1. Možni pristopi k povečanju članstva v Območni obrtno-podjetniški zbornici VelenjeSonja Majerič, 2024, master's thesis Abstract: Zadovoljstvo potrošnikov je zagotovo eden najbolj zaželenih rezultatov odnosa med podjetjem in potrošnikom. V magistrski nalogi smo preučevali možne pristope k povečanju članstva v Območni obrtno-podjetniški zbornici Velenje. Namen naloge je pridobiti podatke, ki bi zbornici pomagali privabiti nove člane. Preučili smo literaturo in se ob razlaganju in navajanju dejstev sklicevali na ugotovitve, spoznanja, stališča domačih in tujih avtorjev. Izvedli smo tudi kvantitativno raziskavo v obliki anketnega vprašalnika. Odgovore oziroma dobljene rezultate smo analizirali. Postavili smo si tudi tri raziskovalna vprašanja. Ugotovili smo, da se z dodajanjem koristi in znižanjem cene članarine, članstvo ne bo povečalo in da so člani zvesti zbornici, ker so zadovoljni s storitvami in poslanstvom zbornice. Poslanstvo zbornice je služenje svojim uporabnikom in partnerjem, kateri jih oskrbujejo s sredstvi za delovanje. Na strategije, obstanek in razvoj organizacije vplivajo udeleženci oziroma njihova zaznana vrednost storitev in koristi, ki jih imajo. Člani namreč primerjajo med koristmi, ki jih pridobijo in zaznanimi stroški. Raziskovali smo različne marketinške strategije. Osredotočili smo se na strategijo usmerjeno v doseganje dolgoročnega zadovoljstva in zvestobe članov ter pridobivanje novih. Keywords: Obrtno-podjetniška zbornica, pravna oseba, članstvo, strateški marketing, zadovoljstvo in zvestoba potrošnikov in nepridobitne organizacije Published in DKUM: 12.09.2024; Views: 12; Downloads: 1 Full text (2,54 MB) |
2. Strateški marketing : Temeljni koncepti, metodologija in uporabaMatjaž Iršič, 2024 Abstract: Strateški način razmišljanja organizacij zahteva tudi na področju marketinga prehod od kratkoročnega načrtovanja, izvajanja in nadzora marketinških aktivnosti k strateški naravnanosti in sprejemanju strateških marketinških odločitev, ki so usmerjene k oblikovanju, ohranjanju in povečevanju trajne konkurenčne prednosti organizacije na njenih trgih. Da bi bile organizacije s svojim strateškim načinom delovanja na področju menedžmenta marketinga uspešne in učinkovite, morajo poskrbeti za to, da bodo našle in izkoristile na stežaj odprta »strateška okna« na trgu, ki se bodo pojavila takrat, ko bodo njene strateške konkurenčne prednosti usklajene s priložnostmi v zunanjem okolju, ob sprejemljivi stopnji tveganja, obvladljivih nevarnostih ter uspešnem zmanjševanju njenih pomanjkljivosti v notranjem okolju. Za uresničevanje tega cilja pa morajo poskrbeti s kontinuiranim sistematičnim spoznavanjem svojega notranjega in zunanjega okolja ter poznavanjem ključnih dejavnikov njihove uspešnosti na posameznih trgih. Ob upoštevanju omejitev, ki izhajajo iz njihovih razpoložljivih resursov, pa naj bi oblikovale takšne strateške cilje marketinga in udejanjale takšne strategije marketinga, ki jim bodo omogočale dolgoročno uspešnost na trgu. Keywords: strateški marketing, strateška analiza in diagnoza, strateško načrtovanje marketinga, generične strategije marketinga, temeljne strategije marketinga, instrumentalne strategije marketinga, strateški marketinški načrt Published in DKUM: 27.02.2024; Views: 610; Downloads: 414 Full text (14,09 MB) This document has many files! More... |
3. Strategije blagovnih znamk v različnih gospodarskih dejavnostihTjaša Zulficari, 2022, master's thesis Abstract: Današnje ekonomsko, tehnološko in poslovno okolje podjetij se zelo hitro spreminja.
Podjetja se poskušajo in prilagoditi in odzvati na te spremembe, da bi lahko zagotovila
svoj uspeh in obstoj tudi v prihodnosti. Podjetje si uspešen predor na bodisi domač
bodisi tuj trg zagotovi le preko pravilnega razvoja blagovne znamke, ki podjetju omogoča
uspešno pozicioniranje na trgu.
Strategija blagovne znamke je tista, ki omogoča, da blagovna znamka deluje kot celota,
ponuja osrednjo idejo, okoli katere se usmerjajo dejanja, vedenja in komunikacije
določene blagovne znamke. Nujna je za vsako podjetje in postavlja temelje za uspešno
uvajanje na trg.
Odjemalci s pomočjo blagovne znamke zadovoljujejo svoje potrebe in rešujejo svoje
probleme. Skrbniki blagovnih znamk v podjetju morajo ustvariti edinstveno zgodbo
blagovnih znamk, ki ustreza željam in potrebam odjemalcev. Zaradi tega so skrbniki
blagovnih znamk odgovorni za sprejemanje odločitev, na katere lahko vpliva več
dejavnikov.
Zanimalo nas je, ali obstajajo razlike pri odločanju o strategiji blagovne znamke glede na
osnovno dejavnost, v kateri je registrirano podjetje. Po standardni klasifikaciji dejavnosti
jih delimo v štiri skupine: primarno, sekundarno, terciarno in kvartarno gospodarsko
dejavnost. Osnovne dejavnosti podjetij pa danes ne moremo poenotiti z blagovnimi
znamkami in potrebami odjemalcev, ki jih zadovoljujejo s svojimi izdelki. Opazili smo, da
registrirane dejavnosti in dejavnosti, za katere podjetja trdijo, da v njih poslujejo s
svojimi blagovnimi znamkami, niso poenotene.
Po opravljeni raziskavi smo podjetja razvrstili po skupinah, kamor se umeščajo sama z
izbrano blagovno znamko, preverjali razlike med pristopi k strategijam blagovne znamke
v skupini gospodarskih dejavnosti ter razlike med vrstami strategij podjetij v različnih
skupinah gospodarskih dejavnosti. Povezanosti med izbiro vrst strategije in
gospodarskih dejavnosti nismo ugotovili, hkrati pa smo zavrnili hipoteze, ki smo jih
zastavili na začetku dela. Ugotovili smo, da se soodvisnost posameznih udeležencev v
gospodarstvu prepleta in da brez prisotnosti in delovanja vsakega izmed njih
gospodarstvo ne deluje. Osnovna dejavnost podjetja zato ni tista, ki določa vrsto
strategije blagovne znamke. Keywords: strategija, blagovna znamka, gospodarske dejavnosti, nakupni proces, strateški marketing Published in DKUM: 02.12.2022; Views: 827; Downloads: 115 Full text (1,96 MB) |
4. Strateški marketinški načrt za izdelek podjetja xJan Ošlak, 2021, undergraduate thesis Abstract: Živimo v obdobju digitalizacije in globalizacije. Podjetja se iz dneva dan večajo in na novo ustanavljajo. Zaradi tega število konkurentov na posameznih trgih iz dneva v dan povečuje. Podjetja, ki želijo biti uspešna na dolgi rok, morja vse več sredstev vlagati v strateško načrtovanje in vedeti kaj bo jutri in ne kaj je danes.
V teoretičnem delu je podrobneje opisan proces strateškega načrtovanja marketinga. Zajeli smo najpomembnejše faze: strateška analiza, strateška diagnoza, strateško načrtovanje in izdelava strateškega marketinškega načrta.
V praktičnem delu smo izdelali marketinški načrt ta podjetje v povezavi z njihovim izdelkom. Podjetje Struc Muta, kmetijska mehanizacija s svojo blagovno znamko Struc Muta prodaja izdelke male kmetijske mehanizacije. V praktičnem delu so predstavljene prednosti in slabosti podjetja ter priložnosti in nevarnosti, ki se navezujejo na notranje in zunanje okolje podjetja. Keywords: Ključne besed: strateški marketing, strateško načrtovanje marketinga, kmetijska mehanizacija, rotacijski mulčer Published in DKUM: 18.10.2021; Views: 1637; Downloads: 305 Full text (1,68 MB) |
5. Strateško načrtovanje marketinga za izdelek xŽiga Lesjak, 2019, undergraduate thesis Abstract: Na vse bolj konkurenčnem trgu podjetja ne morejo preživeti, če svoje delo opravljajo zgolj dobro. Iskati morajo poslovne priložnosti in težiti k cilju – biti boljši od neposrednega konkurenta. Prav zato je dobro poznavanje strateškega marketinga ključ do uspeha.
V teoretičnem delu je obravnavan proces strateškega marketinga po posameznih fazah: strateška analiza in diagnoza, strateško načrtovanje marketinga ter izvajanje in nadzor strateškega marketinga.
V praktičnem delu smo izdelali empirično raziskavo – marketinški načrt za zanimivo podjetje z inovativnim izdelkom. Podjetje Serena s svojo blagovno znamko Cocoa trži čokolado visoke kakovosti, ki se ji zaradi prihodnjih značilnosti trga obeta možnost uspeha. V sklepnem delu so predstavljene ugotovitve, ki lahko kasneje služijo kot izhodišče za izboljšave znotraj izbranega podjetja. Keywords: strateški marketing, strateško načrtovanje marketinga, izdelek, čokolada. Published in DKUM: 18.12.2019; Views: 1556; Downloads: 200 Full text (993,66 KB) This document has many files! More... |
6. |
7. CILJNI STRATEŠKI MARKETING ZA SLOVENSKE TURISTIČNE PRODUKTE V ITALIJIIgor Šircelj, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: Turizem je pomembna gospodarska panoga. Vsako leto Slovenijo obišče veliko število turistov in prav italijansko tržiče predstavlja eno izmed najpomembnejših tržišč. Delež italijanskih gostov namreč vsako leto narašča, veliko zaslug pa imajo za to kakovostni in ugodni turistični proizvodi. Turistični proizvod pa ni le ena storitev, marveč je to skupek več delnih proizvodov, ki jih ponuja na tržišču turistično podjetje bodisi agencija, hotelska veriga ali tour operater. Na trgu se srečujeta ponudba in povpraševanje, slednje je precej sezonskega značaja. Vsako tržno usmerjeno podjetje mora imeti izdelan marketinški načrt, katerega del je tudi SWOT analiza, s katero ugotovi prednosti, slabosti, grožnje in priložnosti. Pri tem mora potekati ustrezen komunikacijski proces s poslovnimi partnerji. V marketinškem procesu so pomembni trije koraki: segmentiranje (komu je produkt namenjen), pozicioniranje in ciljno trženje z uspešnimi promocijskimi aktivnostmi, bodisi je to oglaševanje, direktna prodaja, uporaba sodobne tehnologije in podobno.
V raziskavi smo postavili vprašanja, ki se nanašajo na uspešnost marketinške strategije slovenskih turističnih produktov na italijanskem tržišču ter na sredstva, ki jih partnerji vlagajo v promocijske aktivnosti. Želeli smo izvedeti ali so pri promocijskih aktivnostih slovenskih proizvodov uspešni, koliko so le-ti že prepoznavni in kako bi lahko še izboljšali njihovo prodajo. Veliko je trenutno odvisno tudi od same politične situacije v Evropi in zagotovitve občutka varnosti potencialnim gostom, med varne države pa prav gotovo sodi Slovenija. Keywords: Turizem, turistični produkt, italijansko ciljno tržišče, promocijske aktivnosti, strateški marketing Published in DKUM: 10.10.2016; Views: 1180; Downloads: 191 Full text (795,97 KB) |
8. STRATEŠKO NAČRTOVANJE MARKETINGA V NEVLADNIH ORGANIZACIJAHBranka Zamuda, 2016, undergraduate thesis Abstract: V zadnjem času so v družbi vedno bolj pomembne nevladne organizacije (v nadaljevanju NVO), saj se lotevajo storitev in problematike, s katerimi se vladne in profitne organizacije ne znajo oziroma ne zmorejo ukvarjati. NVO so organizacije, ki delujejo v splošno korist vseh državljanov, njihov temeljni namen ni ustvarjanje dobička, ki bi povečeval premoženje lastnikov oziroma članov. Ob vsej tej poplavi NVO je težko prepričati porabnike, sponzorje in donatorje, za katero organizacijo se naj odločijo. Zato v nevladnem sektorju vedno bolj narašča pomen strateškega načrtovanja marketinga, ki ob pravilni izvedbi in organizaciji zagotovi maksimalno stroškovno učinkovitost in uspeh.
V diplomski nalogi smo v teoretičnem delu predstavili strateški marketing in strateško načrtovanja marketinga ter spoznali posamezne faze procesa načrtovanja. V nadaljevanju smo definirali NVO, njihovo poslanstvo, vizijo, financiranje ter pridobitno in nepridobitno dejavnost znotraj NVO.
V praktičnem delu smo predstavili dve NVO in proces strateškega načrtovanja marketinga v teh dveh organizacijah. Na koncu smo navedli še ugotovitve praktičnega dela naloge. Keywords: NVO, strateški marketing, strateško načrtovanje marketinga, organizacija, financiranje, storitve. Published in DKUM: 05.08.2016; Views: 1415; Downloads: 221 Full text (926,54 KB) |
9. VPLIV STRATEŠKEGA NABAVNEGA MARKETINGA NA POSLOVNO USPEŠNOST ORGANIZACIJELuka Zorko, 2016, undergraduate thesis Abstract: Strateški nabavni marketing pomeni, da morajo podjetja začeti dojemati nabavno funkcijo kot tisto funkcijo, ki je ključnega pomena za uspeh ali nazadovanje podjetja, saj izdatki za nabavo v podjetjih predstavljajo več kot 50% vrednosti izdelka. Svet je s sodobnimi komunikacijami, hitrim transportom in dobro logistiko postal na dosegu vsakomur in kdor temu dejstvu ne prilagodi svojega razmišljanja je obsojen na propad. Trgi se soočajo s presežki ponudbe in kupec je tisti, ki določa cene produktov, ne prodajni oddelki. Zato bodo lahko uspešna samo podjetja, ki bodo nabavo preobrazila tako, da bo le-ta skrbela za nabavo primernih izdelkov za primerno ceno ter tako ustvarjala dobiček. To pomeni, da mora biti nabava vključena v vse procese v podjetju in prevzemati nekatere odgovornosti, ki so bile doslej v pristojnosti drugih.
Nabava je tista funkcija oziroma oddelek podjetja, ki more razpolagati z največ informacijami, saj se dandanes nabavni procesi vršijo po vsem svetu. Nabavniki morajo poznati dogajanja na vseh nabavnih trgih. Če jih ne, jih bo konkurenca prehitela in ko bodo enkrat zamudili ta korak ga bo težko uloviti. Sodobni nabavnik se mora danes ukvarjati z vprašanjem kje lahko za svoj denar dobi največ produkta in kje bo ustvaril tisto razliko med prodajno in nabavno ceno, ki bo pomenila dobiček podjetja? Odgovor na to je lahko v sosednji vasi ali osamljenem kraju na drugem koncu sveta. Kako bo nabava to odkrila in izpeljala uspešno nabavo, pa je vprašanje pravilnih nabavnih strategij. Keywords: Nabava, strateški nabavni marketing, strategije nabave, stroški nabave Published in DKUM: 21.06.2016; Views: 1323; Downloads: 127 Full text (2,44 MB) |
10. MARKETINŠKI VIDIKI USTVARJANJA BLAGOVNE ZNAMKE DELODAJALCASandra Majcen, 2013, master's thesis Abstract: Človeški viri so ena temeljnih konkurenčnih prednosti vsake organizacije. Podjetja, ki se tega zavedajo, si želijo pridobiti in obdržati najboljše, talentirane, uspešne ljudi. Teh pa na trgu dela ni neomejeno. Kot odziv na vojno za talenti ter problem plitkega kadrovskega bazena so organizacije začele iskati nove načine, kako pritegniti in zadržati najustreznejše kadre. Eden od načinov, ki se je dobro uveljavil, je strategija blagovne znamke delodajalca. Organizacije z različnimi prijemi skrbijo za dober imidž v zavesti zaposlenih in potencialnih kandidatov z namenom, da bi jih ti prepoznali kot odličnega ali celo izbornega delodajalca, torej kot prvo (idealno) izbiro.
V prvem delu magistrske naloge opredeljujemo koncept blagovne znamke na splošno in blagovne znamke delodajalca, njene prednosti, vlogo posameznih oddelkov in zaposlenih pri ustvarjanju ter značilnosti in posebnosti komuniciranja. Nadalje predstavljamo koncept strateškega marketinga, saj je strategija uglednega delodajalca lahko uspešna le, če upošteva celovit vidik strateškega marketinga. Pomembno vlogo ima tudi interni marketing.
V empiričnem delu smo raziskali in analizirali ključne dejavnike, ki vplivajo na izbiro (idealnega) delodajalca in ugotovili, da so TOP 3 delodajalci v Sloveniji Krka, Lek in Akrapovič. Ugotovili smo, da je potrebno sodelovanje večih oddelkov v organizaciji, če si le-ta želi zadovoljne in motivirane zaposlene, ki so dober vir pozitivnega ugleda. Dober ugled je izjemno pomemben, saj bi se več kot 80 % ljudi raje zaposlilo pri bolj uglednem delodajalcu. Zaposlenim je zraven ugleda pomembno, da jim delodajalec nudi zanimivo, izzivov polno delo, optimalne delovne pogoje z možnostjo usklajevanja družinskega življenja ter predvsem možnost izobraževanja, razvoja in napredovanja. Nadpovprečna plača je na repu pomembnih kriterijev.
Z gotovostjo lahko trdimo, da je ugled podjetja izredno pomemben, če si organizacija želi stalen priliv talentiranih kadrov. Dolgoročna in proaktivna rešitev je blagovna znamka delodajalca, ki je proces, katerega je potrebno skrbno načrtovati in izvajati. Keywords: Blagovna znamka, blagovna znamka delodajalca, strateški marketing, interni marketing, človeški viri, ugled, TOP delodajalci, kriteriji izbire delodajalca Published in DKUM: 08.01.2014; Views: 2368; Downloads: 469 Full text (1,67 MB) |