SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 44
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
2.
3.
Nasilje med srednješolci : diplomsko delo
Miha Samo Plut, 2009, undergraduate thesis

Keywords: nasilje, vrstniško nasilje, mladoletniki, srednje šole, preprečevanje, vzgojni ukrepi, vprašalniki, diplomske naloge
Published: 28.08.2009; Views: 3390; Downloads: 742
.pdf Full text (428,53 KB)

4.
AVTONOMIJA JAVNIH IN ZASEBNIH SREDNJIIH ŠOL
Nina Bošnjak, 2009, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK Teoretično lahko avtonomijo pojmujemo na več načinov, vendar bi v praksi morala biti avtonomija izhodišče koncepta šole. Če šola nima avtonomije, je njeno delo ovirano. Vendar pa je avtonomija šole odvisna tako od avtonomije učiteljev kot tudi od avtonomije učencev. Te tri avtonomije so med seboj nerazdružljivo povezane. Sistem je naravnan tako, da določa posamezne cilje, ki jih tako učitelji kot učenci morajo doseči za kvaliteten vzgojno izobraževalni proces, obenem pa jim dopušča proste roke, da v sistem vključijo svoje znanje in strokovno usposobljenost in s tem naredijo sistem bolj oseben in privlačen za vse udeležence. Za razvoj avtonomije šole je smiselno in spodbudno, da imajo tako učitelji kot učenci svoj del avtonomije, da jo uresničujejo, saj s tem kažejo svojo odgovornost do sistema. V empirični raziskavi so sodelovali učitelji in dijaki tako zasebnih kot javnih srednjih šol. Vprašanja v raziskavi se nanašajo na strokovno avtonomijo učiteljev na različnih področjih in na avtonomijo dijakov; le kolikšna ta je ter kje in kako jo lahko uporabijo. Dokaj veliko število učiteljev se čuti strokovno usposobljene in avtonomne, medtem ko bi dijaki zase hoteli imeti še več avtonomije.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: avtonomija učiteljev in učencev, avtonomija v Evropi, zasebne in javne srednje šole, strokovna avtonomija učiteljev.
Published: 23.12.2009; Views: 2447; Downloads: 461
.pdf Full text (608,39 KB)

5.
6.
ODNOS SREDNJEŠOLCEV DO ŠPORTA
Sandi Draškovič, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Gibanje je osnovna značilnost človekovega premikanja, ki ga spremlja skozi njegovo celotno življenje. Vse oblike osnovnega gibanja, kot so: hoja, tek, plezanje, skoki, meti in druge so se razvijale v naravnem okolju. Področje športne vzgoje zajema vse oblike osnovnega gibanja ter zadovoljuje psihofizične potrebe mladostnikov. Športna vzgoja srednješolca čustveno sprosti in razbremeni, omogoča mu doživljanje ugodja in uspeha ter spremljanje lastnega razvoja in napredka. Tako vpliva na pridobivanje pozitivne samopodobe in spoštovanja.
Keywords: šport, srednja šola, športna vzgoja, odnos do športa, odnos do športne vzgoje, dijaki srednje šole.
Published: 17.06.2010; Views: 2251; Downloads: 233
.pdf Full text (1,61 MB)

7.
KULTURNOZGODOVINSKI VIDIKI ŠOLSTVA V MEŽIŠKI DOLINI
Vesna Bukovec, 2013, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK V diplomskem delu z naslovom Kulturnozgodovinski vidiki šolstva v Mežiški dolini so na pregleden in strnjen način predstavljeni splošni zgodovinski pogoji, v katerih je nastajalo šolstvo Mežiške doline. Na kratko je povzeta zgodovina šolstva v slovenskem prostoru, ki je neposredno in posredno vplivala tudi na oblike šolske dejavnosti na območju Mežiške doline, ter nekoliko specifičen nastanek oz. razvoj posameznih šol vse do današnjih dni. Posebej je predstavljena še sedanja mreža šol ter nekatere institucije povezane s šolstvom. V diplomskem delu je bila pri uporabi in interpretaciji virov izvedena deskriptivna metoda, pri opisovanju zgodovinskih dejstev in dogodkov, kjer smo opisovali daljno in bližnjo preteklost pa zgodovinska metoda.
Keywords: Ključne besede: Mežiška dolina, osnovne šole, srednje šole, vrtci, ostale šole, sedanja mreža šol, institucije povezane s šolstvom.
Published: 17.07.2013; Views: 900; Downloads: 164
.pdf Full text (924,36 KB)

8.
Nasilje med vrstniki v srednjih šolah : diplomsko delo univerzitetnega študija
Natalija Šega, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Nasilje se lahko pojavi povsod, na ulicah, športnih prireditvah, zabavah, v družini in tudi v šoli. Ljudje si prevečkrat zatiskamo oči, da to ni tako. Kadar je nasilje prisotno v okolju, kjer bi se ljudje že v osnovi morali počutiti varne, je še toliko težje verjeti, da se ravno to dogaja. Šola naj bi bila za otroke, takoj za družino, okolje, kjer bi se otroci morali počutiti najbolj varne in zaščitene. In ravno v šoli se večkrat zgodi, da so otroci in mladostniki podvrženi več vrstam nasilja. Večkrat niti ne vedo komu bi lahko zaupali, kdo bo jim lahko pomagal. Nasilje med vrstniki ni problem, ki bi se pojavil šele v zadnjih nekaj letih, vendar se v Sloveniji v zadnjih letih srečujemo z zaostrovanjem problematike nasilja v šolah, saj načini in oblike izvajanja nasilja nad vrstniki postajajo vedno bolj nasilni. Za žrtve so posledice lahko katastrofalne, zato je vedno več programov, kjer učitelje, starše in mladostnike poučijo o nasilju v šolah. Spodbujajo jih k prepoznavanju oziroma zaznavanju nasilja, vendar je to še vedno premalo za preprečitev nasilja. Ljudje se moramo zavedati obstoja nasilja in si pred njim ne smemo zatiskati oči ter ga ignorirati. Potrebno je poiskati poti za njegovo preprečevanje in učinkovitejšo obravnavo. Nasilju je potrebno odločno reči ne in ga ne dopuščati za nobeno ceno. Nasilje ne sme biti eden izmed običajnih pojavov v vsakdanjem življenju otroka ali mladostnika. Prav tako ne smejo biti prepuščeni samim sebi pri reševanju tovrstnih problemov. Odrasli jim morajo zagotoviti varno in brezskrbno življenje, brez nasilja in brez trpljenja.
Keywords: nasilje, mladostniki, vrstniško nasilje, srednje šole, preprečevanje, vprašalniki, diplomske naloge
Published: 16.05.2012; Views: 2678; Downloads: 1183
.pdf Full text (708,79 KB)

9.
Nasilje nad profesorji v srednjih šolah v Prekmurju : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Samo Pörš, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga prikazuje problematiko nasilja nad profesorji v srednjih šolah v Prekmurju. Zanimalo nas je kolikšen delež anketiranih profesorjev se v prekmurskih srednjih šolah počuti varne, na kakšen način so bili izpostavljeni nasilju s strani dijakov, staršev, sodelavcev in okolice. Za temo smo si izbrali vzrok za nedisciplino v šoli in pomanjkljivo izobraževanje profesorjev na temo nasilja. Zanimalo nas je kolikokrat so bili profesorji v svoji karieri poučevanja žrtev nasilnega vedenja, njihove reakcije v primeru napadov, vzgojne ukrepe, katere so podali proti napadalcem ter komu so napad zaupali. Raziskavo smo izvedli s pomočjo anketnega vprašalnika, v katerem je sodelovalo 53 anketirancev v štirih srednjih šolah v Prekmurju. Z raziskavo smo prišli do ugotovitve, da nasilje v srednjih šolah v Prekmurju obstaja, in da z leti narašča. Narašča tudi število agresivnih učencev v učilnicah, katerih se profesorji sami bojijo, a v učilnico vstopijo pred njih brez strahu. Zaenkrat se profesorji v svojem delovnem okolju počutijo dobro in varno. Čeprav so bili že napadeni izven svojega delavnega časa s strani dijakov, staršev ali neznancev. Ugotovili smo tudi večjo stopnjo nasilja med sodelavci šole, vendar opravljajo svoj poklic profesorja še naprej. O nastalem verbalnem in fizičnem nasilju ne poročajo sodelavcem in vodstvu šole, še manj pa jih obvesti starše. Na temo nasilje nad profesorji niso imeli izobraževanj, a si le teh želijo, ker menijo, da bila potrebna. Kajti nasilje do njih, v njihovem poklicu narašča. Ugotovitev pa kaže, da profesorji, sami niso usposobljeni za delo z agresivnimi dijaki. Spremenjen sistem kaznovanja in večja disciplina v šoli, bi bili rešitev za nastajanje nasilja samega nad profesorji. Pravilna vzgoja posameznikov, pravočasno odkrivanja znakov agresije in poročanje ter razpravljanje o njej, bi bilo boljše za poklic profesorja. Predvsem pa morajo za to poskrbeti profesorji s pravočasnim obveščanjem o nastali situaciji v razredu, saj je pogosto problem prikrivanja pred že storjeno škodo na njih ali v skupini dijakov.
Keywords: nasilje, agresivnost, šole, srednje šole, učitelji, vprašalniki, diplomske naloge
Published: 08.08.2013; Views: 1609; Downloads: 216
.pdf Full text (910,21 KB)

10.
Search done in 0.25 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica