1. Izdelava spletne trgovine ročno izdelanih igračAnja Frantar, 2023, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo se osredotoča na razvoj spletne trgovine. Trgovci s fizičnimi trgovinami vse pogosteje prehajajo na splet, da ohranjajo konkurenčnost. Uvod zajema kratek pregled teoretičnega vsebine, ki zajema prehod na splet ter načrtovanje in vzpostavitev spletne trgovine v nekaj korakih. Poleg tega je nekaj pozornosti namenjene tudi prodaji prek Facebooka, ki za maloprodajna podjetja postaja vse bolj priljubljena platforma za prodajo. Omogoča namreč hitro vzpostavitev trgovino in omogoča hiter začetek prodaje. Drugi del diplomskega dela pa predstavlja praktični del, kjer je prikazana izdelava spletne trgovine ročno izdelanih igrač. Želeli smo izgraditi spletno trgovine za podjetje, ki je doslej svoje izdelke prodajalo le prek objav na Facebooku in Instagramu. S pomočjo platforme Wordpress in vtičnika, namenjenega izgradnji spletnih trgovin, WooCommerc-a. Ustreznost spletne trgovine smo ocenili s SWOT analizo. Keywords: spletna trgovina, digitalizacija, razvoj spletne trgovine, spletno nakupovanje Published in DKUM: 01.08.2023; Views: 143; Downloads: 20
Full text (2,52 MB) |
2. Odnos mladih do spletnega nakupovanjaSara Hegler, 2023, undergraduate thesis Abstract: V enaindvajsetem stoletju postaja spletno nakupovanje vse bolj priljubljeno, saj vedno več ljudi nakupuje preko spleta s svojimi pametnimi telefoni in drugimi digitalnimi napravami. Mladi so kljub nižji kupni moči pomemben del potrošniškega trga. Za trgovce je pomembno, da razumejo potrebe in želje mladih ter se prilagodijo njihovemu nakupnem vedenju, da bi zagotovili najboljšo možno izkušnjo nakupovanja in pritegnili mlade potrošnike k svojim izdelkom in storitvam. Namen te diplomske naloge je preučiti odnos mladih do spletnega nakupovanja. Ta naloga raziskuje spremenljivke, ki vplivajo na spletno nakupovanje pri mladih potrošnikih, in sicer spol, starost, zaposlitev, mesečni razpon sredstev, pomembnost različnih motivatorjev za nakup, vpliv medijev … Posebej nas je zanimalo, kako se odnos mladih razlikuje glede na spol, starost in vpliv epidemije kovida-19 na spletno nakupovanje. Izvedli smo spletno anketo in analizirali zbrane podatke. Empirične ugotovitve te študije kažejo, da so moški bolj nagnjeni k spletnemu nakupovanju in preko interneta nakupujejo večkrat kot ženske. Ženske pogosteje nakupujejo oblačila, čevlje, dodatke in kozmetiko, lepotne izdelke ali izdelke za sprostitev, moški pa računalnike, mobilne naprave, elektroniko in izdelke za šport, hobi ali vrt. Med mladimi generacijami ni statistično pomembnih razlik, opažamo pa, da starejše generacije dajejo več prednosti spletnemu nakupu pred fizičnemu in jim je bolj pomembna hitrost nakupa. Mlajše generacije dajejo prednost spletnemu nakupu zaradi nižjih cen in širše izbire. Nanje imajo večji vpliv za spletne nakupe različna družbena omrežja, priporočila družine, prijateljev ali različni influencerji oziroma ambasadorji. Poleg tega lahko zaključimo, da je epidemija kovida-19 vplivala na povečanje obsega spletnega nakupovanja. Keywords: spletno nakupovanje, mladi potrošniki, e-poslovanje, odnos potrošnikov, spletna trgovina Published in DKUM: 06.06.2023; Views: 283; Downloads: 65
Full text (1,42 MB) |
3. Vpliv pandemije koronavirusa na spletno nakupovanjeMaja Šušteršič, 2023, master's thesis Abstract: Spletno nakupovanje je oblika elektronskega poslovanja, ki omogoča odjemalcem nakupovanje izdelkov ali storitev preko interneta z uporabo spletnega brskalnika ali mobilne aplikacije. Rast spletnega nakupovanja v zadnjih letih spodbujajo številni dejavniki, vključno s pandemijo koronavirusa. Pandemija je v državah po svetu povzročila uvajanje strogih ukrepov za zajezitev koronavirusa, ki so zajemale popolno zaprtje držav (lockdown), karantene, prepovedi potovanj, delo na domu, pa tudi zapiranje številnih neživilskih prodajaln. Vse to je po eni strani povzročilo velike izgube v gospodarstvu, po drugi strani pa pospešeno digitalizacijo in uporabo spletnega nakupovanja.
Pandemija je močno zaznamovala nakupno vedenje odjemalcev, predvsem med prvim valom pandemije. Prebivalstvo vsake države se je na začetek pandemije odzvalo s kopičenjem zalog, pojavilo se je večtedensko panično nakupovanje. To se je najbolj odražalo pri izdelkih, kot so maske, razkužila, antiseptiki, zdravila proti prehladu in gripi, prav tako pa so začeli kopičiti živila za domačo shrambo, kot so trajno mleko, sladkor, riž, kvas, testenine, toaletni papir in različna konzervirana hrana.
Odjemalci so zaradi pandemije manj pogosto hodili v trgovine in so se trudili nakupovati v trgovinah, kjer je bilo manj gneče in ob urah, ko je bilo v trgovinah manj ljudi. Številni so skrajšali tudi nakupovalni čas, da bi opravili nakup čim hitreje. Nekateri odjemalci so zaradi pandemije začeli uporabljati samopostrežne blagajne, izkazali pa so tudi preferenco do brezstičnih načinov plačila (kreditna kartica, mobilno plačevanje). Pandemija je vplivala tudi na t. i. taktilno sposobnost odjemalcev, torej potrebo odjemalcev po tem, da si izdelke ogledajo, se jih dotikajo, vonjajo ali jih okušajo.
Krizne razmere pogosto prekinejo vsakodnevne nakupovalne rutine, kar odpira prostor za preizkušanje novih praks in njihovo preoblikovanje, kar je pri marsikaterem odjemalcu vodilo k spletnemu nakupovanju. Med pandemijo so začeli odkrivati spletno nakupovanje starejši in digitalno manj vešči odjemalci.
Evropska spletna maloprodaja se je leta 2020 povečala za 31 odstotkov. V državah, kjer je bil izbruh koronavirusa najhujši, kot na primer v Španiji in Italiji, se je spletna prodaja še bolj drastično povečala. Najvišja rast spletnih naročil je bila dosežena aprila 2020, pred koncem prvega vala pandemije. Po koncu prvega vala, ko je bilo večinoma konec splošnega zaprtja držav, se je spletna nakupovalna aktivnost pričela zmanjševati, kljub temu pa je še zmeraj dosegala veliko višjo raven kot v začetku letu 2020, pred pričetkom pandemije.
Pri spletnem nakupovanju so največji premik naredili odjemalci v razvijajočih se gospodarstvih. Največje število med aktivnimi spletnimi kupci, ki opravijo najmanj en spletni nakup vsaka 2 meseca, se je od pričetka pandemije koronavirusa zaznalo v kategoriji kozmetike in osebne nege, digitalne zabave, hrane in pijače ter mode in modnih dodatkov. Največja rast aktivnih spletnih kupcev zaradi vpliva pandemije koronavirusa pa se je izkazala v sektorju izdelkov za IKT tehnologijo, farmacevtskih izdelkov, orodja in pripomočkov za vrtnarjenje ter izobraževanja in spletnih tečajev.
V sklopu empirične raziskave smo ugotovili, da ima večina odjemalcev pozitiven odnos do spletnega nakupovanja, prav tako pa je večina odjemalcev zadovoljnih s spletnim nakupovanjem. Ob koncu smo potrdili tudi dejstvo, da je pandemija koronavirusa pri odjemalcih za več kot 50 % povečala obseg spletnega nakupovanja, vendar pa pandemija ni vplivala na večje zadovoljstvo odjemalcev s spletnim nakupovanjem. Keywords: spletno nakupovanje, zadovoljstvo odjemalcev, vpliv pandemije koronavirusa na nakupno vedenje odjemalcev, vpliv pandemije koronavirusa na spletno nakupovanje Published in DKUM: 17.03.2023; Views: 480; Downloads: 150
Full text (5,66 MB) |
4. Vpliv povečanega spletnega nakupovanja na logistične procese na dislocirani enoti Pošte Ravne na Koroškem : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaBoštjan Obretan, 2022, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi je prikazano, kako je povečano spletno nakupovanje vplivalo na dislocirano enoto Pošte Ravne na Koroškem. V teoretičnem delu so predstavljena podjetje Pošta Slovenije in storitve, ki jih ta ponuja. To poglavje vsebuje tudi opis, kako spletno nakupovanje vpliva na rast poštnih storitev vseh izvajalcev znotraj in zunaj meja Slovenije. V poglavju Obstoječe stanje govorimo o stanju na dislocirani enoti na Čečovju, njeni lokaciji, opisu prostora in dostavnih vozilih ter opremi, ki je tam bila v uporabi. Prav tako v tem poglavju opisujemo in analiziramo logistične procese, ki so se tam izvajali. Naslednje poglavje je predlog rešitve problema, pri čemer prikažemo novo lokacijo, ki jo je Pošta Slovenije izbrala kot rešitev problematike dislocirane enote. V tem poglavju analiziramo enake logistične procese, kot smo jih na stari lokaciji, ter skozi diskusijo prikažemo razlike med staro in novo lokacijo. Ugotovimo, da je podjetje z izgradnjo nove lokacije zmanjšalo število aktivnosti, ki so potrebne za izvedbo procesa natovarjanja oziroma raztovarjanja poštnega furgona, pri procesu razdeljevanja poštnih pošiljk pa je ugotovljen prihranek na času. V zaključku naloge smo ocenili še uspešnost rešitve problema, navedli pogoje za uvedbo rešitve in predlagali možnosti nadaljnjih raziskav. Keywords: poštne logistične storitve, Pošta Slovenije, spletno nakupovanje, poštne pošiljke Published in DKUM: 22.02.2023; Views: 221; Downloads: 53
Full text (2,42 MB) |
5. Vpliv epidemije COVID-19 na spletne nakupovalne navade : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaSandra Vrečko Kotnik, 2022, undergraduate thesis Abstract: Leto 2020 je prineslo spremembe, ki jih nismo pričakovali. Še posebej za trgovine.
Doživele so prelomnico. Nastopila je namreč pandemija COVID-19. Pojav pandemije je
za sabo prinesel uvajanje ukrepov, ki naj bi pripomogli k manjši možnosti za okužbe.
Ljudje so začeli z delom od doma, zaradi strahu niso zapuščali domov. Zaradi hitrega
širjenja pa so se morale začasno zapreti tudi vse ne nujne dejavnosti. Med drugimi je
tudi za trgovce to posledično pomenilo zapiranje fizičnih trgovin. To je povzročilo
spremembo potrošnikove vsakodnevne nakupovalne rutine. Če so želeli kupovati kaj več
od nujnih stvari, so morali začeti nakupovati na spletu, tudi če tega še prej niso storili.
Pričakovano bi se naj zaradi strahu pred okužbami in zapiranji spletni nakupi toliko bolj
povečali. Keywords: spletno nakupovanje, COVID-19, potrošniške navade Published in DKUM: 11.01.2023; Views: 239; Downloads: 53
Full text (1,25 MB) This document has many files! More... |
6. Primerjava števila paketov pred in med epidemijo na Poštni poslovalnici Mozirje : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaUrška Hribršek, 2022, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi smo raziskali, kako je epidemija vplivala na število prejetih paketov na Poštni poslovalnici Mozirje. Analizirali smo šest izbranih mesecev v letih 2020 in 2021, ko je v Sloveniji epidemija bila razglašena, in jih nato primerjali z meseci, v katerih epidemija v Sloveniji ni bila razglašena. Primerjavo smo naredili tudi med tremi meseci v letih 2020 in 2021 med razglašeno epidemijo, da bi videli, kako se je količina paketov odražala v prvem letu razglašene epidemije glede na drugo leto. Podatke o količini paketov smo pridobili iz pregleda dela pošte. Izračunali smo, koliko odstotkov več oz. manj paketov je v posameznem mesecu prišlo na pošto. Ugotovili smo, da je epidemija povzročila velik porast spletnega nakupovanja in posledično je bila tudi potreba po poštnih storitvah večja. Trend spletnega nakupovanja bo skupaj z globalizacijo in digitalizacijo z leti le še naraščal, ponudniki poštnih storitev pa bodo morali izkoristiti dano situacijo ter se čim bolj prilagoditi razmeram z novimi tehnologijami in načinom izvajanja poštnih storitev. Kot rešitev skrajšanja procesov povezanih s sprejemanjem in izdajanjem paketov smo predlagali uvedbo paketomata s POS terminalom pred poslovalnico v Mozirju, ki bi strankam omogočal, da brez pomoči poštnih uslužbencev oddajo ali prevzamejo paket. Keywords: epidemija, paketi, spletno nakupovanje, poštne storitve Published in DKUM: 02.11.2022; Views: 229; Downloads: 23
Full text (1,88 MB) |
7. Tveganja pri spletnem nakupovanju v času COVID-19 : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa VarstvoslovjeRebeka Tompa, 2021, undergraduate thesis Abstract: Vsesplošna dostopnost interneta, različnih elektronskih naprav in spletnih storitev so prispevale k rasti in priljubljenosti spletnega nakupovanja. Vse več potrošnikov po svetu je klasičen način nakupovanja zamenjalo za spletno nakupovanje, saj ta ponuja številne prednosti. Tovrsten trend je še posebej spodbudila epidemija Covid-19, ki je bila razglašena v letu 2020 in je zaradi strogih vladnih omejitev gospodarske dejavnosti ter družabnega življenja vplivala na navade potrošnikov. Kljub vsem prednostim, ki jih ponuja spletno nakupovanje pa imajo številni posamezniki po svetu zadržke glede njegove uporabe, saj so potrošniki med procesom spletnega nakupovanja izpostavljeni mnogim tveganjem. Namen diplomskega dela je bil opraviti pregled dosedanjih raziskav, povezanih s spletnim nakupovanjem in tveganji, ki se pri tem pojavljajo ter raziskati navade slovenskih potrošnikov glede spletnega nakupovanja. Pri tem smo se osredotočili na to, kako zaznavajo različna tveganja in ali so ta tveganja povezana s spletnim nakupovanjem. Pri zasnovi raziskave smo izhajali iz teorije racionalne izbire, modela zdravstvenih prepričanj in varnostnomotivacijske teorije, ki med pomembne dejavnike povezane z odločitvami in vedenji ljudi umeščajo zaznavo tveganj. Na tej osnovi in na podlagi pregleda literature smo postavili 11 hipotez, s katerimi smo predpostavljali povezanost različnih skupin tveganj s pogostostjo spletnega nakupovanja. Ugotovili smo, da so vsa tveganja, ki smo jih zajeli v raziskavo negativno in statistično značilno povezana s pogostostjo nakupovanja. Najmočneje so s pogostostjo nakupovanja povezana tveganja vezana na ugodje in možnost vračila izdelkov ter psihološka tveganja, najšibkeje pa tveganja vezana na zasebnost. Prav tako smo ugotovili, da so respondenti v času epidemije Covid-19 zelo pogosto nakupovali preko spleta in pogosteje kot pred epidemijo. Pri tem večina sodelujočih v raziskavi še ni bila žrtev kakšne prevare, zlorabe, ali druge grožnje povezane s spletnim nakupovanjem. Rezultati raziskave so uporabni kot izhodišče za nadaljnje raziskave na tem področju, ugotovitve pa je prav tako mogoče upoštevati pri ozaveščanju spletnih potrošnikov o možnih nevarnostih pri spletnem nakupovanju. Keywords: spletno nakupovanje, tveganja, pandemija, covid-19, potrošniki, stališča, diplomske naloge Published in DKUM: 17.11.2021; Views: 752; Downloads: 271
Full text (1,37 MB) |
8. Osebnostne lastnosti v povezavi z impulzivnim nakupovanjem prek spletaGligorja Miljatović, 2021, master's thesis Abstract: Magistrsko nalogo smo osnovali z namenom boljšega razumevanja povezanosti med velikimi petimi faktorji osebnosti (ekstravertnost, sprejemljivost, čustvena stabilnost, vestnost, odprtost) in impulzivnim spletnim nakupovanjem. Impulzivni nakup definiramo kot nakup, ki se zgodi brez predhodnega načrtovanja, spontano. Cilj magistrskega dela je bil torej raziskati, ali naštete osebnostne lastnosti vplivajo na impulzivno spletno nakupovanje ter na kakšen način. Vzorec je zajemal 121 udeležencev (75 % žensk, 25 % moških) iz različnih starostnih skupin in z različnimi izobrazbami. Podatke smo zbrali s pomočjo spletne ankete, ki je bila sestavljena iz demografskih vprašanj, Vprašalnika velikih pet BFI-2, spletne igre Iowa Gambling Task (IGT) ter spletnega eksperimenta. Na podatkih smo izvedli statistične analize v programu SPSS. Rezultati so nam pokazali, da se od velikih pet čustvena stabilnost statistično pomembno negativno povezuje z impulzivnim odločanjem. Prav tako smo s pomočjo analiz ugotovili, da izmerjeno impulzivno odločanje statistično pomembno napoveduje verjetnost pojava impulzivnega spletnega nakupa. Tako smo dokazali posreden vpliv osebnostnih lastnosti na pojavnost impulzivnega spletnega nakupa. Ker smo se pri oblikovanju hipotez in modela raziskave naslanjali na ugotovitve sorodnih študij (vpliv osebnostnih lastnosti na klasično impulzivno nakupovanje), nam pričujoča raziskava nudi nove informacije ter izhodišča za nadaljnje raziskave na tem področju. Keywords: Impulzivnost, spletno nakupovanje, Velikih pet Published in DKUM: 09.11.2021; Views: 804; Downloads: 120
Full text (835,32 KB) |
9. Nakupno vedenje kupcev v spletnih prodajalnahEva Skok, 2021, undergraduate thesis Abstract: Nakupi v spletnih prodajalnah predstavljajo eno izmed bolj priljubljenih aktivnosti, ki se odvijajo na spletu. Potrošnikom omogočajo hiter in enostaven nakup, podjetjem pa pomembne finančne prihranke, saj lahko dosežejo velik obseg kupcev s precej nižjimi stroški, kot bi jih zahtevala postavitev fizičnih prodajaln. Kljub možnim tveganjem, s katerimi se kupci soočajo ob nakupovanju na spletu, pa število spletnih kupcev čedalje bolj narašča. V diplomskem delu je obravnavano vedenje kupcev v spletnih prodajalnah ter dejavniki, ki vplivajo na kupčeve nakupne odločitve. Prav tako so podrobneje analizirane stopnje v procesu nakupnega vedenja, ki se začnejo s prepoznavanjem potrebe, čemur sledi iskanje informacij o izdelkih, ki jih posameznik smatra kot potencialne za zadovoljitev potreb. Iskanju informacij sledi vrednotenje alternativ, pri čemer vsak posameznik presoja niz alternativ po lastnih kriterijih. Ovrednotenju sledi nakupna odločitev, sam proces pa se konča z opuščanjem izdelka po njegovi iztrošenosti ali pa kadar preprosto ne zadovoljuje več posameznikovih potreb. Keywords: marketing, spletno nakupovanje, spletne prodajalne, spletni kupci, nakupno vedenje. Published in DKUM: 04.11.2021; Views: 577; Downloads: 184
Full text (856,42 KB) |
10. Ozaveščenost uporabnikov o varnostnih tveganjih pri spletnem nakupovanju na mobilnih napravah : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko deloMatic Završnik, 2021, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo uvodoma izpostavili izzive zagotavljanja informacijske varnosti na
mobilnih napravah in se v povezavi s tem osredotočili na problematiko, ki jo predstavlja
spletno nakupovanje na mobilnih napravah.
V teoretičnem delu smo opredelili najpogostejše grožnje pri spletnem nakupovanju na
mobilnih napravah, predstavili pa smo tudi nekatera pomembna varnostna tveganja, s
katerimi se lahko soočijo uporabniki mobilnih naprav. V poglavju 5 smo predstavili nekaj
učinkovitih zaščitnih ukrepov in rešitev za zagotavljanje varnejšega spletnega nakupovanja
na mobilnih napravah ter poudarili njihov pomen pri zagotavljanju celovite informacijske
varnosti mobilnih naprav.
V raziskovalnem delu smo predstavili rezultate anketne raziskave. Zapisali smo svoje
ugotovitve in jih kasneje uporabili za preverjanje uvodoma zastavljenih hipotez glede
ozaveščenosti uporabnikov mobilnih naprav o varnostnih tveganjih pri spletnem
nakupovanju in poznavanju zaščitnih ukrepov ter rešitev. Ugotovili smo, da večina
anketiranih uporabnikov pozna varnostna tveganja in grožnje pri spletnem nakupovanju na
mobilnih napravah, še bolj pa se zavedajo njihovih posledic. Pri poznavanju in uporabi
posameznih zaščitnih ukrepov pa smo ugotovili, da anketirani uporabniki najbolje poznajo
oz. uporabljajo osnovne ukrepe, medtem ko je poznavanje in uporaba kompleksnejših
zaščitnih ukrepov bistveno slabša. Keywords: diplomske naloge, mobilne naprave, spletno nakupovanje, grožnje, varnostna tveganja, uporabniki mobilnih naprav Published in DKUM: 28.10.2021; Views: 519; Downloads: 51
Full text (1,40 MB) |