| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 8 / 8
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
OBVLADOVANJE STRESA NA DELOVNEM MESTU OPERATERJA V REGIJSKEM CENTRU ZA OBVEŠČANJE
Luka Piškur, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Hiter življenjski tempo sodobne družbe nas je v zadnjih letih privedel do tega, da ne najdemo kvalitetnega časa sami zase. Poslužujemo se nekvalitetne prehrane, ne najdemo časa za počitek, preplavljajo nas negativne misli in čustva. Tako doma kot na delovnem mestu se soočamo s frustracijami, roki in zahtevami, za katere se večina od nas sploh ne zaveda, kako stresni so. S prepoznavanjem simptomov stresa lahko naredimo prvi korak k temu, da izboljšamo kvaliteto našega življenja. Cilj diplomske naloge je bil ugotoviti, kaj je stres, kako prepoznati stresne situacije in kaj le-te pravzaprav so, ter ugotoviti možne načine soočenja z njimi - kako jih obvladovati in premagati. Pogostost in intenzivnost stresnih situacij smo preučevali na področju zaščite in reševanja oziroma pri delu operaterjev na številki 112. V teoretičnem delu smo poskušali prikazati stres v delovnem okolju sodobnega človeka, kot enega izmed najbolj perečih problemov. Anketirance smo povprašali o izobrazbi, zakonskem statusu in naraščaju. Na ta način smo skušali ugotoviti, kakšno vlogo pri stresu igrajo našteti dejavniki, saj je njihova vloga pomembna - družinsko okolje je namreč zelo povezano z delovnim okoljem operaterja. Nočne izmene operaterja ne primer vplivajo na kvaliteto življenja celotne družine; razumevanje celotne družine in partnerja je tako zelo pomembno za delo operaterja. Ugotovili smo, da so delavci na delovnem mestu preobremenjeni, vendar kljub temu zadovoljni z delom, ki ga opravljajo.
Keywords: Stres, stres na delovnem mestu, stresne situacije, preprečevanje stresa
Published: 07.10.2016; Views: 883; Downloads: 50
.pdf Full text (1,62 MB)

2.
Stres pri delu v nujni medicinski pomoči - prehospitalna enota
Matej Ploder, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Izhodišča: V diplomskem delu smo se lotili vprašanja, kako stres vpliva na delo reševalcev v prehospitalni enoti nujne medicinske pomoči. Reševalci in zdravniki nujne medicinske pomoči se vsakodnevno srečujejo s situacijami, ki vplivajo na njihovo nadaljnjo delo, počutje in psihično stabilnost, predvsem pa na njihovo zdravje, od tragičnih nesreč, katerim so priča, do trenutkov, ko svojega poslanstva ne bi zamenjali za nič na svetu. Pri raziskavi smo ugotavljali, kaj reševalcem sploh predstavlja največji stres: izmensko delo, otroci udeleženi v prometnih nesrečah ali drugih nesrečah in v kolikšni meri jih skrbi za lastno varnost. Ugotoviti želimo kako se spopadajo s stresom in ali imajo možnost strokovne pomoči. Pri izdelavi teoretičnega diplomskega dela smo uporabili deskriptivno metodo dela, kjer nam je bila v pomoč slovenska in tuja literatura. Za empirični del diplomskega dela pa smo uporabili kvantitativno metodo dela. Pridobljene podatke smo obdelali s programom Microsoft Excel in jih prikazali v grafični obliki. Rezultati: Ugotovili smo, da se reševalci v službi nujne medicinske pomoči – prehospitalne enote, srečujejo s stresom na delovnem mestu. Prav tako smo ugotovili, da se polovica anketiranih ne zaveda, da so pod stresom. Sklepi: Potrebno se je zavedati, da obstajajo službe, v katerih ni mogoče vplivati na stres in stresne situacije. Mogoče pa je z dobrimi medsebojnim odnosi, telesnimi aktivnostmi ter življenjskim slogom njegov vpliv zmanjšati in obvladovati.
Keywords: stres, stresne situacije, delo, nujna medicinska pomoč, prehospitalna enota
Published: 25.11.2013; Views: 1733; Downloads: 346
.pdf Full text (950,32 KB)

3.
ČUSTVA, KI JIH UČENCI DOŽIVLJAJO V STRESNIH SITUACIJAH
Tanja Kusić, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu Čustva, ki jih učenci doživljajo v stresnih situacijah sem se osredotočila na čustva, za katere sem menila, da jih učenci pogosteje doživljajo v stresnih situacijah. Ta čustva so veselje, strah, jeza, sram, žalost in krivda. Prav tako sem se osredotočila na pojem stres. Skušala sem povezati čustva s stresnimi situacijami in raziskati, kako se pojma stres in čustvo med seboj povezujeta. V teoretičnem delu sem opisala čustva kot del duševnih procesov, opredelila pojem čustvo in opisala temeljne značilnosti čustev. Prav tako sem opisala vrste čustev, opredelila značilnosti emocionalnega vedenja in opisala čustva kot proces, hkrati sem zapisala nekaj o funkcijah in izražanju čustev ter ocenjevanju čustev po izrazu. Natančneje sem opredelila temeljna in sestavljena čustva in opisala njihove značilnosti. Mednje sem uvrstila veselje, strah, jezo, žalost, ponos, sram, ljubosumje in krivdo. Prav tako sem opredelila čutna čustva. Zapisala sem pomen čustev in osnovne čustvene potrebe, ki jih potrebuje posameznik za čvrsto osebnostno zrelost. V poglavju razvoja čustev sem natančneje opredelila razvoj čustev po posameznih področjih. Mednje sem uvrstila prve začetke izražanja čustev, razvoj prepoznavanja čustev, razvoj razumevanja vzrokov za čustva, razvoj nadzora oziroma uravnavanja čustev, razvoj razumevanja prikrivanja čustev in razvoj simultanosti čustev. Natančneje sem opisala razvoj razumevanja čustev od otroštva do mladostništva. Opredelila sem razvoj temeljnih in kompleksnih čustev. Zapisala sem nekaj dejavnikov, ki vplivajo na proces čustvenega razvoja in so povezani s čustvenim odzivanjem. Prav tako sem opisala vlogi učenja in dednosti v razvoju čustvovanja. Širše poglavje v teoretičnem delu sem namenila stresu. Stres sem teoretično opredelila, opisala dejavnike stresa in opredelila pojem duševne krize. V nadaljevanju sem se osredotočila na povzročitelje stresa, na stresne situacije in na pozitivni ter negativni stres. Zanimalo me je, kako se kaže stres, zato sem natančneje opredelila odzivanje na stres in druge obremenitve pri posamezniku. Zapisala sem, kako se odziva organizem na delovanje stresorjev. Poudarek sem namenila poglavju obvladovanja negativnega stresa, zapisala učiteljeve strategije za obvladovanje stresa in opredelila šolo kot varovalni dejavnik pri stresu. Opisala sem tudi obrambne mehanizme. Zadnje poglavje v teoretičnem delu naloge sem namenila povezavi med čustvi in stresom. V empiričnem delu diplomskega dela sem s pomočjo računalniškega programa SPSS obdelala podatke, ki sem jih pridobila z anketnim vprašalnikom. Zanimale so me razlike pri učencih v doživljanju stresnih situacij, katera čustva pri tem doživljajo ter kako intenzivna so ta čustva v izbranih stresnih situacijah. Raziskava je pokazala, da lahko prvi dve hipotezi potrdim; da ni razlik med spoloma pri samem doživljanju stresnih situacij in ni razlik med spoloma pri doživljanju različnih čustev v stresnih situacijah. Tretjo hipotezo lahko zavržem, saj obstajajo razlike med spoloma v intenzivnosti doživljanja posameznega čustva v stresnih situacijah.
Keywords: temeljna čustva, stresne situacije, šolski otrok, doživljanje čustev, intenzivnost čustev
Published: 14.05.2013; Views: 2214; Downloads: 357
.pdf Full text (1,30 MB)

4.
VPLIV STRESA NA DELO IN ZDRAVJE REŠEVALCEV V NUJNI MEDICINSKI POMOČI
Tanja Javernik, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Izhodišča: V diplomskem delu smo izpostavili stres, ki je neizogiben del življenja v nujni medicinski pomoči. Reševalci v nujni medicinski pomoči se dnevno srečujejo z različnimi obremenjujočimi situacijami, ki lahko vplivajo na počutje, delovanje organizma, psihično ravnovesje, imunost in zdravje posameznika. Z raziskavo smo ugotavljali, v kolikšni meri so reševalci v službi nujne medicinske pomoči pri svojem delu izpostavljeni stresnim situacijam in obremenitvam kot so: neučakani pacienti, prevelike zahteve nadrejenih, slabe delovne razmere, strah pred tem, da bi napravili strokovno napako ter slabe možnosti napredovanja. V empiričnem delu je uporabljena kvantitativna metodologija raziskovanja, s pomočjo katere smo ocenjevali vpliv stresa na delo in zdravje reševalcev. Dobljene podatke smo statistično obdelali s programom Microsoft Office ter jih ponazorili z grafi. Rezultati: Ugotovili smo, da se reševalci v nujni medicinski pomoči pogosto srečujejo s stresom na delovnem mestu. Ugotovili smo tudi, da večina anketiranih nima strokovne pomoči s strani zavoda, v katerih so zaposleni. Sklepi: Prepoznavanje, obvladovanje in omejevanje negativnih vplivov stresa nedvomno pripomore k dvigu odpornosti na stresa dogajanja. Le tako bomo samozavestni, zadovoljni, majn obremenjeni in predani svojemu delu.
Keywords: Ključne besede: stres, pomoč in stresne situacije, stres in delo, izgorevanje, nujna medicinska pomoč.
Published: 11.06.2012; Views: 2245; Downloads: 422
.pdf Full text (1,05 MB)

5.
Vpliv stresnih dejavnikov dela v policiji na funkcionalnost družine : diplomsko delo
Tjaša Gavez, 2011, undergraduate thesis

Abstract:
Keywords: policija, policijsko delo, policisti, stres, stresne situacije, travme, diplomske naloge
Published: 17.11.2011; Views: 1549; Downloads: 119
.pdf Full text (708,57 KB)

6.
7.
Stres in bolezen : diplomsko delo
Maja Bogataj, 2010, undergraduate thesis

Keywords: bolezni, kronične bolezni, bolniki, operativni posegi, stres, stresne situacije, raziskave, diplomske naloge
Published: 23.06.2010; Views: 3857; Downloads: 629
.pdf Full text (561,34 KB)

8.
Prepoznavanje in pojav stresnih situacij pri študentih
Andreja Rogač, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Stres je danes nekaj povsem običajnega in nujno potrebnega, da smo dejavni in uspešni na svojem področju, vendar vse do neke meje. Ko stres postane premočan, postane nadloga za vse nas. Študentje se pogosto ne zavedajo, da jim na poti do cilja stoji mnogo stresnih dogodkov, ki jim lahko poruši samozavest in njihov stil življenja. Zato smo se odločili, da bomo raziskali mnenja študentov v zvezi s stresom in doživljanjem stresenih situacij. V diplomskem delu smo opisali stres, njegovo zgodovino, predstavili smo faze stresa in stresne situacije, doživljanje le-teh ter načine spoprijemanja z njimi. Opisali smo tudi simptome stresa, ki kažejo na to, da se je razvil stres. Posebno poglavje smo namenili stresu med študijem, opisali nekatere vzroke za stres, ki se pojavlja v študijskem obdobju in možne načine, kako se stresu izogniti ter aktivnosti za zmanjševanje stresa med študijem. V empiričnem delu smo predstavili rezultate raziskave, ki smo jo izvedli med študenti zdravstvene nege Fakultete za zdravstvene vede Univerze v Mariboru v letu 2009. Rezultate smo pridobili z anonimnim anketnim vprašalnikom, ki je vseboval 18 vprašanj zaprtega in pol odprtega tipa. V raziskavi je sodelovalo 81 študentov. Želeli smo ugotoviti, kako pogosto se študentje srečujejo s pojavom stresa in kako le-ta vpliva nanje ter najpogostejše vzroke za nastanek stresnih situacij. Rezultati raziskave so pokazali, da se večina študentov sooča s stresom in da le-ta ključno vpliva na rezultate njihovega dela. Ugotovili smo tudi, da stres vpliva na učenje študentov tako, da dosegajo slabše rezultate, kot bi si želeli in, da izgubljajo motivacijo za nadaljnje učenje.
Keywords: stres, stresne situacije, študij, stresor, prepoznavanje stresa.
Published: 09.03.2010; Views: 2874; Downloads: 652
.pdf Full text (720,37 KB)

Search done in 0.15 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica