| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
POSLOVNA POGAJANJA V MEDKULTURNEM OKOLJU
Romina Vrzel, 2011, final seminar paper

Abstract: Pogajanja so zelo širok pojem, s katerim se srečujemo vsak dan in ga moramo zelo dobro razumeti in se o njem poučiti, če želimo razumeti pojem poslovna pogajanja in tudi pogajanja v medkulturnem okolju. Pogajanja so že sama po sebi zelo težaven proces, saj obe strani želita s pogajanji nekaj doseči, v korist in pa tudi v škodo nasprotnika, če pa temu prištejemo še različno kuturo, norme, navade, prepričanja, vrednote, izobrazbeno raven, življenjski standard, religijo,...pa se stvar še veliko bolj zakomplicira. In tako ne poteka celotna stvar samo tisti čas ko smo za pogajalsko mizo in se pogajamo v pravem pomenu besede, ampak se začne še veliko prej in traja veliko pozneje kot pa sam proces pogajanja. V diplomskem delu sem se v praktičnem delu osredotočila na poslovna pogajanja med različnimi kulturami in vpliv kulturnih razlik na poslovna pogajanja ter jih v teoretičnem delu povezala z priznanim slovenskim podjetjem X, ki ga zaradi varovanja podatkov nisem navajala z celotnim imenom. V teoretičnem delu sem predstavila poslovna pogajanja, opredelila njihove cilje in stopnje v pogajalskem procesu, opisala tudi tehnike, taktike in stile pogajanj, ki jih ima pogajalec na voljo, da doseže zastavljenje cilje v procesu pogajanj. Opisala sem tudi pojem kultura, ki je zelo pomembna pri poslovnih pogajanjih v mednarodnem okolju in pa sestavine kulture. V zadnjem delu teoretičnega dela sem poskušala pojma kultura in pa poslovna pogajanja združit v skupen pojem, kako vplivajo različne kulture na poslovna pogajanja. Predstavila sem tudi značilnosti mednarodnih pogajalcev in pogajalske sloge v mednarodnem okolju, ki se nekoliko razlikujejo od pogajalskih slogov v enaki kulturi. V praktičnem delu pa sem predstavila podjetje X, ki se ukvarja s proizvodnjo smuči in drugih pripomočkov za šport in prosti čas, ter proizvodnjo športnih orodij in proizvodnjo jadrnic in motornih čolnov. To slovensko podjetje je znano širom po svetu in tako prihaja tudi do izmenjave različnih kultur in pogajanj med njimi. Tako je za pogajalca, ki bo prišel v stik s podjetjem druge kulture zelo pomembno, da pozna temeljne značilnosti kulture naroda s katerim se bo pogajal.
Keywords: poslovna pogajanja, stopnje v procesu pogajanj, poslovni partner, tujci, pogajalec, kultura, religija, jezik, sporazum, norme in navade.
Published: 24.11.2011; Views: 2952; Downloads: 432
.pdf Full text (317,36 KB)

2.
POSLOVNA POGAJANJA S ČEŠKIMI PARTNERJI NA PRIMERU PODJETJA TAB
Nina Uršič, 2015, master's thesis

Abstract: Vsi ljudje se pogajamo, pa naj bo to na zavedni ali nezavedni ravni. Pogajati se začnemo že kot otroci. Takrat so najpogostejše teme pogajanj o tem, kaj bomo jedli, oblekli, kam bomo šli, kaj bomo naredili in kaj ne. Kot najstniki se s starši zopet pogajamo na primer o tem, kako dolgo bomo lahko ostali zunaj. Kadar se udeležimo kakšnih tržnic, sejmov, imamo prav tako možnost, da se na primer pogajamo o nižji ceni. S pogajanji se srečujemo na vsakem koraku. Nekateri pogosteje, drugi malo manj. Pogajamo se lahko v prostem času ali v službi. Nekateri se s pogajanji ukvarjajo poklicno. To najpogosteje zasledimo v poslovnem svetu. Da dosežemo uspešen izid pogajanj, moramo imeti o tem nekaj znanja. Zelo dobro moramo poznati vse stopnje pogajanj in vedeti, kaj moramo znotraj posamezne stopnje storiti. Ker imajo pogajalci sami velik vpliv na končni izid pogajanj, je potrebno vedeti, kako se med pogajanji obnašati in kakšne lastnosti, osebnostne značilnosti naj imajo pogajalci. V primeru, da se soočamo z mednarodnimi pogajanji, je potrebno podrobno proučiti in poznati kulturo nasprotne strani. V tem magistrskem delu, ki je sestavljen iz dveh delov, se bom osredotočila predvsem na poslovna pogajanja na Češkem. Prvi del je teoretičen, drugi del pa empiričen, kamor bom vključila intervju, ki ga bom izvedla z zaposlenim v podjetju TAB d.d.
Keywords: poslovna pogajanja, stopnje pogajanj, osebnostne lastnosti pogajalcev, kultura v mednarodnih poslovnih pogajanjih, češki pogajalski slog, pogajanja v podjetju TAB d.d.
Published: 19.11.2015; Views: 536; Downloads: 86
.pdf Full text (2,65 MB)

3.
POSLOVNA POGAJANJA V PODJETJU VAL SKUPINA D. O. O.
Teja Velkavrh, 2016, master's thesis

Abstract: Ljudje se pogajamo ne glede na to, ali se tega zavedamo ali ne. Ta proces je del nas že od malih nog. Pogajamo se na vseh aspektih življenja, od igre do tega, kaj bomo jedli, oblekli, kam bomo šli in kaj bomo delali. V otroštvu se pogajamo za igrače, kot najstniki se pogajamo o tem, do katere ure smo lahko s prijatelji zunaj, v odraslem svetu pa spet pridemo do pogajanj, ali v procesu izobraževanja ali v službi s svojimi sodelavci ali nadrejenimi. Veliko ljudi se s pogajanji ukvarja poslovno. Za poslovna pogajanja potrebujemo veliko pridobljenih znanj, če želimo, da bo cilj na koncu pogajanj dosežen. Znanje, veščine in tudi osebne lastnosti pogajalcev so izrednega pomena. Pogajalec mora biti vešč komunikacije, široko razgledan in mora poznati različne kulture ter njihove specifike, da se v mednarodnem okolju lahko dobro znajde. Prav z odprtjem mednarodnega trga je večji pretok kapitala, storitev, blaga in ljudi, kar pomeni, da se tudi pogajalci pri svojem delu pogosto srečujejo z ljudmi iz različnih kulturnih ozadij. Poznavanje različnih kultur je vsekakor velika konkurenčna prednost pred drugimi, ki tega ne poznajo. V prvem delu magistrskega dela opisujemo proces pogajanj, taktike pogajanj in primerjavo kultur na mednarodnih pogajanjih. V tem delu smo se osredotočili na pogajalski slog, glavne značilnosti, po katerih slovijo določene kulture, kako se je treba na pogajanja z njimi pripraviti in katerih pravil se je treba držati, da bodo pogajanja na koncu uspešna. V magistrskem delu smo opisali kulturne značilnosti in pogajalski slog pogajalcev iz Združenih držav Amerike, Nemčije, Velike Britanije, Kitajske in Češke. V drugem delu magistrskega dela smo se osredotočili na podjetje Val skupina d. o. o., in sicer je v empirični del vključen intervju z direktorjem podjetja.
Keywords: poslovna pogajanja, stopnje pogajanj, mednarodna poslovna pogajanja, pogajanja v podjetju Val skupina d. o. o.
Published: 22.08.2016; Views: 425; Downloads: 89
.pdf Full text (1,79 MB)

Search done in 0.09 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica