| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 74
First pagePrevious page12345678Next pageLast page
1.
Stili vodenja v celjskih dostavnih podjetjih
Lovro Pušnik, 2020, bachelor thesis/paper

Abstract: Kako dobro bo delovalo neko podjetje, kako bodo zaposleni usklajeni in učinkoviti, je v veliki meri odvisno od vodje in njegovega načina vodenja. Uspešni vodja je nekdo, ki se zaveda, da se je potrebno premišljeno lotiti vodenja. Zaposlene usmerjajo, spodbujajo, jih vodijo ter skrbijo zanje. Podjetja se med seboj razlikujejo, prav tako zaposleni med sabo, sama dinamika v podjetju, način dela ter cilji, navsezadnje se tudi vodje razlikujejo, zato je pomembno, da vse dejavnike vključimo pri izboru stila vodenja. Poznamo več stilov vodenja. Anketni vprašalnik, ki je predstavljen v nalogi, je vprašalnik W. J. Reddina, ki je stile vodenja razdelil na: zadržan stil, k odnosom usmerjen stil, stil usmerjen k delovnim ciljem ter k sodelovanju usmerjen stil vodenja. Anketni vprašalnik smo razdelili med zaposlene dostavnih podjetji. S pomočjo rezultatov smo lahko ocenili vodenje vodij. Prišli smo do ugotovitev, da v dostavnih podjetjih prevladuje vodenje, ki je usmerjeno k delovnim ciljem in k sodelovanju. Sicer sta to dve skrajnosti vodenja, a za dostavna podjetja, kot so ta, ki smo jih tudi anketirali, se je kombinacija obeh stilov izkazala za najučinkovitejšo. Vodja pa mora vedeti, kdaj uporabi kakšen stil vodenja. Vodenje, osredotočeno na ljudi, pripomore, da se oblikuje tim, ki med seboj dobro sodeluje. To je zelo pomembno za dostavna podjetja, saj si morajo kurirji med seboj pomagati, da lahko delo steče, predvsem v obdobjih, kjer je dela več, časa pa enako, saj so delovne naloge takšne, ki jih morajo opraviti v enem dnevu. Da delo steče, kot je potrebno in v roku, so pomembna jasna navodila in vodenje, za kar pa je pomembno k delovnim ciljem naravnano vodenje.
Keywords: vodenje, stili vodenja, vodja, podjetništvo
Published: 22.04.2021; Views: 68; Downloads: 8
.pdf Full text (842,87 KB)

2.
Vpliv osebnosti človeka na vodenje
Luka Majcen, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Za uspešno sodelovanje med ljudmi je treba najprej dobro poznati in razumeti svojo osebnost ter osebnostne lastnosti ljudi, s katerimi tako ali drugače sodelujemo. Če vodja dobro pozna sebe in zaposlene, bo znal pozitivno odreagirati v ključnih okoliščinah in izkoristiti svoje pozitivne lastnosti, s katerimi bo vplival na zaposlene tako, da bo to najboljše za uspešnost podjetja ali organizacije. Uspešen vodja se zaveda pomena stila vodenja ter implementiranja le-tega. Vedeti mora, da se uspešnost uporabe stilov vodenja razlikuje glede na dane okoliščine, osebnostne tipe zaposlenih in druge dejavnike, ki delujejo v danih situacijah. S sposobnostjo prepoznavanja različnih tipov osebnosti bomo začeli gledati na ljudi drugače kot doslej. S pomočjo tega znanja se bomo lahko izognili konfliktom v medsebojnih odnosih. Na izbiro stila vodenja imajo velik vpliv osebnostne lastnosti in tipi osebnosti. Ni malo ljudi, v katerih se prepletajo lastnosti več osebnostnih tipov.
Keywords: osebnost, osebnostne lastnosti, osebnostni tipi, vodenje, vodja, stili vodenja
Published: 17.12.2019; Views: 375; Downloads: 93
.pdf Full text (1,43 MB)

3.
Razlike med moškim in ženskim stilom vodenja v različnih kulturah
Tinkara Hren, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Ljudje živimo v času nenehnih sprememb, ki rušijo stereotipe o ženskem in moškem spolu. Še pred nekaj desetletji so vodilne položaje zavzemali v veliki večini le moški, saj so bili dolgo časa definirani s pojmi, kot so moč in ugled. Danes je v podjetjih na najvišjem mestu hierarhije mogoče opaziti tudi ženske, ki so po mnenju mnogih avtorjev zaradi različnih osebnostnih značilnosti in delovnih izkušenj razvile drugačen, lasten stil vodenja, v primerjavi z moškim stilom vodenja. Čeprav se na prvi poglej ne zdi tako, ima pri vodenju zelo pomembno vlogo tudi kultura. Njeno nepoznavanje pa je razlog, da imajo tuja podjetja pogosto napačen pristop, saj veliko norm, ki jih ena kultura sprejema za primerne, v drugi državi niso primerne. Kadar želimo predstaviti vedenje ljudi v poslovnem svetu, je torej potrebno upoštevati tudi kulturo. Cilj diplomskega dela je bil predstaviti, kakšne so razlike med moškim in ženskim stilom vodenja in kako na to vpliva kultura, v kateri podjetje deluje in posluje. Naš namen je bil izbrati tri različne kulture, jih med sabo primerjati in predstaviti razlike med spoloma na vodilnih položajih v slovenski, japonski in švedski kulturi. V začetku diplomske naloge smo preučevali stile vodenja in ugotavljali, katere so ključne značilnosti uspešnega vodje. Iskali smo lastnosti, ki jih pripisujemo moškemu stilu vodenja, in lastnosti, ki pripisujemo ženskemu ter predstavili ovire, s katerimi se srečujejo ženske na svoji poti pri ustvarjanju kariere. V nadaljevanju smo pojasnili pomen kulture pri vodenju, osredotočili pa smo se na tri izbrane kulture: slovensko, japonsko in švedsko. Predstavili smo kultura v omenjenih državah, kako poteka vodenje podjetij in kako dojemajo ženske na višjih položajih. Zbrali smo lastnosti moških in ženskih vodij ter prikazali razlike med njimi. Ob koncu diplomskega projekta smo prišli do ugotovitev, da razlike v vodenju med obema spoloma obstajajo. Tako moški kot tudi ženske si izberejo svoj način vodenja zaposlenih, vendar na vodilnih položajih še vedno prevladujejo moški in njihov stil vodenja. Kulture, ki smo jih preučevali, se med sabo pomembno razlikujejo, vsaka kultura pa je edinstvena. V diplomskem delu smo ugotovili, da se največje razlike opazijo pri dojemanju moških in ženskih vodij. Medtem ko Slovenija in Švedska zagovarjata enakost med spoloma, je Japonska še vedno precej tradicionalna na tem področju. Razumeti moramo, da nekaj, kar je za našo kulturo povsem običajno in vsakdanje, ima lahko za drugo kulturo čisto drug pomen. Ravno zato je pomembno, v primeru poslovanja z drugo državo, da te kulturne razlike tudi dovolj dobro poznamo.
Keywords: vodenje, stili vodenja, vodja, moški in ženski stil vodenja, kultura, Slovenija, Japonska, Švedska
Published: 12.12.2019; Views: 458; Downloads: 101
.pdf Full text (548,47 KB)

4.
Izboljšanje vodenja v podjetju
Sara Hren, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Področje vodenja je v zadnjem desetletju eno izmed najbolj raziskovanih in preučevanih področij managementa, kljub temu pa raziskovalci še vedno niso našli enotnega modela za vodenje zaposlenih. Vodenje na kratko pomeni sposobnost vplivanja, spodbujanja in usmerjanja zaposlenih k doseganju želenih ciljev. Uspešnost vodenja je odvisna od vodje in njegovih značilnosti, k uspešnosti pa pripomore tudi ustrezno izbran stil vodenja. Čez leta so se oblikovale različne teorije oziroma modeli vodenja. Raziskovalci so na začetku preučevali vodenje glede na lastnosti vodje, kjer je bil prevelik poudarek na osebnostnih in telesnih značilnostih vodij. Za tem so raziskovalci začeli raziskovanje vedenjskih lastnosti vodij ter ugotovili, da so nekateri usmerjeni k zaposlenim, drugi pa k delu in doseganju ciljev. Ker vedenjske teorije niso popolnoma zadovoljile raziskovalcev, so po letih raziskav ugotovili, da je ključen dejavnik pri izbiri stila vodenja situacija. Tako so se oblikovale situacijske teorije vodenja, ki so jih kasneje nadgradili z drugimi novejšimi teorijami vodenja. Z raziskovanjem vodenja in teorij vodenja bomo tako v teoretičnem delu diplomskega projekta podrobneje opredelili vodenje ter izbrane teorije in stile vodenja. V sklopu vodenja so pojasnjena izhodišča za razumevanje vodenja, razlike med vodjo in managerjem, avtoriteta in moč vodje ter delegiranje. V sklopu teorij in stilov vodenja so pojasnjeni klasični stili vodenja, osebnostne teorije ter nekatere vedenjske in situacijske teorije. V raziskovalnem delu diplomskega projekta bomo s pomočjo anketnega vprašalnika poskušali ugotoviti, kakšno je trenutno stanje oziroma stil vodenja v izbranem podjetju, prav tako bomo podali tudi nekaj predlogov za prakso.
Keywords: vodenje, vodja, teorije vodenja, stili vodenja
Published: 25.10.2019; Views: 284; Downloads: 77
.pdf Full text (1,30 MB)

5.
Kako stil vodenja managementa vpliva na motivacijo zaposlenih
Barbara Šprinzar, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo predstavlja raziskavo vpliva stila vodenja na motivacijo zaposlenih. V podjetjih se vedno bolj krepi spoznanje, da sta motivacija in zadovoljstvo zaposlenih tista ključna dejavnika katera prispevata k uspešnemu poslovanju, saj so motivirani zaposleni tudi bolj uspešni pri svojem delu kar posledično pomeni, da je uspešna tudi celotna organizacija. Motivacija in zadovoljstvo pa sta le odziv na stil vodenja, ki ga uporabljajo vodje v organizaciji. Stili vodenja se vse skozi čas spreminjajo. Zato je pomembno, da vodja zna izbrati pravi stil vodenja na podlagi katerega se lahko zaposleni izkažejo ter uresničijo svoje sposobnosti, da bodo lahko opravljali svoje delo čim bolje. Motivirani zaposleni predstavljajo organizaciji kapital, vendar se vodje morajo zavedati dejstva, da ne obstaja le denarna motivacija temveč, da zaposleni cenijo tudi druge oblike motiviranja. Teoretični del diplomskega dela podrobno opisuje management, vodenje in njegove sestavine, stile vodenja, lastnosti uspešnih vodij zraven ter motivacijo in njen vpliv na zaposlene. V empiričnem delu smo preučili motiviranje zaposlenih v izbranih organizacijah z različnim stilom vodenja ter razvili predloge za izboljšanje motiviranja zaposlenih v podjetjih.
Keywords: vodenje, stili vodenja, motivacija, motivacija zaposlenih
Published: 27.11.2018; Views: 613; Downloads: 123
.pdf Full text (955,74 KB)

6.
Primerjava vodenja med Evropo in Afriko na primeru Andritz Hydro GmbH
Gregor Obrulj, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V nalogi obravnavamo področje situacijskega vodenja, opredeljene in predstavljene so štiri najbolj prepoznavne teorije iz področja situacijskega vodenja, te so, Fiedlerjev kontingenčni model vodenja, Herseyev in Blanchardov situacijski model vodenja, Housova teorija poti in cilja in Vroom-Yettonov model situacijskega vodenja. Prav tako obravnavamo vpliv različnih kultur na proces vodenja, kar predstavlja pomemben dejavnik pri izbiri najprimernejšega stila vodenja ter pri samem procesu vodenja. Z opredelitvijo teh modelov smo si postavili podlago za drugi del naloge, kateri predstavlja primerjavo vodenja med Evropo in Afriko na primeru globalnega podjetja. Zamisel, ki stoji za tem, je ta, da želimo pokazati kakšne razlike nastanejo pri uporabi posameznih pristopov vodenja in prikazati kateri so ti dejavniki, ki povzročajo nastanek nekaterih razlik. V mislih imamo predvsem kulturne in geografske dejavnike, ki imajo velik vpliv na interakcijo z zaposlenimi, Omenjene razlike med Evropo in Afriko se najizrazitejše opazijo oz. odražajo se v kulturi, prepričanjih, dojemanju in medsebojnem spoštovanju. K temu pa še moramo prišteti ekonomske, politične in socialne razmere v državi, slabo razvita infrastruktura, praktično neobstoječa komunikacijska infrastruktura, visoka stopnja izpostavljenosti infekcijskim boleznim itn. Vse naštete karakteristike vodji še posebej otežijo vodenje, planiranje in organiziranje na območju Afrike v primerjavi z Evropo. Naloga prikazuje najpomembnejše razlike in težave, ki se pojavljajo pri izvajanju funkcij vodilnih zaposlenih podjetja Andritz Hydro GmbH. Prikazujemo kompleksnost procesa vodenja na območju Demokratične Republike Kongo in nakazujemo na dejavnike katere je potrebno odpraviti v kolikor je to seveda možno ali pa se jim posebej posvetiti in jih skušati obvladati, da bi dosegli relativno harmoničen proces vodenja. Seveda pa je še dejavnih vrste drugih vplivov, ki se na prvi pogled morda zdijo nepomembni, lahko pa sprožijo niz dejavnikov, ki nato močno posegajo v proces vodenja.
Keywords: Vodenje, stili vodenja, Evropa, Afrika, dejavniki vodenja, situacijsko vodenje
Published: 14.11.2018; Views: 408; Downloads: 52
.pdf Full text (416,59 KB)

7.
Vpliv vodenja na učinkovitost podjetja
Boris Ramšak, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu ugotavljamo stopnjo vpliva, ki ga ima vodenje na učinkovitost in uspešnost organizacije. Spoznali smo pojem organizacije in opredelili, da je organizacija zgolj skupina ljudi, ki deluje s skupnim ciljem. Obstaja veliko vrst organizacij, veliko različnih modelov vodenja, vodstvenih stilov in vodij ki pa se med seboj razlikujejo po stilu vodenja, v posameznih karakteristikah in kompetencah. Izbira stila vodenja in stopnja vpliva vodenja na učinkovitost in uspešnost organizacij je v veliki meri odvisna od vrste in velikosti organizacij, od zaposlenih in od vodij; kar pa se od organizacije do organizacije lahko popolnoma razlikuje.
Keywords: vodenje, vodja, učinkovitost, stili vodenja, uspešnost
Published: 14.11.2018; Views: 370; Downloads: 72
.pdf Full text (858,83 KB)

8.
Vloga in pomen komuniciranja v vodenju
Petra Aleksić, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Diplomski projekt z naslovom »Vloga in pomen komuniciranja v procesu vodenja«, je nastal z namenom analiziranja vloge in pomena vodenja v okviru bodrilnega in avtoritativnega stila vodenja ter delegiranja. Projekt je v celoti sestavljen iz teoretičnega vidika in obsega opredelitev vodenja ter komuniciranja, pri čemer smo se v sklopu vodenja osredotočili na izbrane stile vodenja ter lastnosti vodij glede na posamezen stil, v sklopu komuniciranja pa na načine komuniciranja, pomembnost reševanja konfliktov in vpliv komuniciranja na uspešno vodenje.
Keywords: vodenje, komuniciranje, delegiranje, stili vodenja.
Published: 13.11.2018; Views: 534; Downloads: 100
.pdf Full text (468,38 KB)

9.
Vpliv vodenja na zavzetost in zadovoljstvo zaposlenih pri delu v podjetju x
Lea Podvornik, 2018, master's thesis

Abstract: Z vodenjem se srečujemo na vsakem koraku. Vodenje zaposlenih v posameznih podjetjih pa je za sleherno podjetje rdeča nit do uspešnega poslovanja. Uspešen vodja je tisti vodja, ki razume, da so njegovi zaposleni tudi njegovi sodelavci ter z njimi dnevno komunicira. Zares uspešni so tisti vodje, ki pozitivno razmišljajo, so iskreni, se znajdejo v delikatnih situacijah, spodbujajo komunikacijo med sodelavci, so navdih in vzor vsem zaposlenim, svoje zaposlene nikoli ne pustijo na cedilu in jim ne dajejo lažnih obljub, so pravični, znajo pohvaliti in zaposlenim ne ukazujejo, temveč jih učijo in vodijo do skupnega cilja – uspeha. Zakaj bi podjetja morala investirati v zaposlene in zakaj morajo dajati velik pomen zavzetosti pri delu? Odgovor na ti dve vprašanji je dokaj preprost, saj je zavzetost zaposlenih ključnega pomena za rezultate uspešnosti poslovanja podjetja. Če si bo podjetje skupaj s svojimi vodji prizadevalo imeti zavzete zaposlene na delovnih mestih, bo na dobri poti k večji produktivnosti, dobičkonosnosti, varnosti zaposlitve, lojalnosti strank in uspešni rasti podjetja kot celote. Z zavzetimi zaposlenimi bo podjetje lahko konkuriralo na trgu in nenehno raslo, se razvijalo. Potrebno je nenehno vlaganje v zaposlene in pozorno spremljanje, saj tako ne bi prišlo do nezavzetosti zaposlenih pri delu. Le-ta namreč lahko prinese negativne posledice za celotno podjetje. Zaposleni so lahko zavzeti, vendar ni nujno, da so hkrati tudi zadovoljni ali obratno. Zadovoljstvo zaposlenih je prav tako pomemben dejavnik uspešnosti poslovanja podjetij. Zadovoljni zaposleni so na delovnih mestih bolj produktivni in bolj učinkoviti kot tisti zaposleni, ki pri delu niso zadovoljni. Zadovoljstvo zaposlenih se, prav tako kot zavzetost pri delu, kaže v uspešnosti in rasti podjetja. Vse več uspešnih podjetij se zaveda pomembnosti vloge zadovoljstva pri delu in zadovoljstvo svojih zaposlenih postavlja v ospredje oziroma na prvo mesto. Takšna podjetja imajo dobro razvito kulturo poslovanja, ki nudi zaposlenim maksimalno podporo in je pravična. Seveda pa imajo tudi tukaj pomembno vlogo vodje, ki se morajo zavedati, da je le zadovoljen zaposleni ključ do zadovoljnih strank in uspeha. V teoretičnem delu magistrskega dela s pomočjo spoznanj različnih avtorjev predstavimo področje vodenja v podjetjih, posamezne stile vodenja in predstavimo področje zavzetosti ter zadovoljstva zaposlenih pri delu. V uvodnem delu naloge si zastavimo pet hipotez, ki jih bomo preverili v empiričnem delu magistrskega dela. S pomočjo teh petih hipotez smo preverjali vpliv stila vodenja na zavzetost in zadovoljstvo zaposlenih pri delu v podjetju X. V empiričnem delu najprej predstavimo podjetje X, sledijo rezultati izvedene anketne raziskave v podjetju X ter ugotovitve in predlogi. Ugotovili smo, da je več kot polovica zaposlenih v podjetju X na svojem delovnem mestu zadovoljna. Zaposleni so delno zavzeti za delo, ki ga opravljajo. Z obstoječim stilom vodenja je zadovoljna več kot polovica zaposlenih. Prevladuje demokratični stil vodenja, ki je sicer, tudi po teoretičnih izhodiščih, prijazen do zaposlenih. Ugotovili smo tudi, da stil vodenja statistično značilno samo delno vpliva na zavzetost zaposlenih, ne vpliva pa na zadovoljstvo zaposlenih.
Keywords: Vodenje, stili vodenja, vloga vodij, zavzetost zaposlenih, zadovoljstvo zaposlenih.
Published: 15.06.2018; Views: 733; Downloads: 277
.pdf Full text (2,83 MB)

10.
Pomen čustvene inteligence pri vodenju negovalnega kadra v socialno varstvenih zavodih
Mojca Vrabl, 2017, master's thesis

Abstract: Teoretična izhodišča: V magistrskem delu smo se osredotočili na pomen čustvene inteligence pri vodenju negovalnega kadra v domovih za starejše. Namen raziskave je bil ugotoviti zadovoljstvo na delovnem mestu med člani timov proučevanega doma za starejše, njihove medsebojne odnose ter organizacijsko klimo. Raziskovalna metodologija: V teoretičnem delu smo uporabili deskriptivno metodo in analitično – sintetično metodo. V empiričnem delu smo uporabili kvantitativno metodo raziskovanja, pri kateri smo kot instrument uporabili anketo. Raziskovalni vzorec je zajemal 4 vodje enot, 8 vodij timov in 120 članov delovnih timov, zaposlenih v proučevanem domu za starejše. V sklepnem delu smo uporabili primerjalno metodo med različnimi dognanji avtorjev in lastnimi spoznanji iz poslovne prakse ter nazadnje še potrdili ali ovrgli naše hipoteze na osnovi dobljenih empiričnih podatkov. Uporabljena je bila tudi metoda kompilacije. Rezultati: Ugotovili smo, da je čustvena inteligenca vodij enot višja od čustvene inteligence vodij timov, prav tako pa lahko trdimo, da višina čustvene inteligence vodij vpliva na organizacijsko klimo in zadovoljstvo podrejenih. Diskusija in zaključek: Višina čustvene inteligence vodstvenega kadra ima velik vpliv na organizacijsko klimo v organizaciji, organizacije s pozitivno organizacijsko klimo pa so praviloma uspešnejše. Prav posebnega pomena sta pozitivna organizacijska klima in zadovoljstvo zaposlenih v domovih za starejše, kjer je počutje varovancev v veliki meri odvisno od zadovoljstva zaposlenih, predvsem od zadovoljstva kadra, s katerim imajo direktne stike. Zato menimo, da bi morala biti pozitivna organizacijska klima cilj vsakega doma za starejše.
Keywords: čustvena inteligenca, čustveno inteligentna organizacija, organizacijska kultura, vodenje, stili vodenja
Published: 21.12.2017; Views: 745; Downloads: 162
.pdf Full text (1,69 MB)

Search done in 0.27 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica