1. Medmedialnost v stripih po motivih književnih del Ivana Cankarja : magistrsko deloPatricija Sedminek, 2023, master's thesis Abstract: Magistrsko delo obravnava medmedialnost, natančneje medmedialne relacije in kombinacijo medijev, v izbranih delih Ivana Cankarja, in sicer v drami Hlapci, Hlapec Jernej in njegova pravica in zbirki črtic Moje življenje ter njihovih adaptacijah v stripovsko formo, Hlapci – ko angeli omagajo, Hlapec Jernej in pasja pravica in Moj lajf. V teoretičnem delu magistrskega dela je predstavljena medmedialnost kot literarnovedna disciplina, ki se deli na tri področja: intramedialnost, intermedialnost in transmedialnost. Predstavljene so likovne prvine in elementi stripa ter prepletanje medmedialnosti in stripa. V analitični del magistrskega dela so zajeta tri izbrana dela Ivana Cankarja (Hlapec Jernej in njegova pravica, Hlapci in Moje življenje) in stripovske adaptacije Igorja Šinkovca in Žige X Gombača (Hlapec Jernej in pasja pravica), Damijana Stepančiča in Andreja Rozmana - Roze (Hlapci – ko angeli omagajo) ter Tanje Komadina in Boštjana Gorenca - Pižame (Moj lajf). Na osnovi modela so analizirane medmedialne relacije in kombinacije medijev v stripovskih adaptacijah. Medmedialne relacije so analizirane na ravni vsebine skozi literarne osebe in pripovedovalca, literarni prostor in čas ter motive, teme in ideje. Kombinacije medijev so analizirane na ravni forme, in sicer z vidika stripovskega besedišča, vizualnih elementov ter kombinacije besedila in slike.
Ob analizi stripovskih adaptacij ugotovimo, da so medmedialne relacije in kombinacije medijev zaznamovale tako vsebinsko kot formalno obliko stripa. Medmedialne relacije so opazovane na ravni literarnih oseb, ki so v stripovske adaptacije največkrat prenesene in dodane (pripovedovalka Neža, angel in nadangel ljubezni, Tanja Komadina in Boštjan Gorenc - Pižama itd.), pripovedovalca, literarnega prostora in časa ter motivov, tem in idej, ki so pogosto označene z različnimi simboli. V obliki kombinacije medijev je opazovano stripovsko besedišče, ki največkrat zajema vizualno upodobljene zvočne učinke ter govorne in miselne oblačke. Vizualni elementi se dopolnjujejo z besedilom, avtorji uporabljajo različne tehnike upodobitve vizualnih elementov (Šinkovec uporablja tanko linijo flomastra, odsotnost barv; Stepančič uporablja kombinirano tehniko barvnih tušev, akvarela in mehkega svinčnika; Komadina uporablja digitalni kolor v toplih barvah). Kombinacija besedila in slik je opazovana s pomočjo teorije Scotta McClouda, ki razlikuje sedem kombinacij, s katerimi se lahko povezujeta slika
in besedilo. V stripih prevladuje izmenična kombinacija besedila in slike, pojavijo pa se tudi montaža, besedno specifične in slikovno specifične kombinacije.
Analiza izbranih stripov nam je pokazala, da se stripovska adaptacija Hlapci še najbolj približa izhodiščnemu besedilu, medtem ko stripa Hlapec Jernej in pasja pravica ter Moj lajf le sledita motivom izhodiščnega medija. Glavna funkcija kombinacij besedila in likovnih upodobitev je približevanje literarnih likov, ki nam zgodbe naredijo bolj doživete. Vloga medmedialnosti v stripih Hlapec Jernej in pasja pravica ter Moj lajf je zlasti aktualizacija dogajanja. Stripi imajo poudarjeno didaktično funkcijo. Vsebina je na nekaterih delih podvržena mainstreamovski kulturi. Tako v Hlapcu Jerneju mladi Sitar postane požrešni kapitalist, v Mojem lajfu pa se Ivan Cankar spremeni v Hulka. Keywords: Ivan Cankar, Igor Šinkovec, Žiga X Gombač, Damijan Stepančič, Andrej Rozman - Roza, Tanja Komadina, Boštjan Gorenc - Pižama, strip, medmedialne relacije, medmedialne kombinacije, vloga medmedialnosti Published in DKUM: 14.03.2024; Views: 368; Downloads: 52 Full text (1,48 MB) |
2. Delo z nadarjenimi dijaki: študija primera, strip kot učni pripomoček pri predmetu geografija : študija primera, strip kot učni pripomoček pri predmetu geografijaJure Čufer, 2023, master's thesis Abstract: V magistrski nalogi smo raziskovali učinkovitost stripa kot učnega pripomočka pri delu z nadarjenimi dijaki. Učna tema, ki smo jo prek stripa obravnavali, so Podnebne spremembe. V teoretičnem delu smo s pomočjo znanstvene in strokovne literature opredelili, kdo so nadarjeni dijaki, kako jih identificiramo, predstavili smo načine dela z njimi in se podrobneje posvetili dijakom, nadarjenim za geografijo. Opredelili smo tudi zakonitosti stripa, ga predstavili kot učni pripomoček in predstavili učno temo Podnebne spremembe. Empirični del magistrske naloge smo opravljali na Gimnaziji Franceta Prešerna v Kranju z nadarjenimi dijaki prvih letnikov pri pouku geografije. V raziskovalnem delu smo na podlagi pedagoške kavzalne eksperimentalne metode in študije primera načrtovali, izvedli in evalvirali učno delo uporabe stripa kot učnega pripomočka za usvajanje geografske učne vsebine podnebnih sprememb z nadarjenimi dijaki prvih letnikov Gimnazije Franceta Prešerna Kranj. S pomočjo anketnega vprašalnika »Analiza stripa kot učnega pripomočka za nadarjene dijake pri obravnavi učne teme Podnebne spremembe« in analize odgovorov nadarjenih dijakov prvih letnikov smo pridobili mnenje sodelujočih v raziskavi o uporabi stripa kot učnega pripomočka pri obravnavi učne teme Podnebne spremembe. Na podlagi odgovorov smo sklenili, da je strip učinkovit didaktični pripomoček in bi ga bilo vredno uporabiti tudi pri drugih učnih vsebinah. Keywords: geografija, nadarjeni dijaki, učni pripomoček, strip Published in DKUM: 14.07.2023; Views: 435; Downloads: 55 Full text (6,98 MB) |
3. Analiza stripa kot didaktičnega pripomočka pri delu z nadarjenimi dijaki pri predmetu zgodovina : magistrsko deloJure Čufer, 2022, master's thesis Abstract: V magistrski nalogi bomo analizirali učinkovitost stripa kot didaktičnega pripomočka pri delu z nadarjenimi dijaki. Učna tema, ki jo bomo prek stripa obravnavali, je Hladna vojna. V teoretičnem delu bomo s pomočjo znanstvene in strokovne literature opredelili, kdo so nadarjeni dijaki in kako jih identificiramo, predstavili bomo načine dela z njimi in se podrobneje posvetili dijakom, nadarjenim za zgodovino. Opredelili bomo tudi zakonitosti stripa, ga predstavili kot didaktični pripomoček in predstavili učno temo Hladna vojna. Empirični del magistrske naloge bomo opravljali na Gimnaziji Franceta Prešerna v Kranju z nadarjenimi dijaki četrtih letnikov pri zgodovini. V raziskovalnem delu bo na podlagi pedagoške neeksperimentalne metode in analize stripa načrtovano, izvedeno in evalvirano učno delo uporabe stripa kot didaktičnega pripomočka za usvajanje zgodovinske učne vsebine hladne vojne z nadarjenimi dijaki četrtih letnikov Gimnazije Franceta Prešerna Kranj. S pomočjo anketnega vprašalnika »Strip kot didaktični pripomoček pri pouku zgodovine za nadarjene dijake v četrtem letniku gimnazije pri učni temi Hladna vojna« in analize odgovorov nadarjenih dijakov četrtih letnikov bo v nalogi pridobljeno mnenje sodelujočih v pedagoškem eksperimentu o uporabi stripa kot didaktičnega pripomočka pri obravnavi učne teme Hladna vojna. Sledila bo analiza mnenj nadarjenih dijakov in evalvacija opravljenega dela. Sklepne ugotovitve bomo osnovali na podlagi celotnega didaktičnega procesa. Keywords: zgodovina, nadarjeni dijaki, didaktični pripomoček, strip Published in DKUM: 19.10.2022; Views: 657; Downloads: 67 Full text (2,21 MB) |
4. Roman v stripu kot hibridna literarna zvrst : MagisterarbeitMatjaž Gert, 2017, master's thesis Abstract: Strip združuje lastnosti dveh oziroma treh umetnosti (risanja ali grafike, književnosti in filma) v en sam medij, zato je v pričujoči magistrski nalogi roman v stripu imenovan tudi hibridna literarna zvrst.
Naloga obravnava prav to hibridnost. Za njeno razumevanje so s pomočjo zgodovinskih, teoretičnih ter vizualnih konceptualizacij opredeljeni pojmi likovnega pripovedništva. Razložen je zgodovinski razvoj stripa in pojasnjeno je, kako se je izoblikoval roman v stripu ter katere romaneskne (v metodološkem in vsebinskem pogledu) značilnosti ima. Predstavljena je tudi industrija stripa (produkcija, založništvo in recepcija).
Natančno so utemeljeni elementi oz. gradniki stripa, tako s pripovednega kot z likovnega vidika. Namen naloge je bil vzpostaviti teoretični okvir, ki bi širšemu občinstvu ponazoril izrazno moč in vse procese delovanja stripa oz. romana v stripu, jim oboje približal in posledično odpravil možne stereotipe in predsodke pri njunem sprejemanju.
Izpostavljen teoretični okvir je uporabljen v praktičnem delu naloge, in sicer v obliki analize romana v stripu Kinderland kot konkretnega primera literarnega hibrida. Keywords: strip, roman v stripu, slikovno pripovedništvo, stripovski okvir (panel), dopolnjevanje, Kinderland Published in DKUM: 15.04.2022; Views: 772; Downloads: 51 Full text (3,21 MB) |
5. Otroška proza Andreja Rozmana RozeKlavdija Vogrin, 2020, master's thesis Abstract: V magistrskem delu so analizirana otroška prozna dela sodobnega ustvarjalca Andreja Rozmana Roze. Andrej Rozman Roza je pisatelj, pesnik, dramatik in igralec. Je vsestranski sodobni ustvarjalec, ki s svojim humorjem in stilom pisanja navdušuje otroke, mladino in odrasle. Njegova dela so kakovostna in izvirna, zato je dobitnik mnogih nagrad.
V začetnem delu magistrskega dela je predstavljen Andrej Rozman Roza in njegova biografija.
V jedrnem delu magistrskega dela so analizirana vsa prozna dela Andreja Rozmana Roze po metodi analiziranja iz dela Poetika slikanice (2013) Dragice Haramije in Janje Batič. Razdeljena so v dve skupini glede na oblikovne značilnosti: slikanice: Krava, ki jo je pasel Mihec (1999), Balon velikan (2001), Najbolj dolgočasna knjiga na svetu (2001) in O začaranem žabcu (2019), in ilustrirane knjige: Skrivnost špurkov (1997), Kako je Oskar postal detektiv (2007), Gospod Filodendron (2011), Gospod Filodendron in Marsovci (2011), Gospod Filodendron in nogomet (2012), Čofli (2012) in Predpravljice in popovedke (2015). Dela so razdeljena še na podskupine glede na književno vrsto.
Analizirano je vsako delo posebej, v zaključku so skupne točke in ugotovitve povezane v smiseln zaključek. Keywords: Andrej Rozman Roza, otroška proza, slikanica, ilustrirana knjiga, pravljica, kratka fantastična zgodba, fantastična pripoved, realistična kratka zgodba, humor, strip. Published in DKUM: 30.07.2020; Views: 2293; Downloads: 277 Full text (744,98 KB) |
6. Implementacija napadov na protokol TLS/SSL : thesis workTadej Črnko, 2019, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo preučili delovanje protokola TLS/SSL in pet napadov nanj. Preučili smo napade SSL Strip, BREACH, POODLE, Heartbleed in Pasivno opazovanje. Predstavili smo delovanje napadov in pogoje, pod katerimi jih lahko izvedemo, zato smo za vsak napad vzpostavili primerno okolje. Napade smo izvedli in z vsemi razkrili del šifrirane vsebine. Poiskali smo tudi možnosti zaščite za lastnike strežnikov. Za SSL Strip, ki je viden uporabnikom, smo tudi prikazali, na kaj so lahko ti pozorni. Keywords: protokol TLS/SSL, napad, SSL Strip, POODLE, Heartbleed Published in DKUM: 22.11.2019; Views: 1064; Downloads: 83 Full text (1,38 MB) |
7. Effect of particle roundness and morphology on the shear failure mechanism of granular soil under strip footingBabak Karimi Ghalehjough, Suat Akbulut, Semet Çelik, 2018, original scientific article Abstract: This study investigates the effect of particles roundness and morphology on the shear failure mechanism of soil. A strip footing was modeled under laboratory conditions. Calcareous soil was tested with three roundness classes: angular, rounded and well-rounded shapes with sizes of 0.30 mm to 4.75 mm. These were divided into six different groups at three relative densities of 30%, 50% and 70%. A series of photographs was taken during the tests and analyzed using the particle image velocimetry (PIV) method to understand the soil-deformation mechanism. The results showed that increasing the sample sizes increased the affected area of the soil. At the same time, increasing the relative density caused a punching failure mechanism that went towards the general failure. The shear failure mechanism of the soil changed from general toward punching shear failure with increasing particle roundness. This effect was larger with the smaller materials. Underneath the affected layers of soil, the angular samples were deeper than the rounded and well-rounded samples. The affected depth in the angular soil was approximately 1.5B in the smallest size group. This was more than 3B and near 4B in the largest size group. Both the sides and the underlying soil layers should be considered on angular soils. The area under the footing becomes more important than the side parts after increasing the roundness of the particles. Keywords: particle roundness, morphology of particles, shear failure mechanism, strip footing, PIV method, ultimate bearing capacity Published in DKUM: 11.10.2018; Views: 1653; Downloads: 523 Full text (701,47 KB) This document has many files! More... |
8. Strip kot literarnodidaktična metoda dela za premostitev razlik med spoloma v bralni pismenosti na razredni stopnji šolanjaMaja Kerneža, 2016, doctoral dissertation Abstract: Doktorska disertacija obravnava uporabo stripa kot literarnodidaktične metode dela za zmanjšanje razlik med spoloma v bralni pismenosti na razredni stopnji šolanja. Razlike med spoloma se v šolskem okolju pogosto pojavljajo, tudi na področju bralne pismenosti. Pismenost predstavlja eno osnovnih spretnosti posameznika, ki jih nujno potrebuje za uspešno funkcioniranje v sodobni družbi. Bralna pismenost je kot ena izmed vrst pismenosti sestavljena iz različnih faktorjev, na njihov razvoj pa z upoštevanjem sodobnih načel in smernic vpliva tudi učitelj, ki s svojim izborom uporabljenih metod vpliva na uspešnost ali neuspešnost doseganja z učnim načrtom določenih ciljev.
Osrednji namen raziskave je bil kvazieksperimentalno preveriti učinke sistematične uporabe stripa kot literarnodidaktične metode dela na zmanjšanje razlik med spoloma v bralni pismenosti na razredni stopnji šolanja. V empiričnem delu disertacije je sodelovalo 143 učencev od drugega do petega razreda dveh slovenskih osnovnih šol iz ruralnega okolja. Od tega je 73 učencev predstavljalo eksperimentalno, 70 učencev pa kontrolno skupino. Oblikovali smo intervencijski program uporabe stripa kot literarnodidaktične metode dela v razredu in preučevali učinek njegove uporabe na bralno pismenost na razredni stopnji šolanja. V obstoječo vzgojno-izobraževalno prakso smo pri pouku slovenščine in likovne umetnosti v obliki literarnodidaktične metode dela vnesli strip in preverjali njegov učinek na bralno pismenost, odnos do branja, bralno motivacijo in bralne interese.
Rezultati niso potrdili zastavljenih hipotez. Naša predvidevanja so bila osnovana na raziskavah, izvedenih na vzorcih starejših učencev, rezultati, pridobljeni na vzorcu mlajših učencev pa kažejo, da je potrebno uporabo stripa na razredni stopnji načrtovati drugače kot smo predvidevali. Uporaba stripa pri učencih razredne stopnje se je izkazala kot zelo kompleksna in jo je potrebno obravnavati ter raziskovati, predvsem pa program uporabe načrtovati, ob upoštevanju starosti in zmožnosti učencev na razredni stopnji. Na podlagi pridobljenih empiričnih spoznanj oblikujemo smernice za nadaljnje raziskave in delo v razredu. Keywords: bralna pismenost, bralna motivacija, literarnodidaktična metoda, razlike med spoloma, strip, učenci razredne stopnje Published in DKUM: 16.11.2016; Views: 3340; Downloads: 422 Full text (22,59 MB) |
9. Morfološka in slogovna analiza sodobobnega popularnega ameriškega, evropskega in japonskega stripaIvan Prevedan, 2016, master's thesis Abstract: Namen tega magistrskega dela je raziskati stripe kot edinstven medij. Vsak strip je sestavljen od vizualnega dela in literarnega dela, ki skupaj tvorita nekakšno zgodbo. Za dobro razumevanje stripa je potrebno definirati vse vizualne in literarne dele in njihove medsebojne vezi. Stripi imajo svoj vizualni jezik ki se razlikuje odvisno od kulture in geografske lokacije avtora. Zaradi tega se bo delala analiza stripov s področja ameriškega, evropskega in japonskega trga. Glede na rezultate analize, se bodo različni elementi stripa delili v skupine po geografski lokaciji in po žanrih, da bi vzpostavili kateri elementi prevladujejo v te dve kategoriji. Keywords: strip, analiza, kompozicija, razporeditev, zgodba, branje Published in DKUM: 27.10.2016; Views: 2342; Downloads: 178 Full text (7,43 MB) |
10. Reorganizacija embalaže programa LED svetil v podjetju STRIP's d.o.o.Mateja Škorjanc, 2014, bachelor thesis/paper Abstract: Namen diplomskega dela je analiza načina embaliranja specifičnih izdelkov (LED profilov), raziskava možnih izboljšav in na koncu predlog izboljšanja embaliranja v podjetju STRIP's d.o.o. V času obratovanja procesa je potrebno stremeti k novim trendom, biti ekološko ozaveščen in z inovativnostjo pomagati k rasti podjetja. Zato bom v diplomskem delu analizirala in raziskala del logističnega procesa podjetja, in sicer embaliranje specifičnih izdelkov. Keywords: LED profil, pakiranje, kartonska embalaža, STRIP's d.o.o. Published in DKUM: 28.01.2015; Views: 1205; Downloads: 83 Full text (1,46 MB) |