17.08.2020; Views: 207; Downloads: 51
.pdf Full text (2,31 MB)

4.
Menjava stare CNC stružnice za novo
Rožle Ivanc, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Proizvodna podjetja nenehno poskušajo ostati konkurenčna v primerjavi z drugimi podjetji ter se trudijo izboljšati izdelke in povečati gospodarnost podjetja. Investicije takšnih podjetij so nujne za njihovo rast. Nakup novega stroja predstavlja naložbo, v katero se podjetje podaja z željo po rasti in razvoju. Odločitev za nakup CNC stroja temelji na analizi pridobljenih podatkov. Analiza stanja proizvoda s starim strojem v primerjavi z novim bo omogočala argumentiranje za investicijo in proti njej. S pomočjo dobljenih rezultatov se nato vodstvo odloči za investicijo ali ne.
Keywords: Računalniško numerično krmiljenje, stružnica, investicija, strošek
Published: 19.09.2019; Views: 326; Downloads: 47
.pdf Full text (1021,97 KB)

5.
Vpeljava smed metode na robotsko kovaško linijo v podjetju unior d.d.
Primož Žlaus, 2018, master's thesis

Abstract: Vsako podjetje si v današnjih časih želi skrajšati zastoje in proizvajati z razpoložljivi kapacitetami vedno več izdelkov. Tržišče je najpomembnejši dejavnik, ki se mu vsa podjetja v današnjih dneh prilagajajo, saj so od njega odvisna. Magistrska naloga je namenjena uvedbi metode hitrih menjav na kovaško robotsko linijo oziroma t. i. SMED metode. Na robotski kovaški liniji sem analiziral čase menjav in nato opravil SMED delavnico. Po izvedeni delavnici sem čas menjave z vsemi spremembami še enkrat analiziral ter podal zaključke o uspešnosti glede na stroške in čas menjave.
Keywords: metoda SMED, robotska kovaška linija, čas, strošek, tržišče
Published: 29.03.2018; Views: 732; Downloads: 134
.pdf Full text (3,29 MB)

6.
Vpliv absentizma na uspešnost poslovanja organizacije
Jan Burger, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Naloga se dotika managementa človeških virov skozi ključne dejavnike kulture, dela in odnosov, ki se odražajo skozi absentizem in tihi absentizem na delovnem mestu. Poudarja, da je management človeških virov tisti, ki skrbi za organizacijo, vsebino dela in se ukvarja z ljudmi, njihovimi potenciali in rezervami kot dodanimi vrednostmi. Tisti management, ki ceni individualnost, navdušenje, sodelovanje in skupen razvoj skozi kulturo, delo in medsebojne odnose, tako vzpostavlja pripadnost organizaciji in participacijo delavcev pri rezultatih dela. Absentizem je ključni problem delodajalcev, saj neposredno vpliva na vodenje in upravljanje organizacije in s tem na uresničevanje zastavljenih programov in ciljev. V empiričnem delu raziskave preverjamo z anketnima vprašalnikoma in postavljenimi trditvami stopnjo strinjanja ali nestrinjanja z zadovoljstvom s kulturo, delom in odnosi v organizaciji in prisotnost tihega absentizma na delovnem mestu. Raziskava je pokazala, da je v raziskani organizaciji absentizem prisoten podpovprečno vendar pa bistveno ne vpliva na uspešnost poslovanja organizacije. Zaposleni so povprečno zadovoljni v organizaciji. Opozorila pa je organizacijo, da mora več pozornosti namenjati ob organizacijskih potrebah tudi individualnim potrebam zaposlenih skozi načrtovanje programov, razporejanje dela in zaupanja pri izvajanju nalog vsem delavcem ter dovoliti večjo stopnjo samoodgovornosti za izkoristek delovnega časa in izvajanja nalog.
Keywords: Človeški viri, absentizem, poslovanje, strošek, kultura, delo, odnos
Published: 08.11.2017; Views: 477; Downloads: 71
.pdf Full text (1,50 MB)

7.
Projekt izdelave reduktorja za železarski obrat
Matej Pongračič, 2017, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljen celoten projekt izdelave reduktorja po naročilu za železarski obrat, kjer se je obstoječi pokvaril in je bilo po proizvajalčevi tehnološki dokumentaciji potrebno narediti novega. Opisan je način in postopek, kako smo k projektu pristopili, ga najprej dobro analizirali ter razdelili na manjše sklope, za projekt pripravili ponudbo ter ga na koncu tudi realizirali. Dodaten izziv je bil tudi čas, saj je bilo projekt potrebno pripraviti in izpeljati v najkrajšem možnem času, pri čemer pa kvaliteta ni smela biti vprašljiva. Z dobrim vodenjem in organizacijo smo projekt uspešno izpeljali ter s tem zagotovili podjetju dober posel.
Keywords: reduktor, ponudba, strošek, kosovnica, sestavnica, analiza
Published: 04.10.2017; Views: 552; Downloads: 96
.pdf Full text (6,23 MB)

8.
Reorganizacija distribucijskega centra Maribor in Celje podjetja Intereuropa d.d.
Melanie Trčalek, 2016, master's thesis/paper

Abstract: Predmet našega raziskovanja sta distribucijska centra podjetja Intereuropa d. d., ki sta locirana v Mariboru in Celju. S pomočjo pridobljenih podatkov od podjetja Intereuropa d. d. smo opravili številne analize, s pomočjo katerih smo ugotavljali, ali je potrebna reorganizacija katerega izmed distribucijskih centrov z namenom zmanjšanja stroškov podjetja Intereuropa d. d. Reorganizacija je predvsem mišljena v smislu, ali je za podjetje bolj ugodno kateri izmed dveh distribucijskih centrov ukiniti ali obdržati obstoječe stanje. Tako smo v prvem delu naloge opredelili teoretične osnove, kjer smo ugotovili, da so distribucijski centri zelo pomemben člen v preskrbnih verigah, saj zagotavljajo delovanje distribucijske logistike. Njihova vloga je pomembna pri dobavi, saj preskrbne verige postajajo skladno z globalizacijo trga in kompleksnostjo končnih izdelkov vedno bolj kompleksne. V drugem delu naloge je potekala raziskava in številne analize poslovanja distribucijskega centra v Mariboru in v Celju. S pomočjo raziskave in rezultati analiz smo ovrgli obe naši zastavljeni tezi, kajti ugotovili smo, da oba distribucijska centra poslujeta negativno. Glede na negativne rezultate poslovanja obeh centrov smo mnenja, da so potrebni določeni ukrepi za zmanjševanje stroškov v obeh distribucijskih centrih. Zagotovo rešitev ni reorganizacija, kot smo si jo zamislili v naši nalogi, ampak so potrebne manjše spremembe, kot so boljša izkoriščenost skladiščnih prostorov in boljša razporeditev že zaposlenih delavcev glede na obseg dela.
Keywords: Distribucijski center, logistika, strošek dostave, strošek prevzema, gospodarska kriza
Published: 07.12.2016; Views: 1164; Downloads: 32
.pdf Full text (2,52 MB)

9.
ODLOČITVENI SISTEM ZA IZBOR OSKRBOVALNE VERIGE V AVTOMOBILSKI INDUSTRIJI NA PRIMERU SKUPINE NOVEM
Gordana Tepić, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Uspešno upravljanje oskrbovalnih verig je ena izmed poglavitnih nalog v poslovnem svetu. V diplomskem delu opredelimo pojem oskrbovalnih verig in skozi glavne kazalnike predstavimo značilnosti globalne oskrbovalne verige. Ugotavljamo, da je globalna oskrbovalna veriga na konkretnem primeru kompleksna in zahtevna ter bistveno bolj tvegana kot lokalne oskrbovalne verige. Nestabilno povpraševanje oziroma nepredvideno obnašanje avtomobilskega trga namreč igra poglavitno vlogo pri tveganju v globalni oskrbovalni verigi. Geografska oddaljenost proizvodnje polizdelkov pogojuje dolge dobavne in reakcijske čase. Ugotavljamo tudi, da bi bila donosnost izdelka, proizvedenega v celoti v Sloveniji, boljša. V diplomskem delu uporabljamo izraz dolga oskrbovalna veriga za globalno oskrbovalno verigo in izraz kratka oskrbovalna veriga za lokalno oskrbovalno verigo.
Keywords: oskrbovalna veriga, kupec, tveganje, strošek, donosnost izdelka.
Published: 23.11.2016; Views: 799; Downloads: 129
.pdf Full text (1,93 MB)

10.
Izboljšanje poslovanja podjetja
Klemen Schweighofer, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V zaostreni gospodarsko-ekonomski in tudi finančni situaciji, v kateri se že daljše obdobje nahajamo, vedno intenzivneje težimo k spremembam na boljše. Vsako podjetje, družba ali druga oblika organizacije težijo k spremembam. S konkurenčnostjo, spremembami in z ustreznim prilagajanjem lahko situacijo spreminjamo, za to je zadolžen management kot vodilni v podjetju za vsa področja poslovanja. Poslovanje je uspešno, ko podjetje posluje pozitivno oz. z ustreznim dobičkom. To pa lahko dosegamo samo s pravilno zastavljenimi cilji na vseh področjih ter z uspešno realizacijo postavljenih ciljev. Naš cilj diplomskega projekta je dokazati, da lahko podjetje znižuje finančne stroške poslovanja na zelo ozkem področju, in sicer pri storitvah komunikacije, ki zajemajo stroške telefonskih (mobilnih in fiksnih) storitev, storitev interneta ter poštnih storitev. Na letni ravni komunikacijski stroški predstavljajo precejšen odhodek, postavi pa se vprašanje, ali je vedno tudi v celoti upravičen ter ali bi ga bilo mogoče znižati, kar bi pripomoglo k zmanjšanju stroškov podjetja. V nalogi smo predstavili konkretne podatke o višini stroškov na področju telefonije, interneta ter poštnih storitev v tipičnem malem podjetju. Predlagali smo spremembe in optimizirali dosedanje stroške teh storitev. S predlogi in dobljenimi rezultati smo dokazali, da je v podjetju mogoče znižati stroške komunikacije. Opredeljeni predlogi so lahko pomembno izhodišče za racionalizacijo podjetij v prihodnje tudi na drugih področjih.
Keywords: Management, strošek komuniciranja, optimizacija, poslovanje, podjetje.
Published: 10.11.2016; Views: 579; Downloads: 83
.pdf Full text (865,34 KB)

Search done in 0.31 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica