| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 12
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Spoprijemanje s čustvenimi stiskami učencev s poudarkom na pomoči z umetnostjo : magistrsko delo
Kaja Lašič, 2022, master's thesis

Abstract: Namen magistrskega dela je povečati znanje o čustvih in njihovem razumevanju, poleg tega pa predstaviti nabor različnih pristopov in tehnik, ki bi tako otrokom kot odraslim lahko pomagale pri razbremenitvi njihovih stisk in vnesle v vsakdan posameznika več sproščenosti, navdihnjenosti, boljše komunikacije in pozitivne naravnanosti. V teoretičnem delu se seznanimo z definicijo in klasifikacijo čustev, čustvenim razvojem posameznika, proučen pa je tudi aspekt fizioloških in nevroloških osnov čustvovanja. V nadaljevanju se navežemo na stres in stresne dejavnike, ki čustva izzovejo. Omenimo tudi pomembnost opremljenosti učitelja s svetovalnimi spretnostmi. Poleg splošnih svetovalnih smernic in uporabnih strategij za obvladovanje stresa poudarjamo veliko vlogo pomoči z umetnostjo (angl. »Art therapy«). Slednja vključuje različna področja in variira med likovnimi, glasbenimi, dramskimi, gibalnimi in plesnimi dejavnostmi. Empirični del naloge se navezuje na kvantitativno raziskavo, izvedeno v študijskem letu 2021/22. S pomočjo vprašalnika, ki smo ga razdelili med 151 učiteljev razrednega pouka v državnih in zasebnih šolah, smo lahko razbrali, kako se soočajo z zaznanimi čustvenimi stiskami učencev ter v kolikšni meri so odprti do bolj alternativnih pristopov in tehnik na tem področju. Rezultati raziskave nakazujejo veliko naklonjenost učiteljev do inovativnih in kreativnih tehnik za spoprijemanje s čustvenimi stiskami otrok. Razbrali smo tudi, da veliko učiteljev že dandanes vključuje raznovrstne umetniške dejavnosti v šolski prostor, izmed vseh najraje glasbene in likovne. Velika večina sodelujočih se z zaznanimi čustvenimi stiskami pogosteje sooča sama ali v sodelovanju s starši otrok, nekoliko redkeje pa se problemi rešujejo na ravni celotnega kolektiva. Z vključenimi vprašanji odprtega tipa je pedagoški kader podal tudi osebne predloge tehnik za razbremenitev čustvenih stisk. Pri tem so predvsem navajali dodatne ideje likovnih in plesno-gibalnih dejavnosti.
Keywords: čustva, stiske, stres v šoli, pomoč z umetnostjo, tehnike razbremenitve
Published in DKUM: 05.09.2022; Views: 117; Downloads: 26
.pdf Full text (1,45 MB)

2.
Duševno zdravje osnovnošolskih učiteljev in prepoznavanje duševnih stisk pri učencih
Natalija Žist, 2021, master's thesis

Abstract: Namen magistrske naloge je bil raziskati nivo duševnega zdravja med osnovnošolskimi učitelji v Sloveniji in ugotoviti njegovo napovedno vlogo pri prepoznavanju duševnih stisk ter nudenju pomoči učencem v duševnih stiskah. Zanimalo nas je tudi, ali osnovnošolski učitelji menijo, da vedo dovolj o duševnih stiskah učencev in ali se njihova ocena lastne sposobnosti za obravnavo učencev v duševnih stiskah povezuje z njihovo zmožnostjo prepoznavanja in pripravljenostjo nudenja pomoči učencem v duševnih stiskah. S pomočjo podatkov, ki smo jih pridobili na vzorcu 230 osnovnošolskih učiteljev, smo izvedli dve logistični regresijski analizi in potrdili, da stopnja psihološkega blagostanja pri učiteljih pozitivno napoveduje njihovo zmožnost prepoznavanja in nudenja pomoči učencem v duševnih stiskah. Na podlagi izračunanih modelov logistične regresije pa nismo uspeli potrditi predpostavk, da stopnje stresa, anksioznosti in depresivnosti med učitelji negativno napovedujejo njihovo zmožnost prepoznavanja in nudenja pomoči učencem v duševnih stiskah. Kljub temu menimo, da je naša raziskava, ki je ena izmed redkih na tem področju, opozorila na pomembnost krepitve duševnega zdravja pri učiteljih in njihovega poznavanja duševnih stisk pri učencih za vzpostavljanje zdravega ter spodbudnega šolskega okolja.
Keywords: psihološko blagostanje, depresivnost, anksioznost, stres pri učiteljih, duševne stiske učencev
Published in DKUM: 23.07.2021; Views: 589; Downloads: 92
.pdf Full text (1,32 MB)

3.
Stiske starejših oseb ob namestitvi v institucionalno varstvo
Maja Gradišnik, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Izhodišče in namen: Življenjska doba se zaradi izboljšanja razmer tako na socialnih kot zdravstvenih segmentih daljša. Nekateri starostniki se odločijo za namestitev v institucionalno varstvo. Ob tem se pogosto pojavijo različne stiske, s katerimi se starostniki soočajo na različne načine. Z zaključnim delom želimo opozoriti na najpogostejše stiske, s katerimi se soočajo starostniki ob namestitvi v institucionalno varstvo. Raziskovalna metodologija in metode: V zaključnem delu je uporabljena kvalitativna metodologija raziskovanja. Izvedeni so bili delno strukturirani intervjuji z osmimi starejšimi osebami, ki bivajo v institucionalnem varstvu. Uporabljena je bila metoda tematske analize besedila. Rezultati: Analiza podatkov je rezultirala v tri glavne teme, in sicer: izguba avtonomije; depresivno razpoloženje in tuje okolje. Ugotovili smo, da starejše osebe ob namestitvi v institucionalno varstvo doživljajo stiske, s katerimi se soočajo na različne načine. Diskusija in zaključek: Starejše osebe se ob namestitvi v institucionalno varstvo spoprijemajo z različnimi stiskami. Ugotovili smo, da starejšim osebam največjo stisko predstavljajo tuje okolje, izguba avtonomije ter depresivno razpoloženje. Narejenih je zelo malo raziskav glede čustvenega doživljanja starejših oseb ob namestitvi v institucionalno varstvo, zato bi bilo treba več pozornosti usmeriti na to temo.
Keywords: starostnik, stiske, čustva, doživljanje, sprejem v dom.
Published in DKUM: 19.09.2018; Views: 1171; Downloads: 240
.pdf Full text (1,37 MB)

4.
Spremembe v starosti in stiske, ki iz njih izhajajo
Samanta Žula, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Teoretična izhodišča: Starost v seboj prinese veliko sprememb, ki nekaterim starostnikom prinese posledično tudi stiske. Od vsakega posameznika je odvisno, kako se na starost pripravi, zato imajo spremembe na nekatere velik vpliv, nekateri pa jih sprejemajo povsem normalno. Namen diplomskega dela je predstaviti starost in staranje ter z raziskavo ugotoviti s kakšnimi starostnimi spremembami in posledično tudi stiskami se starostniki srečujejo in kje v primeru stiske poiščejo pomoč. Metodologija raziskovanja: V diplomski nalogi smo uporabili deskriptivno metodo dela. Raziskava je osnovana na kvantitativni metodologiji. Izvedena je bila med vsemi člani upokojenskega društva severovzhodnega dela Slovenije. Anketni vprašalnik je sestavljalo 18 vprašanj, odprtega, zaprtega in kombiniranega tipa. Rezultati: 97 % anketiranih se je strinjalo, da je staranje normalen pojav in da so starostne spremembe dobro premagovali (67 %). Osivelost las in slabovidnost sta najpogosteje pojavljeni starostni spremembi. Bolezen in izguba bližnjih sta stiski, ki jih je zaradi starostnih sprememb doživljalo 47 % anketirancev. Najpogostejši vzrok za le-te pa sta bili finančna stiska in zdravstvene težave. Pomoč v primeru stiske poišče le 15 % starostnikov. Imajo veliko prostočasnih aktivnosti. 48 % anketiranih je s svojo starostjo delno zadovoljna. Diskusija in zaključek: Staranju nihče od nas ne more uiti. Prav tako ne starostnim spremembam in drugim težavam, ki jih vsakodnevno srečujemo. Dobro je, da se na samo starost dobro pripravimo, tako se lahko pozneje izognemo nepotrebnim stiskam, ki nas lahko pretijo.
Keywords: Starostnik, starost, spremembe v starosti, stiske starih ljudi, kakovostna starost, težave starostnikov, stiske starih ljudi, izguba, oblike pomoči v stiski.
Published in DKUM: 10.10.2017; Views: 1640; Downloads: 354
.pdf Full text (1,13 MB)

5.
Kritična presoja uporabnosti modelov za napovedovanje finančne stiske v Sloveniji
Anton Zvonko Kink, 2016, master's thesis

Abstract: V sedanjem dinamičnem in nepredvidljivem gospodarskem ter finančnem okolju je napovedovanje finančne stiske podjetja izredno pomembno za vse deležnike, ki so kakor koli povezani s podjetjem. V zadnjih 50 letih so bili v svetu na podlagi različnih matematično-statističnih metod razviti številni modeli za napovedovanje finančne stiske. Pri tem se postavlja vprašanje prenosljivosti modelov za napovedovanje finančne stiske v druga ekonomska okolja in časovna obdobja. Magistrsko delo obravnava uporabnost treh modelov za napovedovanje finančne stiske: Altmanov model, Springatov model in model Zmijewskega na vzorcu izbranih slovenskih podjetij v obdobju od leta 2007 do leta 2014. Izbrani vzorec sestavlja 90 podjetij iz avtomobilske industrije, ki so dobavitelji delov za prvo vgradnjo in opreme za proizvajalce avtomobilov. V okviru koncepta finančne stiske je kot kriterij za razvrščanje podjetij med uspešna in neuspešna uporabljen kriterij pokritja obresti. Na osnovi kriterijev napovedne moči je izvedena analiza učinkovitosti izbranih modelov glede na rezultate izvornih modelov ter glede na velikost in dejavnost podjetja. Rezultati analize kažejo, da je napovedna moč modelov za napovedovanje finančne stiske na vzorcu slovenskih podjetij nižja od napovedne moči izvornih modelov. Iz analize je tudi razvidno, da se napovedna moč modelov razlikuje tako glede na velikost kot tudi glede na dejavnost podjetja. Kljub omejitvam pa vrednosti vseh treh modelov v obdobju od leta 2004 do leta 2014 dobro odražajo vpliv gospodarske in finančne krize na poslovanje podjetij.
Keywords: finančna stiska, model za napovedovanja finančne stiske, Altmanov model, Springatov model, model Zmijewskega, avtomobilska industrija, napovedna moč.
Published in DKUM: 09.12.2016; Views: 898; Downloads: 118
.pdf Full text (2,13 MB)

6.
STISKE IN DILEME SVOJCEV STAROSTNIKA Z VIDIKA NJIHOVEGA VKLJUČEVANJA V OSKRBO DOMA ALI V INSTITUCIJI
Damjana Lovenjak Potočnik, 2016, specialist thesis

Abstract: Teoretična izhodišča: Starost in staranje prinaša veliko sprememb tako telesnih, kot psihičnih, poleg tega pa tudi veliko bolezni. Ko star človek ne zmore več sam poskrbeti zase, so svojci prvi, ki mu pri tem pomagajo in prevzamejo skrb zanj, obstaja pa tudi vrsta organiziranih oblik pomoči tako v domačem okolju ali pa potem v instituciji. V raziskavi smo želeli ugotoviti in predstaviti stiske in dileme svojcev, ki se vključujejo v oskrbo starostnika doma ali v instituciji, ugotoviti ali se svojci zavedajo odgovornosti pri sprejemanju odločitev namesto starostnika in če potrebujejo pomoč strokovnih služb pri reševanju njihovih stisk in dilem. Raziskovalne metode: Raziskovalni del diplomskega dela temelji na kvantitativni metodologiji raziskovanja. Kot instrument raziskave smo uporabili dva anonimna anketna vprašalnika, sestavljena iz 24 vprašanj. Med svojce v individualnih gospodinjstvih smo razdelili 25 vprašalnikov in med svojce v domu starejših 26 anketnih vprašalnikov. Odgovore smo obdelali z računalniškim programom Mikrosoft Excel. Rezultati: Rezultati raziskave so pokazali, da so svojci v domačem okolju pri nudenju pomoči starostniku precej obremenjeni, poznajo vrsto organiziranih pomoči, ki so jim na voljo, vendar te pomoči ne koristijo v celoti. Svojci, ki premeščajo starostnika v institucijo se srečujejo z občutki krivde, občutijo pa tudi razbremenitev, olajšanje in nemoč. V zelo veliki meri se po selitvi svojca vključujejo v oskrbo tudi v instituciji in sodelujejo z osebjem. Svojci v domačem in institucionalnem okolju se srečujejo s situacijo, ko njihov starostnik ni zmožen sam odločati o svojih potrebah, zato morajo to storiti namesto njega. Zavedajo se odgovornosti, zato se v več kot polovici primerov težko odločajo in se večkrat znajdejo v dilemah. Diskusija in zaključek: Raziskava je pokazala velike stiske in dileme, ki jih doživljajo svojci pri skrbi za starostnika tako v domačem kot institucionalnem okolju in primanjkljaj v skrbi za njih, ki pomoč včasih še bolj potrebujejo.
Keywords: staranje, starost, starostnik, stiske, dileme, svojci, varstvo starejših, oskrba, institucionalno varstvo
Published in DKUM: 21.10.2016; Views: 1965; Downloads: 213
.pdf Full text (2,12 MB)

7.
STRUKTURA KAPITALA IN STOPNJA ZADOLŽENOSTI PODJETIJ KOT DEJAVNIKA NJIHOVE VREDNOSTI IN USPEŠNOSTI POSLOVANJA S PRIMEROM NA IZBRANIH PODJETJIH V SLOVENIJI
Bojana Vinković, 2016, master's thesis

Abstract: Optimalna struktura kapitala je dejavnik poslovanja podjetja, ki ga različni ekonomisti preučujejo že več kot 50 let. V tem času so prispevali veliko različnih pogledov na tematiko strukture kapitala in preučili vrsto dejavnikov ki vplivajo na strukturo kapitala in na katere struktura kapitala vpliva. V nalogi sem predstavila vse pomembnejše teoretične pristope in opravila raziskavo povezanosti strukture kapitala z uspešnostjo poslovanja podjetij, vpliva na njihovo vrednost, lastniško strukturo ter vpliva spremembe prihodkov na spremembo zadolženosti podjetij. Raziskavo sem opravila na vzorcu podjetij v Sloveniji, ki so v obdobju 2004 – 2014 svoje delnice kotirala na Ljubljanski borzi vrednostnih papirjev. Rezultat raziskave je pokazal na močan negativen vpliv zadolženosti podjetij ter šibak pozitiven vpliv razpršene lastniške strukture na uspešnost njihovega poslovanja. Medtem ko je negativen vpliv zadolženosti podjetij na uspešnost njihovega poslovanja pričakovan in se podobni rezultati pojavljajo tudi pri raziskavah tujih ekonomistov na evropskih trgih, pri vplivu lastniške strukture na uspešnost poslovanja podjetij v tujini rezultati niso tako podobni, prav tako pa so tudi med seboj različni od države do države. Eden izmed ciljev naloge je bil tudi ugotoviti ali podjetja v Sloveniji razmišljajo o optimalni strukturi kapitala ter kakšni motivi jih pri tem vodijo. Ugotovila sem, da podjetja pri najemanju finančnih virov delujejo skladno z ugotovitvami teorije vrstnega reda, vire pa iščejo zgolj takrat, ko jih potrebujejo za svoje poslovanje ali investicije in ne zato, da bi uravnavala strukturo kapitala s ciljem doseči optimalno strukturo, ki bo povečala vrednost podjetja in minimizirala stroške kapitala.
Keywords: Struktura kapitala, optimalna struktura kapitala, trade – off teorija, teorija vrstnega reda, teorija tempiranja trga, stroški kapitala, tehtano povprečje stroškov kapitala (WACC), stroški finančne stiske, agencijski stroški, asimetrične informacije, transakcijski stroški
Published in DKUM: 16.09.2016; Views: 1251; Downloads: 187
.pdf Full text (941,00 KB)

8.
MLADOSTNIKI IN DEPRESIJA
Nives Temlin, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Teoretična izhodišča: Depresija je povsod po svetu najpogostejša motnja, ki se ne pojavlja samo pri starejši populaciji, ampak tudi pri otrocih in mladostnikih. Depresija ima velik vpliv na kakovost življenja posameznika in opravljanje vsakodnevnih aktivnostih, saj jih otežuje ali celo onemogoča. Povzroči lahko hude posledice in privede mladostnike tudi do poskusa samomorov. Namen diplomskega dela je predstaviti depresijo med mladostniki, vlogo medicinske sestre ter ugotoviti prisotnost depresije med mladostniki. Metodologija raziskovanja: Za teoretičen del smo uporabili deskriptivno metodo dela. V raziskovalnem delu smo uporabili kvalitativno metodo dela. Kot raziskovalni instrument smo uporabili anketni vprašalnik. Rezultati: Rezultati raziskave so pokazali, da večina mladostnikov pozna depresijo in njene simptome. Kar 82 % mladostnikov ve, da je depresija ena izmed najpogostejših duševnih motenj in zajema precej več kot le občutek žalosti. 95 % mladostnikov svoje težave zaupa drugim. Sklep: V Sloveniji in drugod po svetu depresivnost med mladostniki zelo narašča. Zavedati se moramo, da je preventivno zdravljenje depresije izrednega pomena, saj s tem zmanjšamo pojavnost depresije in hkrati zmanjšamo število samomorov pri nas in drugod po svetu. Mladostniki si lahko v prvi vrsti pomagajo sami, tako da svoje stiske zaupajo družini ali prijateljem oziroma poiščejo pomoč pri osebnem zdravniku, pedagogu ali socialnem delavcu.
Keywords: depresija, mladostnik, stiske, duševno zdravje, medicinska sestra, zdravstvena nega.
Published in DKUM: 23.05.2016; Views: 4158; Downloads: 1306
.pdf Full text (3,07 MB)

9.
Postopno privajanje otroka na vrtec
Barbara Klar, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Vstop v vrtec je pomemben dogodek v življenju otroka in staršev. Otroci niso glede prilagajanja nič drugačni od staršev. Otrok potrebuje čas, ljubezen, nežnost in podporo staršev. Z diplomskim delom smo želeli predstaviti, kako pomembno je postopno privajanje otroka na vrtec. Zanimalo nas je, kako so starši in otroci navezani med seboj. Za tem smo opisali kakšne tipe navezanosti je moč pri otrocih opaziti na podlagi tuja situacija, ki ga je zasnovala Mary Ainsworth. Dotaknili smo se teme o zaupanju, kako družina vpliva na predšolskega otroka, kaj je vrtec kot ustanova in kakšen je njegov pomen. Sledi opis, na podlagi česa izbiramo vrtec in kako otroka vpišemo v vrtec. Zanimalo nas je, kakšne težave in stiske so doživljali otroci in starši med samim procesom privajanja, kakšne informacije so jih zanimale o vrtcu in privajanju na vrtec in zakaj je pomembno sodelovanje med vzgojitelji in starši. Zanimalo nas je še ali so otroci ob vstopu v vrtec imeli kakšne prilagoditvene težave. V empiričnem delu smo raziskovali, kakšen način postopnega privajanja so izbrali starši za lažjo vključitev otroka v vrtec in kako dolgo je trajalo privajanje. V vzorec anketiranja smo zajeli 200 staršev predšolskih otrok, naključnih vrtcev prvega in drugega starostnega obdobja. Podatke smo zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika in jih obdelali s programom SPSS in Microsoft Excel ter tabelarično prikazali v diplomski nalogi. Rezultati so pokazali, da so se starši v veliki večini odločili, da bodo otroka predčasno privajali na vrtec. S svojim načinom in časom privajanja so bili v večjem številu zadovoljni. Kako privajati otroka na vrtec in druge informacije o vrtcu, so starši največ dobili preko pogovora z vzgojitelji. Za določeni vrtec, pa so se starši v velikem številu odločili, ker je najbližje domu.
Keywords: Navezanost, zaupanje, postopno privajanje, težave otrok, stiske staršev, vpis v vrtec, sodelovanje vrtca s starši
Published in DKUM: 19.01.2016; Views: 1181; Downloads: 150
.pdf Full text (720,59 KB)

10.
ROMANI MIMI MALENŠEK S TEMATIKO 2. SVETOVNE VOJNE
Tamara Šulek, 2015, master's thesis

Abstract: Slovenska pisateljica in prevajalka Mimi Malenšek je napisala čez trideset romanov, ki obravnavajo različne zgodovinske teme. Pisala je tudi romane za otroke in mladino ter radijske igre in prevode. Ob prebiranju del smo ugotovili, da sta njeni poglavitni romaneskni temi NOB in revolucija. Njena tovrstna dela še niso bila podrobno analizirana, zato bomo v diplomskem delu obravnavali romane s tematiko druge svetovne vojne. Analiziramo izbrana dela, ki opisujejo vojno, tragično usodo ljudi, žrtvovanja, željo po svobodi in moč idej, s katerimi so se identificirali ljudje. Posvetili se bomo predvsem temam in motivom, ki jih je pisateljica črpala iz vsakdanjega življenja. Izpostaviti želimo osrednji temi, in sicer zgodovinsko in socialno. Pisateljica je napisala veliko romanov, mi pa smo analizirali dela, v katerih je osrednji motiv druga svetovna vojna, in sicer: - Matjaž (1949) - Kovinarji (1950) - Daj mi roko, pomlad (1957) - Temna stran meseca (1960) - Sonce je obstalo I, II, III (1976) - Jesen v soteski (1982)
Keywords: Mimi Malenšek, romani, druga svetovna vojna, NOB, domobranstvo, partizanstvo, človeške stiske
Published in DKUM: 07.10.2015; Views: 2436; Downloads: 174
.pdf Full text (1,01 MB)

Search done in 0.25 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica