| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 14
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
STARŠI IN SPOLNA VZGOJA OTROK V PREDPUBERTETNEM OBDOBJU
Špela Žibert, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava spolno vzgojo otrok v predpubertetnem obdobju otrokovega razvoja. S pomočjo anketnega vprašalnika je bila izvedena raziskava na vzorcu 200 staršev. Z deskriptivno in kavzalno - neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja je bila preučena skrb za lastno osveščenost staršev o spolni vzgoji otrok, ravnanje staršev, vezano na spolno osveščanje in hkrati osvetlitev stališča staršev do spolnega osveščanja otrok v družini. V okviru tega pa še obstoj razlik glede na starost staršev in stratum bivanja staršev v otroštvu ali starost otrok. Rezultati so pokazali, da se je večina staršev poučila o spolnosti izven doma, med vrstniki in v šoli in ne v svoji družini. Starši večinoma odgovarjajo na otrokova vprašanja o spolnosti sproščeno in nimajo razloga za neprijetnost. O spolni vzgoji se pogovarja in sodeluje cela družina. Na žalost pa jih še vedno veliko meni, da je spolna vzgoja v predpubertetnem obdobju nepotrebna. Anketa je prav tako pokazala, da postaja spolna vzgoja vedno bolj prisotna in se ji posveča več pozornosti kot se ji je v preteklosti. Mlajši starši so med odraščanjem pogosteje deležni sproščenega pogovora o spolnosti kot starejši starši. Prav tako so se starši, ki so v otroštvu živeli v mestu, v družini veliko bolj sproščeno pogovarjali o spolnosti kot pa tisti, ki so živeli na podeželju.
Keywords: spolna vzgoja, spolnost, starši, družina, spolni razvoj, komunikacija, predpubertetni otrok
Published: 01.09.2020; Views: 168; Downloads: 29
.pdf Full text (734,62 KB)

2.
Promocija zdrave in odgovorne spolnosti med mladostniki
Kaja Kompare, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Teoretična izhodišča: Diplomska naloga govori o promociji zdrave in odgovorne spolnosti med mladostniki. Raziskovalna metodologija in metode: Raziskava, ki sem jo opravila temelji na kvantitativni metodologiji. Inštrument empiričnega dela je bil anketni vprašalnik, ki je vseboval 13 anketnih vprašanj. Razdelila sem 100 anketnih vprašalnikov. Število 100 smo izbrali za lažjo preglednost in procentualni izračun. Vsi vrnjeni vprašalniki so bili izpolnjeni pravilno. Podatki so bili statistično obdelani v računalniškem programu Excel ter ponazorjeni z grafi v programu Word. Rezultati: K naši raziskavi je s sodelovanjem pripomoglo 100 mladostnikov starih med 15 in 19 let. Od tega je 80% anketiranih že spolno aktivnih. S temo varne in odgovorne spolnosti se največkrat prvič srečajo v šolah in doma. V šoli se je prvič seznanilo z omenjeno temo 59%, doma pa 32% anketiranih. 71%, kar je večina mladih, ki smo jih anketirali, meni, da se zaveda posledic, ki jih lahko prinaša neodgovorna spolnost. Na to kaže tudi to, da se 80% od spolno aktivnih anketirancev redno zaščiti med spolnim odnosom. Diskusija in zaključek: Večina mladih, ki smo jih anketirali je s svojim znanjem in možnostjo dostopa do informacij o varni spolnosti zadovoljna. 59% anketiranih je že prisostvovalo pri učenju in promociji zdrave in odgovorne spolnosti. To pomeni, da malo manj kot polovica anketiranih mladih še nikdar ni prisostvovala pri takšni promociji, da bi bilo nujno vključiti promocijo zdrave in odgovorne spolnosti kot obveznost v mladostnikovo življenje, pa naj bo to v šoli, sistematskem pregledu ali kje drugje, kamor najstnik zagotovo zaide. S tem bi ozaveščenje glede pomembnosti odgovorne spolnosti med mladimi še povečali.
Keywords: spolna vzgoja, poučevanje, kontracepcija, varstvo reproduktivnega zdravja, obdobje mladostništva. 
Published: 15.11.2019; Views: 626; Downloads: 137
.pdf Full text (1,01 MB)

3.
Informiranost mladih o postopku in zapletih umetne prekinitve nosečnosti z abortivno tabletko
Maruša Reš, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Obdobje najhitrejšega razvoja v življenju je mladostništvo, zato sta spolna vzgoja in izobraževanje mladih na to tematiko v tem obdobju zelo pomembna, saj s tem ohranjamo nizko raven mladostniške nosečnosti in posledično splavnosti.
Keywords: Neželena nosečnost, medikamentozni splav, potek umetne prekinitve nosečnosti, spolna vzgoja.
Published: 27.06.2019; Views: 490; Downloads: 116
.pdf Full text (2,47 MB)

4.
Spolna vzgoja v družini predšolskega otroka
Tajda Nemec, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga, naslovljena kot Spolna vzgoja v družini predšolskega otroka, je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. Za navedeno temo smo se odločili, ker še vedno gre za eno izmed tabu tem. Zanimalo nas je, kako se starši predšolskih otrok soočajo s spolno vzgojo oziroma ali ocenjujejo, da je le-ta v predšolskem obdobju že potrebna. Raziskali smo tudi težave, s katerimi se starši predšolskega otroka srečujejo ob poučevanju otroka o spolnosti ter navedli nekatere rešitve. Namen naloge predstavlja tudi raziskava, kako (posledično) sprejemajo spolnost predšolski otroci, v katera spolna dejanja so vpleteni, ter kako reagirajo v določenih spolnih situacijah. Ugotavljali smo tudi, kako mediji vplivajo na spolno vzgojo oziroma kakšno vlogo pri tem igrajo. Na podlagi strokovne in znanstvene (tuje) literature smo opredelili teorije in mnenja različnih avtorjev o obravnavani temi. Uporabili smo raziskovalno metodo spletne ankete, v kateri so sodelovali starši otrok, starih med 4 in 6 let. Pridobljene rezultate smo statistično obdelali z računalniškim programom Microsoft Excel. Ugotovitve raziskave so pokazale, da večina staršev predšolskih otrok dandanes ne obravnava spolnosti kot tabu temo, iz katerega razloga lahko tudi potrdimo, da so v večji meri že omenjali spolne teme v lastni družini. Ugotovili smo, da veliko staršev predšolskih otrok nima nobenih težav pri poučevanju svojih otrok o spolnosti, da se o tem preprosto med seboj pogovorijo. V določenih spolnih situacijah precej staršev reagira dokaj primerno, medtem pa se jih še vedno nekaj najde, ki ravna neprimerno. Na podlagi odzivov staršev smo ugotovili, da večina otrok ne gleda na določeno spolno situacijo kot prepovedano, ampak jo normalno sprejema, kot vsak zdrav razvijajoč se otrok. Prav tako se večina staršev strinja, da imajo mediji agresivnejši vpliv na spolno vzgojo ter da knjige pri tem predstavljajo učinkovitejšo rešitev.
Keywords: družina, spolna vzgoja, predšolski otrok, starši, tabu tema, mediji.
Published: 11.04.2018; Views: 1243; Downloads: 303
.pdf Full text (936,28 KB)

5.
VLOGA ODRASLIH PRI SPOLNI VZGOJI OTROK V PREDŠOLSKEM OBDOBJU
Sabina Bartolj, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Izkušnje, ki si jih otrok pridobi v predšolskem obdobju, imajo velik vpliv na njegovo poznejše pojmovanje odnosov med spoloma ter spolnost. Iz tega razloga spolna vzgoja nikakor ne bi smela biti zanemarjena s strani staršev in strokovnih delavcev. Odrasli namreč pogosto menijo, da je otroštvo obdobje nedolžnosti in zanemarijo vpliv zgodnjih let na poznejšo spolnost. Pravilna skrb za vzgojo otrok vključuje tudi pravilno spolno vzgojo, katere cilj je naučiti otroke ljubezni, ki človeka spremlja skozi celo življenje. V empiričnem delu naloge smo izvedli raziskavo na vzorcu 264 staršev in 136 strokovnih delavcev v vrtcu. Pri raziskovanju stališč smo ugotovili, da se strokovni delavci bolj kot starši zavedajo potrebe po pogovarjanju o spolnosti z otroki, ocenjujejo, da imajo tudi več znanja o tem, kaj mora otrok vedeti o spolni vzgoji med 3. in 6. letom, bolj vedo, kako se pogovarjati z otroki o tej temi in imajo bolj toleranten odnos do masturbiranja. Starši pa pogosteje od vzgojiteljev menijo, da se je z otrokom potrebno pogovarjati o vrednotah in stališčih glede spolnosti. Pri raziskovanju izvajanja dobrih praks glede spolne vzgoje smo ugotovili, da strokovni delavci pogosteje kot starši uporabljajo literaturo pri pogovorih o spolnosti, pogosteje spodbujajo igro vlog na to temo ter pogosteje skupaj z otroki prebirajo literaturo na temo spolnosti. Rezultati tudi kažejo, da starši in strokovni delavci redko sami spodbudijo pogovor o spolnosti, prav tako se tudi premalo zavedajo pomembnosti pogovorov na to temo. Analiza prostih odgovorov je pokazala, da se največ anketirancev zaveda pomena spolne vzgoje v predšolskem obdobju, precej jih je menilo, da je potrebno otroke učiti le osnovne informacije o razlikah med spoloma ter o odnosu med moškim in žensko, nekateri pa so mnenja, da je spolnosti tabu tema. Celotna raziskava nakazuje, da je spolna vzgoja še vedno premalo poudarjena, mnogi nimajo o tem ustreznih predstav, izražajo strah in negotovost, otroci imajo o tem premalo znanja in informacij. Tema o spolnosti sicer na prvi pogled ni zelo opazna in problematična, lahko pa ima zelo daljnosežne in globoke posledice v obdobju odraščanja in odraslosti, če v zgodnjem otroštvu temu ne posvetimo ustrezne pozornosti.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: predšolski otrok, spolna vzgoja, spolnost, vloga staršev, vloga strokovnih delavcev
Published: 27.10.2017; Views: 989; Downloads: 159
.pdf Full text (1,51 MB)

6.
PROSTITUCIJA KOT ZDRAVSTVENI PROBLEM
Suzana Hajtnik, 2016, master's thesis

Abstract: Čeprav prostitucija v Sloveniji ne predstavlja družbeno motečega problema, si jo del družbe predstavlja kot moralno in etično sporno. Število žensk, ki so zbolele s spolno prenosljivimi boleznimi (SPB), strmo narašča, predvsem zaradi pomanjkanja ozaveščanja in premajhnega poudarka na spolni vzgoji. Zdravstvene institucije, v katerih se strokovnjaki ukvarjajo z ugotavljanjem, zdravljenjem in preprečevanjem SPB, postajajo vedno bolj pomembne. Metodologija raziskovanja. Z deskriptivno in analitično metodo dela smo želeli ugotoviti, kako so prostitutke seznanjene s SPB, kje o tovrstni tematiki pridobijo podatke in če so seznanjene z ukrepi v primeru okužbe. V ta namen smo anketirali naključno izbrane prostitutke na območju Mestne občine Maribor. Rezultati raziskovanja. Ugotovili smo, da so prostitutke premalo seznanjene o SPB. Večina prostitutk ne pozna dovolj dobro spolno prenosljivih bolezni. Med spolnim odnosom redno uporabljajo zaščito, najpogosteje kondom. V primeru okužbe so dobro seznanjene, kako ukrepati in kje poiskati pomoč. Sklep. SPB pri prostitutkah je še zmeraj tema, kateri zdravstveno osebje posveča premalo časa in pozornosti. Ozaveščenost prostitutk o spolno prenosljivih boleznih in spolni vzgoji ima velik pomen za varno spolnost in varovanje reproduktivnega zdravja prostitutk in življenj drugih.
Keywords: Prostitutke, spolno prenosljive bolezni, spolna vzgoja
Published: 23.05.2016; Views: 1876; Downloads: 256
.pdf Full text (4,59 MB)

7.
OSVEŠČENOST ŠTUDENTOV O SPOLNO PRENOSLJIVIH BOLEZNIH
Gregor Štekovič, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Teoretična izhodišča in namen: Spolno prenosljive bolezni so bolezni, ki se pretežno prenašajo s spolnimi odnosi. Povzročajo jih različni virusi, paraziti in bakterije. Pri spolno prenosljivih boleznih je zelo pomembna osveščenost študentov. Osveščenost predvsem pomaga, da se boleznim izognejo ter poiščejo pravočasno zdravniško pomoč. Namen diplomskega dela je prikazati, kako so študenti osveščeni o spolno prenosljivih boleznih.Raziskovalne metode: V empiričnem delu diplomskega dela smo uporabili kvantitativno raziskovalno metodologijo. Podatke smo zbrali s pomočjo anonimnega anketnega vprašalnika. Anketni vprašalnik vsebuje 13 vprašanj zaprtega tipa in 2 vprašanji polodprtega tipa.Rezultati: Z raziskavo smo ugotovili, da so študenti večinoma osveščeni o spolno prenosljivih boleznih. Seznanjeni so o vrstah spolno prenosljivih bolezni, o tem, na katere načine se prenašajo, kako bi ravnali v primeru okužbe in menijo, da je kondom ustrezna zaščita pred spolno prenosljivimi boleznimi. Diskusija in zaključek: V današnjem času je osveščenost študentov o spolno prenosljivih boleznih velikega pomena. Preprečuje marsikatero spolno prenosljivo bolezen. V primeru bolezni je potrebno poiskati ustrezno zdravniško pomoč, pomembna je komunikacija s partnerjem in zaupanje. Zavedati se je treba, da se spolno prenosljivim boleznim v veliki meri izognemo, če imamo stalnega partnerja. Z menjavo partnerjev se možnost okužbe zelo poveča. Učitelji v šolah, zdravstveni delavci, starši in mediji veliko pripomorejo k osveščenosti.
Keywords: spolno prenosljive bolezni, osveščenost, kondom, študenti, preventiva, spolna vzgoja
Published: 24.12.2015; Views: 1059; Downloads: 251
.pdf Full text (730,86 KB)

8.
Spolna vzgoja v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju
Laura Kostič, 2015, master's thesis

Abstract: Spolna vzgoja otrok je v trenutnem šolskem sistemu premalo zastopana. Namen magistrskega dela je bil ugotoviti stališča študentov ter učiteljev razrednega pouka do spolne tematike, do usposobljenosti za poučevanje, kakšno je mnenje študentov o primernem času in predmetu obravnave in kje po njihovem mnenju otroci sploh pridobijo informacije o spolnosti. Prav tako pa je bil namen ugotoviti, kakšen pomen učitelji pripisujejo spolni vzgoji otrok v šoli, kako so jim pri tem v pomoč cilji v učnem načrtu, priročniki za učitelje in drugi učni pripomočki. V empiričnem delu je bila uporabljena deskriptivna metoda empiričnega raziskovanja. V prvem delu so predstavljeni odgovori študentov, ki so navedli problem nekompetentnosti in neznanja za poučevanje, posledično jih ima kar nekaj še vedno zadržke do spolne vzgoje. Večina se jih zaveda, da je z vzgojo potrebno začeti že ob vstopu v šolo, saj je zaradi napredka tehnologije vse več spolnih vsebin dostopnih na spletu. V drugem delu so predstavljena stališča učiteljev, ki se zavedajo pomembnosti pravočasne spolne vzgoje in vloge, ki jo imajo pri tem, tudi oni navajajo problem neznanja oziroma pomanjkanja primerne literature in pripomočkov za poučevanje.
Keywords: spolnost, spolni pouk, spolna vzgoja, prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, stališča učiteljev, mnenja študentov
Published: 13.10.2015; Views: 1158; Downloads: 172
.pdf Full text (1,56 MB)

9.
Spolna vzgoja osnovnošolcev od 6. do 9. razreda
Ula Hribar Babinski, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Izhodišče: Spolnost obstaja, odkar obstaja človek. Freud je odkril, da gredo otroci čez pet stopenj spolnega razvoja, ki jih pripravi na zdravo odraslost. Sodobni zagovorniki spolnosti podpirajo to izhodišče in dodajajo, da spolnost ni omejena zgolj na spolne odnose, pač pa je sestavni del zdravih medčloveških odnosov. Pomembno vlogo pri vpeljevanju spolne vzgoje v šolski program ima tudi Svetovna zdravstvena organizacija, ki združuje medicinsko-zdravstveno paradigmo z drugimi paradigmami. Spolna vzgoja se torej začne v družini od rojstva otroka in doseže vrhunec v adolescenci. Velik vpliv nanjo pa imajo še mediji, okolje in izobraževalne inštitucije. Namen: Namen diplomskega dela je ugotoviti mnenje učiteljev, ali dobijo otroci od šestega do devetega razreda osnovne šole dovolj informacij o spolnosti in katere so te vsebine. Raziskovalna metodologija: Uporabljena je deskriptivna metoda dela. Pripravili smo spletni anketni vprašalnik s 15 vprašanji, s katerim smo februarja 2012 anketirali 30 učiteljev od šestega do devetega razreda osnovnih šol na področju Gorenjske, Ljubljane in Savinjske doline. Rezultati: Ugotovljeno je bilo, da imajo učitelji do spolne vzgoje pozitiven odnos in jo vključujejo medpredmetno. Informacije, ki jih o spolnosti dobijo osnovnošolci v 6. razredu, vključujejo anatomske in fiziološke značilnosti ljudi ter spolne zlorabe in spolno nasilje. V 9. razredu osnovne šole pa osnovnošolci izvedo več o temah kot so zdrava in varna spolnost in spolni odnosi med mladimi. Čeprav so učitelji, ki predavajo vsebine o spolnosti pri tem sproščeni, na teme dobro pripravljeni, si v določenih situacijah želijo sodelovanja strokovnih sodelavcev, kot so zdravstveni delavci ali psihologi, da bi otrokom predstavili teme, ki zahtevajo več strokovnega in praktičnega znanja. Še posebej pa si želijo pri spolni vzgoji sodelovanje staršev. Sklep: Na področju spolne vzgoje otrok se predvsem zdravstvene inštitucije vključujejo v vzgojo učiteljev in otrok z didaktično učnim gradivom. Učitelji so na teme o spolnosti dobro pripravljeni, vendar potrebujejo dodatno podporo zdravstvenih strokovnjakov.
Keywords: spolnost, spolna vzgoja v osnovni šoli, spolno in reproduktivno zdravje otrok in mladostnikov
Published: 21.11.2012; Views: 3607; Downloads: 558
.pdf Full text (1010,82 KB)

10.
Preventiva spolne zlorabe otrok
Adrijana Moškon, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili preventivo spolne zlorabe otrok. Opisali smo, kaj je spolna zloraba otrok, kako je sploh mogoča in kdo so najpogostejši storilci. Predstavili smo preventivno dejavnost na področju spolne zlorabe otrok in opisali vlogo staršev, šole in medicinske sestre pri preventivi spolne zlorabe otrok. Metodologija raziskovanja. Raziskava je temeljila na deskriptivni metodologiji. Podatke smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika. Z raziskavo smo želeli ugotoviti, če so dijaki poučeni o preventivi spolne zlorabe otrok in ali dijaki vedo, kaj je spolna zloraba. Anketo smo izvedli med polnoletnimi dijaki v enem izmed parkov v Mariboru. Rezultati. Ugotovili smo, da polnoletni dijaki niso dovolj poučeni o preventivi spolne zlorabe in da zadovoljivo vedo, kaj sploh spolna zloraba otrok je. Sklep. Otroke je potrebno naučiti samozaščitnih veščin, kajti vsi otroci imajo pravico, da so varni, močni, svobodni. Predvsem bi bilo potrebno preverjati obnašanja otrok iz problematičnih in socialno neurejenih družin, kar bi lahko bilo tudi delo patronažne medicinske sestre, ki bi družino dlje časa obiskovala tudi še po obveznih obiskih novorojenčka in spremljala otroka, njegov razvoj in njegovo obnašanje.
Keywords: preventiva, spolna zloraba, otrok, starši, medicinska sestra, zdravstvena vzgoja
Published: 20.09.2012; Views: 2220; Downloads: 343
.pdf Full text (1,10 MB)

Search done in 0.32 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica