| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 38
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Tveganja pri spletnem nakupovanju v času COVID-19
Rebeka Tompa, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Vsesplošna dostopnost interneta, različnih elektronskih naprav in spletnih storitev so prispevale k rasti in priljubljenosti spletnega nakupovanja. Vse več potrošnikov po svetu je klasičen način nakupovanja zamenjalo za spletno nakupovanje, saj ta ponuja številne prednosti. Tovrsten trend je še posebej spodbudila epidemija Covid-19, ki je bila razglašena v letu 2020 in je zaradi strogih vladnih omejitev gospodarske dejavnosti ter družabnega življenja vplivala na navade potrošnikov. Kljub vsem prednostim, ki jih ponuja spletno nakupovanje pa imajo številni posamezniki po svetu zadržke glede njegove uporabe, saj so potrošniki med procesom spletnega nakupovanja izpostavljeni mnogim tveganjem. Namen diplomskega dela je bil opraviti pregled dosedanjih raziskav, povezanih s spletnim nakupovanjem in tveganji, ki se pri tem pojavljajo ter raziskati navade slovenskih potrošnikov glede spletnega nakupovanja. Pri tem smo se osredotočili na to, kako zaznavajo različna tveganja in ali so ta tveganja povezana s spletnim nakupovanjem. Pri zasnovi raziskave smo izhajali iz teorije racionalne izbire, modela zdravstvenih prepričanj in varnostnomotivacijske teorije, ki med pomembne dejavnike povezane z odločitvami in vedenji ljudi umeščajo zaznavo tveganj. Na tej osnovi in na podlagi pregleda literature smo postavili 11 hipotez, s katerimi smo predpostavljali povezanost različnih skupin tveganj s pogostostjo spletnega nakupovanja. Ugotovili smo, da so vsa tveganja, ki smo jih zajeli v raziskavo negativno in statistično značilno povezana s pogostostjo nakupovanja. Najmočneje so s pogostostjo nakupovanja povezana tveganja vezana na ugodje in možnost vračila izdelkov ter psihološka tveganja, najšibkeje pa tveganja vezana na zasebnost. Prav tako smo ugotovili, da so respondenti v času epidemije Covid-19 zelo pogosto nakupovali preko spleta in pogosteje kot pred epidemijo. Pri tem večina sodelujočih v raziskavi še ni bila žrtev kakšne prevare, zlorabe, ali druge grožnje povezane s spletnim nakupovanjem. Rezultati raziskave so uporabni kot izhodišče za nadaljnje raziskave na tem področju, ugotovitve pa je prav tako mogoče upoštevati pri ozaveščanju spletnih potrošnikov o možnih nevarnostih pri spletnem nakupovanju.
Keywords: spletno nakupovanje, tveganja, pandemija, covid-19, potrošniki, stališča, diplomske naloge
Published: 17.11.2021; Views: 146; Downloads: 71
.pdf Full text (1,37 MB)

2.
Osebnostne lastnosti v povezavi z impulzivnim nakupovanjem prek spleta
Gligorja Miljatović, 2021, master's thesis

Abstract: Magistrsko nalogo smo osnovali z namenom boljšega razumevanja povezanosti med velikimi petimi faktorji osebnosti (ekstravertnost, sprejemljivost, čustvena stabilnost, vestnost, odprtost) in impulzivnim spletnim nakupovanjem. Impulzivni nakup definiramo kot nakup, ki se zgodi brez predhodnega načrtovanja, spontano. Cilj magistrskega dela je bil torej raziskati, ali naštete osebnostne lastnosti vplivajo na impulzivno spletno nakupovanje ter na kakšen način. Vzorec je zajemal 121 udeležencev (75 % žensk, 25 % moških) iz različnih starostnih skupin in z različnimi izobrazbami. Podatke smo zbrali s pomočjo spletne ankete, ki je bila sestavljena iz demografskih vprašanj, Vprašalnika velikih pet BFI-2, spletne igre Iowa Gambling Task (IGT) ter spletnega eksperimenta. Na podatkih smo izvedli statistične analize v programu SPSS. Rezultati so nam pokazali, da se od velikih pet čustvena stabilnost statistično pomembno negativno povezuje z impulzivnim odločanjem. Prav tako smo s pomočjo analiz ugotovili, da izmerjeno impulzivno odločanje statistično pomembno napoveduje verjetnost pojava impulzivnega spletnega nakupa. Tako smo dokazali posreden vpliv osebnostnih lastnosti na pojavnost impulzivnega spletnega nakupa. Ker smo se pri oblikovanju hipotez in modela raziskave naslanjali na ugotovitve sorodnih študij (vpliv osebnostnih lastnosti na klasično impulzivno nakupovanje), nam pričujoča raziskava nudi nove informacije ter izhodišča za nadaljnje raziskave na tem področju.
Keywords: Impulzivnost, spletno nakupovanje, Velikih pet
Published: 09.11.2021; Views: 111; Downloads: 10
.pdf Full text (835,32 KB)

3.
Nakupno vedenje kupcev v spletnih prodajalnah
Eva Skok, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Nakupi v spletnih prodajalnah predstavljajo eno izmed bolj priljubljenih aktivnosti, ki se odvijajo na spletu. Potrošnikom omogočajo hiter in enostaven nakup, podjetjem pa pomembne finančne prihranke, saj lahko dosežejo velik obseg kupcev s precej nižjimi stroški, kot bi jih zahtevala postavitev fizičnih prodajaln. Kljub možnim tveganjem, s katerimi se kupci soočajo ob nakupovanju na spletu, pa število spletnih kupcev čedalje bolj narašča. V diplomskem delu je obravnavano vedenje kupcev v spletnih prodajalnah ter dejavniki, ki vplivajo na kupčeve nakupne odločitve. Prav tako so podrobneje analizirane stopnje v procesu nakupnega vedenja, ki se začnejo s prepoznavanjem potrebe, čemur sledi iskanje informacij o izdelkih, ki jih posameznik smatra kot potencialne za zadovoljitev potreb. Iskanju informacij sledi vrednotenje alternativ, pri čemer vsak posameznik presoja niz alternativ po lastnih kriterijih. Ovrednotenju sledi nakupna odločitev, sam proces pa se konča z opuščanjem izdelka po njegovi iztrošenosti ali pa kadar preprosto ne zadovoljuje več posameznikovih potreb.
Keywords: marketing, spletno nakupovanje, spletne prodajalne, spletni kupci, nakupno vedenje.
Published: 04.11.2021; Views: 118; Downloads: 30
.pdf Full text (856,42 KB)

4.
Ozaveščenost uporabnikov o varnostnih tveganjih pri spletnem nakupovanju na mobilnih napravah
Matic Završnik, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo uvodoma izpostavili izzive zagotavljanja informacijske varnosti na mobilnih napravah in se v povezavi s tem osredotočili na problematiko, ki jo predstavlja spletno nakupovanje na mobilnih napravah. V teoretičnem delu smo opredelili najpogostejše grožnje pri spletnem nakupovanju na mobilnih napravah, predstavili pa smo tudi nekatera pomembna varnostna tveganja, s katerimi se lahko soočijo uporabniki mobilnih naprav. V poglavju 5 smo predstavili nekaj učinkovitih zaščitnih ukrepov in rešitev za zagotavljanje varnejšega spletnega nakupovanja na mobilnih napravah ter poudarili njihov pomen pri zagotavljanju celovite informacijske varnosti mobilnih naprav. V raziskovalnem delu smo predstavili rezultate anketne raziskave. Zapisali smo svoje ugotovitve in jih kasneje uporabili za preverjanje uvodoma zastavljenih hipotez glede ozaveščenosti uporabnikov mobilnih naprav o varnostnih tveganjih pri spletnem nakupovanju in poznavanju zaščitnih ukrepov ter rešitev. Ugotovili smo, da večina anketiranih uporabnikov pozna varnostna tveganja in grožnje pri spletnem nakupovanju na mobilnih napravah, še bolj pa se zavedajo njihovih posledic. Pri poznavanju in uporabi posameznih zaščitnih ukrepov pa smo ugotovili, da anketirani uporabniki najbolje poznajo oz. uporabljajo osnovne ukrepe, medtem ko je poznavanje in uporaba kompleksnejših zaščitnih ukrepov bistveno slabša.
Keywords: diplomske naloge, mobilne naprave, spletno nakupovanje, grožnje, varnostna tveganja, uporabniki mobilnih naprav
Published: 28.10.2021; Views: 116; Downloads: 18
.pdf Full text (1,40 MB)

5.
Analiza dostave živil na dom v času prve epidemiološke krize na primeru Zasavske regije
Tomaž Strgaršek, 2021, bachelor thesis/paper

Abstract: 12. marca 2020 je bila v Sloveniji razglašena epidemija COVID-19. Gre za novo, aktualno problematiko, ki je že takoj na začetku v načinu življenja zahtevala hitre prilagoditve. Zaradi epidemioloških razmer so se občutno spremenile nakupovalne navade. Čedalje več prebivalcev se odloča za spletno nakupovanje živil, zato smo se odločili, da to področje predstavimo. Najprej smo definirali problem, prestavili spletno nakupovanje in dostavo živil v času prve epidemiološke krize po svetu, v Evropi in v Sloveniji. Cilj našega raziskovanja je bila predstavitev spletnega nakupovanja ter dostave živil na dom v Zasavski regiji, kjer smo stanje na tem področju tudi analizirali. Pri raziskovanju smo uporabili kvantitativne in kvalitativne metode: zbiranje in selekcijo podatkov iz dosegljivih spletnih virov, metode anketiranja in intervjuja ter analizo. Ugotovili smo, da večji trgovci na tem območju zaradi majhne regije in njenih geografskih značilnosti, razen redkih izjem, še ne omogočajo dostave živil na dom. Primer malega trgovca v Trbovljah in gostinskih obratov je pokazal, da je med prebivalci za to čedalje večji interes. Za izboljšanje stanja predlagamo večjo prilagodljivost trgovcev, informiranost prebivalcev o njihovi ponudbi, pomoč države manjšim trgovcem pri širitvi njihove dejavnosti in uvedbo ponudbe dostave živil na dom z osebnimi nakupovalci. Priložnosti v tej regiji za večjo in boljšo preskrbo prebivalcev v epidemioloških razmerah je dovolj, le izkoristiti jih bo potrebno.
Keywords: spletno nakupovanje, dostava živil na dom, čas prve epidemiološke krize, COVID-19, Zasavska regija
Published: 24.09.2021; Views: 103; Downloads: 15
.pdf Full text (1,86 MB)

6.
Vpliv epidemije Covid-19 na poslovanje in spletno nakupovanje v Zgornje Savinjski dolini
Urška Goltnik, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Elektronsko poslovanje je način poslovanja, ki je v tem času trend. S sodobno informacijsko tehnologijo poteka poslovanje v večini podjetij. E- poslovanje zajema vse od nakupovanja prek spleta, prodajo proizvodov in storitev do komunikacije. Največ se pojavlja med podjetji ter podjetji in potrošniki Spletna trgovina je trenutno eden največjih prodajnih kanalov. V času epidemije so se mnogi trgovci poslužili spletne trgovine. Mnogim podjetjem strežniki »pregorevajo«, podaljšujejo se dostavni roki, zmanjkujejo zaloge, saj niso bili pripravljeni na takšno zanimanje. Ampak še vedno je potrebno biti pazljiv, saj so pogosto na vidiku spletne trgovine, ki so lažne, le da bi pridobili osebne podatke naivnih kupcev. Aktualna nalezljiva bolezen, zaradi katere je bila v Sloveniji 13. marca 2020 razglašena epidemija, se imenuje Covid-19. Pri večini obolelih se kaže s povišano temperaturo, kašljem in občutkom pomanjkanja zraka. Čas epidemije je svetu prinesel mnoge gospodarske in druge negativne posledice. Vsak posamezni je dolžan poskrbeti, da s svojim ravnanjem, ne ogroža zdravja drugih, zato je potrebno upoštevanje posebnih ukrepov, katere predlaga vlada RS. Na podlagi izdanih anket in pozneje analiziranih, smo ugotovili, kakšno je dejansko stanje v času epidemije in po petih mesecih v podjetju Otroški kotiček ter pri posameznikih.
Keywords: elektronsko poslovanje, spletno nakupovanje, Covid-19, koronavirus, epidemija
Published: 06.09.2021; Views: 266; Downloads: 81
.pdf Full text (1005,23 KB)

7.
Ključni dejavniki dropshipping spletne trgovine
Vojko Voga, 2020, master's thesis

Abstract: Pred splošno uporabo spleta smo poznali le klasične prodajne poti. Njegov prihod je precej spremenil način prodaje, spremenil je tudi potrebe in želje kupcev. Slednji zahtevajo vse več spletnega nakupovanja, saj zaradi pomanjkanja časa ne utegnejo obiskati fizičnih trgovin. Posledično so se razvili različni spletni prodajni modeli, ki kupcem omogočajo čim hitrejši in cenejši nakup ter dostavo. Kot dobro poznane in uveljavljene prodajne modele bi lahko našteli veleprodajo in skladiščenje, proizvodnjo lastnih blagovnih znamk, prodajo produktov pod lastno blagovno znamko in naročnino oz. naročniške storitve. Zaradi rasti e-trga in razvoja novih spletnih orodij se je posledično oblikoval nov prodajni model, ki je značilen za spletno trgovanje. To je prodajni model dropshipping, ki je v svetovnem merilu že tako rekoč stalnica, na slovenskem spletnem tržišču pa se vedno bolj uveljavlja. Gre za način prodaje, ko lastnik spletne trgovine prodaja izdelke brez lastnih zalog. Naročeno blago s strani kupca prodajalec posreduje neposredno (dropshipping) dobavitelju, plača nabavno ceno ter poštnino, dobavitelj pa v njegovem imenu pošlje naročeno blago kupcu. Ker gre za dokaj nov prodajni model na slovenskem tržišču in na tem področju primanjkuje tudi osnovne literature v slovenskem jeziku, smo se odločili, da ga v magistrskem delu podrobneje opišemo. Glavni cilj magistrskega dela je, da prikažemo vzpostavitev prodajnega modela dropshipping v spletni trgovini od samega začetka do zadnjega koraka. Predpostavljamo, da je postopek vzpostavitve dropshipping spletne trgovine hiter, enostaven in povezan z nizkimi zagonskimi stroški. Med drugim smo mnenja, da lahko poslovanje postane avtomatizirano, saj izbrane in opisane platforme (WooCommerce+WordPress, Shopify in Magento) omogočajo enostavne razširitve na druge spletne storitve. Kljub kvalitetni postavitvi dropshipping spletne trgovine in avtomatizaciji vseh procesov menimo, da brez primerno izbrane tržne niše, raziskave trga in dobrega marketinga naše dropshipping spletne trgovine le-ta ne bo uspešna.
Keywords: spletna trgovina, spletno nakupovanje, dropshipping, WordPress, prodajni modeli, avtomatizacija poslovanja
Published: 03.02.2021; Views: 346; Downloads: 140
.pdf Full text (1,75 MB)

8.
Spletno nakupovanje ponarejenih prehranskih dopolnil v Sloveniji
Eva Blatnik, 2020, master's thesis

Abstract: Ponarejena prehranska dopolnila so dostopna uporabnikom po vsem svetu. Uporabniki so izpostavljeni številnim tveganjem, z uživanjem le-teh (ne)zavestno ogrožajo svoje zdravje (Šetina in Kreft, 2019). V magistrskem delu ugotavljamo, ali se spletni kupci prehranskih dopolnil zavedajo nevarnosti, ki so jim lahko izpostavljeni pri uživanju prehranskih dopolnil, kupljenih prek spleta, ali so previdni pri spletnem nakupovanju prehranskih dopolnil in ali so opazili neželene učinke ob uživanju prehranskih dopolnil, kupljenih prek spleta. Nadalje predstavljamo razliko v zavedanju nevarnosti nakupovanja prehranskih dopolnil med spletnimi kupci prehranskih dopolnil in ostalimi kupci prehranskih dopolnil v Sloveniji. Med spletnimi kupci in ostalimi kupci prehranskih dopolnil obstajajo statistično pomembne razlike pri ocenjevanju varnosti prehranskih dopolnil, kupljenih prek slovenskih in tujih spletnih strani. Anketirani ostali kupci bolj upoštevajo mnenja zanesljivih oseb (zdravnik, farmacevt) v primerjavi s spletnimi kupci, ki bolj upoštevajo mnenja nezanesljivih oseb (prijatelj, internet, osebni trener …). Največ anketirancev (39,2 %) ne bi prepoznalo nelegalnih spletnih prodajaln prehranskih dopolnil, kar hkrati nakazuje na zavedanje tveganj, ki so jim izpostavljeni pri spletnem nakupovanju. Prav tako anketiranci bolj negativno ocenjujejo lastnosti prehranskih dopolnil, dostopnih na spletu, v primerjavi s tistimi, kupljenimi v lekarni. Anketiranci niso zaznali stranskih učinkov pri uživanju prehranskih dopolnil, kupljenih prek spleta.
Keywords: ponarejena prehranska dopolnila, spletno nakupovanje, javno zdravje, varnost javnega zdravja, magistrska dela
Published: 14.10.2020; Views: 398; Downloads: 102
.pdf Full text (1,35 MB)

9.
Rešitve digitalnega marketinga kot del uspešnega poslovanja spletnih trgovin
Tamara Duh, 2020, master's thesis

Abstract: Podjetja morajo za svoj obstoj in konkurenčnost uporabljati vedno nove tehnike, kako se približati kupcu in mu olajšati nakupne odločitve. Ker je razvoj interneta in uporabe novih digitalnih medijev v porastu, se morajo podjetja truditi, da sledijo novim trendom in da te digitalne medije tudi uporabljajo. Spletne trgovine se morajo zato truditi, da lahko njihove stranke dostopajo do njih preko različnih medijev. Na drugi strani pa tudi, da lahko spletne trgovine oglašujejo in opozarjajo na svoj obstoj preko različnih kanalov. Spletne trgovine morajo skrbeti za dobro optimizacijo svojih spletnih strani, saj lahko le zgolj s tem pripomorejo k uvajanju različnih rešitev digitalnega marketinga. Spletne trgovine se med seboj lahko zelo razlikujejo, zato se je treba seznaniti z njihovimi osnovnimi značilnostmi in s prednostmi ter slabostmi, ki jih lahko za seboj prinesejo. Hkrati na to je treba navezati ključne dejavnike, ki so potrebni za uspešnost določene spletne trgovine in ugotoviti, kako se to odraža na področju različnih rešitev digitalnega marketinga. V magistrskem delu smo se seznanili z osnovnimi značilnostmi spletnih trgovin in z rešitvami digitalnega marketinga, ki ga podjetja lahko uporabljajo za promocijo svojih izdelkov in za opozarjanje na svoj obstoj. Hkrati pa smo v praktičnem delu na treh različnih spletnih trgovinah ugotavljali, katere rešitve digitalnega marketinga uporabljajo za doseganje svojih kupcev ter katere so morebitne rešitve, da bi svoje izdelke lahko bolje predstavili svojim strankam.
Keywords: spletna trgovina, rešitve digitalnega marketinga, digitalni marketing, spletno nakupovanje, oglaševanje, dejavniki uspešnosti spletne trgovine, razsežnosti digitalnega marketinga
Published: 20.08.2020; Views: 466; Downloads: 138
.pdf Full text (3,45 MB)

10.
Primerjava platform za vzpostavitev spletne trgovine
Sara Črešnik, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu Primerjava platform za vzpostavitev spletne trgovine smo se osredotočili na tri osnovne tematike – spletne trgovine in platformi, ki smo ju primerjali, torej Wix in Shopify. Spletno nakupovanje je postalo del našega vsakdanjika. Razlogov za to je več. Ljubša nam je ideja, da opravimo nakup, ne da bi za to porabili ure in ure v gneči, trgovinah polnih ljudi, kjer je premalo prodajalk. Raje opravimo nakup preko spleta, med nakupom smo v udobju svojega doma, hkrati pa lahko počnemo več različnih stvari. Porast tega trenda je tudi posledica razvoja tehnologije. Splet nam dandanes omogoča ogromno informacij, ki so nam na voljo v vsakem trenutku, povsod po svetu ... Trgovci so ugotovili, kako bi lahko to možnost dostopa od kjerkoli izkoristili. Vzpostavili so spletne trgovine, ki so revolucionirale nakupovanje in ga spremenile za vedno. Ta trend še samo raste. Zaradi porasta spletnega trgovanja in velikega povpraševanja po teh, ki bi lahko izdelali spletno trgovino, so ugotovili, da lahko stvari mnogo olajšajo. Omogočili so platforme, ki so baza za vzpostavitev popolnoma delujoče trgovine. Platforme so olajšale zadevo in omogočile vsakemu, tudi laiku, da ustvari svoje spletno mesto in začne s poslovanjem. Ker je na voljo ogromno platform, ki to omogočajo, s podobnimi funkcijami, smo naredili primerjavo lastnosti, funkcionalnosti, prednosti in slabosti dveh izbranih.
Keywords: spletna trgovina, spletno nakupovanje, platforma, primerjava
Published: 25.10.2018; Views: 1163; Downloads: 295
.pdf Full text (1,83 MB)

Search done in 0.19 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica