| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 42
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
Analiza vedenja uporabnikov spletnega bančništva
Kaja Prislan, Branko Lobnikar, 2018, original scientific article

Abstract: Namen prispevka: Namen prispevka je analizirati vedenjske vzorce uporabnikov in varnostna tveganja, ki se pojavljajo pri uporabi spletnega bančništva. V prispevku so predstavljeni temeljni in aplikativni teoretični okvirji ter modeli pojasnjevanja vedenja uporabnikov spletnega bančništva, na podlagi rezultatov empirične raziskave pa so izoblikovani predlogi za izboljšanje programov informiranja in ozaveščanja uporabnikov za varno uporabo spletnega bančništva. Metode: Izhajajoč iz okvirov vedenjskih teorij in usmeritev bank za varno uporabo spletnega bančništva je bila izvedena raziskava med uporabniki v Sloveniji (n = 210). Zbiranje podatkov je potekalo s pomočjo spletnega anketiranja. Proučili smo, kako uporabniki ob rabi spletnega bančništva skrbijo za varnost lastnih elektronskih naprav, gesel, digitalnih potrdil in na kakšen način skrbijo za varnost na spletu ter katere druge samozaščitne ukrepe pri tem uporabljajo. Ugotovitve: Rezultati kažejo, da so anketiranci dobro ozaveščeni o nevarnostih pri uporabi spletnega bančništva, vendar kljub temu še vedno zaznavamo neprimerne prakse pri zaščiti ključnih podatkov. Ugotavljamo tudi nizko stopnjo samoiniciativnosti pri uporabi varnostnih ukrepov, zato je zavzetost uporabnikov ključni izziv, ki ga je treba nasloviti za dvig stopnje varnosti pri uporabi spletnega bančništva. Omejitve raziskave Omejitve raziskave izhajajo iz majhnega vzorca udeležencev raziskave, vsebinsko pa je raziskava osredinjena na proučevanje vedenja uporabnikov spletnega bančništva in ukrepov, vezanih na tovrstno storitev. Drugi vidiki zagotavljanja varnosti in vedenja uporabnikov pri rabi spleta in interneta v prispevku niso analizirani. Praktična uporabnost: Ugotovitve raziskave so uporabne tako za ponudnike spletnega bančništva, njihove uporabnike kot tudi za vse zainteresirane in tiste, ki se ukvarjajo s procesi krepitve varne uporabe informacijske tehnologije. Izvirnost/pomembnost prispevka: Študija analizira vedenje uporabnikov spletnega bančništva s pomočjo različnih vedenjskih teorij, ki so bile osnova za oblikovanje vprašalnika, uporabljenega v raziskavi. Uporabljena metoda lahko predstavlja osnovo za bodoče raziskovanje vedenja uporabnikov tako na področju spletnega bančništva kot drugih spletnih storitev.
Keywords: banke, spletno bančništvo, varnost, vedenje, vedenje uporabnikov, samozaščita
Published: 15.04.2020; Views: 169; Downloads: 21
.pdf Full text (387,15 KB)
This document has many files! More...

2.
Primerjalna analiza značilnosti spletnega bančništva slovenskih in nemških bank
Ana Magdič, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Zaradi vse hitrejšega razvoja novih tehnologij so banke primorane uvajati nove bančne storitve ter načine komuniciranja in poslovanja, če želijo ohraniti konkurenčen položaj. Prav tako morajo razumeti, katere so potrebe uporabnikov, in jih zadovoljiti. Slednje lahko dosežejo samo, če sledijo trendom v bančništvu, kajti uporabniki vedno bolj iščejo storitve, ki so preproste za uporabo ter dostopne kjerkoli in kadarkoli. V teoretičnem delu se nahajata opredelitev in opis elektronskega bančništva, razvoja in zgodovine ter oblik elektronskega bančništva. V nadaljevanju sledijo opisi spletnega bančništva, spletnih strani, izdelave in vrst spletnih strani. Navedene so tudi spletne bančne storitve, prednosti in slabosti bančnih storitev ter trendi v bančništvu. Teorija je bila izhodišče za ugotavljanje, ali spletno bančništvo prinaša več prednosti kot slabosti. Analitični del opisuje spletne banke, ki jih ponujajo nemške in slovenske banke. V okviru tega so opisane značilnosti posameznih spletnih bank, ki so namenjene tako zasebnikom kot tudi fizičnim osebam. Na podlagi vseh opisanih značilnostih bank je izvedena primerjalna analiza, ki pripomore k ugotavljanju, ali nemške banke ponujajo več možnih načinov elektronskega poslovanja kot slovenske banke.
Keywords: elektronsko bančništvo, oblike elektronskega bančništva, spletno bančništvo, spletne strani, spletne bančne storitve, vrste bančnih storitev, trendi v bančništvu.
Published: 18.12.2019; Views: 328; Downloads: 33
.pdf Full text (1,15 MB)

3.
E-Bančno poslovanje v Sloveniji
Dominika Kašl, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Zaradi nenehnega tehnološkega razvoja je za banko zelo pomembno, da je v stiku z novimi trendi, da jim sledi in se na njih tudi odziva. Saj bo le tako lahko izboljšala svojo ponudbo in tako komitentom ponudila še boljše storitve, kot njihovi konkurenti. S tem si bo povečala zaupanje ljudi in si pridobila več komitentov ter si povečala možnost obstoja. Diplomsko nalogo smo razdelili na dva dela, teoretični del in praktični del. V teoretičnem delu naloge smo se osredotočili na elektronsko bančništvo. Opredelili smo razvoj e-bančništva, oblike e-bančništva, storitve e-bančništva, prednosti in slabosti, s katerimi se srečujejo tako komitenti kot banke; kakšna je varnost uporabe e-bančništva in s kakšnimi tveganji se lahko srečujejo, če se ne držijo varnostnih zapovedi ter kakšna je statistika uporabe e-bančništva. V praktičnem delu pa smo najprej predstavili vsako banko posebej, nato pa njihove spletne banke in mobilne banke primerjali med sabo, glede na izbrane kriterije.
Keywords: elektronsko bančništvo, bančni avtomati, plačilne kartice, mobilno bančništvo, spletno bančništvo, POS – terminali
Published: 25.10.2019; Views: 436; Downloads: 63
.pdf Full text (899,70 KB)

4.
Ustvarjanje poslovne vrednosti na spletu z uporabniško izkušnjo
Sara Knez, 2018, master's thesis

Abstract: Komunikacija, nakupna pot in interakcija med stranko in izdelkom so osnovni elementi za nepozabno uporabniško izkušnjo. Pomembna lastnost je tudi hitrost, ki je na določenih področjih nujna. Tempo življenja je vedno hitrejši, zato mnoge stvari ne dojamemo tako hitro, kot se te spreminjajo. Tako se dogaja tudi s podjetji, če ne sledijo novostim in trendom na trgu, propadejo. Podjetja morajo ponudbo prilagajati naročniku in zahtevni stranki, saj so le tako na dobri poti do uspeha. Sledenje novi tehnologiji in tempo, ki ga narekuje digitalizacija, zahtevata stalno povezovanje, prilagajanje in inoviranje. Pri vsem tem pa je za podjetje pomembno, da si ustvari krog strank, ciljno skupino, ki bo s svojimi zahtevami in potrebami izzvala podjetje h konkurenčni ponudbi izdelkov in storitev, ki jih sorodna podjetja morda že ponujajo na svojevrsten način. Biti boljši, biti najboljši in morda biti prvi v nečem nas bo naredilo edinstvenega in zaželenega na trgu. Veliko podjetij si ustvari persone najboljših strank, jim dodeli demografske podatke, vedenjske vzorce, njihove želje in potrebe. Tako si lahko ustvarijo vizualno predstavo strank in namesto podatkov iz Excelove tabele analizirajo persone. Na vseh področjih nas digitalizacija dohiteva, celo prehiteva, zato je glavni cilj, če ne gre takoj v celoti, vsaj glavna področja podjetja avtomatizirati, posodobiti IT-tehnologijo in zagotoviti edinstveno uporabniško izkušnjo po meri. Tudi bančni sektor se nenehno razvija in sledi hitreje rastočim državam. Večjim bančnim inštitucijam je laže, saj imajo več kapitala, ki ga lahko namenijo za inovacije, manjšim pa je težje in se morajo renoviranja lotiti postopoma, korak za korakom. So pa strokovnjaki v vseh teh letih zelo enotnega mnenja na področju spoznavanja strank, saj menijo, da je dojemanje želja in potreb strank pomembna komponenta za uspeh podjetja. Ker večina slovenske populacije uporablja splet, računalnik in telefon, so tudi banke svoje produkte digitalizirale s pomočjo dveh storitev, spletne in mobilne banke. Storitvi sta precej preprosti in strankam prihranita veliko časa. Ker je čas vedno bolj dragocen, je časovna organizacija zelo pomembna na vseh področjih. V magistrski nalogi opisujemo pot od spoznanja, kako pomembno je ostati zvest sam sebi, biti edinstven v očeh strank in ostati v stiku s konkurenco. S spletno banko DH Osebni in mobilno banko DH-Mobilni Delavska hranilnica svojim strankam olajša izvajanje transakcij in poenostavlja poslovanje s hranilnico.
Keywords: uporabniška izkušnja, spletno bančništvo, spletna banka, mobilna banka, merjenje uporabniške izkušnje
Published: 20.11.2018; Views: 539; Downloads: 103
.pdf Full text (1,52 MB)

5.
Primerjava stroškov spletnega bančništva med izbranimi bankami v Sloveniji
Tamara Potnik, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Na poslovanje podjetij in bank, ki ga poznamo danes, sta močno vplivala razvoj tehnologije in interneta. Sprva se je začelo razvijati elektronsko poslovanje v podjetjih in bankah. Banke so nato svoj razvoj usmerile v elektronsko bančništvo in različne oblike le tega, v zadnjih desetletjih pa so najbolj razvijale spletno bančništvo, ki danes izpodriva vse ostale oblike elektronskega bančništva. S pomočjo spletnega bančništva so banke svojim komitentom na voljo vse dni v letu štiriindvajset ur na dan. Dostop do spletne banke ni omejen samo na računalnik, večina bank ponuja dostop do spletne banke tudi preko telefona in ostalih telekomunikacijskih naprav. Banke preko spletne banke ponujajo mnogo storitev, s čimer želijo biti v konkurenčni prednosti pred drugimi bankami, njihov glavni namen pa je pridobiti čim več komitentov. Na odločitev katero banko bo komitent izbral pa poleg ponujenih storitev vplivajo tudi stroški, ki so povezani z pristopom k spletni banki. V diplomski nalogi smo najprej predstavili elektronsko poslovanje in elektronsko bančništvo, kakšne so njune prednosti in slabosti ter oblike. Nato smo podrobneje predstavili eno izmed glavnih oblik elektronskega bančništva- spletno bančništvo. Opisali in predstavili smo oblike ter prednosti in slabosti spletnega bančništva. Namen praktičnega dela diplomske naloge je bil prikaz stroškov prehoda na spletno bančništvo ter primerjava stroškov spletnega bančništva s stroški poslovanja po klasičnih poteh. Primerjavo smo opravili na primeru sedmih izbranih bank, ki smo jih podrobneje predstavili in našteli storitve, ki jih ponujajo posamezne spletne banke.
Keywords: elektronsko bančništvo, spletno bančništvo, uvedba spletnega bančništva, stroški spletnega bančništva
Published: 19.11.2018; Views: 465; Downloads: 57
.pdf Full text (874,39 KB)

6.
Kakovost spletnih bančnih portalov
Sanja Koljić, 2017, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo se v prvem delu osredotoča na spletno bančništvo. Splošno sprejeta definicija je, da gre pri spletnem bančništvu za obliko elektronskega bančništva, ki se v današnjem času zelo hitro razvija. V ožjem pomenu pa je definicija spletnega bančništva način poslovanja strank z banko, ki se nanaša na storitve bančništva, ki ga uporabljamo s pomočjo spletnih strani. Obstaja tudi več drugih opredelitev. Spletno bančništvo omogoča bankam hiter, pregleden, varen, uporaben, učinkovit in cenejši način poslovanja, kot pa je poslovanje pri bančnem okencu. Storitve, ki jih banke ponujajo uporabnikom prek spletnega bančništva, se med seboj ne razlikujejo prav dosti. Spletne portale bi lahko definirali kot inovativne samopostrežne tehnologije, ki ponujajo enotno točko za dostop do vseh storitev, ki vsebujejo ogromno količino različnih vsebin. Spletni portali uporabnikom nudijo prednosti in raznolikost storitev, kar posledično pozitivno vpliva na zadovoljstvo uporabnikov. Razvoj tehnologije gre v korak s tempom življenja, zato se morajo banke zavedati, da je potrebno spletnim portalom posvečati veliko pozornosti, jih nenehno prilagajati, izboljševati in ažurirati, da se bodo njihovi uporabniki vedno znova vračali na njihove spletne strani. V svetu informatike je informacija zelo pomemben vir, zato je pomembno, katere informacije in na kakšen način jih bomo v bodoče ponudili uporabnikom. Danes, ko uporabnikom običajne in preproste spletne strani ne zadoščajo več in je izgradnja spletnih portalov v polnem zagonu, je potrebno, da ponudniki zelo dobro proučijo nove in raznolike tehnologije, s katerimi bodo kasneje gradili boljši spletni portal. V drugem delu magistrskega dela pa smo raziskovali kakovost spletnih bančnih portalov, kjer smo prišli do zanimivih ugotovitev. Ugotovitve so namreč pokazale, da imajo portali bank vse značilnosti dobro zasnovanih spletnih strani. Vseeno pa v prihodnosti ne smejo pozabiti na izboljšave in na nadgradnjo svojih spletnih strani.
Keywords: spletno bančništvo, spletni portal, kakovost spletnih strani
Published: 10.07.2017; Views: 557; Downloads: 95
.pdf Full text (2,26 MB)

7.
Varnost internetnega bančništva v NLB
Gašper Kralj, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo se posvetili varnosti internetnega bančništva v NLB. V teoretičnem delu smo predstavili internetno bančništvo ter njegove prednosti in slabosti. Opisali smo škodljivo programsko opremo, ki je nevarna internetnemu bančništvu, metode za zagotavljanje varnosti pri poslovanju s spletno banko in varnostne elemente spletne banke NLB Klik. V empiričnem delu diplomskega dela smo s pomočjo vprašalnika, pri katerem je sodelovalo 137 naključno izbranih uporabnikov spletne banke NLB Klik, raziskali in analizirali stopnjo ozaveščenosti varne uporabe internetnega bančništva med komitenti. Rezultati kažejo na to, da precej uporabnikov uporablja nizko obliko zaščite, kar se kaže tako pri uporabi orodij za zaščito zasebnosti, kot tudi pri uporabi varnostnih elementov v spletni banki NLB Klik. Uporabniki menijo, da znajo poskrbeti za svojo varnost pri poslovanju s spletno banko NLB Klik, vendar večina med njimi ni prepričana, da je dovolj ozaveščena o varni uporabi interneta. Uporaba spletne banke NLB Klik pa se jim ne zdi varnejša od uporabe mobilne banke Klikin.
Keywords: elektronsko bančništvo, spletno bančništvo, tveganje, varnost, varnostni protokoli, primeri, diplomske naloge
Published: 02.11.2016; Views: 1264; Downloads: 118
.pdf Full text (953,63 KB)

8.
UPORABNIŠKA IZKUŠNJA SPLETNEGA BANČNIŠTVA V SLOVENIJI
Aleksander Radovanović, 2016, master's thesis

Abstract: V svet vse bolj prodira nova panoga. Vedno bolj resno jo začenjajo jemati tudi podjetja, kajti dokazano prinaša dobiček, če se je pravilno lotijo. Ta panoga se imenuje uporabniška izkušnja. Ko jo združimo s še eno zanimivo tehnologijo, ki se imenuje spletno bančništvo, dobimo zanimivo in poučno magistrsko delo. Zanimivo predvsem z vidika, ker si mnogi danes niti ne znajo več predstavljati življenja brez spletnega ali vsaj elektronskega bančništva. Prav zato bo zanimivo proučiti, katera banka v Sloveniji nudi najvišjo uporabniško izkušnjo za spletno bančništvo. To pa je tudi ključno vprašanje magistrskega dela. V delu se to vprašanje rešuje tako, da je najprej opisano, kaj je elektronsko bančništvo. Nato se proučevanje nekoliko poglobi in je raziskan en del elektronskega bančništva – spletno bančništvo. Kar zadeva teoretični del, je v magistrskem delu podrobno opisana uporabniška izkušnja, ki se jo poskuša počasi prenesti v spletno bančništvo. Empirični del je osredotočen na raziskavo, katera banka ponuja najvišjo uporabniško izkušnjo spletnega bančništva v Sloveniji.
Keywords: elektronsko bančništvo, spletno bančništvo, uporabniška izkušnja, varnost elektronskega bančništva, primerjava uporabniške izkušnje, tveganja in zlorabe elektronskega bančništva
Published: 25.10.2016; Views: 798; Downloads: 148
.pdf Full text (2,27 MB)

9.
Primerjalna analiza slovenskih bančnih portalov
Vanja Podpečan, 2016, master's thesis

Abstract: Živimo v dobi, v kateri se pojmi kot so internet, elektronsko poslovanje in elektronsko bančništvo uporabljajo vsakodnevno. Podjetja morajo v poslovnem okolju nuditi informacije, ki so za poslovanje nujno potrebni element. Le-te pa so najlažje dostopne preko interneta, brez katerega večina podjetij danes več ne more uspešno poslovati. Če uporabnik zna iz ogromnega števila informacij izluščiti najboljše, so le-te lahko zelo uporabne. Zato pa »prave« informacije predstavljajo velik element konkurenčnosti. Preko interneta se lahko podjetja predstavljajo, prodajajo svoje izdelke in nudijo storitve posameznikom ali drugim podjetjem. Pojav interneta in razvoj informacijske tehnologije znižujeta stroške poslovanja in omogočata hitrejšo obdelavo podatkov. Zelo pomembno je, da vsako podjetje izkorišča prednosti, ki jih prinaša informacijska doba in v svoje poslovanje vključuje procese, ki postopoma omogočajo elektronski način poslovanja. Vse omenjeno tudi bankam nudi priložnosti za vključevanje sodobne tehnologije v svoje poslovanje. Tukaj moramo poudariti predvsem pojem elektronskega bančništva. Danes si skoraj ne moremo predstavljati poslovanja bank brez elektronskega, oziroma e-bančništva, saj je to nepogrešljiva storitev vsake banke. Vsaka sodobna banka ponuja to možnost in tako nudi oziroma ohranja svojo konkurenčnost in izkorišča prednosti, ki jih to prinaša. Tudi slovenske banke ponujajo elektronsko bančništvo, uporabnikov le-tega pa je vse več. Pri elektronskem bančništvu uporaba bančnih storitev ni omejena samo na čas, ko so banke uradno odprte in na lokacijo bančnih poslovalnic, kar omogoča predvsem velike prihranke v času. Storitev je dostopna 24 ur na dan. Banke pa pri tem načinu poslovanja omogočajo tudi varnost in zasebnost. Pri tem pa morajo banke poskrbeti tudi za kakovosten bančni portal, kajti kakovost je tista, ki mora biti zagotovljena s strani podjetij pri izdelkih, pri bankah pa pri storitvah, ki jih nudijo. Internetno oziroma spletno bančništvo je ena izmed najbolj razširjenih oblik elektronskega bančništva, ki za ljudi predstavlja veliko prednost, saj lahko bančne posle opravljajo preko interneta, brez da bi fizično obiskali banko. V magistrski nalogi bomo najprej podrobneje predstavili spletne portale. V nadaljevanju bomo pozornost namenili bančnim portalom ter v zvezi z njimi predstavili razvoj spletnega bančništva, funkcionalnost bančnih portalov, predstavili e-bančne storitve in oblikovne značilnosti bančnih portalov. Pri spletnem bančništvu je ljudi najbolj strah kako varno je, in prav zaradi tega bomo predstavili kako je poskrbljeno za varnost in kakšne so pri tem tehnologije. Na koncu bomo nekaj besed namenili tudi kakovosti bančnih portalov. V nadaljevanju pa bomo, kar smo zapisali in predstavili v teoretičnem delu magistrskega dela, uporabili še v praktičnem delu in naredili primerjalno analizo štirih slovenskih bančnih portalov. Ti portali bodo portal Nove kreditne banke Maribor, Nove ljubljanske banke, SKB banke ter portal A banke.
Keywords: portal, bančni portal, spletno bančništvo, slovenski bančni portali.
Published: 22.08.2016; Views: 856; Downloads: 108
.pdf Full text (1,75 MB)

10.
Vpliv varnostnih elementov na uporabniško izkušnjo z e-bančništvom
Aleksandra Svilar, 2016, master's thesis/paper

Abstract: Zagotavljanje ravnotežja med varnostjo v aplikacijah spletnega in mobilnega bančništva ter čim boljšo uporabniško izkušnjo postaja vse težja naloga za ponudnike spletnih in mobilnih bank. Cilj naše naloge je ugotoviti, kakšno mnenje imajo uporabniki o trenutnem stanju, kakšne spremembe si želijo, predvsem pa, kako trenutni varnostni elementi, ki jih uporabljajo, vplivajo na njihovo uporabniško izkušnjo. Preveriti smo želeli tudi, kako uporabniki dojemajo varnost in kakšen odnos imajo do nje. Poleg vidika uporabnikov smo želeli preveriti tudi vidik ljudi, ki se s spletnim in mobilnim bančništvom ukvarjajo poslovno, s tem pa krojijo usodo spletnega in mobilnega bančništva v Sloveniji. Podatke uporabnikov smo zbrali s spletno anketo med uporabniki 13 bank v Sloveniji in jih analizirali s statističnimi metodami. Rezultati kažejo, da je mobilno bančništvo v Sloveniji še vedno malo uporabljena oblika bančništva. Varnost je uporabnikom najpomembnejši element v spletnem ali mobilnem bančništvu, blizu pa ji sledi zanesljivost. Naši rezultati kažejo, da je uporabnikom v Sloveniji uporabniška izkušnja sicer manj pomembna kot pa varnost, vendar si nedvomno želijo imeti čim lažje uporabne produkte. Mnenja strokovnjakov na področju spletnega in mobilnega bančništva o vplivu varnostnih elementov na uporabniško izkušnjo smo zbrali na podlagi intervjujev, da bi preverili njihov odziv na rezultate naše raziskave. Njihova mnenja so precej podobna mnenjem uporabnikov, večinoma pa jih rezultati raziskave niso presenetili.
Keywords: Spletno bančništvo, mobilno bančništvo, varnostni elementi, varnost, uporabnost.
Published: 05.07.2016; Views: 838; Downloads: 79
.pdf Full text (6,20 MB)

Search done in 0.3 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica