| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 17
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Dinamika rasti v sodobnem gospodarstvu: primerjava podjetij iz sektorja stavbnega pohištva in aluminijastih izdelkov
Eva Cesarec, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V sodobnem dinamičnem gospodarstvu se podjetja srečujejo z izzivi, priložnostmi in nevarnostmi, ki zahtevajo nenehno prilagajanje in inovativnost. Ključen dejavnik za doseganje uspešnega poslovanja je sposobnost podjetja, da učinkovito upravlja podjetniško rast, pri čemer dinamično podjetništvo predstavlja gonilo inovacij ter ustvarjanja vrednosti. Sodobna podjetja morajo uporabljati različne strategije rasti za oblikovanje konkurenčnega podjetja, ki lahko vključujejo notranje in zunanje pristope ter se prepletajo med seboj. Rastoče podjetje, kot sta Roletarstvo Medle d.o.o. in Aluminium Kety Emmi d.o.o., mora ustvarjati pozitivne denarne tokove ali dobiček, ki raste hitreje kot celotno gospodarstvo. To omogoča reinvestiranje dobička v razširitev poslovanja, razvoj produktov in storitev ter raziskave trga in odjemalcev. Obe podjetji sta v fazi rasti svojega življenjskega cikla, kjer se osredotočata na povečanje učinkovitosti, inovacije in pridobivanje novih trgov. Roletarstvo Medle d.o.o. se osredotoča na kakovost proizvodov, zadovoljstvo kupcev in vlaganja v raziskave ter razvoj novih tehnologij. Ključne strategije vključujejo optimizacijo proizvodnih procesov in motivacijo zaposlenih. Aluminium Kety Emmi d.o.o. pa je usmerjeno v avtomobilsko industrijo in uvajanje naprednih tehnologij ter digitalizacijo proizvodnje. Obe podjetji bosta morali ohraniti prilagodljivost, inovativnost ter uspešno upravljati s tveganji v spremenljivem poslovnem okolju, da bi lahko nadaljevali svojo rast in razvoj.
Keywords: strategija rasti, rast podjetja, razvoj, rast, konkurenčna analiza, tržna analiza
Published in DKUM: 14.01.2025; Views: 0; Downloads: 9
.pdf Full text (1,22 MB)

2.
Snovanje politike podjetja in določitev strategij podjetja X
Alen Husnjak, 2024, master's thesis

Abstract: V sodobnem času je za uspešno poslovanje podjetja že skoraj nuja, da se mu določi planiranje na ravni politike podjetja in strateškega managementa. V ta namen mora vodstvo podjetja (predvsem lastniki in drugi ključni udeleženci določenega podjetja) svoje prednosti in priložnosti izrabljati in jih maksimalno izkoriščati pred ostalimi konkurenčnimi podjetji. Sočasno pa morajo tudi slabosti in nevarnosti enako zahtevno upravljati in se z njimi tudi soočati kajti le z kombinacijo obojega lahko pričakujejo rast in razvoj podjetja, ki je uspešno. Strategija je beseda, ki jo uporabljamo na različnih področjih in v različnih segmentih oziroma v najbolj splošnem pomenu kakor tudi v zakompliciranih področjih. V ta namen smo izhajali iz temeljne strategije, kajti velikokrat jo zasledimo prav v poslovnem svetu. Ker je opredelitev politike podjetja in temeljne strategije v podjetju dandanes že skoraj osnova smo za magistrsko delo in določitev izbrali podjetje, ki je še nima določene pa vendar stremijo k temu, da bi bili kot celota uspešni in na trgu delovanja učinkoviti. Prav tako nam določitev politike podjetja in temeljne strategije daje razlago na mnogo različnih dvomov s katerimi se soočamo v podjetju. Med najbolj splošne dvome, ki jih dobimo s pomočjo politike podjetja in temeljne strategije razložene prištevamo predvsem na katerih trgih naj delujemo, kako lahko konkuriramo drugim podjetjem in kako biti uspešni. Magistrsko delo zajema podjetje X, ki obstaja na trgu dela pa vendar še nima jasno zapisane politike podjetja in temeljne strategije. Tako je delo smiselno razdeljeno v dva sklopa. V uvodnem teoretične sklopu smo se osredotočili na pomen in predstavitev različnih osnovnih teoretičnih izhodišč politike podjetja na ravni politike podjetja, strateškega managementa in temeljne strategije. Definicije raznoraznih slovenskih in tujih avtorjev so nam služile za razumevanje teorije in nadaljnjo lažjo definicijo politike podjetja in temeljne strategije podjetja X. Podjetje X je bilo analizirano zgolj na plan razvoja strateškega managementa. Nadaljevali smo z empiričnim delom magistrskega dela, kjer je na samem začetku predstavljeno podjetje X. Ker gre za relativno »mlado podjetje« na trgu dela, ki še nima jasno določene politike podjetja in temeljne strategije smo s pomočjo niza realnih podatkov opredelili njihovo vizijo, poslanstvo, smotre in temeljne cilje podjetja X za lažjo določitev temeljne strategije. Magistrsko delo smo smiselno zaključili z predlogom oziroma temeljno strategijo, ki naj bi se je podjetje držalo, za še bolj uspešno rast in razvoj.
Keywords: politika podjetja, vizija podjetja, strategija, temeljna strategija, določitev strategije, izbira strategije, splošna strategija, poslovna strategija, strategija rasti in razvoja.
Published in DKUM: 09.04.2024; Views: 266; Downloads: 62
.pdf Full text (2,60 MB)

3.
Analiza strategije rasti z združitvijo na primeru zavarovalnice
Janja Benkovič, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Rast in povečanje poslovanja je cilj velike večine podjetij, saj lehko preko le-te povečajo svoje kapacitete in posledično učvrstijo svojo moč in prisotnost na trgu. Podjetja in organizacije rastejo na na različne načine in preko različnih strategij, katere izberejo glede na svoje individualne potrebe in situacijo. Tako smo v začetku diplomskega projekta teoretično opredelili motive za rast podjetij in organizacij, kakor tudi različne načine in oblike, kako lahko le-to uresničujejo. Na podlagi zbrane teorije smo analizirali organizacijo Zavarovalnica Sava d.d., katera se ukvarja z dejavnostjo zavarovanja, pozavarovanja in pokojninskih skladov (razen socialne varnosti). Omenjena organizacija je bila ustanovljena 14.10.2015, ko je njen novi lastnik, in sicer družba Sava RE d.d. podal iniciativo po združitvi družb Zavarovalnice Maribor d.d., Zavarovalnice Tilia d.d. in dveh hrvaških zavarovalnic: Velebit životno osiguranje in Velebit osiguranje. Z združitvijo omenjenih zavarovalnih družb je tako nastala nova družba, imenovana Zavarovalnica Sava d.d., ki je bila vpisana v sodni register leta 2016 in še isto leto pričela poslovati. V diplomskem projektu smo analizirali vpliv izbrane strategije rasti te družbe na njeno nadaljne poslovanje in kako je le-ta vplivala na njene izbrane finančne kazalnike. Za lažjo interpretacijo smo opravili konkurenčno analizo omenjene družbe, kjer smo prej omenjene finančne kazalnike primerjali s podobnimi kazalniki treh konkurenčnih družb v določenem časovnem obdobju (s poudarkom na obdobju 2015 in 2016, saj je bila takrat sprememba poslovanja zaradi združitve najbolj razvidna). Na podlagi omenjene analize smo dobili zelo vidno primerjavo med konkurenčnimi družbami izbrane družbe, kakor tudi nihanja vrednosti izbranih finančnih kazalnikov pred in po uveljavitvi združitve kot strategije rasti. Poleg konkurenčne smo opravili tudi tržno analizo, s pomočjo katere smo lahko determinirali tržni položaj družbe Zavarovalnica Sava d.d. na slovenskem trgu. Le-tega smo natančneje opredelili na občino in regijo, kakor tudi glede na ožjo in širšo dejavnost, v kateri posluje.Ugotovili smo, da je po združitvi omenjena družba postala ena izmed največjih družb v svoji dejavnosti, kakor tudi na slovenskem trgu. Slednje lahko utemeljimo s podatki o primerjavi izbranih kazalnikov povprečne delujoče družbe v vsaki kategoriji tržne analize (občine, regije, ožje in širše dejavnosti). Iz prej omenjenih analiz smo ugotovili, da je omenjena družba uspela učinkovito razširiti svoje poslovanje in povečati svoj tržni delež na slovenskem trgu. Kljub temu pa se srečuje z nekaterimi negativnimi stranskimi učinki združitve, in sicer povečanje števila zaposlenih in posledično manjše dodane vrednosti na zaposlenega (v primerjavi s svojimi konkurenti). Slednja kazalnika je skozi nadaljna leta poslovanja skušala stabilizirati in povečati, predvsem preko racionalizacije zaposlenih in povečevanja učinkovitosti in ponudbe svojih storitev.
Keywords: Podjetniška rast, življenski cikel podjetja, strategija in oblike rasti, analiza primera, konkurenčna analiza, tržna analiza
Published in DKUM: 06.12.2019; Views: 1485; Downloads: 117
.pdf Full text (647,90 KB)

4.
Analiza rasti javnega podjetja marprom d. o. o.
Tjaša Gašparič, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Zaradi hitrega razvoja in sprememb na trgu so podjetja primorana rasti in se razvijati. Spremembe lahko izhajajo iz zunanjega okolja ali notranjega okolja podjetja. Podjetja morajo vlagati svoja sredstva v rast in razvoj svojih dejavnosti. V diplomskem delu smo proučevali analizo rasti Javnega podjetja Marprom d. o. o. Cilj naloge je bil opredeliti, kako je podjetje raslo z diverzificirano strategijo rasti. Osnovna dejavnost podjetja je avtobusni prevoz potnikov v občini Maribor, svoje poslovanje pa so usmerili na upravljanje krožnokabinske žičnice in prevzem smučarskih prog na Pohorju. V empiričnem delu smo se osredotočili na analizo rasti izbranega podjetja po letih in na podlagi podatkov ugotovili, kako je podjetje raslo z diverzificirano strategijo rasti. S SWOT analizo smo preučili prednosti in slabosti podjetja ter priložnosti in nevarnosti, ki izhajajo iz okolja. S konkurenčno analizo smo preučili izbrane kazalnike. Pri kazalniku sredstev in čistih prihodkov od prodaje smo ugotovili, da so z leti naraščali. Pri kazalniku čistega poslovnega izida pa smo ugotovili, da je ta v obdobju med letoma 2015 in 2016 upadel.
Keywords: rast podjetja, diverzificirana rast, strategija rasti, konkurenčna analiza, razvoj podjetja
Published in DKUM: 04.06.2019; Views: 1298; Downloads: 126
.pdf Full text (978,37 KB)

5.
Diverzificirana rast podjetja GMT d.o.o.
Jasmina Trstenjak, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Diplomski projekt je razdeljen na dva dela – prvi je teoretični, drugi pa empirični. V prvem smo predstavili teorijo o rastočih podjetjih in dinamičnem podjetništvu, navedli smo tudi modele in dejavnike rasti podjetij. V tretjem poglavju smo predstavili strategije rasti in poudarili diverzificirano rast, saj smo na podlagi te strategije v nadaljevanju obravnavali podjetje GMT d.o.o. Empirični del diplomskega projekta temelji na podjetju GMT d.o.o., iz Murske Sobote, ki se ukvarja s trgovino z rezervnimi deli in dodatno opremo za vozila. Za to podjetje smo se odločili, ker je eno izmed bolj znanih v našem domačem okolju. Najprej smo predstavili podjetje GMT d.o.o., njegovo dejavnost, prodajni in nabavni program ter poslanstvo, vizijo in vrednote. V nadaljevanju smo se posvetili zgodovini rasti organizacije po posameznih letih in navedbi razlogov za diverzifikacijo. V sklepnem delu smo podrobneje analizirali kazalnike rasti podjetja in strategijo rasti GMT d.o.o. Podjetje je sprva raslo generično, vendar so v njem čez čas ugotovili, da na ta način ne morejo več rasti. Takrat so se odločili za strategijo diverzifikacije in vstopili na tuji trg. Podjetje GMT d.o.o. je zelo hitro raslo in si posledično trikrat prislužilo priznanje za pomursko-dravsko gazelo ter eno srebrno in eno bronasto vseslovensko gazelo. V obdobju 25 let so zrasli iz ene poslovalnice z dvema zaposlenima v družbo s 56 poslovalnicami in približno 350 zaposlenimi. Analizirali smo podjetje v obdobju med letoma 2014 in 2017 ter ugotovili, da so prihodki in dobiček nenehno rasli. Povprečne stopnje rasti preučevanih kazalnikov v opazovanem obdobju pa so bile v večini primerov pozitivne. Diverzificirana strategija rasti je omogočila tudi nova delovna mesta v podjetju. GMT d.o.o. ima konkurenco v svoji panogi, vendar kljub temu ostaja vodilno podjetje na svojem področju v Sloveniji. V podjetju GMT d.o.o. tudi v prihodnje načrtujejo diverzifikacijo – poleg osvajanja novih trgov imajo v načrtu tudi šolo za avtomehanike in lansiranje lastne blagovne znamke.
Keywords: GMT d.o.o., rast podjetja, strategija diverzifikacije, strategije rasti, gazela
Published in DKUM: 14.11.2018; Views: 1641; Downloads: 241
.pdf Full text (1,39 MB)

6.
Implementacija strategije rasti na primeru podjetja iz orodjarske dejavnosti
Lucija Mukenauer, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Vse več podjetij želi rasti na način, ki jih pripelje do maksimiranja dobička. Pri tem pa se soočajo z nalogo, kako zagotoviti kader pri proizvodnji večjega obsega proizvodov ali pri vpeljevanju novih produktov, kateri zahtevajo drugačne kompetence. Rast v fizičnem smislu, ki pomeni nabavo novih strojev, zgradb in druge opreme, pritiska na razvoj novih kadrov oziroma prenos novega znanja na obstoječe zaposlene. V teoretičnem delu smo najprej pojasnili faze rasti podjetja, strategije rasti in analizo konkurence. Na podlagi teorije smo analizirali, kako uspešno je podjetje Orodjarstvo Gorjak v primerjavi s konkurenti in kakšen delež predstavljajo v občini, regiji in v obeh dejavnostih, v katerih je prisotno. Za to smo izdelali tržno in konkurenčno analizo podjetja. Vsako podjetje gre v svojem obstoju skozi več faz rasti, zato mora te poznati še preden vstopi v njih. Vedeti mora, kaj je potrebno v vsaki fazi izpolniti oziroma uskladiti, saj jih le to pripelje do željene stopnje rasti. Podjetju je potrebno določiti tudi strategijo rasti, ki bo pomagala slediti ciljem. Orodjarstvo Gorjak d.o.o. je najprej generično raslo s povečanjem obsega prodaje takrat obstoječih izdelkov. Nato je v letu 2015 uvedlo diverzifikacijo in sicer s pridobitvijo novega giganta BMW, ki je takrat predstavljal nov trg. V letu 2017 so diverzificirano rasli s povečanjem hale in nakupom novih strojev. Podjetje se trenutno nahaja v fazi vzleta, kar pomeni, da si je pridobilo stalne kupce in denarni tok, ki je po obstanku na trgu omogočal nadaljno rast ter da se je uspešno prilagodilo spremembam znotraj in zunaj podjetja. V svoji panogi proizvodnje orodij za stroje je zelo stabilno. V zadnjih štirih letih je podjetje raslo v vseh izbranih komponentah; v sredstvih, čistih prihodkih od prodaje, povprečnem številu zaposlenih na podlagi delovnih ur in v čistih poslovnih izidih. Pridobilo si je tudi stabilnega odjemalca in sicer avtomobilskega proizvajalca BMW, kateri je podjetju povečal profitnost, ugled in prepoznavnost.
Keywords: strategije rasti, Churchill-Lewisov model rasti, generična rast, diverzificirana rast, analiza konkurence, tržna analiza, strategija rasti Orodjarstva Gorjak d.o.o..
Published in DKUM: 23.10.2018; Views: 1241; Downloads: 209
.pdf Full text (1,00 MB)

7.
ANALIZA IZBRANIH DEJAVNIKOV RASTI NA PRIMERU HITRO RASTOČEGA DRUŽINSKEGA PODJETJA X
Barbara Klemenčič, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Dinamični podjetnik, njegov način vodenja in upravljanja podjetja, njegove osebnostne lastnosti, hitro rastoče družinsko podjetje, rast podjetja se prepletajo v diplomskem projektu. Opravljena raziskava daje ugotovitve, kakšna je prepletenost in vpliv dinamičnega podjetnika oziroma ključnega člena v podjetju, ki vodi posel, njegovimi osebnostnimi lastnostmi, s tem vpliv na rast podjetja in vpliv same družine na vse odločitve v podjetju. Cilj diplomskega projekta je bil poiskati temeljne in realistične odgovore na temeljno raziskovalno vprašanje: »Obravnavano dinamično družinsko podjetje uspešno vodi in upravlja dinamični podjetnik skupaj s svojim podjetniškim timom, saj s pomočjo tega dejavnika rasti, podjetje raste«. Ne glede na to za kakšno podjetje gre, ima podjetnik pri tem vedno temeljno vlogo, saj se vsak podjetnik sam odloči, ali želi rasti ali ne. Vendar pa pri tem odločitev podjetnika o rasti ni dovolj, saj na podjetje vplivajo tako notranji kot tudi zunanji dejavniki rasti, ki lahko bistveno vplivajo na rast in razvoj samega podjetja. Poleg vseh dejavnikov pa so ključnega pomena osebnostne lastnosti, ki so eden izmed ključnih elementov za rast. Kadar pa gre za družinsko podjetje, na odločitve v podjetju vplivajo tudi družinski člani, ki so posredno ali neposredno vključeni v podjetje. Hitro rastoče podjetje mora biti naravnano v inovativnost in kreativnost, saj to za podjetje predstavlja konkurenčno prednost pred drugimi podjetji. Kreativnost in inovativnost sta najpomembnejša vira razvoja vsakega podjetja. Podjetje mora težiti k inovativnosti svojih zaposlenih, saj se le tako lahko generirajo nove ideje, s katerimi nastane invencija. Brez inovativnosti podjetniškega tima in samega dinamičnega podjetnika, bodo podjetje konkurenti prehiteli in posledično se bodo odjemalci raje odločali za konkurentove izdelke/storitve kot pa za naše. V diplomskem projektu smo poiskali tudi povezavo med družinskim podjetjem in hitro rastočim podjetjem. Hitro rastoča podjetja predstavljajo največjo moč v majhnem podjetništvu. Hitro rastoča podjetja namenijo tudi več sredstev za raziskave in razvoj. Hitro rastoča družinska podjetja v večini pripravljajo formalne plane poslovanja. Večina družinskih podjetij sodeluje z zaposlenimi, z njimi delijo določene informacije in jim posredujejo odstopanja poslovanja od planiranega. S tem dajejo zaposlenim jasne signale, kaj od njih pričakujejo. Manj zanimive se jim zdijo poslovne strategije nizkih stroškov. V primeru prisotnosti novih proizvodov na trgu, ta podjetja zavzamejo strategijo vodilnega na trgu ali strategijo prvega zasledovalca. Rast podjetja, na katero vplivajo tako notranji kot zunanji dejavniki rasti, smo proučevali na vzorcu izbranega hitro rastočega družinskega podjetja. Zakaj prav na tem vzorcu? Ker gre za podjetje, ki v današnjem turbulentnem okolju ostaja dinamično, fleksibilno in pri tem nenehno želi ohranjati konkurenčno prednost pred drugimi, saj se je zaradi dinamike pripravljeno hitro prilagajati zahtevam, ki jih neprestano narekuje trg. To uresničujejo z učinkovito izrabo idej, znanja in informacij, kjer ima dinamični podjetnik temeljno vlogo. Predvsem so to podjetja, ki so usmerjena v visokotehnološke procese in v današnjem gospodarstvu ustvarjajo največ novih delovnih mest. Prispevek diplomskega projekta je sestavljen iz teoretičnega in empiričnega dela, kjer smo pregledali tako domačo kot tujo literaturo s tega področja, si zastavili raziskovalne hipoteze, opisali, kakšne bodo metode dela, predstavili izvedbo raziskovalnega intervjuja, analizirali vse odgovore, ki smo jih pridobili iz intervjuja ter na koncu povzeli sklepne ugotovitve. Pri analiziranju pa je potrebno biti prividen, saj ni nujno, da je dinamični podjetnik tisti, ki je temeljni dejavnik rasti, ampak lahko na rast vplivajo tudi drugi notranji in zunanji dejavniki, kot na primer podjetniški tim, inovativnost itd. Tematika, ki smo jo proučevali, je aktualna v današnjem svetu.
Keywords: dinamični podjetnik, osebnostne lastnosti dinamičnega podjetnika, družinsko podjetje, rast, hitro rastoče podjetje – gazela, inovativnost, kreativnost, žetvena strategija, znanje, položaj v družini, vizija, prevzemanje tveganje, potreba po dosežkih, vključevanje družinskih članov v vodenje in upravljanje, dejavniki rasti.
Published in DKUM: 10.11.2016; Views: 1837; Downloads: 179
.pdf Full text (1,13 MB)

8.
Tržna diverzifikacija kot instrument blažitve vplivov svetovne gospodarske recesije na poslovanje slovenskih podjetij
Andreja Zmagaj, 2016, master's thesis

Abstract: Gospodarska kriza, ki se je v letu 2007 z zlomom nepremičninskega trga pričela v Združenih državah Amerike, se je preko finančnih tržišč razširila v realno gospodarstvo ter se relativno hitro razširila v Evropo in druge dele sveta. Zaradi vse tesnejšega sodelovanja in soodvisnosti med posameznimi državami, kar je posledica internacionalizacije podjetij in globalizacije svetovnega gospodarstva, so krizo občutila praktično vsa svetovna gospodarstva in Slovenija ni bila izjema. Slovensko gospodarstvo je majhno in zaradi tega v veliki meri odvisno od izvoza. Gospodarska kriza je na slovensko gospodarstvo najmočneje vplivala preko mednarodne menjave in z upadom povpraševanja na najpomembnejših izvoznih tržiščih. Tržna diverzifikacija, oziroma strategija širjenja podjetja preko meja lastne države na različna tuja tržišča, predstavlja enega izmed možnih ukrepov za omilitev vplivov gospodarske krize na poslovanje podjetja. Z diverzificiranjem svojih izvoznih tržišč podjetja zmanjšujejo tveganja odvisnosti od posameznega tržišča. Magistrsko delo obravnava vpliv gospodarske krize na slovensko gospodarstvo in poslovanje slovenskih podjetij ter ugotavlja pomembnost strategije tržne diverzifikacije, ki predstavlja enega izmed možnih ukrepov izhoda iz krize. Magistrsko delo je razdeljeno na dva dela. V teoretičnem delu so predstavljena nekatera pomembnejša izhodišča, na katerih temelji raziskava: zgoščen pregled gospodarskih kriz s podrobnejšo predstavitvijo svetovne gospodarske krize v letu 2008, predstavitev internacionalizacije poslovanja podjetij in strategij rasti podjetij. V delu smo v nadaljevanju podrobneje obravnavali poslovanje slovenskih podjetij v obdobju krize, njihovo izvozno usmerjenost in odvisnost od posameznih izvoznih tržišč. V empiričnem delu naloge smo na vzorcu izbranih podjetij opazovali poslovanje podjetij v obdobju pred krizo, v obdobju trajanja le-te ter v obdobju po krizi. Ugotavljali smo pomembnost tržne diverzifikacije ter njen vpliv na opazovana podjetja v obdobju krize. Rezultati raziskave, podobno kot uradni statistični podatki, dokazujejo, da so slovenska podjetja v veliki meri odvisna od tržišč, ki so jim geografsko in kulturno blizu. To so predvsem tržišča držav Evropske unije in držav na ozemlju bivše Jugoslavije. Struktura izvoza opazovanih podjetij se tudi v obdobju trajanja krize ter v obdobju po krizi ni bistveno spremenila. Kljub temu da rezultati raziskave potrjujejo, da tržna diverzifikacija predstavlja enega izmed ključnih ukrepov podjetij za izhod iz krize, pa le-ta v preteklosti ni bistveno vplivala na izvozna tržišča slovenskih podjetij.
Keywords: svetovna gospodarska kriza, internacionalizacija poslovanja, strategije rasti, strategija tržne diverzifikacije, Slovenija, poslovanje slovenskih podjetij
Published in DKUM: 04.08.2016; Views: 1410; Downloads: 253
.pdf Full text (2,60 MB)

9.
Vlaganja v raziskave, razvoj in inovacije v Sloveniji in državah članicah EU
Mateja Pompe, 2016, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo predstavili področje raziskav, razvoja in inovacij, ki vključuje tako javni kot zasebni sektor. Ker gre za zelo široko področje, smo preučili in predstavili le del področja. Od opredelitve osnovnih pojmov raziskav, razvoja in inovacij, preko predstavitve trenutno veljavnih nacionalnih in EU strategij ter agencij, ki delujejo na tem področju ter finančnih podpor za spodbujanje večjih vlaganj gospodarstva, do gospodarskih učinkov raziskav in inovacij. Mnoge evropske in svetovne študije so s pomočjo ekonometričnih analiz dokazale, da vlaganja v raziskave in razvoj pozitivno vplivajo na gospodarsko rast, kar še bolj velja za razvite države. Tako se donosnost vlaganj v raziskave in razvoj na ravni države giblje okoli 15 %, v najbolj razvitih državah do 120 %. Na podlagi študij o vplivu raziskav in inovacij na gospodarstvo in na širše družbeno okolje, je EU oblikovala raziskovalno in inovacijsko politiko, v okviru katere je sprejela Unijo inovacij, vodilno pobudo strategije Evropa 2020, in program Obzorje 2020, kot največji okvirni program doslej za spodbujanje raziskovalne in inovacijske dejavnosti. V ta namen si je postavila konkreten cilj (ki je že bil cilj predhodne Lizbonske strategije za leto 2010) - vlaganja v raziskave in razvoj v višini 3 % BDP do leta 2020, kar pomeni, da se morajo vlaganja glede na sedanje stanje zvišati za eno odstotno točko. Države članice so si postavile svoje nacionalne cilje. Slovenija si je v Resoluciji o Raziskovalni in inovacijski strategiji Slovenije 2011-2020 do leta 2020 zastavila višji cilj od EU, in sicer za javne izdatke v višini 1,2 % in zasebne v višini 2,4 % BDP. V magistrskem delu smo preučevali gibanje vlaganj v raziskave in razvoj ter gibanje BDP v obdobju 1998-2012 na primeru Slovenije in s pomočjo regresijske in korelacijske analize ugotavljali ali obstaja povezanost med njima in kako močna je. Na podlagi ekonometrične analize smo ugotovili, da je v analiziranem obdobju 1998-2012 obstajala pozitivna in močna povezanost. Skušali smo tudi napovedati ali bo Slovenija do leta 2020, na podlagi gibanj od leta 1998-2012, uresničila zastavljen cilj, da vsaj 3 % BDP vloži v raziskave in razvoj. Na podlagi funkcije trenda in povprečne stopnje rasti smo podali oceno, da bo Slovenija dosegla zastavljen cilj do leta 2020. EU vse bolj poudarja pomen inovacij, zato ker raziskave in razvoj same po sebi ne prinašajo gospodarskih in družbenih koristi, če se jih ne uporabi oziroma uveljavi na trgu, kar inovacija tudi pomeni. Evropski komisar za raziskave, znanost in inovacije Carlos Moedas je poudaril, da ima Evropa odlično znanost, vendar ji primanjkuje kreativne destrukcije v inovacijah, ki ustvarjajo nove tržne priložnosti in spreminjajo najboljše ideje v nova delovna mesta, podjetja in priložnosti. Poudaril je tudi, da potrebujemo več vlaganj, da pospešimo inovacijsko uspešnost EU. Inovacijska uspešnost Slovenije je pod povprečjem EU, zato smo v magistrskem delu proučevali, na katerih področjih inovacij ima Slovenija pomanjkljivosti in kjer prednosti v primerjavi z najboljšimi (Švedsko, Dansko in Finsko) in najslabšimi državami EU (Latvijo, Bolgarijo in Romunijo) ter povprečjem EU. Najboljše rezultate, ki so nad povprečjem EU in blizu ali celo nad najboljšimi, Slovenija dosega pri deležu izvoza srednje in visokotehnoloških proizvod v celotnem izvozu proizvodov, kar pomeni, da smo zelo konkurenčni v svetu z visoko razvitimi tehnologijami. Zelo uspešni smo tudi pri prijavah modelov, pri sodelovanju inovativnih MSP z drugimi podjetji ali raziskovalnimi organizacijami pri razvoju inovacije, pri izdatkih poslovnega sektorja za raziskave in razvoj in pri mednarodnih znanstvenih skupnih objavah.
Keywords: raziskave, inovacije, raziskovalna strategija EU in Slovenije, finančne podpore za raziskave, teorija in empirija gospodarske rasti, inovacijski kazalniki
Published in DKUM: 02.08.2016; Views: 2707; Downloads: 314
.pdf Full text (961,66 KB)

10.
OBLIKOVANJE STRATEGIJE RAZVOJA PODJETJA RETOS.D.O.O.
Blaž Osolnik, 2015, bachelor thesis/paper

Abstract: Poglavitni raziskovani problem diplomskega dela je bil raziskava možnosti za razvoj oziroma rast malega družinskega podjetja, ki se ukvarja s poučevanjem vožnje. Glavni dejavnik za razvoj je pridobivanje novih strank. Do sedaj smo uporabljali le promocijo od ust do ust in smo bili z rezultati zadovoljni, zato smo sklenili, da to metodo obdržimo in jo nadgradimo, hkrati pa uvajamo nove metode za pridobivanje novih strank, in ponujanje novih dejavnosti že obstoječim oziroma strankam iz preteklosti. Zadovoljna stranka je le stranka, ki dobi občutek, da so njena pričakovanja glede kvalitete storitve ne le dosežena, temveč presežena. To moramo upoštevati na vseh ravneh poslovanja. Zato se v diplomskem delu nismo osredotočali le na pridobivanje novih strank, temveč je bil naš cilj raziskava možnih načinov za izboljševanje delovanja podjetja v vseh pogledih. Preučili smo kar nekaj elementov, ki vplivajo na poslovanje, predvsem smo se osredotočali na orodja za pridobivanje novih strank, ostajanje v stiku s strankami iz preteklosti, nadzorovanje kvalitete storitve in učinkovitosti delovanja podjetja. Spoznali smo, da je osnova za nadgradnjo podjetja dobra spletna stran, ki nas bo s pomočjo drugih marketinških orodij, predvsem pa njihove kombinacije, popeljala naprej in nam pomagala pridobiti nove stranke iz vedno širše okolice. Spletna stran nam bo omogočala tudi morebitne nove storitve, kot je internetna trgovina. Glavni del podjetja pa predstavljajo zaposleni. Zato bomo v prihodnosti dali še večji poudarek medsebojni komunikaciji in motivaciji.
Keywords: šola vožnje, družinsko podjetništvo, strategija rasti podjetja, pospeševanje prodaje, spletna stran
Published in DKUM: 26.06.2015; Views: 1712; Downloads: 260
.pdf Full text (2,48 MB)

Search done in 0.24 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica