SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 55
First pagePrevious page123456Next pageLast page
1.
Spodbujanje ustvarjalnosti pri delu : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Marjeta Sedej, 2006, undergraduate thesis

Keywords: ustvarjalnost, skupinsko delo, spodbujanje
Published: 31.03.2008; Views: 1960; Downloads: 434
.pdf Full text (553,21 KB)

2.
UPORABA BESEDIL V VRTCU (z namenom spodbujanja razvoja otrokovega govora)
Sanja Sinic, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu diplomske naloge so s pomočjo izbrane literature prikazani teorija govornega razvoja, opis razvoja govora v predšolskem obdobju ter možni načini spodbujanja govornega razvoja v vrtcu. V nadaljevanju so posebej predstavljeni pomen branja v vrtcu, cilji knjižne vzgoje oz. zakaj otroka vzgajati ob in za knjigo, razvoj bralnih sposobnosti, vrste branja, to je branje leposlovne in informativne literature, in načini spodbujanja branja. V empiričnem delu diplomske naloge so predstavljeni odgovori, ki sem jih dobila s pomočjo anketnega vprašalnika 40 vzgojiteljic iz vrtca VVE pri Osnovni šoli Cankova, VVE pri Osnovni šoli Grad, iz vrtcev Občine Moravske Toplice, iz vrtcev Murska Sobota in vrtcev Rogašovci. Namen anketnega vprašalnika je bil ugotoviti, s katerimi dejavnostmi vzgojiteljice v Pomurju spodbujajo branje v vrtcu, ter katere vrste besedil največ uporabljajo za spodbujanje razvoja otrokovega govora in zakaj. Pri omenjenih vidikih me je zanimal obstoj razlik glede na starostno skupino, v kateri vzgojiteljica dela. Ugotovila sem, da vzgojiteljice največ načrtujejo pripovedovanje, branje leposlovne literature, medtem ko je branje informativne literature manjkrat načrtovano. V diplomski nalogi so zato v prilogi dodani vzorci priprav dejavnosti za branje informativne literature, prav tako pa je priložen tudi anketni vprašalnik.
Keywords: Ključne besede: knjižna vzgoja, leposlovna literatura, informativna literatura, branje, razvoj govora, spodbujanje govornega razvoja v vrtcu
Published: 29.04.2009; Views: 3812; Downloads: 1233
.pdf Full text (400,61 KB)

3.
REŠEVANJE KONFLIKTOV MED ZAPOSLENIMI V PODJETJIH
Simona Duh, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi opredeljujem pomen konfliktov, posledice konfliktov ter uspešno reševanje le teh.
Keywords: konflikt, konflikt v podjetju, reševanje konfliktov, spodbujanje konfliktov, obvladovanje konfliktov
Published: 02.12.2009; Views: 2790; Downloads: 901
.pdf Full text (2,38 MB)

4.
STARŠI IN SPODBUJANJE GLASBENE SPOSOBNOSTI V ZGODNJEM OTROŠTVU
Milan Lebar, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Inteligenca je sposobnost reševanja novih težav in novonastalih situacij. Glasbena inteligenca kot ena izmed sedmih lastnosti človeškega uma ni pomembna le za glasbeni razvoj, temveč tudi za sposobnost mišljenja in sodobno multimedijsko komunikacijo. Glasbena vzgoja je pomemben sestavni del estetske in umetnostne vzgoje ter zagotavlja temelje za skladen in uravnotežen osebnostni razvoj. Otrok skozi poslušanje, izvajanje in ustvarjanje glasbe intelektualno raste, saj ga glasba vodi k razmišljanju in reševanju problemov ter organizaciji zaznav v smislu povezav, primerjav in ustvarjanju novih pojmov. Eden od bistvenih ciljev in nalog predšolske glasbene vzgoje je, da otroku omogočimo doživljanje glasbe, zbujamo veselje in sproščenost v življenju in s tem vplivamo na otrokovo čustvovanje. Številni avtorji, ki so raziskovali glasbeni razvoj otrok, so ugotovili, da že nekaj tednov po rojstvu opazimo pri dojenčkih dve vrsti reakcij, odvisni od zvočnih dražljajev. Petje pesmi je najbolj razširjena oblika muziciranja otrok v predšolskem in zgodnjem šolskem obdobju. Otrok preko gibalnih, likovnih, besednih in drugih dejavnosti ustvarjalno izraža glasbena doživetja ali zvočne predstave. Otrok pri razvoju glasbene ustvarjalnosti razpolaga z melodijo, ritmom, obliko in ekspresivnimi kvalitetami (zvočno barvo, tempom, dinamiko). Domače okolje je zelo pomembno za otrokov glasbeni napredek.
Keywords: glasbena inteligenca, starši, zgodnje otroštvo, glasbena vzgoja, spodbujanje
Published: 29.08.2009; Views: 2043; Downloads: 326
.pdf Full text (725,63 KB)

5.
PRAVLJIČNE URE - ENA IZMED AKTIVNOSTI ZA SPODBUJANJE RAZVOJA GOVORA OTROK
Petra Rupreht, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu je najprej na kratko predstavljen razvoj govora predšolskih otrok po razvojnih starostnih obdobjih. Opisani so notranji in še posebej zunanji dejavniki, ki vplivajo na razvoj govora. Bolj podrobno pa so v teoretičnem delu opisane dejavnosti, ki spodbujajo razvoj otrokovega govora v vrtcu, doma in ob drugih aktivnostih. V drugi polovici teoretičnega dela so opisane pravljične ure kot ena izmed aktivnosti za spodbujanje govora otrok. Opisani so nameni pravljičnih ur, načela in navedena izbira literature. V empiričnem delu sem s pomočjo ankete, izvedene med pravljičarji v knjižnicah na širšem območju (severna in vzhodna Slovenija ), ugotavljala, v kolikšni meri lahko pravljične ure spodbujajo razvoj govora otrok. Ugotovila sem, da večji del dejavnosti večine pravljičarjev spodbuja razvoj govora otrok in da tudi veliko uporabljajo različne govorne igre. Ker so otroci povsod zelo aktivni udeleženci pravljičnih ur in pri vseh dejavnostih radi sodelujejo ter se v vseh knjižnicah pogosto vračajo, sem sklepala, da pravljične ure lahko pripomorejo k spodbujanju razvoja govora otrok.
Keywords: razvoj govora, dejavniki in dejavnosti za spodbujanje razvoja govora, pravljične ure
Published: 05.05.2010; Views: 2218; Downloads: 405
.pdf Full text (277,54 KB)

6.
VPLIV IZOBRAŽEVANJA IN USPOSABLJANJA NA ZADOVOLJSTVO ZAPOSLENIH
Daliborka Tešić, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo se spopadli s problemom zadovoljstva zaposlenih. Na zadovoljstvo zaposlenih vpliva veliko dejavnikov, kot so: delovne razmere, možnost napredovanja, obveščenost o dogodkih v podjetju, plača in druge materialne ugodnosti, odnosi s sodelavci, stalnost zaposlitve, koristnost opravljenega dela, možnost strokovnega napredovanja, svoboda in samostojnost pri delu, ugled dela, soodločanje pri delu in poslovanju, ustvarjalnost dela, varnost dela, možnost za izobraževanje in usposabljaje, zahtevnost — zanimivost dela. Osredotočili smo se na vpliv izobraževanja in usposabljanja na zadovoljstvo zaposlenih. Diplomsko delo je razdeljeno na teoretični in raziskovalni del. V teoretičnem delu smo opredelili osnovne pojme, kot so: izobraževanje, usposabljanje in zadovoljstvo zaposlenih. V raziskovalnem delu smo opisali problemsko stanje in predstavili korelacije med zadovoljstvom zaposlenih ter dostopnostjo izobraževanja, številom ur izobraževanja, pogostost izobraževanja, zanimanjem za izobraževanje in načini spodbujanja k izobraževanju. Raziskava je vključevala 60 odraslih zaposlenih v Sloveniji. Kriterija za izbor vzorca sta bila, da je oseba zaposlena in starejša od 18 let. Le 25 anketirancev je imelo v letu 2009 kakršnokoli vrsto izobraževanja, kar pomeni da so z dostopnostjo do izobraževanja v večini nezadovoljni. Najbolj se želijo izobraževati zaposleni, ki niso zadovoljni na svojem delovnem mestu, ker jim je pomemben ugled delovnega mesta in možnost strokovnega napredovanja. Vendar pomembno je tudi, da jih vsebina izobraževanja ne zanima preveč, ampak njihov osebnostni razvoj in vpliv izobraževanja na njihovo delo. Največji spodbudni dejavnik k izobraževanju je osebnostni razvoj anketirancev, sledi družina, višja plača, možnost zaposlitve, ohranitev zaposlitve in navsezadnje višji status. Na osnovi rezultatov raziskave so pritrdilno odgovorili na svoje osnovno raziskovalno vprašanje: »Kakšno je vaše splošno zadovoljstvo v podjetju, kjer ste zaposleni?« Ugotovili smo, da na zadovoljstvo zaposlenih vplivajo vsi predhodno navedeni dejavniki, ravno tako tudi izobraževanje in usposabljanje zaposlenih, ki pa je v veliki odvisnosti z dostopnostjo in pogostostjo izobraževanja ter spodbujanja k izobraževanju. Korelacije med neodvisnimi spremenljivkami, ki so v našem primeru dostopnost, število ur in pogostost izobraževanja, zanimanje za izobraževanje in način spodbujanja k izobraževanju je ravno tako visoka, iz česar sledi, da so vsi ti dejavniki med seboj linearno odvisni.
Keywords: • Zadovoljstvo zaposlenih • Izobraževanje in usposabljanje • Zanimanje • Spodbujanje
Published: 10.05.2010; Views: 2305; Downloads: 455
.pdf Full text (723,31 KB)

7.
VLOGA VZGOJITELJA NA PREHRANJEVALNE NAVADE OTROK V RURALNEM OKOLJU
Tatjana Kraner, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu Vloga vzgojitelja na prehranjevalne navade otrok v ruralnem okolju smo želeli ugotoviti, kakšna je seznanjenost vzgojiteljev v vrtcih na območju Slovenskih goric s Smernicami zdravega prehranjevanja v vzgojno-izobraževalnih ustanovah. Zanimalo nas je tudi njihovo mnenje glede vpliva prehranjevalnih navad, pridobljenih v otroštvu, na oblikovanje prehrambenih navad v odraslosti in njihovi vlogi pri tem. Ugotavljali smo, kaj menijo glede svojega znanja in doseganja ciljev pri prehranjevanju otrok v skupini. Te ugotovitve smo pridobili z anketnim vprašalnikom. V raziskavi je sodelovalo vseh 35 vzgojiteljic iz vrtcev na tem področju. Na postavljena vprašanja so odgovarjale individualno. Izsledki raziskave so potrdili dejstvo, da so vzgojiteljice v tem okolju premalo seznanjene s Smernicami zdravega prehranjevanja v vzgojno-izobraževalnih ustanovah. Hkrati pa so prepričane, da imajo dovolj znanja s področja prehranjevanja otrok. Izsledki raziskave so potrdili tudi hipotezo, da pri svojem delu delujejo spodbudno na prehranjevanje otrok in dosegajo cilje le-tega. Večina si jih želi izobraževanj s področja prehrane vsaki dve leti.
Keywords: predšolski otrok, vzgojitelj, zdrava prehrana, prehranjevalne navade, smernice, spodbujanje
Published: 06.07.2010; Views: 2439; Downloads: 282
.pdf Full text (1,10 MB)

8.
VLOGA ODRASLIH OSEB PRI SPODBUJANJU BRALNE MOTIVACIJE
Saša Kralj, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Branje je pomembna dejavnost, ki vpliva na osebnostni razvoj posameznika, učenje in učno uspešnost. Vse pozitivne plati branja se vse bolj pozabljajo ob hitrem tempu življenja. Učitelji in knjižničarji imajo velik pomen pri spodbujanju branja. S svojim znanjem o dobrobiti branja, z uporabo različnih metod in oblik dela lahko pritegnejo starše in skupaj spodbujajo učence k branju ter tako skušajo vzgojiti bralca za vse življenje. Namen diplomskega dela je osvetliti pomen branja, bralne pismenosti in bralne motivacije za razvoj otrok. Izpostavljena je pomembna vloga odraslih oseb, predvsem vzgojiteljev, učiteljev, knjižničarjev in staršev. Starši začnejo brati svojim otrokom že od rojstva dalje, nato njihovo vlogo prevzamejo vzgojitelji, učitelji in knjižničarji. Starši svoje otroke še vedno spodbujajo k branju in jim pomagajo. Njihova vloga se pri vstopu v šolo ne konča, ampak le spremeni. Opisane so različne metode in oblike dela pri spodbujanju bralne motivacije doma in v šoli. Predstavljena je bralna značka, ki je najbolj razširjena oblika spodbujanja bralne motivacije v Sloveniji, ki povezuje domače in šolsko okolje. Empirični del diplomskega dela zajema analizo anketnih vprašalnikov, ki so bili izvedeni na Osnovni šoli Šmihel. Anketirani so bili učenci sedmih in osmih razredov. Prikazani podatki o odnosu učencev do branja, njihovih bralnih navadah ter vlogi odraslih oseb pri njihovem branju veljajo le za omenjeni vzorec, zato rezultatov ne moremo posplošiti na celotno populacijo.
Keywords: Ključne besede: branje, bralna motivacija, spodbujanje bralne motivacije, odrasle osebe, učenci v osnovni šoli
Published: 13.07.2010; Views: 2685; Downloads: 489
.pdf Full text (579,25 KB)

9.
VLOGA IN POMEN DRAMATIZACIJE V VRTCU
Špela Kovač, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu diplomske naloge so s pomočjo izbrane literature prikazani: teorija govornega razvoja, opis razvoja govora v predšolskem obdobju ter možni načini spodbujanja govornega razvoja v vrtcu. V nadaljevanju so posebej predstavljeni dejavniki razvoja otrokovega govora ter katere dejavnosti uporablja vzgojitelj za spodbujanje razvoja otrokovega govora. V diplomski nalogi sem dodala tudi poglavje Študije primera, kjer sem natančno opisala potek priprave otrok na gledališko igro. V empiričnem delu diplomske naloge pa so predstavljeni odgovori, ki sem jih dobila s pomočjo anketnega vprašalnika 40 vzgojiteljic iz vrtca Mavrica Vojnik, vrtca Danijelov levček Celje in iz JVIZ Mozirje. Namen anketnega vprašalnika je bil ugotoviti, s katerimi dejavnostmi vzgojiteljice v celjski regiji spodbujajo otrokov govor v vrtcu in katere vrste jezikovnih dejavnosti največ uporabljajo za spodbujanje razvoja otrokovega govora ter zakaj. Prav tako pa sem želela ugotoviti tudi, ali obstajajo razlike v načrtovanju dejavnosti med vzgojiteljicami, ki delajo v oddelkih prvega starostnega obdobja, in tistimi, ki delajo v oddelku drugega starostnega obdobja. Ugotovila sem, da vzgojiteljice največ načrtujejo druge jezikovne dejavnosti, medtem ko je gledališka/dramska igra zelo redko načrtovana. V diplomski nalogi je tudi kot priloga dodan anketni vprašalnik.
Keywords: razvoj govora, dejavniki razvoja govora, dejavnosti vzgojitelja, spodbujanje govornega razvoja v vrtcu, dramatika in gledališka vzgoja.
Published: 06.09.2010; Views: 3742; Downloads: 514
.pdf Full text (735,00 KB)

10.
METODE IN TEHNIKE SPODBUJANJA USTVARJALNOSTI IN INOVATIVNOSTI
Ines Satler, 2010, final seminar paper

Abstract: Vodje, ki želijo imeti uspešno podjetje, morajo iz svojih sodelavcev oblikovati ustvarjalni tim, ki bi sodeloval pri iskanju in odkrivanju rešitev za najrazličnejše probleme. Da pa bi to dosegli, morajo uporabljati metode in tehnike za spodbujanje ustvarjalnosti in inovativnosti. Pri spodbujanju ustvarjalnosti gre za nov način motiviranja ljudi ter preprečevanja zavor pri posameznikih in skupinah. Prav tako lahko omogoča spremembe v podjetju, ki se odražajo od izbire novih sodelavcev, klimi podjetja, sodelovanja med zaposlenimi in poslovnimi partnerji do razvoja novih izdelkov in storitev ter spremembi v organizacijski strukturi. Ustvarjalnost in inovativnost omogočata podjetju njegovo enkratnost. V diplomskem seminarju teče glavna beseda o ustvarjalnosti in inovativnosti ter o metodah in tehnikah, ki spodbujajo ustvarjalno in inovativno razmišljanje.
Keywords: ustvarjalno razmišljanje, inovativno razmišljanje, metode in tehnike za spodbujanje ustvarjalnosti, viharjenje možganov, metoda delfi, tehnike prisilnih povezav
Published: 22.12.2010; Views: 5420; Downloads: 1882
.pdf Full text (862,94 KB)

Search done in 0.21 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica