| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 17
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Kompetenčni model iskalcev prve zaposlitve
Rebeka Benda, 2019, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo ugotavljali, katere so tiste kompetence, ki jih iskalci prve zaposlitve imajo, in katere kompetence delodajalci pričakujejo od iskalcev prve zaposlitve. V teoretičnem delu smo opisali trg dela in probleme, s katerimi se srečujejo prvi iskalci zaposlitve. Stanje na trgu dela smo opisali s pomočjo javno dostopnih statističnih podatkov, problematiko iskanja zaposlitve pa s pregledom strokovne in znanstvene literature. Področje kompetenc smo opredelili na podlagi teorij, ki delijo kompetence na splošne, generične in delovno specifične, za potrebe izvedbe raziskave pa smo podrobneje opisali kompetence po N. E. Amundsonu . V empiričnem delu smo raziskovali, kako iskalci zaposlitve samoocenjujejo razvitost kompetenc pri sebi in katere izmed naštetih kompetenc delodajalci pričakujejo od iskalcev prve zaposlitve. V sklopu raziskovanja možnosti iskanja prostih delovnih mest na zaposlitvenih portalih za iskalce prve zaposlitve smo izdelali »wireframe« mobilne aplikacije, ki bi omogočala iskanje prostih delovnih mest glede na število izkušenj in kompetence. V končnem delu magistrske naloge smo predstavili kompetenčni model, ki ga lahko iskalci prve zaposlitve uporabijo kot vodilo, katere kompetence razvijati za lažji vstop na trg dela.
Keywords: iskalci prve zaposlitve kompetenčni model spletni zaposlitveni portali prva zaposlitev
Published: 14.11.2019; Views: 357; Downloads: 59
.pdf Full text (1,35 MB)

2.
Medkulturna analiza sovražnega govora na primeru anonimnih slovenskih in nemških spletnih komentarjev o beguncih
Marko Novak, 2018, master's thesis

Abstract: Migrantska in finančna kriza v Evropi sta v preteklih desetih letih povzročili družbeno-ekonomsko spremembo, ki Evropo nagiba k populističnemu javnemu diskurzu ter se zrcali v sovražnem govoru in nestrpnosti do drugih kultur in jezikov. Magistrska naloga analizira pojav sovražnega govora na spletu v treh izbranih medijih, in sicer v dveh nemško govorečih (avstrijskem Krone.at in nemškem Focus.de) in enem slovenskem (Rtvslo.si) v obdobju od leta 2015 do začetka leta 2018 ter raziskuje, kako prevajalci prevajajo izraze sovražnega govora. Cilj in namen magistrske naloge je prikazati pomen sovražnega govora na slovenskem, nemškem in avstrijskem portalu kot študije primera ter širitev populizma in ksenofobije kot posledice migrantske krize. V empiričnem delu naloge smo predstavili in analizirali prevode študentov Oddelka za prevodoslovje prve in druge stopnje ter analizirali razlike v strategiji prevajanja, izkušnjah in ustreznosti prevodov. Pripravili smo tudi slovensko-nemški glosar izrazov sovražne terminologije, ki smo jo izsledili pri empirični raziskavi izbranih spletnih portalov v Sloveniji, Nemčiji in Avstriji. V prvem delu magistrske naloge smo predstavili teoretična izhodišča, s katerimi želimo opredeliti pojem sovražnega govora v mednarodnem okolju in diskurzu, ter kako se le-ta odraža pri prevajanju kot medkulturni aktivnosti, ki omogoča sporazumevanje med različnimi jeziki in kulturami. V drugem delu magistrske naloge bomo na osnovi pilotnega projekta s študenti prvo-stopenjskega študijskega programa »Medjezikovne študije – nemščina« in drugo-stopenjskega programa »Prevajanje in tolmačenje« na mariborski univerzi predstavili prevode obeh skupin prevajalcev in analizo njihovih prevodov. V zaključni in sklepni fazi magistrske naloge bomo predstavili slovensko-nemški glosar najpogostejših izrazov sovražnega govora, ki so se pojavljali tako v slovenskem kot tudi v nemškem in avstrijskem spletnem mediju.
Keywords: prevajanje, sovražni govor, mediji, spletni portali, etika prevajanja, neustrezni prevodi
Published: 20.12.2018; Views: 518; Downloads: 87
.pdf Full text (1,68 MB)

3.
Spletni portali za učenje programiranja: klasifikacija in možnosti uporabe v izobraževanju
Gregor Nemec, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V zadnjem času so se pojavili številni spletni portali, ki ponujajo učenje programiranja. V diplomskem delu nas zanima, kateri so ti spletni portali in kako jih lahko umestimo v pouk v osnovnih in srednjih šolah. V ta namen smo pregledali spletne portale, ki so nastali v akademskem okolju ter določili kriterije, ki so bili glavno vodilo pri klasifikaciji in vrednotenju spletnih portalov. Novonastalih portalov je precej, zato smo izbiro omejili s kriteriji, kot je brezplačen dostop do gradiv in zmožnost napredno kombiniranih vsebin. Pregled portalov je pokazal, da vsak izmed njih prinaša številne zmožnosti pri uporabi, izpostavili smo tudi nekatere slabosti. S konkretnima primeroma smo pokazali, kako bi lahko uporabili spletni portal pri pouku.
Keywords: učenje programiranja, spletni portali, programski
Published: 26.09.2016; Views: 1248; Downloads: 122
.pdf Full text (11,78 MB)

4.
Reprezentacija islama in muslimanov v Sloveniji
Urban Hrastnik, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Religija islam ter njeni predstavniki so v slovenskih medijih pogosto prisotni, in to kljub dejstvu, da je večina Slovencev katoličanov ter je muslimanov v Sloveniji sorazmerno malo. Islam in muslimani so v medijih reprezentirani na način, ki jih prikazuje v povezavi s stereotipi, kot so nasilje, neenakopravnost žensk, terorizem, nazadnjaškost ter »drugačnost« od naše, zahodne družbe. Ti stereotipi segajo daleč nazaj in so se širili tudi na račun orientalizma. Večina novic z omembo islama ali muslimanov je negativnih ter prikazuje religijo islam in njene vernike v povezavi z negativnimi, nasilnimi dejanji. Pričujoča diplomska naloga preučuje reprezentacijo islama ter muslimanov v novicah spletnih informacijskih portalov. V reprezentaciji islama je moč zaznati trend reciklažnega novinarstva, pri katerem se novinarji zaradi časovne stiske zanašajo na informacijska nadomestila tiskovnih agencij, zaradi česar pa se v veliko novicah ponavljajo identični označevalci religije islam ter muslimanov. Vse to vpliva na način in konotacijo reprezentacije islama, na podlagi katere se pri bralcih oblikuje pogled na religijo islam in na njene predstavnike.
Keywords: Islam in muslimani, reprezentacija, stereotipi, spletni informacijski portali, orientalizem.
Published: 13.04.2016; Views: 1568; Downloads: 217
.pdf Full text (4,72 MB)

5.
UPORABA NAPREDNIH ORODIJ NA TURISTIČNIH PORTALIH
Aleš Zajamšek, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V prvem, teoretičnem delu diplomskega dela je predstavljen vpliv informacijskih tehnologij in naprednih orodij na turistično industrijo. Podrobneje smo opisali predvsem tehnologije in orodja, ki jih ponuja splet 2.0. V drugem, praktičnem delu smo raziskali in pridobili podatke iz določenih spletnih turističnih portalov. V zaključku diplomskega dela smo glede na pridobljene podatke naredili analizo o pogostosti pojavljanja posameznih tehnologij in orodij na portalih ter vsak spletni portal še ovrednotili in jih glede na točkovanje razvrstili od najboljšega do najslabšega.
Keywords: informacijske tehnologije, napredna orodja, splet 2.0, turistična industrija, spletni turistični portali
Published: 19.02.2015; Views: 577; Downloads: 115
.pdf Full text (2,99 MB)

6.
OSEBNOSTNE LASTNOSTI KOMENTATORJEV NA SLOVENSKIH NOVIČARSKIH SPLETNIH PORTALIH
Darja Potočan, 2015, master's thesis

Abstract: Spletni komentarji novic so postali del javne debate in ugibanja o tem, ali prispevajo k razgrevanju ozračja v javnosti ali morda celo sami kdaj zanetijo kak požar. Pri tem so komentatorji deležni veliko opazk in predsodkov, ki smo jih želeli preučiti. V magistrski nalogi smo zato prvič v Sloveniji preučili osebnostne lastnosti komentatorjev novic na spletnih portalih slovenskih medijev s pomočjo lestvice Velikih 5, vprašalnika narcisoidnosti – NPI in vprašalnika dogmatizma ter podatke preverjali s populacijo tistih, ki nikoli ne komentirajo novic na spletu. Slovenska populacija komentatorjev kaže statistično pomembne razlike med pogostimi komentatorji in nekomentatorji na dimenziji ekshibicionizma, ne pa tudi na dimenziji dogmatizma. Na lestvici Velikih 5 se pokažejo razlike med v dimenzijah ekstravertnosti in odprtosti za nove izkušnje, v dimenzijah dogmatizma in ekshibicionizma pa ne. Med ekstremoma, skupinama nekomentatorjev in pogostih komentatorjev, se med osebnostnimi lastnostmi pokažejo razlike v dimenziji sprejemljivosti, pogosti komentatorji kažejo tudi več značilnosti ekshibicionizma. Med dobre prediktorje komentiranja sodijo spol, starost, odprtost in odgovor na vprašanje, ali berejo komentarje pod novicami ali ne. Pogosteje komentirajo starejši moški, v starostni skupini od 41–60 let starosti, ženske pa komentirajo veliko redkeje, kar 95 % vseh udeleženk spada med nekomentatorje.
Keywords: komentarji, spletni portali novic, osebnostne lastnosti, Velikih 5, narcisizem, dogmatizem, regulacija
Published: 28.01.2015; Views: 2036; Downloads: 199
.pdf Full text (776,00 KB)

7.
POSEBNOSTI PORTALOV ZA STAREJŠE NA PRIMERU PORTALA ZA POSREDOVANJE STORITEV
Anja Plošnik, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Internet je medij, ki postaja v sodobnem času vedno bolj aktualen in prihaja v ospredje, prav tako svetovni splet, saj oba dosegata hiter razvoj in rast. Podjetja si s predstavitvijo na spletu tako lahko razširijo trg, saj če nisi na spletu, nisi aktualen. Vedno več podjetij se odloča za promocije na spletu, prav tako pa splet služi za izvedbe raznovrstnih storitev. Mlade težko pritegnemo prek klasičnih medijev, lažje pa preko spleta, kar se oglaševalci dobro zavedajo. Ravno nasprotno pa je s starejšimi, ki na spletu niso tako »domači« in se ponudniki spletnih storitev ne trudijo, da bi zadovoljili njihove potrebe na spletu. Vendar število starejših uporabnikov spleta vedno bolj narašča in bilo bi primerno, da se splet prilagodi tudi za starejše uporabnike. Obstaja veliko portalov za iskanje po svetovnem spletu, prav tako obstaja veliko storitvenih portalov, ki se jih poslužuje veliko ljudi. Ne obstaja pa veliko portalov, ki bi bili namenjeni izključno starejšim uporabnikom. Ti portali morajo biti prilagojeni tako, da so za starejše uporabnike čim bolj enostavni in predvsem, da hitro pridemo do želene vsebine. V delu diplomskega seminarja smo se osredotočili na starejše uporabnike in tako zasnovali portal, ki je namenjen posredovanju storitev. Ta zasnovani portal bi jim olajšal iskanje ponudnikov v primerjavi z običajnimi storitvenimi portali, ki ponujajo storitve, ki jih potrebujejo, od težjih do lažjih opravil.
Keywords: Spletni portali, starejši uporabniki, portali za posredovanje storitev, portali za starejše
Published: 21.11.2013; Views: 1231; Downloads: 70
.pdf Full text (946,45 KB)

8.
PRIMERJALNA ANALIZA SPLETNIH PORTALOV SLOVENSKIH ZAVAROVALNIC
Darija Štemberger, 2012, master's thesis

Abstract: Dandanes smo priča razvoju tehnologij, interneta, ki je povzročila nastanek elektronskega poslovanja. Med elektronsko poslovanje pa spada prav tako elektronsko zavarovalništvo. Pred leti so podjetja uporabljala internet za namene predstavitve na svoji spletni strani, vendar danes takšen način poslovanja več ne zadostuje, saj se je spletno poslovanje od takrat do danes zelo razvilo. V kolikor želijo zavarovalnice elektronsko poslovati potrebujejo spletni portal. Oblikujejo jih strokovnjaki različnih področij, ki sestavljajo projektno skupino. Da bi zavarovalnice na portal privabile čim večje število strank morajo stran nenehno ažurirati, prilagajati spremembam in izboljševati. Za vse spletne portale je značilna: enotna prijava, predstavitev, poosebljanje, posredovanje in upravljanje vsebin, taksonomija, iskanje, administracija in varnost, komunikacija in kolaboracija. V magistrskem delu smo analizirali spletne portale šestih slovenskih zavarovalnic: Zavarovalnica Maribor, Adiatic Slovenica, Generali Zavarovalnica, Grawe Zavarovalnica, Zavarovalnica Tilia, Zavarovalnica Triglav. Med vsemi šestimi portali so nekateri bolj, druge manj zanimivi, uporabni in kvalitetni. S področja zavarovalništva portal ponuja: informacije različnih vrst zavarovanj, možno sprotno pridobivanje informacij preko direktno postavljenih vprašanj uporabnika, iskalnik informacij, kazalo strani, spremembo jezika (ang., nem.), slovarček z obrazložitvijo pojmov, anketni vprašalnik, nagradne igre, naročilo svetovalca in prijavo na e-novice. Zraven ponujajo storitve kot so: on-line zavarovanja, informativne izračune, prijavo škode. Kljub temu da so spletni portali zavarovalnic dobro oblikovani, smo našli nekaj pomankljivosti in podali lastne predloge o izboljšanju le-teh, ki smo jih zajeli v magistrskem delu. Zavarovalnice se morajo zavedati pomembnosti elektronskega poslovanja oz. elektronskega zavarovalništva v prihodnosti, nenehno slediti spremembam ter nadgrajevati in izboljševati spletne portale.
Keywords: Internet, elektronsko poslovanje, elektronsko zavarovalništvo, spletni portali, analiza spletnih portalov, Zavarovalnica Maribor, Adiatic Slovenica, Generali Zavarovalnica, Grawe Zavarovalnica, Zavarovalnica Tilia, Zavarovalnica Triglav.
Published: 25.01.2013; Views: 1681; Downloads: 211
.pdf Full text (3,04 MB)

9.
SPLETNI PORTALI ELEKTRONSKEGA BANČNIŠTVA NA PRIMERU BANK VELIKE BRITANIJE
Saša Veg, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Danes je pomembno, kakšne vrednote in cilje imamo, da lahko preživimo. V današnjem tempu življenja je pomembno, kako živimo in kako znamo dragoceni čas karseda najbolje izkoristiti. V sodobnem času nam elektronsko poslovanje bistveno pripomore k boljšemu in polnejšemu življenju. Elektronsko poslovanje nam lahko omogoča lažje poslovanje kar od doma ali od kjer koli se nahajamo, samo da imamo pri roki internet. Z vedno večjo stopnjo izobraženosti in napredka tehnologije pripisujemo elektronskemu poslovanju vedno večji pomen. V diplomskem delu smo opisali glavne značilnosti elektronskega poslovanja, v okviru tega pa smo se osredotočili na spletne strani, pri katerih sta oblikovna podoba in funkcionalnost bistveni značilnosti. V nadaljevanju diplomskega dela smo opisali spletno bančništvo in spletne portale. Za konec pa smo se osredotočili na spletne portale elektronskega bančništva na primeru bank Velike Britanije. Omenjene banke smo izbrali glede na velikost in pomembnost na Britanskem trgu, katere so: banka Lloyds TSB, banka HSBC, banka Royal Bank of Scotland in banka Barclays. Glede na današnje razmere v svetu se morajo banke dobro potruditi, da obdržijo ali na novo pridobijo svoje komitente. Pomagajo si z dobro predstavitvijo svojih spletnih strani in spletnih portalov ter bogato paleto spletnih storitev, ki jih ponujajo. Banke morajo biti karseda dinamične in fleksibilne, da sledijo trenutnim trendom in željam uporabnikov njihovih spletnih storitev. V interesu vseh udeležencev tako bank kot uporabnikov njihovih storitev pa je, da vsi dosežejo želene cilje, in da so navsezadnje s tem dosegom zadovoljni.
Keywords: elektronsko poslovanje, spletne strani in spletni portali, spletno bančništvo, banke Velike Britanije, spletne storitve bank Velike Britanije, vstopne spletne strani bank Velike Britanije
Published: 26.07.2012; Views: 1630; Downloads: 127
.pdf Full text (1,23 MB)

10.
UPORABA OGRODJA CAKEPHP PRI IZDELAVI SPLETNIH PORTALOV
Simon Gliha, 2011, bachelor thesis/paper

Abstract: V teoretičnem delu diplomskega dela smo opisali proces izdelave spletnega portala (oblikovna podoba, načrtovanje podatkovne baze, uporabniške funkcionalnosti, uredniške funkcionalnosti). V praktičnem delu smo z uporabo ogrodja CakePHP izdelali lasten portal. Uporabili smo arhitekturo model-prikaz-krmilnik.
Keywords: spletni portali, ogrodje, PHP, CakePHP, model-prikaz-krmilnik
Published: 31.01.2012; Views: 1322; Downloads: 129
.pdf Full text (2,14 MB)

Search done in 0.25 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica