| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Okolje, trajnost in trajnostni razvoj podjetja - primer skupine marovt group
Tim Marovt, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga se osredotoča na preučevanje trajnostnega razvoja v sodobnem poslovnem okolju, s posebnim poudarkom na skupini Marovt Group, ki vključuje podjetja iz različnih industrijskih panog, kot so kovinsko-predelovalna, informacijsko-komunikacijska, stroje gradnja, ogrevalna in elektroenergetska industrija. Glavni izziv za podjetja danes je uskladiti ekonomične interese z zahtevami trajnostnega razvoja, ki vključuje okoljske, družbene in gospodarske vidike. V industrijah, kot je kovinsko-predelovalna, je to še posebej pomembno zaradi velikega vpliva na okolje. Naloga analizira, kako Marovt Group vključuje trajnostne prakse v svoj poslovni model in kako te prakse vplivajo na širšo družbo in poslovno uspešnost. Poudarek je na merjenju in spremljanju napredka pri trajnostnem razvoju preučevanega podjetja in vključevanju deležnikov, kot so zaposleni in lokalna skupnost, v te procese. Raziskava prav tako preučuje, kako to podjetje obvladuje tveganja, povezana s trajnostjo, in kakšno vlogo igrajo inovacije pri doseganju trajnostnih ciljev. V teoretičnem delu so predstavljene ključne priložnosti in tveganja, s katerimi se podjetje sooča, pri čemer so zunanja tveganja pogosto povezana s političnim in pravnim okoljem, medtem ko notranja tveganja izhajajo iz upravljanja podjetja in strateških odločitev. Posebna pozornost je namenjena vplivu okoljske zakonodaje in družbenih pričakovanj na poslovanje podjetja, kar vključuje tudi pritiske po znižanju emisij toplogrednih plinov in zmanjšanju okoljskih odpadkov. Marovt Group kot primer, predstavljen v praktičnem delu, izpostavlja svoje napore pri uvajanju trajnostnih praks v kovinsko-predelovalni industriji, ki je energetsko intenzivna in močno odvisna od naravnih virov. Cilj naloge je preučiti, kako uspešno podjetje vključuje trajnostna načela v svojo poslovno strategijo in kako ta strategija prispeva k dolgoročni konkurenčnosti in finančni stabilnosti podjetja. Pristop k trajnostnemu razvoju je predstavljen kot nujnost za ohranjanje konkurenčnosti na globalnem trgu in za zadostitev naraščajočim zakonodajnim zahtevam ter pričakovanjem deležnikov. Naloga je strukturirana tako, da najprej predstavi širši kontekst trajnostnega razvoja in nato preide na analizo specifičnih vidikov trajnosti, kot so okoljska, gospodarska in družbena (politična) trajnost. Na podlagi teoretičnih izhodišč se preučuje implementacija trajnostnih strategij v podjetju Marovt Group, vključno z empirično analizo konkretnih ukrepov in njihovih učinkov na podjetje ter njegovo okolje. Na koncu so predstavljena tudi priporočila za izboljšanje trajnostnih praks v podjetju Marovt Group.
Keywords: trajnost, trajnostni razvoj, trajnostna transformacija, Marovt Group, kovinsko-predelovalna industrija, strateška transformacija, inovacije.
Published in DKUM: 10.10.2024; Views: 0; Downloads: 43
.pdf Full text (1,68 MB)

2.
Proces poslovne strateške transformacije proizvodnega podjetja
Maja Plavčak, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Živimo v časih, kjer je poznavanje tehnologije zelo pomembno za uspešno in učinkovito delo. Zato smo se v diplomskem delu poglobili v proces poslovne strateške transformacije podjetja, podrobneje digitalno transformacijo podjetja. Zanimalo nas je, kakšni so lahko razlogi in načini transformacije podjetja in kako poteka proces strateške transformacije. Za lažje razumevanje procesa poslovne strateške transformacije smo v teoretičnem delu naloge raziskali upravljalno-vodstvene procese, nosilce in hierarhijo upravljanja v podjetjih, nato pa na podlagi teoretičnih dejstev opredelili, kdo od zaposlenih v podjetju lahko sodeluje v procesu transformacije in kaj so njihove naloge. Raziskali smo poslovno okolje podjetja in teoretično pojasnili, zakaj je poznavanje okolja podjetja pomembno. V praktičnem delu diplomskega dela smo obravnavali primer slovenskega proizvodnega podjetja, ki se je v okviru projektov zavezalo k trajnostni poslovni transformaciji in digitalizaciji podjetja. Raziskali smo, kako poteka proces strateške transformacije podjetja, katere so naloge zaposlenih pri transformaciji in kakšne učinke pričakujejo v proučevanem podjetju po končanju projekta. Ugotovili smo, da se vsako podjetje v času delovanja vsaj enkrat sooči z vprašanjem, ali je treba pristopiti k transformaciji podjetja. Digitalna doba je namreč čas, v katerem mora podjetje biti pripravljeno na nenehne in nepričakovane spremembe, pa čeprav se, kot ugotavljamo v raziskavi, zaposlenim digitalizacija poslovanja zdi manj pomemben dejavnik. Tudi proučevano podjetje se je soočilo z omenjenim izzivom, saj je digitalizacija procesov njihova glavna strategija transformacije. Ugotovili smo tudi, da je proučevano podjetje že v procesu transformacije razvilo dve inovaciji, na osnovi katerih pričakujejo večjo rast povpraševanja in višjo donosnost. Inovativnejši poslovni procesi pa omogočajo višjo zanesljivost in ustvarjalnost. Ob tem velja izpostaviti, da je proces transformacije treba začeti pri temeljih in zaposlene najprej informirati in izobraziti o pomembnosti vseh dejavnikov, ki vplivajo na delovanje podjetja, pa tudi o pričakovanih učinkih transformacije.
Keywords: Reorganizacija podjetja, poslovna strateška transformacija, digitalizacija podjetja, proizvodno podjetje.
Published in DKUM: 27.10.2022; Views: 702; Downloads: 94
.pdf Full text (3,13 MB)

Search done in 0.07 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica