| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 8 / 8
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Analiza strategije rasti z združitvijo na primeru zavarovalnice
Janja Benkovič, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Rast in povečanje poslovanja je cilj velike večine podjetij, saj lehko preko le-te povečajo svoje kapacitete in posledično učvrstijo svojo moč in prisotnost na trgu. Podjetja in organizacije rastejo na na različne načine in preko različnih strategij, katere izberejo glede na svoje individualne potrebe in situacijo. Tako smo v začetku diplomskega projekta teoretično opredelili motive za rast podjetij in organizacij, kakor tudi različne načine in oblike, kako lahko le-to uresničujejo. Na podlagi zbrane teorije smo analizirali organizacijo Zavarovalnica Sava d.d., katera se ukvarja z dejavnostjo zavarovanja, pozavarovanja in pokojninskih skladov (razen socialne varnosti). Omenjena organizacija je bila ustanovljena 14.10.2015, ko je njen novi lastnik, in sicer družba Sava RE d.d. podal iniciativo po združitvi družb Zavarovalnice Maribor d.d., Zavarovalnice Tilia d.d. in dveh hrvaških zavarovalnic: Velebit životno osiguranje in Velebit osiguranje. Z združitvijo omenjenih zavarovalnih družb je tako nastala nova družba, imenovana Zavarovalnica Sava d.d., ki je bila vpisana v sodni register leta 2016 in še isto leto pričela poslovati. V diplomskem projektu smo analizirali vpliv izbrane strategije rasti te družbe na njeno nadaljne poslovanje in kako je le-ta vplivala na njene izbrane finančne kazalnike. Za lažjo interpretacijo smo opravili konkurenčno analizo omenjene družbe, kjer smo prej omenjene finančne kazalnike primerjali s podobnimi kazalniki treh konkurenčnih družb v določenem časovnem obdobju (s poudarkom na obdobju 2015 in 2016, saj je bila takrat sprememba poslovanja zaradi združitve najbolj razvidna). Na podlagi omenjene analize smo dobili zelo vidno primerjavo med konkurenčnimi družbami izbrane družbe, kakor tudi nihanja vrednosti izbranih finančnih kazalnikov pred in po uveljavitvi združitve kot strategije rasti. Poleg konkurenčne smo opravili tudi tržno analizo, s pomočjo katere smo lahko determinirali tržni položaj družbe Zavarovalnica Sava d.d. na slovenskem trgu. Le-tega smo natančneje opredelili na občino in regijo, kakor tudi glede na ožjo in širšo dejavnost, v kateri posluje.Ugotovili smo, da je po združitvi omenjena družba postala ena izmed največjih družb v svoji dejavnosti, kakor tudi na slovenskem trgu. Slednje lahko utemeljimo s podatki o primerjavi izbranih kazalnikov povprečne delujoče družbe v vsaki kategoriji tržne analize (občine, regije, ožje in širše dejavnosti). Iz prej omenjenih analiz smo ugotovili, da je omenjena družba uspela učinkovito razširiti svoje poslovanje in povečati svoj tržni delež na slovenskem trgu. Kljub temu pa se srečuje z nekaterimi negativnimi stranskimi učinki združitve, in sicer povečanje števila zaposlenih in posledično manjše dodane vrednosti na zaposlenega (v primerjavi s svojimi konkurenti). Slednja kazalnika je skozi nadaljna leta poslovanja skušala stabilizirati in povečati, predvsem preko racionalizacije zaposlenih in povečevanja učinkovitosti in ponudbe svojih storitev.
Keywords: Podjetniška rast, življenski cikel podjetja, strategija in oblike rasti, analiza primera, konkurenčna analiza, tržna analiza
Published: 06.12.2019; Views: 392; Downloads: 51
.pdf Full text (647,90 KB)

2.
Analiza rasti javnega podjetja marprom d. o. o.
Tjaša Gašparič, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Zaradi hitrega razvoja in sprememb na trgu so podjetja primorana rasti in se razvijati. Spremembe lahko izhajajo iz zunanjega okolja ali notranjega okolja podjetja. Podjetja morajo vlagati svoja sredstva v rast in razvoj svojih dejavnosti. V diplomskem delu smo proučevali analizo rasti Javnega podjetja Marprom d. o. o. Cilj naloge je bil opredeliti, kako je podjetje raslo z diverzificirano strategijo rasti. Osnovna dejavnost podjetja je avtobusni prevoz potnikov v občini Maribor, svoje poslovanje pa so usmerili na upravljanje krožnokabinske žičnice in prevzem smučarskih prog na Pohorju. V empiričnem delu smo se osredotočili na analizo rasti izbranega podjetja po letih in na podlagi podatkov ugotovili, kako je podjetje raslo z diverzificirano strategijo rasti. S SWOT analizo smo preučili prednosti in slabosti podjetja ter priložnosti in nevarnosti, ki izhajajo iz okolja. S konkurenčno analizo smo preučili izbrane kazalnike. Pri kazalniku sredstev in čistih prihodkov od prodaje smo ugotovili, da so z leti naraščali. Pri kazalniku čistega poslovnega izida pa smo ugotovili, da je ta v obdobju med letoma 2015 in 2016 upadel.
Keywords: rast podjetja, diverzificirana rast, strategija rasti, konkurenčna analiza, razvoj podjetja
Published: 04.06.2019; Views: 465; Downloads: 53
.pdf Full text (978,37 KB)

3.
Diverzificirana rast podjetja GMT d.o.o.
Jasmina Trstenjak, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Diplomski projekt je razdeljen na dva dela – prvi je teoretični, drugi pa empirični. V prvem smo predstavili teorijo o rastočih podjetjih in dinamičnem podjetništvu, navedli smo tudi modele in dejavnike rasti podjetij. V tretjem poglavju smo predstavili strategije rasti in poudarili diverzificirano rast, saj smo na podlagi te strategije v nadaljevanju obravnavali podjetje GMT d.o.o. Empirični del diplomskega projekta temelji na podjetju GMT d.o.o., iz Murske Sobote, ki se ukvarja s trgovino z rezervnimi deli in dodatno opremo za vozila. Za to podjetje smo se odločili, ker je eno izmed bolj znanih v našem domačem okolju. Najprej smo predstavili podjetje GMT d.o.o., njegovo dejavnost, prodajni in nabavni program ter poslanstvo, vizijo in vrednote. V nadaljevanju smo se posvetili zgodovini rasti organizacije po posameznih letih in navedbi razlogov za diverzifikacijo. V sklepnem delu smo podrobneje analizirali kazalnike rasti podjetja in strategijo rasti GMT d.o.o. Podjetje je sprva raslo generično, vendar so v njem čez čas ugotovili, da na ta način ne morejo več rasti. Takrat so se odločili za strategijo diverzifikacije in vstopili na tuji trg. Podjetje GMT d.o.o. je zelo hitro raslo in si posledično trikrat prislužilo priznanje za pomursko-dravsko gazelo ter eno srebrno in eno bronasto vseslovensko gazelo. V obdobju 25 let so zrasli iz ene poslovalnice z dvema zaposlenima v družbo s 56 poslovalnicami in približno 350 zaposlenimi. Analizirali smo podjetje v obdobju med letoma 2014 in 2017 ter ugotovili, da so prihodki in dobiček nenehno rasli. Povprečne stopnje rasti preučevanih kazalnikov v opazovanem obdobju pa so bile v večini primerov pozitivne. Diverzificirana strategija rasti je omogočila tudi nova delovna mesta v podjetju. GMT d.o.o. ima konkurenco v svoji panogi, vendar kljub temu ostaja vodilno podjetje na svojem področju v Sloveniji. V podjetju GMT d.o.o. tudi v prihodnje načrtujejo diverzifikacijo – poleg osvajanja novih trgov imajo v načrtu tudi šolo za avtomehanike in lansiranje lastne blagovne znamke.
Keywords: GMT d.o.o., rast podjetja, strategija diverzifikacije, strategije rasti, gazela
Published: 14.11.2018; Views: 581; Downloads: 115
.pdf Full text (1,39 MB)

4.
OBLIKOVANJE STRATEGIJE RAZVOJA PODJETJA RETOS.D.O.O.
Blaž Osolnik, 2015, bachelor thesis/paper

Abstract: Poglavitni raziskovani problem diplomskega dela je bil raziskava možnosti za razvoj oziroma rast malega družinskega podjetja, ki se ukvarja s poučevanjem vožnje. Glavni dejavnik za razvoj je pridobivanje novih strank. Do sedaj smo uporabljali le promocijo od ust do ust in smo bili z rezultati zadovoljni, zato smo sklenili, da to metodo obdržimo in jo nadgradimo, hkrati pa uvajamo nove metode za pridobivanje novih strank, in ponujanje novih dejavnosti že obstoječim oziroma strankam iz preteklosti. Zadovoljna stranka je le stranka, ki dobi občutek, da so njena pričakovanja glede kvalitete storitve ne le dosežena, temveč presežena. To moramo upoštevati na vseh ravneh poslovanja. Zato se v diplomskem delu nismo osredotočali le na pridobivanje novih strank, temveč je bil naš cilj raziskava možnih načinov za izboljševanje delovanja podjetja v vseh pogledih. Preučili smo kar nekaj elementov, ki vplivajo na poslovanje, predvsem smo se osredotočali na orodja za pridobivanje novih strank, ostajanje v stiku s strankami iz preteklosti, nadzorovanje kvalitete storitve in učinkovitosti delovanja podjetja. Spoznali smo, da je osnova za nadgradnjo podjetja dobra spletna stran, ki nas bo s pomočjo drugih marketinških orodij, predvsem pa njihove kombinacije, popeljala naprej in nam pomagala pridobiti nove stranke iz vedno širše okolice. Spletna stran nam bo omogočala tudi morebitne nove storitve, kot je internetna trgovina. Glavni del podjetja pa predstavljajo zaposleni. Zato bomo v prihodnosti dali še večji poudarek medsebojni komunikaciji in motivaciji.
Keywords: šola vožnje, družinsko podjetništvo, strategija rasti podjetja, pospeševanje prodaje, spletna stran
Published: 26.06.2015; Views: 970; Downloads: 205
.pdf Full text (2,48 MB)

5.
DIVERZIFICIRANA RAST NA PRIMERU PODJETJA SPORTINA GROUP
Jernej Berič, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Trg v 21. stoletju je nasičen z raznovrstnimi izdelki in storitvami, ki jih ponujajo najrazličnejša podjetja. Govorimo o konkurenci, ki je že tako močna, da morajo nekatera podjetja v svoj sistem uvesti kopico sprememb, da lahko prekosijo konkurente. Prevzemanje tveganja lahko doprinese velik dobiček, lahko pa tudi veliko izgubo. Zato morajo podjetja ubrati strategijo, pri kateri obstaja visoka verjetnost rasti in dobička ter s tem nadaljnjega obstoja podjetja na trgu. Za uspešnost prihodnjega poslovanja je nujno, da si podjetje zastavi takšno strategijo, s katero bo doseglo svoj temeljni cilj. Za večino podjetij je temeljni cilj maksimizacija dobička. V prvem delu diplomske naloge obravnavamo teoretično izhodišče zastavljenega problema. Obravnavamo več vrst strategij, ki se jih podjetja poslužujejo za uresničevanje optimalne učinkovitosti na trgu. Načrtovanje strategije je pomembna strateška naloga, ki je povezana z optimalno ponudbo izdelkov in storitev trgu. Pomembna je tudi pravilna izvedba zastavljene strategije, ki si jo podjetje izbere, saj je to pogoj za obstoj na trgu. Neustrezno načrtovana strategija lahko vodi podjetje v propad. Preučevano podjetje Sportina Group si je izbralo strategijo diverzifikacije, ki jim je skozi leta omogočila širitev na različne trge z različno ponudbo. S tem so želeli doseči optimalno rast, položaj najuspešnejšega konkurenta na trgu in povečevanje dobičkov ter prihodkov. Izvedba strategije nepovezane konglomeratne diverzifikacije na področje turizma v podjetju Sportina Group je bila razmeroma neuspešna, saj so poslovni rezultati podjetja Sportina Turizem v obdobju 2010 – 2012 slabi, vrednosti finančnih kazalnikov pa večinoma neugodne. Precej začetnih investicijskih načrtov so morali v podjetju odložiti v nedoločeno prihodnost, zlasti zaradi posledic kreditnega krča, omejenosti dostopa do investicijskih sredstev, nezmožnosti črpanja evropskih sredstev, namenjenih spodbujanju turistične dejavnosti in drugih razlogov. Prekinjanje in odlaganje javnosti razkritih ciljev meče slabo luč na podjetje, saj ga investitorji, pa tudi obstoječi in potencialni odjemalci, ne dojemajo več kot verodostojnega.
Keywords: diverzifikacija, rast podjetja, strategija diverzifikacije, strategije rasti, strategija, strateški management, diverzificirana rast, SWOT analiza
Published: 28.11.2014; Views: 1492; Downloads: 581
.pdf Full text (781,60 KB)

6.
DIVERZIFICIRANA RAST NA PRIMERU SKUPINE TUŠ HOLDING
Smiljana Vinčec, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem seminarju smo predstavili diverzificirano rast na primeru podjetja Tuš, ki se je v uspešno mednarodno skupino podjetij razvil iz ene same trgovine, odprte leta 1989 v Slovenskih Konjicah. Danes se Tuš Holding v svojih dejavnostih osredotoča na različne oblike trgovine in jih dopolnjuje z nekaterimi drugimi dejavnostmi. Zraven Slovenije deluje tudi na trgih Bosne in Hercegovine ter Makedonije. V diplomskem seminarju smo najprej definirali pojem strategije, strateški management ter podjetniško rast. Osredotočili smo se na diverzificirano rast, ki je ena izmed strategij rasti podjetja. V praktičnem delu diplomskega seminarja smo predstavili podjetje in njihove dejavnosti. Podjetje je od leta 1989 raslo na generičen način, od leta 2000 pa govorimo o diverzificirani rasti, kar smo po letih tudi prikazali. Glede na dosegljive podatke o podjetju smo predstavili rezultate dosedanje diverzifikacije, zapisali načrte podjetja za prihodnost in naredili SWOT analizo.
Keywords: strategija, strateški management, podjetniška rast, strategije rasti podjetja, diverzificirana rast, SWOT analiza
Published: 16.10.2014; Views: 1079; Downloads: 339
.pdf Full text (1,08 MB)

7.
RAST IN RAZVOJ MALEGA IN SREDNJEGA VELIKEGA PODJETJA
Rok Vukmanič, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Tema, ki smo jo obravnavali v diplomskem seminarju, sodi v področje politike podjetja in strateškega managementa. V raziskavi nas je predvsem zanimalo, v kateri razvojni fazi življenjskega cikla se podjetje Železničarki teniški klub Maribor nahaja ter kakšni so njegovi investicijski plani, s katerimi smo lahko določili strategijo rasti. Železničarski teniški klub Maribor je podjetje, katero ponuja oddajo teniških igrišč, učenje tenisa ter prirejanje velikih domačih in mednarodnih teniških turnirjev. Pri izvedbi diplomskega seminarja sem si pomagal s teorijo domačih in tujih avtorjev s področja rasti in razvoja malih in srednje velikih podjetji. V drugem delu dela, kjer sem v praksi obravnaval podjetje, sem na kratko opisal metode raziskovanja ter predstavil raziskovano podjetje, nakar sem izvedel raziskovanje s pomočjo vprašalnikov oziroma anket. Z odgovori, ki sem jih dobil od vprašanih, sem lahko določil razvojno fazo življenjskega cikla podjetja ter določil strategijo rasti. Ugotovil sem, da je razvojna faza, v kateri se nahaja podjetje Železničarski teniški klub Maribor, faza rasti. Ker podjetje misli v prihodnje investirati v izgradnjo nove teniške dvorane ter načrtuje rast na podlagi storitev, katere so ji zagotavljale dosedanjo rast in prinesle največji dobiček, sem za podjetje določil generično strategijo rasti. Podjetje bo generično rastlo s postopnim povečevanjem prodaje svojih storitev in s povečevanjem dobička. Le načrtovana rast in razvoj vodita v uspeh podjetja.
Keywords: rast podjetja, razvoj podjetja, razvojni modeli, faze rasti podjetja, mala in srednje velika podjetja, razvojna faza življenjskega cikla podjetja, strategija rasti, podjetje Železničarski teniški klub Maribor, anketni vprašalnik.
Published: 11.12.2012; Views: 1755; Downloads: 206
.pdf Full text (1,08 MB)

8.
POSEBNOSTI RAZVOJNEGA PLANIRANJA OBČINE:PRIMER OBČINE ORMOŽ
Karmen Špilek Štumberger, 2010, master's thesis/paper

Abstract: Trenutno vladajo v družbi nezavidljivi časi. Tako podjetja kot tudi javna uprava so podvrženi nenehnim spremembam, konkurenčnosti ter procesom globalizacije in globalne strateške krize. Spremembe vplivajo na izvajanje skoraj vseh procesov v podjetjih in tudi javni upravi ter postavljajo pred management nove naloge, izzive in probleme, saj se organizacije posledično znajdejo v različnih življenjskih in razvojnih ciklih. V procesih oblikovanja politik in strategij ter pri izvedbeni fazi planiranega je potrebno nenehno upoštevati vplive trenutnih sprememb. Tudi v javnem sektorju se je začela oblikovati nova ideologija o managementu (Novi javni management - New Public Management). Namen je bil, da bi v javni sektor - kljub njegovi specifični vlogi - vnesli več tekmovalnega duha in uporabili številna spoznanja in tehnike sodobnega managementa. Področje magistrskega dela z naslovom Posebnosti razvojnega planiranja občine: primer Občine Ormož sodi v področje strateškega managementa. Namen raziskave je bil preveriti možnost prenosa uporabe modelov managementa, ki so bili razviti za potrebe podjetij, na področje javnega sektorja (občine). Za ta namen smo prilagodili Pümpin in Prangejev model razvoja in rasti podjetja ter MERov model integralnega managementa. V teoretičnem delu smo opredelili občino kot nepridobitno organizacijo ter predstavili tri modele integralnega in strateškega managementa. Razvojne možnosti občine smo proučili tudi z vidika analize okolja. V empiričnem delu smo diagnosticirali razvojno stanje z določitvijo razvojne faze v življenjskem ciklu občine po Pümpinu in Prangeju. Ugotovili smo, da je razvojni cilj institucije postati dinamična institucija, kjer gre za kombinacijo pionirske in rastoče institucije. S tem morajo biti usklajeni tudi vodstveni cilji, kjer gre za povezovanje pionirskih elementov s prednostmi rastoče institucije. Drugi model, ki smo ga prilagodili in uporabili za potrebe javnega sektorja, in sicer za analizo razvojne vizije, politike in strategij ter izvedbeno planiranje, je bil MERov model integralnega managementa. V okviru MERovega modela smo obravnavali procesne vidike planiranja razvoja na treh ravneh, in sicer na ravni politike občine, strateškega managementa in izvedbeno uresničitvenega managementa. Navedli pa smo tudi predloge dopolnitve obvladovanja projektnega poslovanja. Tudi občina mora biti sposobna premagati razvojne ovire, spremeniti priložnosti v razvojne možnosti in te nato izrabiti za svoj razvoj.
Keywords: razvojno planiranje, občina, MERov model integralnega managementa, Pümpin in Prangejev model razvoja in rasti podjetja, vizija, politika, strategija, uresničitveni plan, življenjski cikel občine
Published: 25.11.2010; Views: 2403; Downloads: 387
.pdf Full text (1,21 MB)

Search done in 0.27 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica