SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 31
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Vpliv prehrane na rast in razvoj šolskih otrok
Vesna Stipeć, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo prikazuje, kakšen vpliv ima prehrana na otroke v šolski dobi ter kakšne so njihove navade glede na ekonomski, socialni in kulturni status. Prikazali smo, katere vrste prehranjevalnih sestavin so ključne za rast in razvoj otrok ter opozorili na to, katero hrano je treba konzumirati več in bolj pogosto ter kateri se izogibati. Predstavili smo vlogo staršev, medicinske sestre v šolskem dispanzerju in delavcev šole za izboljšanje prehrane šolskih otrok. Izrazito je poudarjena vloga šole v smislu, da se učne vsebine o hrani in prehrani uporabljajo tako v praksi kot vsakodnevnem življenju. Na kratko smo se ozrli tudi na motnje prehranjevanja, ki nastanejo predvsem zaradi anomalij v prehrani in so najpogosteje posledica psihičnih moten. Namen raziskave, ki smo jo izvedli v januarju 2009, med učenci petih razredov Osnovne šole Delnice, je bil ugotoviti vpliv zdrave in pravilne prehrane na rast in razvoj šolskih otrok in kateri so tisti dejavniki tveganja, ki delujejo na telesno težo šolskih otrok. Rezultati raziskave kažejo na to, da imajo šolski otroci radi suho, nekuhano hrano, predvsem mesne izdelke in veliko sladic. Jedo pa premalo sadja in zelenjave ter pijejo premalo tekočine. Prav takšen način prehrane pa negativno vpliva na rast in razvoj šolskih otrok, saj povzroča debelost. Do takšnega zaključka smo prišli na podlagi dejstva, da se 60% anketiranih otrok prehranjuje nezdravo in uživa preveč maščob in sladic ter da ima več kot polovica anketiranih otrok zvišan IBM za kar 10%. Rezultati potrjujejo hipoteze, da se otroci premalo gibljejo in ukvarjajo s športom. V skladu s tem je prehrana šolskih otrok v ožji povezavi z načinom življenja, rase in kulture. Pri tem smo izvzeli nepravilno prehrano, na prvi pogled privlačno, vendar po svoji sestavi in načinu priprave nezdravo in zdravju škodljivo.
Keywords: šolski obrok, starši, šola, medicinska sestra, prehrana, prehranjevalni dejavniki
Published: 24.06.2009; Views: 3618; Downloads: 387
.pdf Full text (711,89 KB)

2.
SODELOVANJE MED STARŠI IN ŠOLO
Kornelija Vučko, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Pričujoče diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu so predstavljene družina, šola, komunikacija in sodelovanje med starši (družino) in šolo. Ker je cilj obeh, tako družine kot šole, uspešnost otrok, se nam zdi pomembno, da si šola prizadeva za dobro sodelovanje, kar je tudi dokaz kvalitete njenega dela. V diplomskem delu so pojasnjene naloge družine, oblike družin in družinska vzgojna sredstva. Na podoben način so opisane naloge šole, razložena je učiteljeva avtoriteta, predstavljena so učiteljeva vzgojna sredstva in pogoste napake učiteljev,. Mnogokrat so prav te ovira za dobro sodelovanje med starši in učitelji. V nadaljevanju je opisana komunikacija, ki je pomemben del sodelovanja, saj napačna komunikacija lahko povzroči več škode kot koristi. Glede sodelovanja med starši in šolo obstajajo določena načela sodelovanja, ki naj bi se jih držali obe strani. Opisane so ovire in prednosti sodelovanja, oblike vključevanja staršev, izkušenjske metode dela s starši ter formalne in neformalne oblike sodelovanja med šolo in domom. V empiričnem delu smo preverili, kako poteka sodelovanje med starši in šolo v praksi na Dvojezični osnovni šoli I Lendava — 1. Számú Kétnyelvű Általános Iskola Lendva. Zanimalo nas je predvsem kako to sodelovanje doživljajo starši. Odgovore smo primerjali glede na starost in izobrazbo staršev ter glede na stopnjo njihovega otroka. Izkazalo se je, da starši DOŠ I Lendava — 1. Sz. KÁI Lendva najpogosteje obiskujejo govorilne ure in roditeljske sestanke, redko ali nikoli pa ne obiščejo sveta staršev, dni odprtih vrat ter šole za starše. Pokazalo se je tudi, da je med starši, ki pogosto sodelujejo s šolo, največ takih z višješolsko izobrazbo. Starši se (po pričakovanjih) najpogosteje obračajo na razrednika oz. učitelja posameznega predmeta, vzrok za obisk pa so težave otrok v šoli (bodisi učne, bodisi vedenjske). Starši so izkazali največ zadovoljstva z govorilnimi urami in roditeljskimi sestanki, najmanj pa s svetom staršev.
Keywords: družina, vzgojna sredstva, šola, komunikacija, sodelovanje med starši in šolo, starost staršev, izobrazba staršev, stopnja otrok (I., II., III. triada), pogostost sodelovanja, oblike sodelovanja, vzroki za stike, zadovoljstvo s sodelovanjem
Published: 11.01.2011; Views: 7307; Downloads: 1672
.pdf Full text (471,11 KB)

3.
OPISNO IN ŠTEVILČNO OCENJEVANJE Z VIDIKA STARŠEV
Andreja Bohak, Darja Horvat, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu je bilo predstavljeno številčno in opisno ocenjevanje ter sodelovanje staršev pri ocenjevanju. V empiričnem delu so bila opredeljena in v nadaljevanju analizirana vprašanja, vezana na informativno, čustveno-motivacijsko in psihohigiensko vrednost opisne in številčne ocene ter splošnega mnenja staršev do teh dveh tipov ocenjevanja. Pri tem nas je zanimal obstoj razlik glede na stopnjo končane izobrazbe staršev ter starost oz. razred, ki ga obiskuje njihov otrok. V ta namen je bil sestavljen vprašalnik za starše otrok prvega in drugega razreda devetletne osnovne šole. Odgovori staršev so pokazali, da ima po njihovem mnenju opisna ocena v primerjavi s številčno večjo informativno ter psihohigiensko vrednost. Starši so mnenja, da opisna ocena poda več informacij o znanju, da je bolj objektivna, da manj vpliva na manjvrednostne občutke ter obremenjenost otroka kot pa številčna ocena. Analiza čustveno-motivacijske vrednosti obeh tipov ocen nama je pokazala, da starši pripisujejo opisni oceni vlogo notranje motivacije in številčni oceni vlogo zunanje motivacije. Večina staršev se je opredelila za opisno ocenjevanje; glavni razlogi zanj so bili: sproščena, manj stresna klima, poznavanje ciljev učenčevega napredovanja ter večja objektivnost.
Keywords: ocenjevanje, opisno ocenjevanje, številčno ocenjevanje, opisna ocena, starši in ocenjevanje, starši in šola
Published: 05.01.2010; Views: 2771; Downloads: 502
.pdf Full text (802,50 KB)

4.
BRALNI INTERESI IN BRALNA MOTIVACIJA UČENCEV V OSNOVNIH ŠOLAH NA PODROČJU VZHODNE ŠTAJERSKE
Irena Grašič Arnuš, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava bralne interese in bralno motivacijo učencev v osnovnih šolah na področju vzhodne Štajerske. Temelji na teoretičnih spoznanjih, dokazanih s praktičnimi izsledki in podkrepljenih z izvedbo ankete ter njeno analizo. Slednja govori o tem, kakšna bralna motivacija se uporablja in izvaja pri otrocih od rojstva do konca osnovne šole. Bralni interesi so v današnji družbi zelo različni. Odvisni so predvsem od okolja, v katerem posameznik živi, motivacije, ki jo dobi za branje, in tudi od vzgoje v otroštvu. Dejstvo je, da so za otrokov bralni razvoj potrebni že starši, ki otroku posredujejo prvi vtis o branju in knjigah ter mu le-te tudi približajo. Prvo pomoč dobijo od vzgojiteljev v vrtcu in vseh ljudi, ki se gibljejo ob otroku, ko odrašča, in sicer od staršev, vrstnikov ter okolice. Šele kasneje pridejo na vrsto učitelji - kot strokovni delavci, ki so za to izobraženi. Rezultati izvedenega anketiranja učencev so pokazali, da učenci v šolah, kjer sem izvedla anketo (tako v šoli kot v prostem času) zelo malo berejo. Učenci svoj prosti čas raje izkoristijo za ukvarjanje z računalnikom in gledanje televizije, redki pa se raje, kot da bi posegli za kakšnim dobrim čtivom, ukvarjajo s športom. Na drugi strani pa izjave učiteljev dokazujejo, da se trudijo branje učencem čim bolj približati in jim vzbuditi zanimanje zanj, in sicer z aktivnimi učnimi metodami dela ter motivacije pri pouku slovenščine.
Keywords: Ključne besede: bralni interesi, bralna motivacija, pouk slovenščine v OŠ, učni cilji za izboljšanje zanimanja za branje, starši, učitelji, šola.
Published: 24.02.2010; Views: 3292; Downloads: 315
.pdf Full text (714,10 KB)

5.
DELO ŠOLSKE SVETOVALNE SLUŽBE NA OSNOVNI ŠOLI: PRIMERJAVA DELA ČLANIC AKTIVA ŠOLSKE SVETOVALNE SLUŽBE
Katja Dimec, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi sem opisovala delo članic aktiva šolske svetovalne službe na osnovni šoli Miklavž na Dravskem polju. V teoretičnem delu sem uporabila deskriptivno metodo pedagoškega raziskovanja. Predstavila sem Programske smernice šolske svetovalne službe na osnovni šoli, navedla naloge šolske svetovalne službe na osnovni šoli ter predstavila timsko delo šolske svetovalne službe na osnovni šoli. V empiričnem delu sem uporabila kvalitativno metodo pedagoškega raziskovanja. S pomočjo nestrukturiranega intervjuja sem spoznala delo članic aktiva šolske svetovalne službe na Osnovni šoli Miklavž na Dravskem polju.
Keywords: šolska svetovalna služba, nudenje pomoči učencem, osnovna šola, učenci, učitelji, starši
Published: 19.05.2010; Views: 4946; Downloads: 637
.pdf Full text (373,88 KB)

6.
ZDRAV NAČIN ŽIVLJENJA IN VODA
Suzana Mlakar, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu Zdrav način življenja in voda proučujemo pomen zdravega načina življenja in pomembnost pitja vode med osnovnošolci in njihovimi starši. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo podrobneje predstavili življenjski slog ljudi, prehrano ter vodo kot najpomembnejšo naravno dobrino za življenje. V empiričnem delu je predstavljena analiza raziskave med učenci osnovne šole v okolici Maribora in njihovimi starši, kjer smo preverjali odnos do zdravega načina življenja, vode in drugih pijač, izbor pijač ob različnih priložnostih ter znanje o zdravem načinu življenja, vodi in drugih pijačah. Anketirani učenci in njihovi starši so dobro osveščeni o zdravem načinu življenja, pitju vode in drugih zdravih pijač ter dajejo vodi kot najpomembnejši vrednoti za zdravje zelo velik in poglavitni pomen. Ugotovljene so bile statistično značilne razlike med učenci in njihovimi starši glede na spol. Statistično značilne razlike so opazne pri vprašanjih, ki se nanašajo na prinašanje pijače anketiranih učencev v šolo, pri mnenju o zdravih in škodljivih pijačah anketiranih učencev, pri izbiri pijač v šoli v času malice in doma pri kosilu ali po njem anketiranih učencev in pri osveščenosti glede izbire zdravih pijač anketiranih staršev.
Keywords: zdravo življenje, prehrana, voda, pomen pitja vode, zdrave pijače, osnovna šola, učenci, starši
Published: 02.07.2010; Views: 3983; Downloads: 514
.pdf Full text (4,21 MB)

7.
VRSTNIŠKO PREGANJANJE - BULLYING
Andreja Pečuh, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo o vrstniškem preganjanju — bullyingu zajema agresivnost in nasilje, ter opredelitev in oblike le teh. Osredotoči se na nasilje med vrstniki na šoli, s katerim se srečuje vedno več mladostnikov, staršev in učiteljev. Predstavljeni so dejavniki, ki vplivajo na nasilje med vrstniki, predstavljene so tudi možnosti za preprečevanje le tega. Metodologija raziskovanja. Raziskava je temeljila na kvantitativni metodologiji z uporabo anketnega vprašalnika. V raziskavi je sodelovalo 30 staršev. Raziskava je potekala na Osnovni šoli Brezno — Podvelka, podružnica Kapla. Rezultati raziskave. Z raziskavo smo ugotavljali vedenje in mnenje anketiranih staršev o vrstniškem preganjanju. Ugotovili smo, da 70 odstotkov anketiranih staršev ni bilo deležnih vrstniškega nasilja. Ugotovljeno je bilo tudi, da starši dokaj slabo poznajo oblike vrstniškega nasilja, vendar bi kljub temu znali pomagati otroku in o nasilju ne bi molčali. Sklep. Nasilja med otroci ne moremo odpraviti samo z varnostnimi ukrepi na šoli, potrebno je vključiti tudi družino. In ne nazadnje je potrebno vključiti tudi zdravstveno in negovalno osebje, čeprav nima neposrednega vpliva na nasilje med osnovnošolci, ima pa vpliv na blaženje posledic.
Keywords: Ključne besede: nasilje, agresivnost, šola, vrstniško preganjanje, starši
Published: 24.12.2010; Views: 2082; Downloads: 305
.pdf Full text (2,09 MB)

8.
PROGRAMI SPODBUJANJA GIBALNIH DEJAVNOSTI IN OZAVEŠČANJA O ZDRAVI PREHRANI ZA OTROKE
Aleksandra Hutinski, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela PROGRAMI SPODBUJANJA GIBALNIH DEJAVNOSTI IN OZAVEŠČANJA O ZDRAVI PREHRANI ZA OTROKE je bil sestaviti programe s katerimi bi ozavestili starše in otroke o pomenu gibanja ter zdrave prehrane. V teoretičnem delu je obravnavana debelost in s tem povezan pomen zdrave prehrane in gibanja otrok. Še posebej so izpostavljene težave in stigmatizacija otrok s prekomerno telesno težo v osnovni šoli. V praktičnem delu so predstavljeni programi, ki bi jih lahko izpeljali v osnovni šoli za vse otroke petih razredov, za otroke s prekomerno telesno težo ter tudi za njihove starše, s katerimi bi jim omogočili boljše in bolj kvalitetno prihodnje življenje. S pomočjo pridobljenih znanj bi namreč lahko spremenili prehranjevalne, gibalne in življenjske navade, ki so običajno vzrok za prekomerno telesno težo in nezdrav življenjski slog. Vsak izmed nas ima pomembno odgovornost, to je, da sami skrbimo za svoje zdravje in ga skušamo ohranjati, pri tem pa moramo skrbeti tudi za to, da bomo otrokom privzgojili to odgovornost že v otroštvu. Njihova pravica je, da se naučijo, kaj je zanje zdravo in kaj ni, naša dolžnost pa je, da jih tega naučimo. Ob razumnem prizadevanju, domiselnosti in z nekaj načrtovanja lahko zdravo prehranjevanje in gibanje postaneta naravni del življenja otrok.
Keywords: Debelost, zdrava prehrana, gibanje, učenci, osnovna šola, starši.
Published: 12.05.2011; Views: 2189; Downloads: 396
.pdf Full text (9,18 MB)

9.
PREHRANA ŠOLSKIH OTROK
Sanja Kuzmić, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Zdrava in uravnotežena prehrana otrok in mladostnikov je ključnega pomena za njihovo zdravje. V diplomski nalogi smo predstavili piramido zdrave prehrane ter načela zdravega prehranjevanja, nepravilno prehrano šolskih otrok in vzroke ter posledice, ki do tega pripeljejo. Opredelili smo vlogo staršev, učiteljev in medicinske sestre v šolskem dispanzerju in delavcev šole, ki imajo vpliv na sestavo šolske prehrane. Namen raziskave je bil ugotoviti prehrambne navade otrok in kakšna je njihova prehrana v osnovni šoli.
Keywords: Zdrava prehrana, šolski otroci, mladostniki, šola, starši, medicinska sestra, šolski obrok, prehranjevalni dejavniki.
Published: 31.05.2011; Views: 3019; Downloads: 525
.pdf Full text (1,21 MB)

10.
ALKOHOL MED MLADOSTNIKI
Valentina Blazinšek, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Uporaba alkohola je ena od oblik tveganega vedenja, s katero mladostnik išče razumevanje in odobravanje predvsem v družbi lastne generacije. Uporablja jo zlasti pod vplivom pritiskov z dveh strani: sveta odraslih in sveta vrstnikov, v katerem pogosto veljajo drugačna pravila, vrednote, oblike vedenja in komuniciranja, kot jih zapovedujejo odrasli. Zato je poseganje po alkoholu problem, ki mu veliko držav posveča posebno pozornost. Med številnimi zdravstvenimi problemi, ki tako ali drugače prizadevajo slovensko prebivalstvo je vsekakor škodljiva uporaba alkohola. Raziskovalna metodologija. Za raziskavo je bila uporabljena deskriptivna metoda dela, kot raziskovalni instrument, smo uporabili delno strukturiran anketni vprašalnik. Kvantitativne podatke smo statistično obdelali s pomočjo računalniškega programa Microsoft Office Excel ter rezultate ponazorili v obliki frekvenčnih grafov. Namen raziskave je bil ugotoviti prisotnost uživanja alkoholnih pijač srednješolcev na eni izmed celjskih gimnazij. V raziskavo je bil zajet vzorec 100 anketirancev. Rezultati. Rezultati raziskave kažejo, da so mladostniki že zaužili alkoholno pijačo, da so najpogostejši dejavniki, ki mladostnika privedejo do zaužitja alkohola neurejene družinske razmere, prav tako pa je raziskava pokazala, da imajo mladostniki možnost, da se o pitju alkohola in o posledicah uživanja pogovorijo s svojimi starši. Z raziskavo smo ugotovili, da v lokalih postrežejo osebi, ki je mladoletna alkoholno pijačo, čeprav je prodaja le teh mladostnikom zakonsko prepovedana. Razprava in sklep. Veliko mladostnikov posega po alkoholnih pijačah že pred dopolnjenim 18. letom, ki velja za mejno leto v smislu uživanja alkoholnih pijač v skladu z zakonom. Zakon o omejevanju porabe alkohola bi moral biti bolj strog, da bi se lokale, ki strežejo alkoholne pijače mladoletnim osebam strogo kaznovalo.
Keywords: mladostnik, starši, šola, alkohol, politika do alkohola, preventiva, medicinska sestra, zdravstvena vzgoja
Published: 08.12.2011; Views: 4346; Downloads: 514
.pdf Full text (654,05 KB)

Search done in 0.27 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica