1. Motivatorji ukvarjanja s športno dejavnostjo pri različnih starostnih skupinahMedard Bogataj, 2025, undergraduate thesis Abstract: Vse več ljudi se zaveda pomena zdravega načina življenja in ostalih pozitivnih učinkov, ki jih prinaša šport. Razumevanje motivatorjev za ukvarjanje s športno dejavnostjo je posledično ključnega pomena. Telesna aktivnost je pomemben dejavnik za ohranjanje zdravja in dobrega počutja, vendar so razlogi, zaradi katerih se posamezniki odločajo za šport, raznoliki in pogosto odvisni od njihove starosti. V tem diplomskem delu smo se posvetili raziskovanju teh motivatorjev med različnimi starostnimi skupinami, z namenom ugotoviti, kako se te preference razlikujejo in kaj to pomeni za učinkovitejšo spodbujanje telesne aktivnosti v različnih življenjskih obdobjih. Predvidevamo, da bo to diplomsko delo prispevalo k boljšemu razumevanju te teme in hkrati nudilo uporabne smernice za nadaljnje raziskave in prakse. Keywords: Šport, motivacija, starostne skupine, motivacija v športu. Published in DKUM: 07.05.2025; Views: 0; Downloads: 3
Full text (1,24 MB) |
2. Upravljanje starostne raznolikosti na delovnih mestihMaja Rožman, Polona Tominc, 2014, original scientific article Abstract: Staranje prebivalstva v Sloveniji predstavlja enega največjih izzivov za prihodnji razvoj in vpliva tudi na procese v organizacijah. Temeljni namen prispevka je proučitev starostne raznolikosti zaposlenih glede na motivacijske dejavnike, zadovoljstvo pri delu in produktivnost. V raziskavi ugotavljamo, da obstajajo številne razlike v vplivnih motivacijskih dejavnikih med mlajšimi in starejšimi zaposlenimi, razlike v stopnji njihovega zadovoljstva in razlike na drugih področjih, povezanih z dinamičnostjo, raznolikostjo in produktivnostjo zaposlenih na delovnem mestu. Te ugotovitve kažejo na pomembnost upravljanja starostne raznolikosti na delovnem mestu, zato v zaključku podajamo tudi priporočila menedžmentu na tem področju. Keywords: podjetje, zaposleni, motivacija, zadovoljstvo, starostne skupine, management Published in DKUM: 06.09.2023; Views: 263; Downloads: 0 |
3. Altruizem in motivacija za prostovoljstvo: razlike med spoloma in med starostnimi skupinamiŠpela Rožman, 2020, master's thesis Abstract: Namen te študije je bil ugotoviti razliko v izraženosti altruizma med prostovoljci in neprostovoljci, povezanost altruizma s šestimi motivi motivacije za prostovoljstvo, tj. motivom zaščite, vrednot, kariere, družbe, razumevanja in izboljšave. Zanimalo nas je, če obstajajo razlike v izraženosti motiva kariera in vrednote med starostnimi skupinami, povezava motiva kariere s starostjo in razlike v izraženosti vseh šestih motivov glede na spol. V vzorcu je bilo 109 udeležencev, ki so bili razdeljeni v tri starostne skupine in glede na njihovo aktivno vključenost v prostovoljstvo. Uporabljena sta bila Samoocenjevalna lestvica altruizma (The Self-Report Altruism Scale), Vprašalnik prostovoljstva (Volunteer Functions Intentory) in vprašalnik demografskih podatkov. Ugotovili smo, da imajo prostovoljci bolj izražen altruizem kot neprostovoljci in da se altruizem pozitivno povezuje z motivom vrednot in motivom družbe. Med mlajšimi je bolj izražen motiv kariera kot med starejšimi, ta motiv pa se negativno povezuje s starostjo. Ženske dosegajo višje rezultate pri vseh motivih za motivacijo kot moški. Keywords: prostovoljstvo, altruizem, spol, starostne skupine, funkcionalna teorija Published in DKUM: 21.07.2020; Views: 1438; Downloads: 275
Full text (591,47 KB) |
4. VOLILNA UDELEŽBA MLADIHNejc Frantar, 2018, undergraduate thesis Abstract: Volitve so neločljiv del predstavniške demokracije. Na volitvah volivci izražajo svojo voljo in izbirajo predstavnike, ki jih bodo zastopali v zakonodajnem telesu oziroma bodo vodili izvršno oblast. Vendar pa kljub pomembnosti volitev volilna udeležba po svetu upada in to celo na vseh kontinentih. To je pereče vprašanje, s katerim se države sveta spopadajo že več desetletij. Najbolj problematično pri upadu volilne udeležbe pa je, da je ta največja pri mladih volivcih.
V svoji diplomski nalogi sem v prvem delu predstavil volilno udeležbo v svetu, predvsem sem se osredotočil na volilno udeležbo mladih volivcev v Evropi in ZDA in pa na vzroke in faktorje, ki nanjo vplivajo. V drugem delu diplomske naloge sem na kratko predstavil zgodovino volilne udeležbe v Republiki Sloveniji, kasneje pa analiziral podatke, zbrane iz volilnih imenikov treh občin. Na vzorcu 6063 preštetih volivcev, razdeljenih v starostne skupine in po spolu, sem skušal dobiti kar se le da točen vpogled v to, kakšna je razlika v volilni udeležbi med starejšimi in mlajšimi generacijami v Sloveniji. Keywords: volilna udeležba, mladi, volitve, lokalne volitve, starostne skupine Published in DKUM: 18.12.2018; Views: 3966; Downloads: 385
Full text (2,13 MB) |
5. UČINKOVITOST GVERILNEGA MARKETINGA GLEDE NA RAZLIČNE STAROSTNE SKUPINELuka Podobnik, 2013, undergraduate thesis Abstract: Gverilni marketing predstavlja obliko marketinga, ki namesto visokih finančnih vložkov izkorišča inovativnost, domišljijo ter vlaganje časa in energije. Eden poglavitnih ciljev gverilnega oglaševanja je ustvarjanje zanimivih oglasov, ki spodbujajo razmišljanje in pri ljudeh vzbujajo čustva. Sporočilo prenesejo na nedvoumen način in so razumljivi vnaprej določeni ciljni skupini.
V diplomskem delu smo predstavili splošne teoretične osnove marketinga ter se podrobneje ukvarjali z razvojem, principi ter prednostmi in slabostmi gverilnega marketinga. Predstavili smo tudi nekaj primerov gverilnega marketinga v praksi ter natančneje opisali pogoste metode oglaševanja. Postavili smo tudi dve hipotezi, katerima smo več pozornosti namenili v raziskovalnem delu naloge.
V praktičnem delu smo se ukvarjali z raziskovanjem povezanosti med ocenjevanjem gverilnih oglasov ter spolom in starostjo. Podatke smo pridobili s pomočjo anketne raziskave, statistično pa smo jih obdelali s pomočjo programa SPSS. Pomen pridobljenih rezultatov smo natančneje opisali ter z njihovo pomočjo potrdili obe hipotezi, s tem pa tudi izpolnili glavni cilj diplomske naloge. Glavne ugotovitve diplome so, da se mlajše generacije bistveno bolje odzivajo na gverilni marketing, spol pa na rezultate nima vpliva. Keywords: gverilni marketing, starostne skupine, anketna raziskava Published in DKUM: 24.09.2013; Views: 1672; Downloads: 114
Full text (2,58 MB) |
6. |