1. Proces digitalne transformacije podjetja: analiza primera GIC GRADNJE d.o.o.Kaja Horvat, 2025, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu je obravnavan proces digitalne transformacije, s poudarkom na analizi primera podjetja GIC GRADNJE d. o. o. Digitalna transformacija se kaže kot kompleksen proces, ki presega zgolj uvajanje novih tehnologij, saj vključuje tudi spremembe poslovnih modelov, organizacijske strukture in kulture podjetja. Problem, ki ga izpostavimo, je zaostajanje gradbene panoge na področju digitalizacije, kar negativno vpliva na njeno produktivnost in konkurenčnost. Na podlagi teoretičnih izhodišč in empirične raziskave ugotavljamo, da digitalna transformacija prinaša podjetju številne koristi, kot so večja transparentnost in sledljivost projektov, izboljšana komunikacija med oddelki ter učinkovitejša raba virov. Prav tako je raziskava potrdila, da zunanje podporno okolje pomembno prispeva k uspešni izvedbi transformacije. Posebej pomembno je, da transformacija v proučevanem podjetju ni zmanjšala števila zaposlenih, temveč je spremenila naravo njihovega dela in spodbudila razvoj novih kompetenc. Podjetje GIC GRADNJE d. o. o. je v raziskavi predstavljeno kot primer dobre prakse, saj je pravočasno prepoznalo koristi in potrebo po digitalni transformaciji ter s tem izboljšalo svojo konkurenčnost in položaj v panogi. Digitalna transformacija ni več zgolj trend, temveč postaja nujen pogoj za dolgoročno konkurenčnost podjetij. Keywords: digitalna transformacija, digitalna poslovna strategija, gradbeništvo, konkurenčnost, analiza primera. Published in DKUM: 09.10.2025; Views: 0; Downloads: 8
Full text (2,37 MB) |
2. Analiza tehnoloških procesov in izzivov podatkovnih prostorovNina Kliček, 2025, master's thesis Abstract: Podatkovni prostori omogočajo varen in nadzorovan način izmenjave podatkov znotraj odprtega in standardiziranega okvira. Evropska strategija za podatke spodbuja oblikovanje skupnih evropskih podatkovnih prostorov na različnih vsebinskih področjih z namenom ustvarjanja enotnega trga podatkov. Kljub njihovemu potencialu se implementacija sooča s številnimi tehničnimi, organizacijskimi in pravnimi izzivi, kot so zagotavljanje interoperabilnosti, skladnost z zakonodajo ter zagotavljanje podatkovne suverenosti. V magistrskem delu smo izvedli sistematičen pregled literature, s katerim smo identificirali in klasificirali ključne izzive vzpostavitve podatkovnih prostorov. Predstavili smo glavne domene njihove uporabe, analizirali podatkovni tok v podatkovnem prostoru ter ga primerjali glede na uporabljene tehnologije implementacije. Dodatno smo analizirali in primerjali različne obstoječe povezovalnike in opisali ključne tehnične gradnike za boljše razumevanje delovanja in strukture podatkovnih prostorov. Keywords: podatkovni prostori, interoperabilnost, referenčna arhitektura, izzivi, Evropska strategija za podatke Published in DKUM: 30.09.2025; Views: 0; Downloads: 6
Full text (4,95 MB) |
3. |
4. Strategija digitalnega marketinga za podjetje DokkLaura Švarc, 2024, undergraduate thesis Abstract: Načini oglaševanja se spreminjajo iz dneva v dan spreminjajo in če želimo ohraniti konkurenčnost moramo slediti trendom na trgu, zato je pomembno, da v podjetju prepoznamo in opredelimo ciljne stranke ter se osredotočimo na le te. V diplomskem delu smo analizirali katere kanale oglaševanja poznamo ter kako se lotimo uspešne digitalne marketinške strategije. Za primer smo izbrali podjetje Dokk, prilagojene rešitve, Marin Štefanec s.p. V diplomskem delu smo predstavili, s čim se podjetje ukvarja in kako bi lahko ustvarilo uspešnejši marketing na družbenih omrežjih. Predstavili smo tudi SWOT analizo podjetja in kakšen je idealni odjemalec tega podjetja.
Raziskovali smo tudi prepoznavnost obstoječega podjetja, kar smo storili s pomočjo ankete. Rezultati so pokazali da večina anketirancev podetja ne pozna, kar je posledica pomanjkljivega digitalnega marketinga podjetja na slovenskem trgu. Pripravili smo hkrati dvotedenski načrt planiranih objav na družbenem omrežju Instagram, da bi s tem preverili ali bo podjetje pridobilo morebitne odjemalce in sledilce. Na podlagi analize kampanje je bilo ugotovljeno, da bi za uspeh potrebovali večja finančna sredstva za oglaševanje ter daljše časovno obdobje kampanje. Keywords: digitalni marketing, ergonomska oprema, marketinška strategija, kanali oglaševanja, ciljne stranke, družbena omrežja Published in DKUM: 24.04.2025; Views: 0; Downloads: 73
Full text (2,10 MB) |
5. Analiza strategije proizvodnega sistema SIJ Ravne Systems d.o.o. : magistrsko deloJani Trbovšek, 2025, master's thesis Abstract: Magistrsko delo obravnava analizo strategije proizvodnega procesa v podjetju SIJ Ravne systems, d. o. o. Razloženi in analizirani so posamezni vidiki proizvodne strategije programa SIKNIVES: oblikovanje izdelkov in storitev, kakovost, oblikovanje procesov, izbira lokacije, razmestitev delovnih sredstev (layout), človeški viri in organizacija, menedžment dobaviteljskih verig, zaloge, terminiranje ter vzdrževanje.
Poleg strateških vidikov so bili s pomočjo anket ocenjeni tudi naslednji konkurenčni kriteriji: kakovost, hitrost, prilagodljivost, fleksibilnost in stroški. Ocene kriterijev so temeljile na subjektivnih mnenjih zaposlenih in bile ključne za boljše razumevanje konkurenčnosti na trgu. Empirični del magistrske naloge zajema tudi preračun kazalnika učinkovitosti OE (Overall Effeciency), ki temelji na dejanskih podatkih in kot ključni kvantitativni kazalnik ocenjuje stopnjo učinkovitosti. Kazalnik učinkovitosti ter rezultati njegovih posameznih komponent – kakovosti (Q), planirane produktivnosti (A) in izkoristka delovnega časa (P) – so omogočili objektivno kvantifikacijo učinkovitosti strategije. Na podlagi analiziranih vidikov, konkurenčnih kriterijev in kazalnika učinkovitosti podaja magistrska naloga tudi predloge za izboljšave.
Ugotovitve zaključnega dela kažejo na medsebojno povezanost dobre proizvodne strategije in konkurenčnosti. Boljša kot je strategija, bolj pozitivno vpliva na konkurenčne kriterije, s katerimi konkuriramo na trgu. V podjetju SIJ Ravne Systems, d. o. o., pa še vedno obstajajo možnosti za izboljšave za dolgoročni uspeh. Keywords: Proizvodna strategija, proizvodni sistem, optimizacija sistema, konkurenčnost podjetja, konkurenčni kriteriji, učinkovitost proizvodnega sistema Published in DKUM: 23.04.2025; Views: 0; Downloads: 0
Full text (7,98 MB) |
6. Ekonomska in marketinška analiza kmetije Grošan : magistrsko deloDomen Lipovšek, 2025, master's thesis Abstract: Magistrsko delo analizira ekonomske in marketinške vidike pridelave jagodičevja na kmetiji Grošan. V prvem delu so predstavljeni izračuni skupnih stroškov za obstoječo pridelavo, ki vključujejo parametre, kot so lastna cena, skupni prihodki in koeficient ekonomičnosti. Rezultati kažejo, da je obstoječa proizvodnja ekonomsko upravičena. V nadaljevanju delo obravnava naložbo v nasad jagodičevja, vključno z analizo neto sedanje vrednosti (NSV) in interne stopnje donosnosti (ISD). Ocenjeno je, da bo naložba povrnjena v roku petih let, kar potrjuje finančno smotrnost. Prav tako je ocenjen morebitni vpliv na ustvarjanje novega delovnega mesta. Tretji del se osredotoča na trženjske vidike, vključno s prepoznavanjem ciljnih skupin potrošnikov, oblikovanjem blagovne znamke in določitvijo cen. Raziskava vključuje anketni vprašalnik, ki omogoča vpogled v navade in želje potrošnikov glede lokalno pridelane hrane. Rezultati ankete kažejo, da je povprečen potrošnik pripravljen plačati do 20 odstotkov več za lokalne ekološke pridelke. V sklepnem delu so oblikovani predlogi za izboljšanje trženja in razširitev prodajnih poti, kar lahko pomembno prispeva k povečanju konkurenčnosti in trajnosti kmetije Grošan. Keywords: jagodičevje, kmetija Grošan, finančna analiza, marketinška strategija, investicijska analiza Published in DKUM: 01.04.2025; Views: 0; Downloads: 20
Full text (2,64 MB) |
7. |
8. Digitalna preobrazba v srednje velikem podjetjuNina Bučinel, 2024, master's thesis Abstract: Magistrsko delo "Digitalna preobrazba v srednje velikem podjetju" preučuje vpliv digitalne preobrazbe na podjetje, ki se ukvarja s trgovino in večkanalnim poslovanjem s kupci v Srednji in Vzhodni Evropi. Osredotoča se na analizo organiziranosti informacijskega oddelka ter njegove vloge pri doseganju strateških ciljev podjetja skozi digitalno preobrazbo. Naloga izpostavlja vpliv sodobnih sprememb in izzivov na poslovni svet, še posebej po izbruhu pandemije Covid-19. Predstavi prilagoditev poslovne in IT strategije podjetja, vključno z uvedbo hibridnega dela in novih tehnologij. Teoretični del se posveča definiciji digitalne preobrazbe, njenemu pomenu, koristim in ključnim izzivom. Predstavi metodologijo in orodja za oceno stopnje zrelosti digitalne preobrazbe. Empirični del analizira organiziranost informacijskega oddelka, pregleda digitalno strategijo podjetja in implementacijo digitalne preobrazbe. Za oceno napredka se uporabi orodje za merjenje zrelosti. Zaključek ugotavlja napredek podjetja v digitalni preobrazbi, vendar izpostavi nekatere nezadovoljivosti in potrebo po prilagoditvah strategije. Predstavi predloge za izboljšave in kritično oceno uporabljenega orodja. Naloga prispeva k razumevanju vpliva digitalne preobrazbe v srednje velikih podjetjih ter k smernicam za uspešno implementacijo in spremljanje digitalnih strategij v prihodnosti. Keywords: Digitalna preobrazba, digitalna strategija, digitalna zrelost podjetja, avtomatizacija procesov, večkriterijski model. Published in DKUM: 28.01.2025; Views: 0; Downloads: 60
Full text (991,07 KB) |
9. Dinamika rasti v sodobnem gospodarstvu: primerjava podjetij iz sektorja stavbnega pohištva in aluminijastih izdelkovEva Cesarec, 2024, undergraduate thesis Abstract: V sodobnem dinamičnem gospodarstvu se podjetja srečujejo z izzivi, priložnostmi in nevarnostmi, ki zahtevajo nenehno prilagajanje in inovativnost. Ključen dejavnik za doseganje uspešnega poslovanja je sposobnost podjetja, da učinkovito upravlja podjetniško rast, pri čemer dinamično podjetništvo predstavlja gonilo inovacij ter ustvarjanja vrednosti. Sodobna podjetja morajo uporabljati različne strategije rasti za oblikovanje konkurenčnega podjetja, ki lahko vključujejo notranje in zunanje pristope ter se prepletajo med seboj. Rastoče podjetje, kot sta Roletarstvo Medle d.o.o. in Aluminium Kety Emmi d.o.o., mora ustvarjati pozitivne denarne tokove ali dobiček, ki raste hitreje kot celotno gospodarstvo. To omogoča reinvestiranje dobička v razširitev poslovanja, razvoj produktov in storitev ter raziskave trga in odjemalcev. Obe podjetji sta v fazi rasti svojega življenjskega cikla, kjer se osredotočata na povečanje učinkovitosti, inovacije in pridobivanje novih trgov. Roletarstvo Medle d.o.o. se osredotoča na kakovost proizvodov, zadovoljstvo kupcev in vlaganja v raziskave ter razvoj novih tehnologij. Ključne strategije vključujejo optimizacijo proizvodnih procesov in motivacijo zaposlenih. Aluminium Kety Emmi d.o.o. pa je usmerjeno v avtomobilsko industrijo in uvajanje naprednih tehnologij ter digitalizacijo proizvodnje. Obe podjetji bosta morali ohraniti prilagodljivost, inovativnost ter uspešno upravljati s tveganji v spremenljivem poslovnem okolju, da bi lahko nadaljevali svojo rast in razvoj. Keywords: strategija rasti, rast podjetja, razvoj, rast, konkurenčna analiza, tržna analiza Published in DKUM: 14.01.2025; Views: 0; Downloads: 28
Full text (1,22 MB) |
10. Upravljanje in regulacija podatkov v pravu EU: analiza Akta o podatkih : magistrsko deloGal Pastirk, 2024, master's thesis Abstract: Razvoj digitalnih tehnologij ima odločilen vpliv na razvoj družbe in prava. Pomen podatkov se je z uvedbo interneta stvari, velikih podatkov, umetne inteligence in drugih naprednih tehnologij, še znatno povečal. Vse boljši sistemi za upravljanje in analizo so podatkom dodali ogromno ekonomsko in družbeno vrednost. Internet stvari pri tem igra pomembno vlogo, saj omogoča povezljivost digitalnih naprav preko senzorjev, kar ustvarja spet nove količine podatkov.
Mnoge svetovne velesile so prepoznale potencial digitalnih tehnologij in podatkov ter ga s pridom izkoriščajo. Tega potenciala se zaveda tudi EU, ki pospešuje digitalizacijo, saj jo prepoznava kot odločilno pri ustvarjanju novih priložnosti za inovacije, gospodarsko rast in ohranjanje konkurenčnosti na svetovnem trgu.
Akt o podatkih je del širše regulativne ureditve, ki ga je EU zasnovala za doseganje ciljev, kot so krepitev podatkovnega gospodarstva, digitalizacije in sistemov umetne inteligence, z namenom vzpostavitve digitalne suverenosti.
Akt o podatkih je bil sprejet z namenom krepitve notranjega trga s podatki, saj želi spodbuditi več podatkov za inovacije in konkurenco. Vzpostavlja bolj pošten način delitve podatkov, ki nastajajo z uporabo naprav interneta stvari in določa nove pravice do dostopa in deljenja podatkov za uporabnike teh naprav. Hkrati vzpostavlja pravni okvir za sklepanje novih pogodb med imetniki podatkov in uporabniki, kar slednjim omogoča pravičen dostop do podatkov. Obseg Akta o podatkih ureja tako osebne kot neosebne podatke.
V magistrskem delu ugotavljam, da je bilo upravljanje podatkov zaradi pomanjkljive zakonodaje na določenih področjih oteženo. Zaradi številnih izzivov se evropsko pravo o podatkih nenehno širi in razvija. Akt o podatkih in drugi regulatorni predpisi predstavljajo pomemben prispevek k boljšemu upravljanju s podatki. Vzpostavljen je bil nov sistem, ki prispeva k bolj pošteni delitvi podatkov med deležniki. Kljub temu obstajajo pomisleki o tem, kako učinkovito bodo novi mehanizmi lahko pripomogli k uresničitvi vseh začrtanih ciljev.
Magistrsko delo obravnava vlogo podatkov in interneta stvari v sodobni družbi, razvoj upravljanja podatkov v EU ter se osredotoča na nekatere ključne vidike Akta o podatkih. Keywords: upravljanje podatkov, internet stvari, povezani izdelki in storitve, neosebni podatki, Evropska strategija za podatke, deljenje podatkov, imetnik podatkov, uporabnik. Published in DKUM: 20.12.2024; Views: 0; Downloads: 74
Full text (1,13 MB) |