SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 38
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Spolno nasilje v srednjih šolah : diplomsko delo univerzitetnega študija
Karin Bojc, 2007, undergraduate thesis

Keywords: spolno nasilje, srednja šola
Published: 31.03.2008; Views: 2932; Downloads: 357
.pdf Full text (492,83 KB)

2.
Odnos slovenskih osnovnošolcev in srednješolcev do učnega predmeta biologija
Mirjana Meško, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Zadnja leta v Sloveniji in po svetu osnovnošolski in srednješolski učitelji opažajo zmanjšano zanimanje učencev za naravoslovne predmete. Posledice tega trenda zaznamo kot pomanjkanje kadra z naravoslovno izobrazbo. Tako se lahko zmanjša kakovost znanstvenega in strokovnega dela, kar ima negativen vpliv v znanosti in v razvoju držav. V tem diplomskem delu smo ugotavljali odnos slovenskih osnovnošolcev in srednješolcev do učnega predmeta biologija. S pomočjo anket smo pridobili ustrezne podatke in ugotovili, da se je trend zmanjšanega zanimanja za biologijo ustavil. Med osnovnošolci je biologija v samem vrhu priljubljenih predmetov, prav tako se odločajo za nadaljevanje šolanja v naravoslovni smeri. V prehodu iz osnovne v srednjo šolo pozitivnost odnosa do biologije stagnira oziroma malo nazaduje, čeprav maturanti vse pogosteje izbirajo naravoslovne predmete na maturitetnem preizkusu. Glede na naše podatke bodo družboslovne fakultete v prihodnjih letih še vedno polne, medtem ko si bodo predavalnice naravoslovnih fakultet s prihodom sedanjih osnovnošolcev počasi opomogle. Za izboljšanje odnosa osnovnošolcev in srednješolcev do učnega predmeta biologija bi učitelji morali po mnenju učencev učno snov podajati s pomočjo razgibanih metod dela in predvsem vključevati več praktičnega dela v pouk biologije ter vsebino predmeta povezovati z vsakdanjim življenjem.
Keywords: odnos, biologija, učni predmet, osnovna šola, srednja šola, didaktika biologije
Published: 22.04.2009; Views: 3801; Downloads: 391
.pdf Full text (849,59 KB)

3.
GOVORNI NASTOPI UČENCEV V OSNOVNI IN SREDNJI ŠOLI
Mateja Kelc, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Govorništvo je v današnjem življenju zelo pomembna dejavnost, zato sem se odločila, da bom v svojem diplomskem delu obravnavala to temo. Pomembno je, da se nastopanja pred javnostjo naučimo že v otroštvu, saj se bomo na ta način najlažje privadili nastopanja in se znebili treme, ki se pojavi pri nekaterih ljudeh. V diplomskem delu sem preverila, kako so govorni nastopi obravnavani v tretjem triletju osnovne šole in v srednji strokovni šoli. Govorni nastop je skupek besedne in nebesedne komunikacije, zato se mora vsak govorec zavedati, da pri govornem nastopanju ni pomembno le, kaj in kako govori, temveč tudi, kako bo svoj nastop izvedel. Dober govorni nastop zahteva temeljito pripravo, zato je potrebno poznati posamezne faze priprave. Zelo pomembno je, da si govorec vzame dovolj časa, da lahko zbere gradivo, ki ga bo uporabil, izbere informacije, razvrsti gradivo in ga razčleni. Ko je besedilo zapisano, se ga mora tudi naučiti in razmisliti o sami izvedbi govornega nastopa. Učencem sem razdelila anketo in tako pridobila podatke o tem, ali radi govorno nastopajo, kako in koliko časa se na nastop pripravljajo, ali imajo tremo, ali med govorom uporabljajo nebesedno komunikacijo … Pridobljene podatke sem med seboj primerjala v empiričnem delu diplomske naloge in tako ugotovila, kakšne so podobnosti oz. razlike med govornimi nastopi v osnovni oz. srednji šoli.
Keywords: govorništvo, govorni nastop, komunikacija, osnovna šola, srednja šola.
Published: 10.09.2009; Views: 4653; Downloads: 401
.pdf Full text (543,89 KB)

4.
VPLIVI DIDAKTIČNIH IGER NA UČENJE SLOVNICE PRI POUKU NEMŠKEGA JEZIKA
Daniela Bedernjak, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Moja diplomska naloga obravnava vplive didaktičnih iger na učenje slovnice pri nemškem jeziku kot tujem jeziku in primerjavo učnih ur z oziroma brez uporabe didaktičnih iger. V teoretičnem delu so osvetljena temeljna teoretična spoznanja, definicija termina didaktična igra, njeni elementi, funkcije ter igre, ki so primerne za poučevanje slovnice. Na kratko sem pojasnila tudi termin trpnika, ker sem to slovnično kategorijo poučevala v razredu. V diplomski nalogi so zapisana tudi spoznanja, pridobljena na podlagi praktične raziskave. Vsebujejo ugotovitve o uporabnosti didaktičnih iger pri poučevanju slovnice in rezultate primerjav s klasičnim poukom. Tako najdete odgovore na vprašanja glede uporabe, priljubljenosti in uspešnosti didaktičnih iger pri poučevanju slovnice.
Keywords: nemščina kot tuji jezik, srednja šola, slovnica pri pouku, trpnik, didaktične igre, igre za poučevanje slovnice, igre vlog, igre s pravili, konstrukcijske igre
Published: 25.11.2009; Views: 4512; Downloads: 550
.pdf Full text (3,61 MB)

5.
UČITELJEV POGLED NA SODELOVANJE ŠOLSKIH SVETOVALNIH DELAVCEV IN UČITELJEV V OSNOVNI IN SREDNJI ŠOLI
Tjaša Purgaj, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Vsak otrok v sebi skriva določen zaklad, ki ga je v šolskem prostoru potrebno odkriti in razvijati naprej. Da je otroku omogočen celostni razvoj osebnosti in njegovih potencialov, je potrebno sodelovanje vseh udeležencev vzgojno-izobraževalnega procesa. V diplomskem delu smo se osredotočili na sodelovanje učiteljev in šolskih svetovalnih delavcev, saj so ti v največji meri odgovorni za ustvarjanje ustrezne klime in pogojev za zdrav razvoj otroka v šoli. V teoretičnem delu smo predstavili šolsko svetovalno službo, njene dejavnosti in ciljne skupine, s katerimi sodeluje v procesu svetovanja. Izpostavili smo sodelovanje z učitelji, raziskali, kakšne so možnosti za sodelovanje, predstavili proces posvetovanja in pogledali, kje lahko najdemo možne ovire za sodelovanje. V empiričnem delu diplomske naloge smo raziskali, kako učitelji osnovnih in srednjih šol vidijo, razumejo in ocenjujejo sodelovanje s svetovalnimi delavci na šoli. Ugotovili smo, da je sodelovanje dobro in da so učitelji zadovoljni z dobljeno pomočjo svetovalne službe. Največkrat se učitelji na svetovalne delavce obračajo zaradi učencev s posebnimi potrebami in zaradi vedenjskih težav učencev. Kot možne ovire za sodelovanje so učitelji najpogosteje navajali preobremenjenost tako njih samih kot svetovalnih delavcev in nepripravljenost učiteljev za tak način dela. Ocenjujemo torej, da bi svetovalni delavci morali bolj spodbujati in pritegniti učitelje za posvetovalni način dela, učitelji pa bi se morali začeti zavedati, da le skupno sodelovanje obeh podsistemov na šoli prinaša pozitivne rezultate v razvoju, napredku in učenju učencev.
Keywords: šolska svetovalna služba, šolski svetovalni delavci, učitelji, sodelovanje, posvetovanje, ovire za sodelovanje, osnovna šola, srednja šola
Published: 04.01.2010; Views: 3300; Downloads: 447
.pdf Full text (793,18 KB)

6.
ODNOS SREDNJEŠOLCEV DO ŠPORTA
Sandi Draškovič, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Gibanje je osnovna značilnost človekovega premikanja, ki ga spremlja skozi njegovo celotno življenje. Vse oblike osnovnega gibanja, kot so: hoja, tek, plezanje, skoki, meti in druge so se razvijale v naravnem okolju. Področje športne vzgoje zajema vse oblike osnovnega gibanja ter zadovoljuje psihofizične potrebe mladostnikov. Športna vzgoja srednješolca čustveno sprosti in razbremeni, omogoča mu doživljanje ugodja in uspeha ter spremljanje lastnega razvoja in napredka. Tako vpliva na pridobivanje pozitivne samopodobe in spoštovanja.
Keywords: šport, srednja šola, športna vzgoja, odnos do športa, odnos do športne vzgoje, dijaki srednje šole.
Published: 17.06.2010; Views: 2253; Downloads: 233
.pdf Full text (1,61 MB)

7.
Stanje in trendi opremljenosti slovenskih srednjih šol z informacijsko komunikacijskimi tehnologijami (IKT)
Mirjana Zver, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V zadnjem času smo priča hitremu razvoju računalnikov oz. informacijsko-komunikacijske tehnologije. Učitelji se temu razvoju prilagajajo, poleg tega želijo učencem omogočiti bolj zanimiv in kvalitetnejši pouk. To pa zahteva dobrega učitelja in ustrezno opremljenost učilnic. Zaradi tega sem pogledala, kakšno je stanje opremljenosti na področju IKT v slovenskih srednjih šolah. Pri tem mi je pomagala raziskava Stanje in trendi uporabe IKT v slovenskih srednjih šolah, ki jo je za Ministrstvo za šolstvo in šport izvedla Fakulteta za naravoslovje in matematiko, pod vodstvom dr. Ivana Gerliča. Stanje slovenskih srednjih šol pa sem primerjala tudi še z drugimi raziskavami.
Keywords: računalnik, stanje in trendi IKT, srednja šola, opremljenost, raziskava
Published: 22.10.2010; Views: 2200; Downloads: 106
.pdf Full text (909,19 KB)

8.
VLOGA IN POMEN ŠOLSKE SVETOVALNE SLUŽBE PRI OBRAVNAVI MEDVRSTNIŠKEGA NASILJA V OSNOVNI IN SREDNJI ŠOLI
Suzana Kovše, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Vrstniško nasilje ni nov pojav, obstaja že precej časa, le da se o njem dolgo ni govorilo. Ker postaja vse bolj resen problem, ga šole poskušajo zmanjšati. Pri tem imajo zelo pomembno vlogo šolski svetovalni delavci, saj so pogosto prvi, kamor se žrtve vrstniškega nasilja zatečejo po pomoč. Tako smo se lotili proučevanja vloge in pomena šolske svetovalne službe pri obravnavi medvrstniškega nasilja v osnovni in srednji šoli. V teoretičnem delu smo predstavili medvrstniško nasilje, njegove oblike in značilnosti vpletenih, šolsko svetovalno službo, vlogo šolske svetovalne službe pri obravnavi medvrstniškega nasilja ter ukrepe preprečevanja nasilja med vrstniki tako doma kot v tujini. V empiričnem delu diplomske naloge smo raziskali, ali se svetovalni delavci pogovarjajo z učenci o medvrstniškem nasilju, ali poskušajo preprečiti nasilje na šoli, ali pripravljajo delavnice, seminarje, predavanja na temo vrstniškega nasilja, ali osveščajo udeležence vzgojno-izobraževalnega procesa o vrstniškem nasilju. Šolski svetovalni delavci morajo delovati tako preventivno kot tudi kurativno. Imeti morajo nizko toleranco za vrstniško nasilje in biti nanj visoko občutljivi. Da v primeru vrstniškega nasilja pravilno reagirajo, se morajo nenehno izobraževati in izpopolnjevati svoje znanje. Ostale udeležence vzgojno-izobraževalnega procesa morajo osveščati o vrstniškem nasilju, njegovi resnosti in posledicah tako za žrtve kot tudi nasilneže. Pomembno je, da učencem pokažejo, da nasilja ne podpirajo, in da so na voljo, ko jih bodo potrebovali. Prizadevati si morajo za dobre odnose z učenci in ohranjati njihovo zaupanje.
Keywords: šolska svetovalna služba, šolski svetovalni delavci, medvrstniško nasilje, bullying, trpinčenje, osnovna šola, srednja šola
Published: 04.01.2011; Views: 3461; Downloads: 420
.pdf Full text (561,79 KB)

9.
IZOBRAŽEVANJE ZA VSEŽIVLJENJSKO IZOBRAŽEVANJE V OSNOVNI IN SREDNJI ŠOLI
Katja Krevs, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava izobraževanje za vseživljenjsko izobraževanje v osnovni in srednji šoli. V teoretičnem delu sta natančneje opredeljena pojma vseživljenjsko izobraževanje in vseživljenjsko učenje. V nadaljevanju obravnava Strategijo vseživljenjskega učenja v Sloveniji, ki jo je leta 2007 izdala posebna komisija, in njene cilje. Analizira tudi cilje v osnovni in srednji šoli, kjer sintagme vseživljenjsko izobraževanje sploh ni. Obravnava ključne kompetence, ki so potrebne za vseživljenjsko izobraževanje, jih definira, predstavi njihove različne značilnosti ter področja uporabe. V nadaljevanju predstavi ključne kompetence in razloži, kako se kompetenca razvija. Predstavi tudi nove kompetence, vloge in metode poučevanja učiteljev, ki so potrebne za izobraževanje učencev za vseživljenjsko izobraževanje. Glavni namen diplomskega dela je proučiti vzgajanje in izobraževanje učencev osnovne šole in dijakov srednjih šol za vseživljenjsko izobraževanje. Zato bomo v nalogi raziskali, kako je to razvito in kako se uresničuje v osnovnem in srednjem izobraževanju. Prav tako nas zanima, ali je izobraževanje za vseživljenjsko izobraževanje kontinuirana skrb osnovnih in srednjih šol in ali obstajajo razlike v osnovni in srednji šoli v izobraževanju za vseživljenjsko izobraževanje.
Keywords: vseživljenjsko izobraževanje, vseživljenjsko učenje, ključne kompetence za vseživljenjsko učenje, kompetence učiteljev, osnovna šola, srednja šola.
Published: 19.04.2011; Views: 2070; Downloads: 309
.pdf Full text (453,87 KB)

10.
BRALNE NAVADE V OBČINI MUTA
Nadja Pušnik, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Bralne navade v Občini Muta so bile obravnavane bralne navade osnovnošolcev in srednješolcev v občini ter bralne navade odraslih oseb, ki bivajo v Občini Muta. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, kako se z branjem soočajo prebivalci domače občine. Pri ugotavljanju teh podatkov sem si pomagala z anketami, rezultati le-teh pa so bili nato predstavljeni v raziskovalnem delu diplomskega dela. Uporabljene so bile različne metode: induktivno-deduktivna metoda, analitična metoda, komparativna metoda, deskriptivna metoda in metoda anketiranja. Ugotovljeno je bilo, da so bralne navade otrok, ki obiskujejo drugi in tretji razred osnovne šole, dobre. Ti otroci radi berejo, knjige so jim všeč. Pri peto-, sedmo- in devetošolcih se bralne navade pričnejo slabšati, odnos do knjig in branja se spremeni. Srednješolci v večini ne berejo radi. V ospredje prihajajo druge dejavnosti (npr. druženja s prijatelji), branje jih ne zanima. Bralne navade se znova izboljšajo pri odraslih osebah, ki najraje berejo v svojem prostem času.
Keywords: Občina Muta, Osnovna šola Muta, Srednja šola Muta, domače branje, bralna značka, bralne navade
Published: 18.11.2011; Views: 2337; Downloads: 212
.pdf Full text (4,46 MB)

Search done in 0.27 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica