| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 109
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
VPELJAVA T. I. »ZELENE UČILNICE Z MEDPREDMETNIM POVEZOVANJEM« V UČNI SISTEM IN NJENI VPLIVI NA UČNO USPEŠNOST
Veronika Kadilnik, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je predstavljeno vpeljevanje »zelene učilnice z medpredmetnim povezovanjem« v prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, ki smo ga izvajali na Osnovni šoli Pod goro v Slovenskih Konjicah, in sicer v prvem razredu. Namen magistrskega dela je spodbuditi šole, da učno snov sprejemajo v naravi z opazovanjem in izkustvenim učenjem in da bi v svoj učni proces vpeljali več dejavnosti zunaj, tj. z učenjem na praktični način. Cilj magistrskega dela je ugotoviti razlike v znanju učencev, ki so snov in znanje pridobivali na tradicionalni način v učilnici, in ga primerjati z znanjem učencev, ki so snov in znanje pridobivali na praktičen način z dejavnostmi zunaj učilnice. V enem razredu je bila učna snov na temo jeseni predelana zunaj v »zeleni učilnici«, drugi razred pa je kot kontrolna skupina enako snov oziroma sklop snovi predelal v učilnici na tradicionalni način. Učenje zunaj v »zeleni učilnici« je potekalo v parku v Slovenskih Konjicah, kjer smo za učence pripravili medpredmetno povezovanje na učno temo jeseni. S pred- in potestom smo ugotavljali razliko v znanju pri eksperimentalni in kontrolni skupini ter ovrednotili učni proces pri pouku v naravi. S formativnim spremljanjem učencev smo ugotavljali predznanje in komunicirali z otroki o novi snovi. Učenci so novo znanje pridobivali pri vseh predmetih prvega razreda. Za učence smo pripravili senzorno pot, ki jih je omogočila zaznavanje različnih tekstur naravnih materialov; pri matematiki so s pomočjo naravnih materialov (storži, vejice, kamni, vrvice itd.) sestavljali števila in šteli; pri slovenščini so spoznavali prvi, zadnji in srednji glas v besedi s pomočjo naravnih materialov in dramatizirali Mojco Pokrajculjo v naravnem okolju. Pri glasbi so učenci peli pesmice in si pomagali z ritmom, ki so ga ustvarjali s kamenčki, orehovimi lupinicami itd. Pri predmetu spoznavanje okolja so učenci spoznavali različne vrste dreves in listov itd., pri športni vzgoji pa so učenci uživali pri igrah v naravi in se sprostili. Ugotovili smo, da je znanje učencev, ki so snov pridobivali pri pouku izven učilnice v naravi, večje od znanja učencev, ki so snov pridobivali na tradicionalni način.
Keywords: prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, pouk izven učilnice, izkustveno učenje, medpredmetno povezovanje, formativno spremljanje, jesen
Published: 24.11.2021; Views: 16; Downloads: 0
.pdf Full text (1,93 MB)

2.
Snovanje pedagoškega dnevnika za učenca
Karakuma Samai, 2021, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga je v teoretičnemu delu usmerjena v raziskovanje sodobne strategije pouka, sodobnih pristopov poučevanja ter učenja, ki vključujejo kritično mišljenje, aktivno in personalizirano učenje, formativno spremljanje učenca ter participacijo učenca. V empiričnemu delu naloge predstavljamo idejo Pedagoškega dnevnika za učenca kot orodje in pomoč pri tovrstnih pedagoško-didaktičnih pristopih vzgoje in izobraževanja, saj se vse bolj poudarja refleksija pedagoško-didaktičnega dela, tako za pedagoga kot tudi za učenca. Za pedagoga to pomeni osebnostno in strokovno rast, za učenca pa spoznavanje oz. ozaveščanje svojega lastnega sistema učenja, kar za današnjega posameznika predstavlja razvoj kompetenc za vseživljenjsko učenje. Skupaj, pedagog in učenec, skozi sodelovalni odnos soustvarjata okolje, kjer se lahko realizira konstruktivistični pristop učenja. V nalogi smo raziskali številne razloge za uporabo Pedagoškega dnevnika za učenca, ki lahko koristijo pedagogu in učencu, tako da smo utemeljili teoretično potrebo po takšnem dnevniku, kako je dnevnik lahko koristen oziroma zakaj. Zanimalo nas je tudi, če morda obstajajo že podobni primeri pedagoških dnevnikov ter kakšni so ti primeri. Na koncu predstavim tudi teorijo poglobljenega pedagoškega trikotnika. Le-ta se lahko ustvari s konkretizacijo odnosa, ki ga ima učitelj do učenca in učne snovi oziroma učenec do učitelja in učne snovi.
Keywords: dnevnik, formativno spremljanje, novi pristopi poučevanja, sodobne strategije pouka, glas učenca
Published: 11.11.2021; Views: 63; Downloads: 11
.pdf Full text (2,62 MB)

3.
Spremljanje telesne aktivnosti s pametno uro
Svit Dolenc, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Naša telesa so ustvarjena za gibanje. Sprehod v naravi, kolesarjenje, hoja v hribe, tek in ostali športi pozitivno vplivajo na naše počutje. Zato smo se v sklopu diplomske naloge osredotočili na telesno aktivnost posameznika, kar predstavlja enega izmed najpomembnejših dejavnikov zdravega življenja in dobrega počutja. Izdelali smo aplikacijo, ki nam omogoča pregled in beleženje vadb ter s tem spodbuja uporabnika k bolj intenzivni vadbi. Celoten projekt je sestavljen iz treh delov: aplikacije na Apple pametni uri, strežnika NodeJS in spletne aplikacije Angular. Največji izziv pri izdelavi diplomskega dela pa se je pokazal v združitvi vseh treh elementov v celotno in uporabno aplikacijo.
Keywords: spletna aplikacija, aplikacija za pametno uro, spremljanje aktivnosti
Published: 18.10.2021; Views: 59; Downloads: 9
.pdf Full text (1,28 MB)

4.
Avtomatizirana vzpostavitev okolja za spremljanje in analiziranje varnostnih dogodkov
Primož Štukelj, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Učinkovita zaščita okolja IT je ključnega pomena za delovanje in konkurenčnost podjetja. V diplomskem delu smo predstavili sistem za spremljanje in analiziranje varnostnih dogodkov SIEM. Slednjega smo implementirali v testno okolje IT in ga izpostavili dvema različnima napadoma. Dokazali smo, da je možno vzpostaviti odprtokodni sistem, ki je po učinkovitosti primerljiv s plačljivimi na tržišču. Prikazali smo tudi primer avtomatizacije vzpostavitve takšnega sistema. S tem smo dokazali, da je implementacija varnostnega sistema lahko hitra in učinkovita ter za podjetja ne predstavlja večjega stroška v obliki prekinitve poslovanja ali delovnih ur kvalificiranega kadra.
Keywords: SIEM, avtomatizacija, sklad Elastic, spremljanje dogodkov, analiza dogodkov
Published: 18.10.2021; Views: 45; Downloads: 4
.pdf Full text (3,28 MB)

5.
Merjenje krvnega tlaka pri pacientih z atrijsko fibrilacijo
Marko Čuček, 2021, master's thesis

Abstract: Atrijska fibrilacija je najpogostejša kardiološka aritmija in prizadene 2–3 % odraslih oseb. Atrijska fibrilacija je supraventrikularna tahiaritmija, za katero je značilna nekoordinirana atrijska aktivacija s posledičnim poslabšanjem atrijske mehanske funkcije. Namen raziskave je bil predstaviti problematiko merjenja krvnega tlaka z avtomatskim oscilometričnim merilnikom ter ugotoviti razlike med merjenjem z avtomatskim oscilometričnim merilnikom in s standardnim avskultacijskim merjenjem. Uporabljena je bila kvantitativna metodologija raziskovanja. Raziskava je potekala v enem izmed urgentnih centrov v Sloveniji. V raziskavi je sodelovalo 77 pacientov. Rezultati so bili analizirani s statističnim programom IBM SPSS Statistics, verzija 25. Ugotovljeno je bilo, da obstajajo statistično značilne razlike v vrednostih krvnega tlaka pri merjenju z oscilometrično in avskultatorno metodo pri pacientih, obolelih za atrijsko fibrilacijo. Razlike se kažejo predvsem pri diastoličnem krvnem tlaku, ki je pri oscilometrični metodi višjih vrednosti kot pri avskultatorni metodi. Rezultati nam kažejo, da atrijska fibrilacija vpliva na meritve krvnega tlaka. Na podlagi pregleda svetovne literature je bilo ugotovljeno, da obstajajo tudi posebni merilniki krvnega tlaka, ki bi bili primerni za ambulante družinske medicine, za merjenje krvnega tlaka doma in na triaži urgentnih služb pri pacientih z atrijsko fibrilacijo.
Keywords: Atrijska fibrilacija, določanje krvnega tlaka, zdravstvena nega, ambulantno spremljanje krvnega tlaka, oscilometrična naprava.
Published: 30.08.2021; Views: 181; Downloads: 49
.pdf Full text (931,73 KB)

6.
Kakovost življenja pri mladih po zdravljenju Hodgkinovega limfoma
Iva Sajovic, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Uvod: Limfom predstavlja 22 % vseh malignih bolezni pri osebah, starih 15–24 let, od tega je kar 16 % Hodgkinovega limfoma. Cilj zdravljenja Hodgkinovega limfoma je ozdravitev, vendar agresivne kemoterapije in radioterapije pustijo posledice, zaradi česar je kakovost življenja mladih slabša. Namen zaključnega dela je bil ugotoviti, kakšna je kakovost življenja pri mladih po zdravljenju Hodgkinovega limfoma. Metode: Uporabljena je bila kvalitativna metodologija raziskovanja. Za pomoč pri raziskavi smo pripravili intervju, sestavljen iz devetih vprašanj nestrukturiranega tipa. Intervju smo izvedli pri treh osebah, ki so se zdravile zaradi Hodgkinovega limfoma. Podatke opravljenih intervjujev smo obdelali po metodi analize vsebine. Rezultati: Na podlagi študij primerov smo ugotovili, da je kakovost življenja pri mladih po zdravljenju slabša, zato bi bilo treba pogosteje spremljati njihovo kakovost življenja ter reševati nastale posledice kemoterapij in radioterapij. Najpogostejše posledice pri mladih po zdravljenju Hodgkinovega limfoma so utrujenost, bolečina, slabša telesna vzdržljivost ter psihične težave, kot so stres, tesnoba in strah. Razprava in sklep: Mladi po zdravljenju potrebujejo podporo in pomoč svojih najbližjih ter zdravstvenih delavcev predvsem pri izboljšanju kakovosti življenja in reševanju nastalih težav. Rezultati kažejo, da bi moral nadzor po zdravljenju v večji meri vključevati spremljanje kakovosti življenja mladih, saj se je njihovo življenje bistveno spremenilo v čustvenem, socialnem in kognitivnem delovanju.
Keywords: Hodgkinova bolezen, mladi, zdravljenje, posledice, spremljanje
Published: 30.06.2021; Views: 161; Downloads: 36
.pdf Full text (557,13 KB)

7.
Spremljanje gibalnega razvoja predšolskih otrok
Mateja Mavrin, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Spremljanje gibalnega razvoja predšolskih otrok, smo skozi daljše časovno obdobje in s pomočjo motoričnih testov spremljali gibalni razvoj predšolskih otrok. V prvem delu diplomskega dela smo s pomočjo literature želeli predstaviti, kakšen je pomen gibalnih dejavnosti za razvoj otrok in kakšne so značilnosti celotnega otrokovega razvoja. Predstavili smo dejavnike otrokovega razvoja ter kakšno vlogo imajo pri samem razvoju otrok odrasli . Opisali smo tudi, kakšne so naravne oblike gibanja. V drugem delu diplomskega dela smo predstavili analizo motoričnih testov. Glavni namen diplomske naloge je bil spremljanje gibalnega razvoja predšolskih otrok ter ali bodo tisti otroci, ki v času opravljanja testov preživijo večino časa zunaj, bolj gibalno razviti in uspešni od otrok, ki se večinoma časa zadržujejo v notranjih prostorih in so tako v gibanju omejeni. V raziskavi je sodelovalo 33 otrok iz vrtca Otona Župančiča Črnomelj, starih od 4 do 6 let, ki so predstavljali skupino TELOVADNICA, 33 otrok, ter skupina GOZD, 28 otrok iz Vrtca Ivančna Gorica. Podatke smo zbirali s pomočjo kvantitativne tehnike s pomočjo motoričnih testov, ki smo jih ponovili petkrat v obdobju enega leta. Rezultati obdelave so zavrnili hipotezo 1 (Pričakujemo, da bodo vsi otroci v času eksperimenta napredovali v motoričnem razvoju), kar je razvidno na osnovi podatkov v tabeli 18 in grafa 1. Rezultati pa so potrdili hipotezo 2 (Pričakujemo, da bodo otroci, ki imajo več gibalnih dejavnosti v naravi, na testiranju motoričnih sposobnosti dosegali boljše rezultate kot otroci, ki imajo manj gibalnih dejavnosti v naravi), kar je razvidno na osnovi podatkov v tabeli 19. Izračun T- testa je pokazal, da otroci iz skupine TELOVADNICA, 33 otrok, na začetku testiranja dosegajo slabše rezultate kot na koncu testiranja in da te razlike niso statistično značilne (nivo statistične značilnosti (p
Keywords: gibalni razvoj, gibanje, spremljanje gibalnega razvoja, predšolski otrok, vzgojitelj.
Published: 15.04.2021; Views: 282; Downloads: 94
.pdf Full text (1001,28 KB)

8.
Formativno spremljanje kot dejavnik profesionalnega razvoja vzgojitelja
Iris Bračun Mlačnik, 2021, master's thesis

Abstract: Profesionalni razvoj vzgojitelja predstavlja vseživljenjsko učenje, ki vzgojitelju omogoča stalno pridobivanje in razvijanje različnih spretnosti ter veščin, s katerimi lahko krepi svoje strokovno delovanje. Na profesionalni razvoj vzgojitelja vplivajo številni dejavniki. Mednje spadajo tudi sodobni pristopi učenja in poučevanja, ki jih danes razumemo kot pomemben vidik pridobivanja znanja in kompetenc vseživljenjskega učenja. Številni vzgojitelji svojo lastno prakso raziskujejo in poglabljajo z vpeljevanjem elementov formativnega spremljanja. Namen magistrskega dela je bil raziskati, kako vzgojiteljice zaznavajo vpliv formativnega spremljanja na lasten profesionalni razvoj. Zanimalo nas je predvsem, kako vzgojitelji v svoji praksi razumejo in izvajajo formativno spremljanje in kako to sodoloča njihov profesionalni razvoj. V empiričnem delu smo izvedli kvalitativno raziskavo na namenskem vzorcu petih vzgojiteljic, ki imajo izkušnje z izvajanjem formativnega spremljanja. Z rezultati raziskave smo ugotovili, da se vzgojiteljice zavedajo pomembnosti profesionalnega razvoja in da formativno spremljanje pozitivno vpliva na njihovo strokovno rast. Vzgojiteljice z vpeljevanjem formativnega spremljanja aktivno vključujejo otroke v proces dela in jih posledično bolje razumejo, poglobljeno reflektirajo in evalvirajo lasten napredek in napredek otrok, bolje medsebojno sodelujejo, akcijsko raziskujejo in širijo primere dobre prakse. Vzgojiteljice menijo, da ima formativno spremljanje pomembno vlogo v njihovem poklicnem razvoju.
Keywords: vzgojitelj, profesionalni razvoj, dejavniki profesionalnega razvoja, formativno spremljanje, vseživljenjsko učenje
Published: 11.03.2021; Views: 199; Downloads: 64
.pdf Full text (1,16 MB)

9.
Formativno spremljanje v izobraževanju odraslih
Nives Lužar, 2020, master's thesis

Abstract: Današnja spreminjajoča se družba terja od posameznika visoko stopnjo prilagodljivosti, inovativnosti, samostojnosti, tudi kritičnosti. Tako kot se spreminja družba, se mora tudi učni proces nenehno posodabljati in prilagajati tako potrebam družbe kot potrebam posameznika. Sodobni in inovativni pristopi poučevanja so zagotovo eden od načinov uresničevanja sprememb, h katerim stremimo, zato smo v pričujočem magistrskem delu preučevali uporabo omenjenih pristopov v izobraževanju odraslih, osrednjo pozornost pa smo namenili preučevanju poznavanja in uporabe koncepta formativnega spremljanja v izobraževalni praksi. V naši raziskavi je sodelovalo 117 predavateljev izobraževanja odraslih. Za obdelavo podatkov smo uporabili deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo empiričnega raziskovanja. Ugotovili smo, da se večina predavateljev izobraževanja odraslih poslužuje uporabe sodobnih in inovativnih pristopov poučevanja, predvsem, ker želijo pripraviti zanimiv pouk, hkrati pa menijo, da uporaba teh pristopov pripomore k višjim učnim učinkom in dvigu učne motivacije. Najpogostejši razlogi, zakaj se predavatelji tovrstnih pristopov ne poslužujejo, so pomanjkanje časa, znanja in pripomočkov. Izkazalo se je, da je koncept formativnega spremljanja med predavatelji izobraževanja odraslih slabše poznan, vendar je kljub nepoznavanju presenetljivo pogosta uporaba njegovih elementov pri poučevanju odraslih. Prav tako smo ugotovili, da je najbolj uporabljen element formativnega spremljanja povratna informacija, najmanj pa se poslužujejo zbiranja dokazov znanja. Z nadaljnjo analizo smo zaznali tudi nekaj statistično značilnih razlik glede na spol, starost in leta delovnih izkušenj.
Keywords: izobraževanje, odrasli, poučevanje, formativno spremljanje, sodobni in inovativni pristopi
Published: 21.01.2021; Views: 262; Downloads: 71
.pdf Full text (1,05 MB)

10.
Planiranje in spremljanje proizvodnega procesa izdelave orodij v orodjarni podjetja talum d.d.
Gregor Cafuta, 2020, master's thesis

Abstract: Planiranje, spremljanje in nadzor proizvodnje so eni izmed ključnih procesov, ki potekajo znotraj vsakega uspešnega podjetja. V magistrskem delu smo se osredotočili na izboljšanje obstoječega stanja v Orodjarni podjetja Talum d.d. V teoretičnem delu magistrskega dela predstavljamo podjetje, programska okolja, črtne kode in teoretična ozadja planiranja, vodenja ter nadzora proizvodnje. Empirični del magistrskega dela pa sestoji iz predstavitve planiranja v programskem okolju Microsoft Project in vseh narejenih izboljšav, ki smo jih izvedli v podjetju.
Keywords: Planiranje proizvodnje, spremljanje proizvodnje, nadzor proizvodnje, Microsoft Project, Infor LN, QR koda
Published: 11.01.2021; Views: 243; Downloads: 0

Search done in 0.13 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica