| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
DIFERENCIACIJA ŽENSKE KULTURE SKOZI HUMOR
Tanja Kocman, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu obravnavamo humor kot pokazatelj razlik med spoloma. V teoretičnem delu se osredotočamo na opis razmer, ki so vladale tekom preteklosti in so doprinesle k razporeditvi vlog spolov, kot jo poznamo danes. Pri tem se delo opira na že obstoječe raziskave, ki so bile izvedene na področju razlik med spoloma. Prav tako v tem delu opredelimo vlogo in pomembnost samega humorja v vsakdanjem življenju. Osrednji del naloge je posvečen ženskam, ki so aktivne na področju stand up komedije v Sloveniji. S pomočjo raziskave, ki je zajemala tako intervjuje s komičarkami kot tudi anketiranje občinstva, smo ugotovili, ali obstajajo razlike med moškim in ženskim humorjem.
Keywords: stand up komedija, humor, ženske, kultura, feminizem, mediji
Published: 01.07.2011; Views: 10636; Downloads: 211
.pdf Full text (2,27 MB)

2.
ANALIZA PRIPOVEDOVANJA V ŠALAH SLOVENSKIH STAND UP KOMEDIJ
Polona Kovač, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Stand up komedija je že vrsto let priljubljena v svetu. Z razvojem interneta je postala globalni fenomen in tako smo stand up komike dobili tudi v Sloveniji. Njihovi obrazi so z leti postali znani, oblikovali so si svoje ime in karakter. Zasledimo jih povsod: v klubih, gledališčih, na festivalih in prireditvah vseh vrst, v tiskanih medijih, na radiu in televiziji. Ob iskanju gradiva za našo nalogo ni bilo v slovenskem jeziku najti ničesar oprijemljivega, strokovnega o stand up komediji, zato smo morali poseči po tujejezični literaturi in se obrniti na kompetentne osebe, ki poznajo slovensko stand up sceno. Menimo, da je pričujoče delo doprinos k stand up komediji tudi v teoretičnem smislu. Osnovno sredstvo stand up komedije je humor. V nalogi smo predstavili teorije humorja, in sicer tri klasične: teorijo nadrejenosti, teorijo razbremenitve in teorijo neskladja ter dve sodobni teoriji: teorijo o humorju na osnovi semantičnega scenarija (SSTH) in splošno teorijo verbalnega humorja (GTVH). V teoretičnem delu smo opredelili besedilo in njegove značilnosti, pri čemer smo se osredotočili na govorjeno besedilo. Na podlagi teorije smo analizirali šale slovenskih stand up komikov. Analizirali smo način razvijanja teme, torej pripovedovanje, besedilo z vidika besedilotvornih in skladenjskih sredstev, opazovali značilnosti govorjenega besedila ter skladnost transkribiranih šal z značilnostmi stand up komedije.
Keywords: Jezikovno sporočanje, govorjeno besedilo, pripovedovanje, kohezija, teorije humorja, stand up komedija, leksikalni scenarij.
Published: 23.06.2016; Views: 544; Downloads: 107
.pdf Full text (1,17 MB)

3.
Analiza humorja v britanskih stand up komedijah
Lora Nadelsberger, 2019, master's thesis

Abstract: Stand up komedija postaja v zadnjem času vedno bolj priljubljena oblika zabave. Zametke stand up komedije najdemo v humornih predavanjih Marka Twaina v 19. stoletju. Kot oblika žanra, ki ga poznamo danes, pa se je stand up komedija pojavila v 80. letih prejšnjega stoletja. O njej je bilo narejenih malo raziskav, saj je relativno nov žanr. Namen magistrske naloge je raziskati značilnosti humorja v britanski stand up komediji. Cilj teoretičnega dela je pregledati in zbrati relevantne razprave in spoznanja o humorju. V tem delu je najprej podana definicija humorja, nato pa so naštete različne teorije humorja ter merila humorja oziroma kaj izzove smeh pri ljudeh. V teoretičnem delu so obravnavane značilnosti britanskega humorja in značilnosti stand-up komedije. Empirični del naloge vključuje analizo treh britanskih stand up komedij. Na listi stotih najbolj smešnih britanskih in irskih komikov so bili izbrani naslednji trije komiki: Jack Whitehall, Ricky Gervais in Jimmy Carr. Stand up komedije izbranih komikov so dostopne na spletni strani Netflix.com. Izbrane stand up komedije so bile analizirane od začetka do približno štiridesete minute, kar skupaj nanese približno dve uri gradiva. Zbrana teoretična izhodišča o britanskem humorju in predstavljena klasifikacija šal služijo kot izhodišče za analizo. Teoretična spoznanja so bila oblikovana v pet značilnosti: tip, skozi katerega se šala realizira (kratke šale v nasprotju z daljšimi šalami); šale, ki imajo tarčo posmeha in teorija večvrednosti; besedne igre in teorija neskladnosti; šale s tabu temami in teorija sprostitve; in črni humor. Besedne igre so nadalje razdeljene na dve podskupini: leksikalna dvoumnost in pragmatična dvoumnost. Namen analize je bil preveriti pogostost pojavljanja naštetih petih značilnosti. Rezultati analize izbranih značilnosti so pokazali razlike v tipu, skozi katerega so šale realizirane: nastopa Jacka Whitehalla in Rickyja Gervaisa sta v glavnem oblikovana na podlaga daljših šal, čeprav je tudi pri njima opaziti nekaj primerov krajših šal. Stand up komedija Jimmyja Carrja je sestavljena iz številnih krajših šal (v ang. »canned jokes«) v obliki vprašanj in odgovorov oziroma kratkih trditev. Take šale imenujemo tudi šale z vnaprej določenim vzorcem, saj z njimi dosežemo humorni učinek neodvisno od ostalega konteksta. V teoretičnem delu magistrskega dela je črni humor predstavljen kot ena izmed najpogostejših tem britanskega humorja. Rezultati analize so to predpostavko potrdili, saj se teme črnega humorja najpogosteje pojavijo pri vseh treh stand up komedijah. Grozljive teme črnega humorja, uporabljene v izbranih stand up komedijah, so: spolna zloraba otrok, invalidnost, pedofilija, pritlikavost, kronične bolezni, spolno prenosljive bolezni, izkoriščanje otroške delovne sil ipd. Naslednja značilnost, ki je bila preverjana v sklopu analize, je pogostost pojavljanja šal, ki vsebujejo tarčo posmeha, in z njimi povezana teorija večvrednosti. Izmed predstavljenih treh kategorij šal, dva (Jack Whitehall in Ricky Gervais) od treh stand up komikov uporabljata šale s tarčo posmeha najpogosteje kot orodje za dosego humornega učinka. Omenjena komika v svojih nastopih uporabita naslednje teme: nemoralno vedenje Britancev (prekomerno pitje, slabe prehranjevalne navade), ki ga uporabita kot kritiko družbe; ljudje, ki so polni predsodkov; rdečelasci; slavne osebe in bivanje v Disney hotelu. Ricky Gervais in Jack Whitehall v šalah postavita celo sebe za tarčo posmeha, kar je v teoretičnem delu izpostavljeno kot ena izmed tipičnih značilnosti britanskega humorja. Tretja značilnost, ki je bila preverjana v sklopu analize, je pogostost pojavljanja besednih iger in z njimi povezana teorija neskladnosti. Analiza je pokazala, da lahko le malo primerov humorja Jacka Whitehalla in Rickyja Gervaisa razložimo na podlagi teorije neskladnosti (npr. z enakozvočnicami), medtem ko smo večino humorja Jimmyja Carra razložili na podlagi te teorije, in sicer prevladuje skupina šal na
Keywords: teorije humorja, tipi humorja, stand up komedija, britanski humor
Published: 27.02.2020; Views: 74; Downloads: 12
.pdf Full text (1,26 MB)

Search done in 0.06 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica