| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 13
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
SPOLNO PRENOSLJIVE BOLEZNI IN MLADOSTNIKI
Katja Skledar, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava spolno prenosljive bolezni, preventivo, informiranost mladostnikov o spolno prenosljivih boleznih in zaščiti, zdravstveno vzgojo mladostnikov in vlogo medicinske sestre, staršev in šole. S pomočjo anketnega vprašalnika je bila januarja 2010 izvedena raziskava na vzorcu 120 dijakov Srednje zdravstvene in kozmetične šole Maribor in Srednje šole za gostinstvo in turizem Maribor, v razmerju 50:50. Cilj raziskave je bil raziskati informiranost dijakov o spolno prenosljivih boleznih ter razlike v poznavanju med zdravstveno in gostinsko šolo ter ugotoviti vir informacij o spolno prenosljivih boleznih. Želeli smo tudi ugotoviti njihovo poznavanje zaščite pred spolno prenosljivimi boleznimi in uporabo le te. Pri mladostnikih je bilo ugotovljeno, da vsi poznajo aids, ostale spolno prenosljive bolezni pa slabo. Posledice in prenos spolno prenosljivih bolezni poznajo, o ozdravljivosti spolno prenosljivih bolezni pa imajo slabo znanje. Zaščita pred spolno prenosljivimi boleznimi jim je dobro poznana in se v več kot 60% vedno zaščitijo pred spolnim odnosom. Ugotovili smo, da so dijaki zdravstvene šole bolje poučeni o spolno prenosljivih boleznih od dijakov gostinske šole, vendar je razlika majhna.
Keywords: spolno prenosljive bolezni, mladostniki, zdravstvena vzgoja, spolna vzgoja, spolno vedenje
Published: 05.10.2010; Views: 4276; Downloads: 978
.pdf Full text (1,25 MB)

2.
Starši in spolna vzgoja otrok v predpubertetnem obdobju : diplomsko delo
Špela Žibert, 2010, undergraduate thesis

Abstract:
Keywords: pedagogika, spolna vzgoja, otroci, starši, spolnost, družina, spolni razvoj, komunikacija, diplomska dela
Published: 06.09.2011; Views: 3007; Downloads: 360
.pdf Full text (734,62 KB)

3.
Pripravljenost deklet na prvo menstruacijo
Nataša Sovinc, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo govori o pripravljenosti deklet na prvo menstruacijo. V teoretičnem delu smo opisali pojem puberteta in se odločili za puberteto pri dekletih, anatomijo ženskih spolovil in opis menstruacijskega ciklusa. Izpostavili smo tudi vlogo staršev, učiteljev in medicinskih sester pri poučevanju deklet o menstruaciji ter pomen zdravstvene vzgoje. V empiričnem delu je bila s pomočjo anonimnega anketnega vprašalnika izvedena raziskava na vzorcu 63 učenk Osnovne šole Šmartno pri Slovenj Gradcu, za katere smo predvidevali, da še niso dobile prve menstruacije. Cilj raziskave je bil, odkriti osveščenost osnovnošolk o menstruaciji in ugotoviti, ali zaradi premajhne osveščenosti pride do napačnih razlag o menstruaciji. Ugotoviti smo želeli tudi, kolikšna je vloga staršev, učiteljev in medicinskih sester pri poučevanju deklet o menstruaciji. Raziskava je pokazala, da je osveščenost o prvi menstruaciji nizka in da zaradi prenizke osveščenosti pride do napačnih razlag. Čeprav dekleta v večini dobijo prvo informacijo od staršev, se z njimi o menstruaciji še vedno premalo pogovarjajo. Tudi vloga medicinskih sester in učiteljev se je v raziskavi pokazala za prenizko.
Keywords: menstruacija, menarha, puberteta, spolna vzgoja, spolnost, starši, učitelji, medicinska sestra
Published: 22.03.2012; Views: 1780; Downloads: 487
.pdf Full text (1,83 MB)

4.
Ozaveščenost srednješolcev o spolno prenosljivih boleznih in spolni vzgoji
Rebeka Domajnko, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Spolno prenosljive bolezni predstavljajo zaradi pomanjkanja ozaveščanja in premajhnega poudarka na spolni vzgoji velik problem med srednješolci oz. mladostniki. Starši so tisti, ki imajo že v zgodnjem otroštvu nalogo, da otroku na primeren način predstavijo spolnost, kasneje pa to nalogo prevzameta šola in zdravstvene institucije. Metodologija raziskovanja. Z deskriptivno in analitično metodo dela smo želeli ugotoviti ozaveščenost srednješolcev s spolno prenosljivimi boleznimi in spolno vzgojo. V ta namen smo anketirali dijake srednje šole za gostinstvo in turizem. Naredili smo primerjavo med dijaki prvih in tretjih letnikov. Rezultati raziskovanja. Ugotovili smo, da ni bistvene razlike v ozaveščenosti med dijaki prvega in tretjega letnika, saj je znanje obeh pomanjkljivo. Večina anketirancev ne pozna dobro spolno prenosljivih bolezni, si pa velika večina želi uvedbo spolne vzgoje kot obvezni predmet v osnovno šolo. Sklep. Spolno prenosljive bolezni in spolna vzgoja sta še zmeraj dve temi, kateri mladostniki, starši, šola in zdravstveno vzgojni delavci posvečamo premalo časa in pozornosti. Ozaveščenost srednješolcev oz. osnovnošolcev o spolno prenosljivih boleznih in spolni vzgoji ima velik pomen za mladostnikovo življenje in življenje drugih.
Keywords: Ključne besede: srednješolci, spolno prenosljive bolezni, zdravstvena vzgoja, spolna vzgoja.
Published: 08.08.2012; Views: 1902; Downloads: 368
.pdf Full text (1,32 MB)

5.
Preventiva spolne zlorabe otrok
Adrijana Moškon, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili preventivo spolne zlorabe otrok. Opisali smo, kaj je spolna zloraba otrok, kako je sploh mogoča in kdo so najpogostejši storilci. Predstavili smo preventivno dejavnost na področju spolne zlorabe otrok in opisali vlogo staršev, šole in medicinske sestre pri preventivi spolne zlorabe otrok. Metodologija raziskovanja. Raziskava je temeljila na deskriptivni metodologiji. Podatke smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika. Z raziskavo smo želeli ugotoviti, če so dijaki poučeni o preventivi spolne zlorabe otrok in ali dijaki vedo, kaj je spolna zloraba. Anketo smo izvedli med polnoletnimi dijaki v enem izmed parkov v Mariboru. Rezultati. Ugotovili smo, da polnoletni dijaki niso dovolj poučeni o preventivi spolne zlorabe in da zadovoljivo vedo, kaj sploh spolna zloraba otrok je. Sklep. Otroke je potrebno naučiti samozaščitnih veščin, kajti vsi otroci imajo pravico, da so varni, močni, svobodni. Predvsem bi bilo potrebno preverjati obnašanja otrok iz problematičnih in socialno neurejenih družin, kar bi lahko bilo tudi delo patronažne medicinske sestre, ki bi družino dlje časa obiskovala tudi še po obveznih obiskih novorojenčka in spremljala otroka, njegov razvoj in njegovo obnašanje.
Keywords: preventiva, spolna zloraba, otrok, starši, medicinska sestra, zdravstvena vzgoja
Published: 20.09.2012; Views: 1884; Downloads: 307
.pdf Full text (1,10 MB)

6.
Spolna vzgoja osnovnošolcev od 6. do 9. razreda
Ula Hribar Babinski, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Izhodišče: Spolnost obstaja, odkar obstaja človek. Freud je odkril, da gredo otroci čez pet stopenj spolnega razvoja, ki jih pripravi na zdravo odraslost. Sodobni zagovorniki spolnosti podpirajo to izhodišče in dodajajo, da spolnost ni omejena zgolj na spolne odnose, pač pa je sestavni del zdravih medčloveških odnosov. Pomembno vlogo pri vpeljevanju spolne vzgoje v šolski program ima tudi Svetovna zdravstvena organizacija, ki združuje medicinsko-zdravstveno paradigmo z drugimi paradigmami. Spolna vzgoja se torej začne v družini od rojstva otroka in doseže vrhunec v adolescenci. Velik vpliv nanjo pa imajo še mediji, okolje in izobraževalne inštitucije. Namen: Namen diplomskega dela je ugotoviti mnenje učiteljev, ali dobijo otroci od šestega do devetega razreda osnovne šole dovolj informacij o spolnosti in katere so te vsebine. Raziskovalna metodologija: Uporabljena je deskriptivna metoda dela. Pripravili smo spletni anketni vprašalnik s 15 vprašanji, s katerim smo februarja 2012 anketirali 30 učiteljev od šestega do devetega razreda osnovnih šol na področju Gorenjske, Ljubljane in Savinjske doline. Rezultati: Ugotovljeno je bilo, da imajo učitelji do spolne vzgoje pozitiven odnos in jo vključujejo medpredmetno. Informacije, ki jih o spolnosti dobijo osnovnošolci v 6. razredu, vključujejo anatomske in fiziološke značilnosti ljudi ter spolne zlorabe in spolno nasilje. V 9. razredu osnovne šole pa osnovnošolci izvedo več o temah kot so zdrava in varna spolnost in spolni odnosi med mladimi. Čeprav so učitelji, ki predavajo vsebine o spolnosti pri tem sproščeni, na teme dobro pripravljeni, si v določenih situacijah želijo sodelovanja strokovnih sodelavcev, kot so zdravstveni delavci ali psihologi, da bi otrokom predstavili teme, ki zahtevajo več strokovnega in praktičnega znanja. Še posebej pa si želijo pri spolni vzgoji sodelovanje staršev. Sklep: Na področju spolne vzgoje otrok se predvsem zdravstvene inštitucije vključujejo v vzgojo učiteljev in otrok z didaktično učnim gradivom. Učitelji so na teme o spolnosti dobro pripravljeni, vendar potrebujejo dodatno podporo zdravstvenih strokovnjakov.
Keywords: spolnost, spolna vzgoja v osnovni šoli, spolno in reproduktivno zdravje otrok in mladostnikov
Published: 21.11.2012; Views: 3157; Downloads: 501
.pdf Full text (1010,82 KB)

7.
Spolna vzgoja v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju
Laura Kostič, 2015, master's thesis

Abstract: Spolna vzgoja otrok je v trenutnem šolskem sistemu premalo zastopana. Namen magistrskega dela je bil ugotoviti stališča študentov ter učiteljev razrednega pouka do spolne tematike, do usposobljenosti za poučevanje, kakšno je mnenje študentov o primernem času in predmetu obravnave in kje po njihovem mnenju otroci sploh pridobijo informacije o spolnosti. Prav tako pa je bil namen ugotoviti, kakšen pomen učitelji pripisujejo spolni vzgoji otrok v šoli, kako so jim pri tem v pomoč cilji v učnem načrtu, priročniki za učitelje in drugi učni pripomočki. V empiričnem delu je bila uporabljena deskriptivna metoda empiričnega raziskovanja. V prvem delu so predstavljeni odgovori študentov, ki so navedli problem nekompetentnosti in neznanja za poučevanje, posledično jih ima kar nekaj še vedno zadržke do spolne vzgoje. Večina se jih zaveda, da je z vzgojo potrebno začeti že ob vstopu v šolo, saj je zaradi napredka tehnologije vse več spolnih vsebin dostopnih na spletu. V drugem delu so predstavljena stališča učiteljev, ki se zavedajo pomembnosti pravočasne spolne vzgoje in vloge, ki jo imajo pri tem, tudi oni navajajo problem neznanja oziroma pomanjkanja primerne literature in pripomočkov za poučevanje.
Keywords: spolnost, spolni pouk, spolna vzgoja, prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, stališča učiteljev, mnenja študentov
Published: 13.10.2015; Views: 864; Downloads: 144
.pdf Full text (1,56 MB)

8.
OSVEŠČENOST ŠTUDENTOV O SPOLNO PRENOSLJIVIH BOLEZNIH
Gregor Štekovič, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Teoretična izhodišča in namen: Spolno prenosljive bolezni so bolezni, ki se pretežno prenašajo s spolnimi odnosi. Povzročajo jih različni virusi, paraziti in bakterije. Pri spolno prenosljivih boleznih je zelo pomembna osveščenost študentov. Osveščenost predvsem pomaga, da se boleznim izognejo ter poiščejo pravočasno zdravniško pomoč. Namen diplomskega dela je prikazati, kako so študenti osveščeni o spolno prenosljivih boleznih.Raziskovalne metode: V empiričnem delu diplomskega dela smo uporabili kvantitativno raziskovalno metodologijo. Podatke smo zbrali s pomočjo anonimnega anketnega vprašalnika. Anketni vprašalnik vsebuje 13 vprašanj zaprtega tipa in 2 vprašanji polodprtega tipa.Rezultati: Z raziskavo smo ugotovili, da so študenti večinoma osveščeni o spolno prenosljivih boleznih. Seznanjeni so o vrstah spolno prenosljivih bolezni, o tem, na katere načine se prenašajo, kako bi ravnali v primeru okužbe in menijo, da je kondom ustrezna zaščita pred spolno prenosljivimi boleznimi. Diskusija in zaključek: V današnjem času je osveščenost študentov o spolno prenosljivih boleznih velikega pomena. Preprečuje marsikatero spolno prenosljivo bolezen. V primeru bolezni je potrebno poiskati ustrezno zdravniško pomoč, pomembna je komunikacija s partnerjem in zaupanje. Zavedati se je treba, da se spolno prenosljivim boleznim v veliki meri izognemo, če imamo stalnega partnerja. Z menjavo partnerjev se možnost okužbe zelo poveča. Učitelji v šolah, zdravstveni delavci, starši in mediji veliko pripomorejo k osveščenosti.
Keywords: spolno prenosljive bolezni, osveščenost, kondom, študenti, preventiva, spolna vzgoja
Published: 24.12.2015; Views: 775; Downloads: 224
.pdf Full text (730,86 KB)

9.
PROSTITUCIJA KOT ZDRAVSTVENI PROBLEM
Suzana Hajtnik, 2016, master's thesis

Abstract: Čeprav prostitucija v Sloveniji ne predstavlja družbeno motečega problema, si jo del družbe predstavlja kot moralno in etično sporno. Število žensk, ki so zbolele s spolno prenosljivimi boleznimi (SPB), strmo narašča, predvsem zaradi pomanjkanja ozaveščanja in premajhnega poudarka na spolni vzgoji. Zdravstvene institucije, v katerih se strokovnjaki ukvarjajo z ugotavljanjem, zdravljenjem in preprečevanjem SPB, postajajo vedno bolj pomembne. Metodologija raziskovanja. Z deskriptivno in analitično metodo dela smo želeli ugotoviti, kako so prostitutke seznanjene s SPB, kje o tovrstni tematiki pridobijo podatke in če so seznanjene z ukrepi v primeru okužbe. V ta namen smo anketirali naključno izbrane prostitutke na območju Mestne občine Maribor. Rezultati raziskovanja. Ugotovili smo, da so prostitutke premalo seznanjene o SPB. Večina prostitutk ne pozna dovolj dobro spolno prenosljivih bolezni. Med spolnim odnosom redno uporabljajo zaščito, najpogosteje kondom. V primeru okužbe so dobro seznanjene, kako ukrepati in kje poiskati pomoč. Sklep. SPB pri prostitutkah je še zmeraj tema, kateri zdravstveno osebje posveča premalo časa in pozornosti. Ozaveščenost prostitutk o spolno prenosljivih boleznih in spolni vzgoji ima velik pomen za varno spolnost in varovanje reproduktivnega zdravja prostitutk in življenj drugih.
Keywords: Prostitutke, spolno prenosljive bolezni, spolna vzgoja
Published: 23.05.2016; Views: 1412; Downloads: 206
.pdf Full text (4,59 MB)

10.
VLOGA ODRASLIH PRI SPOLNI VZGOJI OTROK V PREDŠOLSKEM OBDOBJU
Sabina Bartolj, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Izkušnje, ki si jih otrok pridobi v predšolskem obdobju, imajo velik vpliv na njegovo poznejše pojmovanje odnosov med spoloma ter spolnost. Iz tega razloga spolna vzgoja nikakor ne bi smela biti zanemarjena s strani staršev in strokovnih delavcev. Odrasli namreč pogosto menijo, da je otroštvo obdobje nedolžnosti in zanemarijo vpliv zgodnjih let na poznejšo spolnost. Pravilna skrb za vzgojo otrok vključuje tudi pravilno spolno vzgojo, katere cilj je naučiti otroke ljubezni, ki človeka spremlja skozi celo življenje. V empiričnem delu naloge smo izvedli raziskavo na vzorcu 264 staršev in 136 strokovnih delavcev v vrtcu. Pri raziskovanju stališč smo ugotovili, da se strokovni delavci bolj kot starši zavedajo potrebe po pogovarjanju o spolnosti z otroki, ocenjujejo, da imajo tudi več znanja o tem, kaj mora otrok vedeti o spolni vzgoji med 3. in 6. letom, bolj vedo, kako se pogovarjati z otroki o tej temi in imajo bolj toleranten odnos do masturbiranja. Starši pa pogosteje od vzgojiteljev menijo, da se je z otrokom potrebno pogovarjati o vrednotah in stališčih glede spolnosti. Pri raziskovanju izvajanja dobrih praks glede spolne vzgoje smo ugotovili, da strokovni delavci pogosteje kot starši uporabljajo literaturo pri pogovorih o spolnosti, pogosteje spodbujajo igro vlog na to temo ter pogosteje skupaj z otroki prebirajo literaturo na temo spolnosti. Rezultati tudi kažejo, da starši in strokovni delavci redko sami spodbudijo pogovor o spolnosti, prav tako se tudi premalo zavedajo pomembnosti pogovorov na to temo. Analiza prostih odgovorov je pokazala, da se največ anketirancev zaveda pomena spolne vzgoje v predšolskem obdobju, precej jih je menilo, da je potrebno otroke učiti le osnovne informacije o razlikah med spoloma ter o odnosu med moškim in žensko, nekateri pa so mnenja, da je spolnosti tabu tema. Celotna raziskava nakazuje, da je spolna vzgoja še vedno premalo poudarjena, mnogi nimajo o tem ustreznih predstav, izražajo strah in negotovost, otroci imajo o tem premalo znanja in informacij. Tema o spolnosti sicer na prvi pogled ni zelo opazna in problematična, lahko pa ima zelo daljnosežne in globoke posledice v obdobju odraščanja in odraslosti, če v zgodnjem otroštvu temu ne posvetimo ustrezne pozornosti.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: predšolski otrok, spolna vzgoja, spolnost, vloga staršev, vloga strokovnih delavcev
Published: 27.10.2017; Views: 585; Downloads: 90
.pdf Full text (1,51 MB)

Search done in 0.16 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica