1. Strategija Ekonomsko-poslovne fakultete Univerze v Mariboru : 2022-20302023 Abstract: Strategija Ekonomsko-poslovne fakultete Univerze v Mariboru sloni na poslanstvu fakultete in mnogih prednostih, znanju in izkušnjah ljudi, zaposlenih in študentov, ki so v sodelovanju z gospodarstvom v več kot šestdesetletnem obdobju izoblikovali tradicijo odličnega ekonomsko poslovnega izobraževanja.
Strateške usmeritve fakultete se osredotočajo na priložnosti, ki jih prinaša sodobno, hitro spreminjajoče se okolje, ki postaja v vseh razsežnostih digitalno, hkrati pa v ospredje postavljamo družbeno odgovorno delovanje in trajnostni razvoj. Pri tem ohranjamo naše ključne vrednote in etična načela, na katerih temelji vse naše delovanje. Keywords: strategija, strateške usmeritve, poslanstvo, vizija, fakulteta Published in DKUM: 01.02.2023; Views: 20; Downloads: 15
Full text (4,50 MB) This document has many files! More... |
2. Strategije blagovnih znamk v različnih gospodarskih dejavnostihTjaša Zulficari, 2022, master's thesis Abstract: Današnje ekonomsko, tehnološko in poslovno okolje podjetij se zelo hitro spreminja.
Podjetja se poskušajo in prilagoditi in odzvati na te spremembe, da bi lahko zagotovila
svoj uspeh in obstoj tudi v prihodnosti. Podjetje si uspešen predor na bodisi domač
bodisi tuj trg zagotovi le preko pravilnega razvoja blagovne znamke, ki podjetju omogoča
uspešno pozicioniranje na trgu.
Strategija blagovne znamke je tista, ki omogoča, da blagovna znamka deluje kot celota,
ponuja osrednjo idejo, okoli katere se usmerjajo dejanja, vedenja in komunikacije
določene blagovne znamke. Nujna je za vsako podjetje in postavlja temelje za uspešno
uvajanje na trg.
Odjemalci s pomočjo blagovne znamke zadovoljujejo svoje potrebe in rešujejo svoje
probleme. Skrbniki blagovnih znamk v podjetju morajo ustvariti edinstveno zgodbo
blagovnih znamk, ki ustreza željam in potrebam odjemalcev. Zaradi tega so skrbniki
blagovnih znamk odgovorni za sprejemanje odločitev, na katere lahko vpliva več
dejavnikov.
Zanimalo nas je, ali obstajajo razlike pri odločanju o strategiji blagovne znamke glede na
osnovno dejavnost, v kateri je registrirano podjetje. Po standardni klasifikaciji dejavnosti
jih delimo v štiri skupine: primarno, sekundarno, terciarno in kvartarno gospodarsko
dejavnost. Osnovne dejavnosti podjetij pa danes ne moremo poenotiti z blagovnimi
znamkami in potrebami odjemalcev, ki jih zadovoljujejo s svojimi izdelki. Opazili smo, da
registrirane dejavnosti in dejavnosti, za katere podjetja trdijo, da v njih poslujejo s
svojimi blagovnimi znamkami, niso poenotene.
Po opravljeni raziskavi smo podjetja razvrstili po skupinah, kamor se umeščajo sama z
izbrano blagovno znamko, preverjali razlike med pristopi k strategijam blagovne znamke
v skupini gospodarskih dejavnosti ter razlike med vrstami strategij podjetij v različnih
skupinah gospodarskih dejavnosti. Povezanosti med izbiro vrst strategije in
gospodarskih dejavnosti nismo ugotovili, hkrati pa smo zavrnili hipoteze, ki smo jih
zastavili na začetku dela. Ugotovili smo, da se soodvisnost posameznih udeležencev v
gospodarstvu prepleta in da brez prisotnosti in delovanja vsakega izmed njih
gospodarstvo ne deluje. Osnovna dejavnost podjetja zato ni tista, ki določa vrsto
strategije blagovne znamke. Keywords: strategija, blagovna znamka, gospodarske dejavnosti, nakupni proces, strateški marketing Published in DKUM: 02.12.2022; Views: 172; Downloads: 28
Full text (1,96 MB) |
3. Vplivi in reorganizacija procesov v športni organizaciji pk bolero zaradi pandemije covid-19Maša Peklenik, 2022, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo obsega temo managementa in reorganizacije procesov v športni organizaciji zaradi vpliva pandemije covid-19 na njeno delovanje.
Leta 2019 je bila po svetu razglašena pandemija, saj se je na Kitajskem razširil nov koronavirus, imenovan SARS-CoV-2. Zaradi izjemno hitrega širjenja novega virusa in njegovih smrtno nevarnih simptomov so se zrušili zdravstveni sistemi, ukrepi za preprečitev širjenja virusa pa so močno vplivali na celotno gospodarstvo v državi.
V prvem delu diplomskega dela smo predstavili teoretične značilnosti delovanja podjetja s poudarkom na športnem managementu na področju športnih organizacij.
Prvi del zajema teoretično osnovo vseh področji, ki so predmet raziskave, opravljene v Plesnem klubu (PK) Bolero Ljubljana.
V drugem delu smo opravili intervju z vodjo managementa v PK Bolero, ki je prav tako tudi trenerka tekmovalne selekcije. Opravljena sta bila tudi analiza in pregled internih poročil na področju trženja in finančnih poročil ter pregled baze prisotnosti plesalcev na treningih pred in med časom pandemije covid-19.
V tretjem sklopu diplomskega dela pa smo na podlagi opravljene raziskave zapisali svoje ugotovitve in si odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja.
Prva ugotovitev se nanaša na celotno spremembo delovanja in izvajanja storitev plesnega kluba, ki je bila zaradi nepredvidljivih ter spremenljivih okoliščin potrebna in s katero so omilili, ne pa preprečili posledice kriznega stanja v organizaciji.
Druga ugotovitev se nanaša na nove procese v marketingu in managementu plesne šole in kluba, ki so se v organizaciji razvili kot posledica učinkovitega strateškega načrtovanja in se izkazali za učinkovite ter se bodo obdržali tudi v prihodnje.
Tretja ugotovitev pa se nanaša na motivacijo in telesno zmogljivost športnih trenerjev in tekmovalnih plesalcev, ki se je v času spremenjenega izvajanja storitev vidno poslabšala.
Keywords: management, proces, strategija, šport, organizacija Published in DKUM: 15.11.2022; Views: 105; Downloads: 10
Full text (828,88 KB) |
4. Kompleksna bralna učna strategija VŽN v 2. razredu : magistrsko deloŠpela Blatnik, 2022, master's thesis Abstract: V teoretičnem delu magistrske naloge smo podrobneje raziskali otroški govor, njegov razvoj glede na določene dejavnike in okolje, kakšni so mejniki v govornem razvoju in skozi katere faze govornega razvoja posameznik prehaja. Zanimalo nas je tudi, kako močno sta govor in branje povezana ter kateri dejavniki vplivajo na njun razvoj. Eden od najpomembnejših pokazateljev znanja učencev je pismenost, v kateri se združujeta posameznikova zmožnost branja, pisanja in razumevanja prebranega ter uporaba informacij iz besedila. Bralci, ki dobro berejo, v besedilih najdejo odgovore na najrazličnejša vprašanja ter znajo iz besedila izluščiti bistvo in ključne podatke. Z uporabo bralnih strategij učitelji pripomorejo k oblikovanju uspešnejših bralcev, zato smo podrobneje opisali bralne strategije, ki jih lahko uporabljamo pred in med branjem ter po njem. Strategije, ki smo jih opisali, so strategija VŽN, splošna študijska strategija, strategija PV3P, Paukova strategija in strategija recipročnega poučevanja.
V empiričnem delu smo predstavili in raziskali učinkovitost strategije VŽN in zmožnost razumevanja bistvenih podatkov pri učencih 2. razreda. Uporabili smo deskriptivno in kavzalno-eksperimentalno metodo pedagoškega raziskovanja ter dvakratno preverjanje. Zanimalo nas je, kakšno je predznanje učencev, ali jim bo samostojno postavljanje vprašanj povzročalo težave, kaj so se novega naučili ter ali je opazen napredek po večkratni uporabi strategije. Keywords: govor, branje, bralne strategije, strategija VŽN Published in DKUM: 14.10.2022; Views: 164; Downloads: 22
Full text (1,07 MB) |
5. Digitalna marketinška strategija za podjetje ključarstvo BMKatja Maselj, 2022, undergraduate thesis Abstract: V zadnjem času smo priča izjemno hitremu razvoju digitalnih tehnologij, zato je dobra digitalna marketinška strategija v podjetju vse pomembnejša. Naš namen je bil prikazati ustrezno digitalno marketinško strategijo za podjetje Ključarstvo BM.
V teoretičnem delu smo na temelju pregleda domače in tuje literature opredelili digitalni marketing z njegovimi prednostmi in slabostmi ter predstavili posamezne strategije. Nato smo se dotaknili še socialnih omrežij, kjer smo se osredotočili predvsem na Facebook, Instagram in TikTok. V raziskovalnem delu smo predstavili podjetje Ključarstvo BM ter izvedli dve metodi spraševanja – najprej anketo in nato še intervju z direktorjem podjetja Ključarstvo BM. Dobljene rezultate smo med seboj primerjali in analizirali s pomočjo raziskovalnih vprašanj.
Podjetju Ključarstvo BM smo predlagali, naj čim prej vzpostavi spletno stran in socialna omrežja, poleg tega pa smo podali tudi predloge videza spletne strani in socialnih omrežij. Naša ugotovitev je bila, da bi digitalni marketing podjetju Ključarstvo BM lahko pomagal pri iskanju novih potencialnih strank in nasploh pri pozicioniranju na trgu. Keywords: digitalna marketinška strategija, digitalni marketing, socialna omrežja, podjetje Ključarstvo BM Published in DKUM: 19.09.2022; Views: 152; Downloads: 39
Full text (13,22 MB) |
6. Strateško obvladovanje kriz v podjetju z uporabo projektnega managementaZala Cartl, 2022, master's thesis Abstract: POVZETEK
Okolje podjetja postaja vedno bolj turbulentno, konkurenca pa je vse večja, zato se morajo managerji še posebej truditi, da podjetju omogočijo rast in razvoj ter posledično doseganje zastavljene konkurenčne prednosti. Z naraščanjem kompleksnosti podjetij se povečuje možnost nastanka kriz, s tem pa se povečuje tudi paleta vzrokov, ki lahko vodijo do krize. Lahko trdimo, da je kriza sestavni del življenjskega cikla podjetij in ni nekaj neobičajnega in izjemnega. V magistrskem delu smo ugotavljali, kako sta med seboj povezana strateški in projektni management. Ugotovili smo, da je za samo uspešnost in učinkovitost podjetja ključnega pomena povezovanje med strateškim in projektnim managementom. Strateški management skrbi za identifikacijo strategij v samem podjetju, projektni management pa za njihovo izvedbo. V magistrskem delu smo proučevali različne vrste kriz in njihovo opredeljevanje glede na metodologije različnih avtorjev. Proučevali smo vzroke nastanka kriz in njihove posledice ter ugotavljali, če obstaja način, da se podjetje krizam izogne. Ugotovili smo, da mora podjetje nenehno proučevati zunanje in notranje okolje podjetja ter ugotavljati morebitne simptome, ki lahko vplivajo na prihodnost samega podjetja. Na simptome, ki nastajajo v okolju mora podjetje odgovoriti pravočasno z modifikacijo ali z novim opredeljevanjem strategij, za kar je zadolžen strateški management. Projektni management pa je odgovoren za izpeljavo zastavljenih strategij s projekti in s portfelji projektov.
V empiričnem delu smo po metodologiji avtorjev Pümpin- Prangerje na primeru podjetja X naredili analizo življenjskega cikla podjetja, pri katerem smo primerjali stanje podjetja leta 2019 in leta 2021. Ugotovili smo, da je v tem obdobju proučevano podjetje uspešno prešlo v fazo zrelega podjetja. Glede na značilnosti posameznih faz življenjskega cikla smo po metodologiji avtorjev Pümpin- Prangerje in Kropfbergerja raziskovali, kakšne krize so prisotne v podjetju. Ugotovili smo, da je v podjetju X moč opaziti simptome potencialne krize prevelike ekspanzije in diverzifikacijsko krizo. Krize so v podjetju X obvladljive, kazalniki rasti in razvoja ne upadajo. V drugem delu empiričnega dela je sledil proces procesne razsežnosti planiranja na ravni strateškega managementa. S pomočjo SWOT analize smo naredili celovito presojo podjetja in okolja. V zaključnem delu magistrskega dela smo glede na predhodne ugotovitve raziskav preučevanega podjetja identificirali potrebne projekte podjetja X za obdobje petih let. Opredelili smo projekte, ki so po našem mnenju potrebni za ohranjaje rasti in razvoja samega podjetja. Naredili smo načrt planirane izvedbe posameznih projektov in opisali, zakaj so po našem mnenju posamezni projekti v podjetju pomembni. Izpeljava posameznih projektov je po našem mnenju ključnega pomena za zagotavljanje dolgoročne uspešnosti podjetja. Keywords: strateški management, projektni management, strategija, projekt, strateška kriza, poslovna kriza, kriza. Published in DKUM: 19.07.2022; Views: 366; Downloads: 99
Full text (3,85 MB) |
7. Digitalna transformacija v gradbeništvuDamijana Dušak, 2022, master's thesis Abstract: Digitalna transformacija se z razlogom ponaša z nazivom četrta industrijska revolucija.
Prelomne tehnologije, kot so velike količine podatkov, poslovanje v oblaku, internet
stvari, delo na daljavo, tehnologija veriženja blokov, omogočajo gospodarskim
panogam nesluten napredek v vseh panogah. Z vpeljavo novih tehnologij v poslovne
procese se drastično spreminja način dela in poslovna kultura. Podjetja, ki v proces
digitalne transformacije ne zmorejo ali ne želijo, na tržišču izgubljajo konkurenčno
prednost. V gradbeni panogi so procesi med manj informatiziranimi, kar velja tudi na
globalni ravni. Gradbena podjetja se zelo oklepajo klasičnih tehnologij. V gradbeni
panogi procesi potekajo drugače kot v preostalih vejah industrije. Vsak projekt v
gradbeništvu je enkraten in neponovljiv, zato je delo težko vkalupiti v module celovitih
rešitev novih tehnologij. Kljub temu pa je v procesih moč najti elemente, ki se iz
projekta v projekt ponavljajo in na njih graditi digitalno transformacijo. V magistrskem
delu smo raziskali in opisali digitalno transformacijo na splošno, proces izvajanja
strategij s projekti. Predstavili smo tudi elemente informacijskega sistema s poudarkom
na projektno informacijskem sistemu ter digitalno transformacijo v gospodarski panogi
gradbeništva v Sloveniji. Dejstvo je, da gradbeništvo v digitalni transformaciji zaostaja
za preostalimi gospodarskimi panogami. Zato bo potrebnega še veliko dela z
osveščanjem izvajalcev in naročnikov, investitorjev. Keywords: digitalna transformacija, strategija, obvladovanje projektov, projektno
informacijski sistemi, gradbeništvo, MS Project Published in DKUM: 30.06.2022; Views: 289; Downloads: 45
Full text (4,51 MB) |
8. Planiranje razvoja v javnem zavoduLidija Krpič Časar, 2022, master's thesis Abstract: V magistrskem delu smo se ukvarjali s proučevanjem planiranja razvoja v javnem zavodu. Planiranje razvoja podjetij, ki delujejo v današnjem dinamičnem svetu, katerega zaznamujejo hitri tehnološki napredki, močna konkurenca, sprememba navad, vrednot, stališč in prepričanj ljudi, ekonomske in okoljske nestabilnosti, krizna obdobja, je zelo oteženo. Zato je planiranje razvoja pomembno tudi za javne zavode, če želijo obstati in delovati v svojem okolju.
Področje našega raziskovanja je proučevanje posebnosti planiranja razvoja javnega zavoda na ravni politike podjetja in strateškega managementa. Raziskovali bomo za javni zavod Zavod za upravljanje kulturne dediščine Grad, katerega je ustanovila občina, da upravlja s kulturno dediščino ter ostalimi naravnimi in turističnimi danostmi v občini. Javni zavod se na podlagi odloka o ustanovitvi zavoda financira sam, s svojimi lastnimi sredstvi, odgovarja pa lastnici, to je občini.
Cilji naše raziskave so proučitev upravljavsko-vodstvenih značilnosti javnih zavodov, proučitev posebnosti planiranja razvoja v javnih zavodih, razvojna proučitev javnega zavoda ZUKD Grad, okoljska preučitev razvojnih možnosti in nevarnosti za ZUKD Grad, analiza razvojnih prednosti in slabosti ZUKD Grad s primerjavo z drugimi podjetji ter celovita presoja podjetja in okolja, izdelava predloga razvojne vizije, politike in strategij ZUKD Grad in izdelava uresničitvenega programa planiranega razvoja ZUKD Grad.
Na koncu pridemo do spoznanja, da so razvojna vizija, politika in strategija prav tako pomembne za uspešen razvoj in delovanje javnega zavoda kot posebne vrste podjetja. Obstoj in razvoj javnega zavoda sta odvisna od planiranja njegovega razvoja tako na ravni politike podjetja kot na ravni strateškega managementa. Šele s pravilnim in pravočasnim zaznavanjem sprememb v okolju delovanja zavoda in njegovim prilagajanjem spremembam in planiranjem razvoja, bo javni zavod uspešen v svojem delovanju in doseganju zastavljenih ciljev. Keywords: javni zavod, razvojna vizija, politika podjetja, strategija, planiranje razvoja, prednosti in slabosti, uresničitveni program Published in DKUM: 02.06.2022; Views: 231; Downloads: 43
Full text (2,97 MB) |
9. Analiza stanja za pripravo strategije razvoja turizma v občini Šentjernej : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijaAnđela Burger, 2021, undergraduate thesis Abstract: V zaključnem delu z naslovom »Analiza stanja za pripravo strategije razvoja turizma v občini Šentjernej« smo analizirali trenutno stanje v občini Šentjernej, s poudarkom na naravnih in kulturnih znamenitostih. Na osnovi našega raziskovalnega dela, metode fotografiranja, analize in uspešno opravljenih intervjujev smo prišli do realnega stanja občine Šentjernej. Na podlagi ugotovitev smo opredelili SWOT analizo (prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti) ter nato podali svoje mnenje o možnostih za izboljšave, nadaljni razvoj občine. S svojim zaključnim delom želimo dokazati, da bi lahko z veliko truda, vložkom, dobrim destinacijskim managementom ter kvalitetnimi produkti destinacija Šentjernej postala boljša, trajnostna, zelena ter bolj konkurenčna. Verjamemo, da smo skozi zaključno delo podali dobra izhodišča za pripravo strategije razvoja turizma. Keywords: Šentjernej, naravne danosti, kulturne danosti, stanje, strategija razvoja. Published in DKUM: 13.04.2022; Views: 307; Downloads: 38
Full text (2,02 MB) |
10. Uporaba kompleksne bralne učne strategije vžn pri obravnavi neumetnostnega besedila v 3. razredu : magistrsko deloEva Pastirk, 2021, master's thesis Abstract: Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo omenili govor in njegov razvoj, bolj podrobno smo raziskali branje, njegov razvoj skozi različne stopnje, dejavnike vpliva in načine, kako ga lahko izboljšamo. Pojma učenje in branje se med seboj tesno povezujeta, saj nam branje omogoča, da pridemo do novega znanja. Pomembno je vedeti, da želenega cilja ne dosežemo samo z branjem, ampak moramo besedilo razumeti in ga povezati z našim predznanjem. V ta namen uporabimo bralne učne strategije, ki so nam pri obravnavi besedil v pomoč in nas vodijo skozi celoten proces, vse od aktivacije predznanja do preverjanja, ali smo besedilo razumeli in kaj smo se novega naučili. Ena izmed strategij, ki jo lahko uporabimo že v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju, je bralna učna strategija VŽN.
V empiričnem delu smo preverili učinkovitost bralne učne strategije VŽN pri branju neumetnostnega besedila v 3. razredu. Rezultate smo pridobili s pomočjo deskriptivne in kavzalne neeksperimentalne metode pedagoškega raziskovanja z enkratnim preverjanjem. Zanimala nas je učinkovitost in vpliv strategije VŽN na obravnavanje neumetnostnega besedila pri pouku slovenskega jezika in zmožnost učencev pri podčrtovanju bistvenih podatkov. Keywords: branje, neumetnostno besedilo, bralne strategije, strategija VŽN, bistveni podatki Published in DKUM: 25.11.2021; Views: 377; Downloads: 69
Full text (1,47 MB) |