| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 32
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Ključni dejavniki dropshipping spletne trgovine
Vojko Voga, 2020, master's thesis

Abstract: Pred splošno uporabo spleta smo poznali le klasične prodajne poti. Njegov prihod je precej spremenil način prodaje, spremenil je tudi potrebe in želje kupcev. Slednji zahtevajo vse več spletnega nakupovanja, saj zaradi pomanjkanja časa ne utegnejo obiskati fizičnih trgovin. Posledično so se razvili različni spletni prodajni modeli, ki kupcem omogočajo čim hitrejši in cenejši nakup ter dostavo. Kot dobro poznane in uveljavljene prodajne modele bi lahko našteli veleprodajo in skladiščenje, proizvodnjo lastnih blagovnih znamk, prodajo produktov pod lastno blagovno znamko in naročnino oz. naročniške storitve. Zaradi rasti e-trga in razvoja novih spletnih orodij se je posledično oblikoval nov prodajni model, ki je značilen za spletno trgovanje. To je prodajni model dropshipping, ki je v svetovnem merilu že tako rekoč stalnica, na slovenskem spletnem tržišču pa se vedno bolj uveljavlja. Gre za način prodaje, ko lastnik spletne trgovine prodaja izdelke brez lastnih zalog. Naročeno blago s strani kupca prodajalec posreduje neposredno (dropshipping) dobavitelju, plača nabavno ceno ter poštnino, dobavitelj pa v njegovem imenu pošlje naročeno blago kupcu. Ker gre za dokaj nov prodajni model na slovenskem tržišču in na tem področju primanjkuje tudi osnovne literature v slovenskem jeziku, smo se odločili, da ga v magistrskem delu podrobneje opišemo. Glavni cilj magistrskega dela je, da prikažemo vzpostavitev prodajnega modela dropshipping v spletni trgovini od samega začetka do zadnjega koraka. Predpostavljamo, da je postopek vzpostavitve dropshipping spletne trgovine hiter, enostaven in povezan z nizkimi zagonskimi stroški. Med drugim smo mnenja, da lahko poslovanje postane avtomatizirano, saj izbrane in opisane platforme (WooCommerce+WordPress, Shopify in Magento) omogočajo enostavne razširitve na druge spletne storitve. Kljub kvalitetni postavitvi dropshipping spletne trgovine in avtomatizaciji vseh procesov menimo, da brez primerno izbrane tržne niše, raziskave trga in dobrega marketinga naše dropshipping spletne trgovine le-ta ne bo uspešna.
Keywords: spletna trgovina, spletno nakupovanje, dropshipping, WordPress, prodajni modeli, avtomatizacija poslovanja
Published: 03.02.2021; Views: 134; Downloads: 68
.pdf Full text (1,75 MB)

2.
Spletno nakupovanje ponarejenih prehranskih dopolnil v Sloveniji
Eva Blatnik, 2020, master's thesis

Abstract: Ponarejena prehranska dopolnila so dostopna uporabnikom po vsem svetu. Uporabniki so izpostavljeni številnim tveganjem, z uživanjem le-teh (ne)zavestno ogrožajo svoje zdravje (Šetina in Kreft, 2019). V magistrskem delu ugotavljamo, ali se spletni kupci prehranskih dopolnil zavedajo nevarnosti, ki so jim lahko izpostavljeni pri uživanju prehranskih dopolnil, kupljenih prek spleta, ali so previdni pri spletnem nakupovanju prehranskih dopolnil in ali so opazili neželene učinke ob uživanju prehranskih dopolnil, kupljenih prek spleta. Nadalje predstavljamo razliko v zavedanju nevarnosti nakupovanja prehranskih dopolnil med spletnimi kupci prehranskih dopolnil in ostalimi kupci prehranskih dopolnil v Sloveniji. Med spletnimi kupci in ostalimi kupci prehranskih dopolnil obstajajo statistično pomembne razlike pri ocenjevanju varnosti prehranskih dopolnil, kupljenih prek slovenskih in tujih spletnih strani. Anketirani ostali kupci bolj upoštevajo mnenja zanesljivih oseb (zdravnik, farmacevt) v primerjavi s spletnimi kupci, ki bolj upoštevajo mnenja nezanesljivih oseb (prijatelj, internet, osebni trener …). Največ anketirancev (39,2 %) ne bi prepoznalo nelegalnih spletnih prodajaln prehranskih dopolnil, kar hkrati nakazuje na zavedanje tveganj, ki so jim izpostavljeni pri spletnem nakupovanju. Prav tako anketiranci bolj negativno ocenjujejo lastnosti prehranskih dopolnil, dostopnih na spletu, v primerjavi s tistimi, kupljenimi v lekarni. Anketiranci niso zaznali stranskih učinkov pri uživanju prehranskih dopolnil, kupljenih prek spleta.
Keywords: ponarejena prehranska dopolnila, spletno nakupovanje, javno zdravje, varnost javnega zdravja, magistrska dela
Published: 14.10.2020; Views: 211; Downloads: 70
.pdf Full text (1,35 MB)

3.
Rešitve digitalnega marketinga kot del uspešnega poslovanja spletnih trgovin
Tamara Duh, 2020, master's thesis

Abstract: Podjetja morajo za svoj obstoj in konkurenčnost uporabljati vedno nove tehnike, kako se približati kupcu in mu olajšati nakupne odločitve. Ker je razvoj interneta in uporabe novih digitalnih medijev v porastu, se morajo podjetja truditi, da sledijo novim trendom in da te digitalne medije tudi uporabljajo. Spletne trgovine se morajo zato truditi, da lahko njihove stranke dostopajo do njih preko različnih medijev. Na drugi strani pa tudi, da lahko spletne trgovine oglašujejo in opozarjajo na svoj obstoj preko različnih kanalov. Spletne trgovine morajo skrbeti za dobro optimizacijo svojih spletnih strani, saj lahko le zgolj s tem pripomorejo k uvajanju različnih rešitev digitalnega marketinga. Spletne trgovine se med seboj lahko zelo razlikujejo, zato se je treba seznaniti z njihovimi osnovnimi značilnostmi in s prednostmi ter slabostmi, ki jih lahko za seboj prinesejo. Hkrati na to je treba navezati ključne dejavnike, ki so potrebni za uspešnost določene spletne trgovine in ugotoviti, kako se to odraža na področju različnih rešitev digitalnega marketinga. V magistrskem delu smo se seznanili z osnovnimi značilnostmi spletnih trgovin in z rešitvami digitalnega marketinga, ki ga podjetja lahko uporabljajo za promocijo svojih izdelkov in za opozarjanje na svoj obstoj. Hkrati pa smo v praktičnem delu na treh različnih spletnih trgovinah ugotavljali, katere rešitve digitalnega marketinga uporabljajo za doseganje svojih kupcev ter katere so morebitne rešitve, da bi svoje izdelke lahko bolje predstavili svojim strankam.
Keywords: spletna trgovina, rešitve digitalnega marketinga, digitalni marketing, spletno nakupovanje, oglaševanje, dejavniki uspešnosti spletne trgovine, razsežnosti digitalnega marketinga
Published: 20.08.2020; Views: 286; Downloads: 94
.pdf Full text (3,45 MB)

4.
Primerjava platform za vzpostavitev spletne trgovine
Sara Črešnik, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu Primerjava platform za vzpostavitev spletne trgovine smo se osredotočili na tri osnovne tematike – spletne trgovine in platformi, ki smo ju primerjali, torej Wix in Shopify. Spletno nakupovanje je postalo del našega vsakdanjika. Razlogov za to je več. Ljubša nam je ideja, da opravimo nakup, ne da bi za to porabili ure in ure v gneči, trgovinah polnih ljudi, kjer je premalo prodajalk. Raje opravimo nakup preko spleta, med nakupom smo v udobju svojega doma, hkrati pa lahko počnemo več različnih stvari. Porast tega trenda je tudi posledica razvoja tehnologije. Splet nam dandanes omogoča ogromno informacij, ki so nam na voljo v vsakem trenutku, povsod po svetu ... Trgovci so ugotovili, kako bi lahko to možnost dostopa od kjerkoli izkoristili. Vzpostavili so spletne trgovine, ki so revolucionirale nakupovanje in ga spremenile za vedno. Ta trend še samo raste. Zaradi porasta spletnega trgovanja in velikega povpraševanja po teh, ki bi lahko izdelali spletno trgovino, so ugotovili, da lahko stvari mnogo olajšajo. Omogočili so platforme, ki so baza za vzpostavitev popolnoma delujoče trgovine. Platforme so olajšale zadevo in omogočile vsakemu, tudi laiku, da ustvari svoje spletno mesto in začne s poslovanjem. Ker je na voljo ogromno platform, ki to omogočajo, s podobnimi funkcijami, smo naredili primerjavo lastnosti, funkcionalnosti, prednosti in slabosti dveh izbranih.
Keywords: spletna trgovina, spletno nakupovanje, platforma, primerjava
Published: 25.10.2018; Views: 944; Downloads: 273
.pdf Full text (1,83 MB)

5.
Prednosti in pasti spletnega nakupovanja
Amela Bradarić, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Skozi diplomsko nalogo bomo spoznali kakšne so prednosti in pasti spletnega nakupovanja. V prvem delu bomo spoznali kaj je elektronsko poslovanje, kako se je razvijalo, kakšne vrste in modeli obstajajo. Leta 1968 ko se je začelo e-poslovanje ni bilo slutiti, da se bo do danes tako razvilo in vplival na spremembo življenja ljudi. Ena od oblik elektronskega poslovanja je spletna trgovina, ki je tudi bistvo diplomskega seminarja. Podjetja se za takšen način prodaje odloča predvsem zaradi konkurenčnosti, ter mnogih prednosti. Zraven vseh prednostih, ki jih prinaša spletno nakupovanje ne smemo zanemariti pasti in groženj, ki se vztrajno razvijajo in jih je težko zatreti oz. popolnoma uničiti, če pa jih že uspemo, pa se hitro pojavijo nove.
Keywords: spletno nakupovanje, elektronsko poslovanje, prednosti in pasti spletnega nakupovanja, modeli prodaje.
Published: 07.08.2018; Views: 633; Downloads: 146
.pdf Full text (1,13 MB)

6.
Uvedba spletne trgovine v malem podjetju
Barbara Štuhec, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Nakupovati preko spleta je danes marsikomu že nekaj normalnega in vsakdanjega. Priljubljenost spletnih trgovin se še vedno širi in skoraj ni podjetja, ki se ne bi slej ko prej odločilo vzpostaviti tudi ta način komunikacije s kupci. Način izgradnje spletne trgovine se seveda razlikuje od vsakega posameznega podjetja in njegovih želja, zato je treba dobro načrtovati in analizirati spletni trg, v katerega se podjetje želi vključiti. Podjetje se mora seznaniti s trendi na tem področju in osnovati takšno spletno trgovino, ki bo kupcem zanimiva na prvi pogled ter vredna zaupanja. Vsi uporabniki spleta se namreč zavedamo, da smo lahko zelo hitro žrtev zlorabe osebnih podatkov in številke kreditnih kartic. Zato je pomembno, da spletna trgovina zagotavlja varnost takšnih prenosov podatkov. Postavili smo se tudi v vlogo malega podjetja, ki želi v svoje delovanje uvesti spletno trgovino. Opisali smo celoten proces izgradnje spletne trgovine s pomočjo spletnega ponudnika izdelave spletnih strani Wix ter zgradili spletno trgovino s pomočjo predhodne predloge.
Keywords: spletno nakupovanje, spletno trgovanje, spletna trgovina
Published: 04.12.2017; Views: 711; Downloads: 130
.pdf Full text (1,78 MB)

7.
Varnost brezgotovinskega plačevanja pri spletnem nakupu
Danijela Cebe, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Z razvojem interneta se je razmahnilo elektronsko poslovanje, ki med drugim zajema tudi elektronsko trgovanje in nakupovanje v spletnih trgovinah. Pri tovrstnem nakupu je mogoče izvesti plačilo z različnimi plačilnimi instrumenti, ki smo jih v nalogi tudi podrobno opredelili. Posebej smo izpostavili varnost plačevanja preko spleta ter prednosti in slabosti pri takšnem načinu plačevanja. S pomočjo anketnega vprašalnika smo izvedli raziskavo in analizirali pridobljene rezultate. Rezultate anketnega vprašalnika in teoretičnih ugotovitev smo uporabili pri preverjanju predhodno zastavljenih hipotez. Ugotovili smo, da je glede na raziskavo ciljna skupina nakupovalcev v spletnih trgovinah najvišja v starostni skupini od 41 do 50 let. Pri spletnem nakupovanju prevladuje ženski spol; rezultati tudi kažejo, da je nekoliko več nakupovalcev v domačih spletnih trgovinah, kot plačilno sredstvo prevladuje brezgotovinsko plačilo, ki mu kupci v večini zaupajo. Največ zlorab je pri plačilu s plačilnimi karticami, vendar nihče od anketirancev še nima izkušenj z zlorabo, so pa z njo v glavnem vsi seznanjeni.
Keywords: spletno nakupovanje, brezgotovinsko plačevanje, plačilne kartice, varnost, informacijska varnost, zlorabe, preprečevanje, diplomske naloge
Published: 10.11.2016; Views: 773; Downloads: 122
.pdf Full text (623,82 KB)

8.
DEJAVNIKI SPLETNEGA NAKUPA NA PRIMERU SPLETNE TRGOVINE OBOZUJEMKOCKE.SI
Tomaž Eisenhut, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Spletno nakupovanje je v velikem porastu, zato je potrebno izbrati prava tržno-komunikacijska orodja, prepoznati prave ciljne skupine in številne dejavnike, ki vplivajo na to, da obiskovalce spremenimo v kupce. Predpostavlja se, da atraktiven izgled ter pregledna predstavitev in opis izdelkov pozitivno vplivajo na obisk spletne trgovine. S povečanjem obiska in prepoznavnosti, priporočili prijateljev, nižjimi stroški poštnine ali brezplačno dostavo ter različnimi možnostmi plačila, naj bi prepričali potrošnika in pozitivno vplivali na prodajo v spletni trgovini. V diplomski nalogi se ukvarjamo z identificiranjem dejavnikov, ki najbolj vplivajo na uporabnika in ga prepričajo v nakup ter širjenje dobrega glasu o spletni trgovini.
Keywords: elektronsko poslovanje, spletno nakupovanje, dejavniki spletnih nakupov, proces nakupnega odločanja, spletna trgovina
Published: 05.07.2016; Views: 830; Downloads: 101
.pdf Full text (868,77 KB)

9.
ANALIZA PRIMERNOSTI NAPREDNIH TEHNOLOGIJ ZA NAKUPOVANJE OBLAČIL PO MERI PRI STAREJŠIH LJUDEH
Milica Žuraj, 2015, master's thesis/paper

Abstract: Demografske spremebe z rastjo števila starejšega prebivalstva ustvarjajo ogromne tržne priložnosti za oblačilno industrijo. Starejši kupci se že več kot destletje soočajo z izzivi, da na trgu vnaprej izdelanih oblačil najdejo izdelke ustrezne velikosti in stila, ki so udobna in se ustrezno prilegajo obliki telesa. Spremembe, ki nastajajo s starostjo, kot so anatomske, fiziološke, sociološke, ekonomske in okoljske, lahko vplivajo na preference starejših ljudeh glede prileganja oblačil. Starejši želijo kakovostna oblačila, ki zagotavljajo lep videz in omogočajo maksimalno udobnost med nošenjem. Tehnologije za računalniško antropometrijo in CAD-sistemi za oblikovanje oblačil lahko zagotovijo koristne informacije, kako izboljšati prileganja oblačila obliki telesa starejših kupcev. Glavni namen magistskega dela je bil, poiskati ustrezno rešitev, ki bo omogočila enostaven nakup oblačil, ki po svojih funkcionalnih in estetskih lastnostih odgovarjajo potrebam in željam starejših kupcev. Namen je bil tudi raziskati nakupovalne navade in želje starejših kupcev. Cilj magistrskega dela je ugotoviti, ali imajo starejši ljudi težave pri nakupovanju oblačil v trgovini (tradicionalni in/ali spletni) in pri šivilji. Cilj je bil tudi ugotoviti, ali so starejši zainteresirani za nakup oblačila po meri brez večkratnega pomerjanja s pomočjo napredne tehnologije oziroma programske opreme. Naslednji cilj magistrskega dela je ugotoviti, ali prihaja do odstopanja pri telesnih merah, ko se morajo stranke izmeriti same v primerjavi z merami, ki jih vzame šivilja. Zadnji cilj magistrskega dela je bil pridobiti kakovostne podatke o možnostih uporabe naprednih tehnologij pri spletnem nakupovanju, katere smo s pomočjo različnih metod analizirali ter ugotovili, katere napredne tehnologije so najbolj primerne za nakupovanje oblačila po meri pri starejših ljudeh. V ta namen smo najprej s pomočjo anketnega vprašalnika zbrali podatke in jih analizirali s pomočjo opisne statistike in faktorske analize. Nato smo izvedli eksperiment, v katerem so sodelovale starejše ženske, stare 55 let in več. Testiranke eksperimenta so najprej same izmerile svoje telesne mere za izdelavo oblačila. Pred merjenjem niso dobile nikakršnih navodil za pravilno merjenje. Nato je šivilja izmerila telesne mere testiranki. Testiranke in šivilja so uporabljale enak merilni trak ter so bile oblečene v enaka oblačila, ko so se merile same in ko jih je merila šivilja. Rezultati so pokazali, da imajo starejši od 55 let težave, da najdejo kakovostna oblačila ustrezne velikosti, v katerih se počutijo udobno. Zaradi spremembe telesne višine, teže ter mišičnih in kostnih deformacij, imajo starejši kupci najpogostejše težave pri izbiri hlač. Zato jim mora kupljeno oblačilo, preden ga oblečejo, šivilja skrajšati ali zožiti oziroma razširiti. Ugotovili smo, da je večina anketirancev zainteresirana za nakup oblačila po meri brez večkratnega pomerjanja na internetu. Faktorska analiza je pokazala dva širša vidika razlogov, ki vplivajo na tako vrsto nakupa, in sicer preference kupcev glede kakovosti izdelka in storitev ter preprost in cenovno udoben nakup. Za uspešno izdelavo oblačila po meri za starejše kupce, brez večkratnega pomerjanja, je ključnega pomena zagotoviti kakovostne informacije o telesnih merah in obliki telesa. Na podlagi rezultatov raziskave smo ugotovili, da prihaja do odstopanja v izmeri telesnih mer z merilnim trakom za izdelavo oblačila po meri, ko se kupci sami izmerijo in ko jih izmeri šivilja. Sklepamo lahko, da samomerjenje z merilnim trakom ni zanesljiv postopek pridobivanja telesnih mer za izdelavo oblačila po meri brez večkratnega pomerjanja. Dokazano je, da tehnologija skeniranja telesa zagotavlja bolj natančno pridobivanje telesnih mer kot merilni trak, vendar ima nekatere omejitve, ko se gre za starejše uporabnike. Predlagamo enostavno rešitev, to je uporaba spletne kamere za zajemanje telesnih mer.
Keywords: starejši ljudje, izdelava oblačila po meri, napredne tehnologije, postopek pridobivanja telesnih mer, spletno nakupovanje oblačil
Published: 27.01.2016; Views: 1035; Downloads: 111
.pdf Full text (1,66 MB)

10.
NAKUPOVANJE V SPLETNI PRODAJALNI
Katja Deželak, 2015, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu sem obravnavala izbrano temo nakupovanje v spletni prodajalni. Nakupovanje je osebni, družbeni in kulturni fenomen, ki ima danes pomembno vlogo pri posameznikovem vsakdanjem življenju. V potrošni družbi je namen nakupovanja predvsem zagotovljanje obstoja, potrebe svetovnega spleta pa dandanes postajajo čedalje večje. Prišlo je do razcveta interneta in s tem pojava spletnega nakupovanja. Pričujoči diplomski projekt odkriva značilnosti spletnega nakupovanje in njegove prednosti in slabosti delovanja. Prav tako sem omenila artikle, ki se pojavijo v spletni prodajalni in vrste prodajaln po svetovnem spletu. Predstavila sem tudi omejitve in možne prevare, ki se pojavljajo ob obiskih nepravih spletnih trgovin.
Keywords: spletno nakupovanje, svetovni splet, internet, elektronsko trženje
Published: 06.11.2015; Views: 798; Downloads: 201
.pdf Full text (542,88 KB)

Search done in 0.33 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica