SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 20
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Primerjava ECDL spričevala z učnimi načrti računalniških predmetov v osnovni šoli in gimnaziji
Nace Višnar, 2010, undergraduate thesis

Abstract: ECDL spričevalo je mednarodno priznano in zagotavlja računalniško pismenost. Zgodovina spričevala sega v leto 1996, danes pa programe za pridobitev spričevala izvajajo skoraj v vseh evropskih državah. Razširil se je tudi po celem Svetu, kjer je poznan pod imenom ICDL. Oseba s tem spričevalom je bolj konkurenčna na trgu dela in lažje najde zaposlitev. Računalništvo je v času osnovnošolskega izobraževanja prisotno le kot izbirni predmet, v srednji šoli pa kot redni predmet. V diplomski nalogi sem preučil vseh 7 modulov, ki jih vsebuje osnovno ECDL spričevalo, učni načrt izbirnega predmeta računalništvo v osnovni šoli ter informatike na gimnaziji. Učna načrta sem primerjal s spričevalom. V praktičnem delu diplomske naloge sem testiral učence osnovnih šol, ki so reševali teste primerljive z ECDL START spričevalom, ki vsebuje poljubne štiri module.
Keywords: ECDL/ICDL spričevalo, učni načrt računalništvo, učni načrt informatika, ECDL START testiranje
Published: 07.07.2010; Views: 2048; Downloads: 132
.pdf Full text (936,79 KB)

2.
IZGRADNJA START-UPA PO METODOLOGIJI VITKEGA PODJETJA
Klemen Tominšek, 2015, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi sem se osredotočil predvsem na metodologijo ustanavljanja podjetja. Večji del diplomskega seminarja sem namenil predstavitvi trenutno obstoječe metode ustanavljanja podjetja, ki je namenjena predvsem dinamičnim podjetjem, ki se hitro in odločno pojavijo na trgu. Že v začetku namenijo večino časa raziskavam trga in ljudem kot bodočim strankam. Ta metodologija se razlikuje od ostalih v nenehnem ponavljanju in potrjevanju strank ter vračanju na začetek razvijanj ideje. Rdečo nit diplomske naloge sem razvijal po povzemanju knjige The Startup owner's manual ameriških avtorjev S. Blanka in B. Dorfa, ki zagovarjata metodo vitkega (ang. lean) ustanavljanja podjetij – tako za fizične izdelke kot za storitve ali spletne aplikacije, programe, socialna omrežja itd. V nalogi sem poskušal prikazati nekaj osnovnih pojmov in korakov pri uporabi »lean« metode. Tako sem nalogo razdelil na tri večja poglavja. Predstavil sem tudi dva primera podjetij in kako uspešno vstopiti na trg ter pridobiti začetne kupce.
Keywords: metodologija, ustanavljanje podjetja, »lean start-up«, vitko podjetje.
Published: 03.08.2015; Views: 1003; Downloads: 187
.pdf Full text (1,23 MB)

3.
Izguba hladilnega medija v tlačnovodnem jedrskem reaktorju
Tadej Holler, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo podaja nekaj splošnih informacij o tlačnovodnih jedrskih reaktorjih in termohidravličnih razmerah v njem. Na demonstracijski napravi START so bili opravljeni štirje eksperimenti simulacije izgube hladilnega medija v hladni veji, pridobljeni rezultati temperaturnega in tlačnega poteka pa so znotraj pričakovanih in so tudi primerljivi s podobnimi eksperimenti. Prav tako so bile z dvema dodatnima eksperimentoma in analitičnim izračunom določene izgube toplote v okolico preko steklenih površin naprave, ki bodo koristile nadaljnjemu eksperimentalnemu delu na napravi. Med samim eksperimentom je bilo zabeleženih tudi nekaj vizualnih rezultatov kot posledica izgube hladila, ki so prav tako predstavljeni v nalogi.
Keywords: eksperiment, izguba primarnega hladila, hladilnega medija, tlačnovodni jedrski reaktor, ocena izgub toplote skozi steklene površine, eksperimentalna naprava START
Published: 29.06.2012; Views: 1000; Downloads: 80
.pdf Full text (2,60 MB)

4.
KLJUČNE DILEME PODJETNIKOV V PROCESU IZGRADNJE STARTUP-OV
Matej Marič, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Podjetništvo je gonilna sila vsakega gospodarstva. Uspeti v današnjem času je izjemno težka naloga. Na začetku ustanavljanja podjetja je pomembno, da vemo, katere so najpomembnejše odločitve, ki jih bomo morali sprejeti. Pri tem moramo narediti čim manj napak. Zaradi pomembnosti teh odločitev za sam nadaljnji razvoj podjetja smo se odločili, da bomo proučili in predstavili dileme, ki se najpogosteje pojavljajo v začetkih ustanavljanju podjetij. V prvem delu diplomskega seminarja smo se osredotočili na pojem start-up podjetništva. Predstavili smo kaj je start-up podjetništvo, kakšen je pomen start-up podjetništva, kaj je podjetniški trikotnik ter posamezne elemente podjetniškega trikotnika. To so ideja, kapital in ekipa. V drugem delu diplomskega seminarja smo se osredotočili na našo temo ključnih dilem v začetkih ustanavljanja start-up podjetništva. Predstavljene so tri ključne dileme, in sicer dileme povezane s kariero, dileme povezane z iskanjem ekipe in dileme povezane po ustanovitvi ekipe. Vsaka izmed dilem ima še vrsto drugih pod dilem. Tudi te smo natančneje predstavili. Sem lahko štejemo odločitve o vlogah, nagradah, razmerjih, soustanoviteljih, lastniških deležih, zaposlovanju in investiranju. Na vse te odločitve pa po navadi vpliva družina, kultura in drugi dejavniki, s katerimi smo odraščali. Na koncu drugega dela smo predstavili še sklepna spoznanja o dilemah, s katerimi se bo, ali pa se je že srečal vsak podjetnik pri ustanovitvi podjetja. V tretjem delu diplomskega seminarja smo predstavili intervju z glavnim ustanoviteljem podjetja Ocean Orchids trgovina in storitve d.o.o.. Glavni ustanovitelj tega podjetja je Roman Ferenčak, ki ima tudi največji lastniški delež podjetja. Podjetja je ustanovil s pomočjo soustanovitelja Tomaža Jevšnika. Podjetje najdemo v Dobrovniku v Prekmurju, ukvarjajo pa se s proizvodnjo orhidej. Na koncu tretjega dela diplomskega seminarja smo naredili primerjavo med teoretičnimi spoznanji in praktičnimi izkušnjami podjetnika, kar je prikazano tudi v tabeli 7.
Keywords: start-up, ključne dileme, podjetnik, proces izgradnje, ideja, kapital, ekipa, kariera, vloga, nagrada, lastniški delež, zaposlovanje, investiranje.
Published: 22.11.2013; Views: 1282; Downloads: 101
.pdf Full text (995,70 KB)

5.
UPORABNOST PRISTOPA GVERILSKEGA MARKETINGA V PODJETJU WOOD STOCK
Samo Pušnik, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Podjetje Wood Stock je podjetje, ki je v fazi prodiranja na trg in ustvarjanja teže svojega imena. Gre za povsem pristni slovenski produkt, za katerim stoji 6-članska ekipa. V teoretičnem delu naloge sem predstavil, kaj gverilski marketing je, kako je nastal in kje se uporablja. Omenil sem tudi glavna imena tega področja. Predstavil sem nekaj že izpeljanih gverilskih akcij manjših in tudi večjih podjetij. Na podlagi teoretičnega dela sem lahko ocenil primernost gverilskega marketinga za podjetje Wood Stock. V praktičnem delu pa je prvotno opisano podjetje Wood Stock in njihova ročno izdelana lesena očala. In kratka tržna raziskava o ponudnikih lesenih očal in cenovnem razredu v katerem se nahajajo. Sledi opis v praksi izpeljane Wood Stock gverilske akcije, ki je bila realizirana avgusta 2013 v Ljubljani. Ocenil sem uspešnost teakcije in možnost njene uporabe na avstrijskem trgu. Opisana pa je tudi ideja za še nerealizirano gverilsko akcijo, ki bi bila primerna za podjetje Wood Stock. V sklepnem delu so strnjena vsa dejstva in ugotovitve, ali je isti gverilski pristop podjetja Wood Stock primeren tudi za avstrijski trg ali ne.
Keywords: gverilski marketing, prodor na trg, promocija, »start-up« podjetje, lesena očala, Wood Stock.
Published: 12.11.2013; Views: 826; Downloads: 95
.pdf Full text (1,72 MB)

6.
Pomen ustrezne podjetniške ekipe in njene motivacije za uspeh start-up podjetja
Špela Kumer, 2015, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu smo podrobneje preučevali vpliv podjetniške ekipe in njene motivacije na uspeh start-up podjetja. V teoretičnem delu smo najprej razložili osnovne pojme, povezane s start-up podjetji ter opisali načine dela, ki se v takih podjetjih uporabljajo. Na kratko smo opisali tudi podjetniški proces, katerega sestavni del je med drugim podjetniška ekipa. Podjetniško ekipo smo raziskovali podrobneje – navedli smo njeno optimalno sestavo, potrebne lastnosti ekipe in izkušnje njenih članov, ki vplivajo na uspešnost start-up podjetja. Ukvarjali smo se tudi z vprašanjem, kaj sploh je podjetniška ekipa in ali je start-up podjetje bolje ustanoviti sam ali v ekipi. Prav tako smo zelo podrobno raziskali tudi motivacijo ekipe v start-up podjetju. Primerjali smo motivacijo v ustaljenih podjetjih z motivacijo v start-up podjetjih, preučevali vpliv vodje na motivacijo članov ekipe za delo ter ugotavljali, kaj najbolj motivira člane podjetniške ekipe. V praktičnem delu smo izvedli intervjuje z dvema slovenskima start-up podjetnikoma in ugotovili, da zagovarjata delo v ekipi in ga tudi sama uporabljata ter da motivirata člane svoje ekipe na načine, ki smo jih obravnavali v teoretičnem delu.
Keywords: Start-up podjetje, podjetniški proces, podjetniška ekipa, motivacija
Published: 10.11.2015; Views: 536; Downloads: 122
.pdf Full text (761,29 KB)

7.
Potencialni množičnega financiranja za start-up podjetja, na primeru slovenskih podjetij
Saša Ruis, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Vzpodbujanje podjetništva je ključnega pomena za gospodarski razvoj države. Inoviranje bo postalo motor gospodarstva na vseh ravneh in v vseh organizacijah. Inoviranje pa nastaja tam, kjer je veliko podjetniških talentov z visokim potencialom. Podjetja ambicioznih podjetnikov, ki najdejo in udejanjajo poslovne priložnosti rastejo hitro in pri tem dodatno zaposlujejo. To so start-up podjetja, ki prispevajo k hitremu razvoju novih tehnologij, ustvarjajo velik del delovnih mest, prispevajo h gospodarski rasti držav, v gospodarskem sistemu vnašajo dodatno dinamiko in konkurenčnost ter spreminjajo vrednote družbe in prinašajo nov miselni vzorec, skladen z družbo znanja in ustvarjalnosti. Največji izziv tem podjetjem predstavlja pridobitev finančnih virov za zagon podjetja. Podjetnik se mora od samega začetka truditi, da pridobi zaupanje vlagateljev in potencialnih strank ter si upati tvegati. Start-up podjetja potrebujejo kapital že v zelo zgodnjih fazah, saj želijo vstopiti na trg z inovativno idejo, ki pa za realizacijo na trgu potrebuje dolgo pot, veliko znanja, časa in vztrajnosti. Ob tem pa mora imeti start-up podjetje ekipo različnih talentov, kjer vsak prispeva svoje znanje in spretnosti. Posamezniki pa za uresničitev svojih idej potrebujejo zagonska sredstva pri katerih pa lahko nastane problem, saj so tradicionalni viri financiranja zelo omejeni. In ker se Slovenija že nekaj časa sooča s krizo, ki se najbolj kaže v podjetništvu so začeli podjetniki iskati alternativne metode financiranja. Pred nekaj leti se je tako v ZDA pojavil nov trend imenovan množično financiranje. Deluje po principu kolektivne akcije zbiranja sredstev za določen projekt na izbrani spletni platformi. Ta način financiranja poteka tako, da s predstavitvijo inovativne ideja, na izbrani spletni platformi ,podjetniki spodbudijo množico ljudi in jih pripravi do investiranja manjših zneskov, v znak podpore projektu. Ker se že skozi vsa leta množično financiranje izkazuje kot zelo uspešna metoda so se te metode začeli posluževat tudi Slovenci. Diplomski seminar je sestavljen iz dveh delov – iz teoretične osnove, kjer bomo na grobo opisali osnovne pojme s področja start-up podjetij in podrobneje predstavili množično financiranje. V praktičnem delu pa smo predstavili uspešne slovenske Kickstarter projekte, ki so bili financirani s množičnim financiranjem. Izmed vseh slovenskih Kickstarter projektov smo izbrali štiri najuspešnejše in to so FlyKly, Chipolo, Lumu in Musguard. Osrednji del raziskave izhaja iz aktualnih člankov in intervjujev, ki se nanašajo na štiri slovenske Kickstarter projekte. Z raziskavo smo želeli izvedeti, kakšen je bil njihov finančni cilj, kakšna je njihova zgodba, kdo sestavlja ekipo, kaj so predstavili na platformi Kickstarter in kakšni so bili njihovi rezultati.
Keywords: Start-up podjetje, financiranje, inovacije, množično financiranje, Kickstarter, slovenski Kickstarter projekti
Published: 12.11.2015; Views: 862; Downloads: 202
.pdf Full text (958,00 KB)

8.
ORGANIZIRANJE SODOBNIH PODJETIJ
Marcel Šumnik, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Tema diplomskega projekta je obravnava organizacije sodobnega podjetja. Organizacija sodobnega podjetja je naloga managemanta, ki se ukvarja s procesi, strukturami in ostalimi dejavniki, ki vplivajo na delovanje podjetij. Preko študija izbrane literature iz področja organizacije, kadrov smo razvili predloge za izboljšanje organiziranja podjetij, ki smo jih preverili v praksi delovanja izbranega podjetja. Organizacija sodobnih podjetij je kompleksen proces, ki ne vključuje več samo hierarhične organiziranosti ampak vključuje številne različne poglede na delovanje podjetij. Poleg jasne organizacijske strukture, je pomembno, da podjetja pri lastnem organiziranju zaznavajo povečano vlogo pomembnosti kadrov, ki niso več le zaposleni ampak so predvsem aktivni dejavnik razvoja podjetja. Poleg tega ugotavljamo, da se čedalje več uporabljajo nove oblike organiziranja podjetij. Klasični model podjetja z jasno hierarhično strukturo se vedno bolj kombinira s procesnim razumevanjem delovanja podjetja, kar vodi v razvoj različnih organizacijskih struktur. Podjetja so čedalje bolj podvržena spremembam, zato je zelo pomembno, da se privadijo na sprejemanje sprememb in njihovo uvajanje v vsakdanji poslovni proces. Sodobna podjetja prevzemajo horizontalno (procesno) obliko organiziranosti, ki še dodatno zabriše meje med hierarhičnimi nivoji in ustvarja vse večjo klimo sodelovanja. Hieararhija v delovanju podjetij še vedno ostaja, vendar je veliko bolj prožna in manj vezana na enega ali pa nekaj odločevalcev, kot je bilo to v preteklosti.
Keywords: organizacija, podjetje, zaposleni, inovativnost, ustvarjalnost, spremembe, start up, fleksibilnost
Published: 26.11.2015; Views: 564; Downloads: 113
.pdf Full text (1,11 MB)

9.
FINANCIRANJE START - UP PODJETIJ
Simona Kraner, 2016, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu ugotavljamo specifike start-up podjetij ter njihov vpliv na dostopnost in primernost posameznih virov financiranja. Ko ugotovimo in razdelamo poglavitne specifike, ki na splošno veljajo za start-up podjetja, se lotimo proučevanja faz financiranja, skozi katera start-up prehajajo. Vsako od sedmih tipičnih faz financiranja start-up podjetij opredelimo z vidika značilnosti, ki za start-up podjetja v specifični razvojni fazi veljajo. Prvo polovico teoretičnega dela zaključimo z analizo področja vrednotenja start-up podjetij, ki je podobno kot razvojna faza, v kateri se podjetje nahaja in je ključnega pomena za ugotavljanje primernosti posameznih virov financiranja. V drugi polovici teoretičnega dela se ukvarjamo izključno z analizo različnih virov financiranja ter njihovih poglavitnih značilnosti, ki bolj ali manj vplivajo na njihovo naklonjenost financiranju start-up podjetij. V osrednjem analitičnem delu magistrske naloge na podlagi predhodnih ugotovitev najprej analiziramo sprejemljivost posameznih splošnih značilnosti start-up podjetij za posamezne vire financiranja. Nato posamezne vire financiranja proučimo z vidika primernosti glede na razvojno fazo, v kateri se start-up podjetje nahaja. Kot zadnje, izpostavimo relevantnost oz. irelevantnost različnih metod vrednotenja start-up podjetij za posamezne vire financiranja.
Keywords: viri financiranja, start-up podjetje, faze financiranja, vrednotenje start-up podjetij
Published: 16.06.2016; Views: 845; Downloads: 127
.pdf Full text (1,43 MB)

10.
Analiza prisotnosti stebrov in elementov start-up ekosistema v Sloveniji in razlogi za odhod start-up podjetnikov iz Slovenije v tuje pospeševalnike
Tanja Kožuh, 2016, master's thesis

Abstract: 21. stoletje označuje družba znanja, v kateri znanje predstavlja osnovni vir za razvoj novih idej, izdelkov, storitev in procesov z visoko dodano vrednostjo in sposobnostjo konkuriranja na globalnem trgu. V družbi znanja igrajo pomembno vlogo visoko izobraženi in ustvarjalni posamezniki, ki imajo edinstveno znanje, kompetence, izkušnje in povezave ter so dovolj podjetni in ambiciozni, da svoje ideje razvijejo v inovacije in nove podjeme z globalnim tržnim potencialom. Zanje smo v literaturi zasledili različna imena kot na primer novi mednarodni podjemi, od zagona globalni podjemi, visokotehnološka start-up podjetja, globalna start-up podjetja itd. Odločili smo se, da bomo v magistrski nalogi uporabili ime start-up podjetje. Start-up podjetje smo opredelili kot novonastalo podjetje, običajno mlajše od 3 let, ki izkorišča znanje za ustvarjanje novih inovativnih izdelkov ali storitev v pogojih izjemne negotovosti ter je od samega začetka usmerjeno na globalni trg. Globalno okolje, v katerem delujejo start-up podjetja, je izjemno negotovo in dinamično, stopnja preživetja start-up podjetij pa nizka. V splošnem velja, da naj bi devet od desetih start-up podjetij v prvih letih delovanja propadlo. Ker se za start-up podjetja v splošnem predpostavlja, da bodo v prihodnosti hitreje rasla kot ostala novoustanovljena podjetja ter da bodo ustvarila neproporcionalno več novih zaposlitev kot obstoječa podjetja, jim pripisujemo pomembno vlogo pri rasti gospodarstva. Prav zaradi njihove pomembne vloge so se v svetu pojavili novi načini podpore nastajanju in razvoju start-up podjetij, med katerimi je tudi start-up ekosistem. V Sloveniji imamo vzpostavljene temelje za razvoj nacionalnega start-up ekosistema, ki v zadnjih nekaj letih doživlja hiter in dinamičen razvoj. Podatki kažejo, da število start-up podjetij v Sloveniji narašča, raste pa tudi vrednost kapitalskih vložkov vanje. S ponudbo mednarodno primerljivih programov se krepi tudi inovativno in podporno okolje, kjer vodilno vlogo prevzemajo predvsem tehnološki parki, univerzitetni inkubatorji in podjetniški pospeševalniki, ki v okviru svojih programov povezujejo zasebne in javne vire financiranja, mentorstvo, strokovno podporo, podjetja in raziskovalne institucije ter zagotavljajo fleksibilne prostorske pogoje in infrastrukturo. Kljub temu pa ugotavljamo, da start-up podjetniki iz Slovenije odhajajo v start-up ekosisteme v tujino, zato smo se odločili, da start-up ekosistem v Sloveniji proučimo iz vidika celovitosti in sposobnosti zagotavljanja vseh pogojev, ki so potrebni za podporo start-up podjetjem.
Keywords: start-up podjetništvo, start-up podjetje, start-up ekosistem, podjetniški ekosistem, družba znanja, spill-over teorija podjetništva, Triple/Quadruple/Quintuple Helix, tehnološki park, univerzitetni inkubator, podjetniški pospeševalnik
Published: 07.07.2016; Views: 509; Downloads: 116
.pdf Full text (6,61 MB)

Search done in 0.28 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica