1. Inovacijski trendi v trgovini na drobnoKatja Kojc, 2021, undergraduate thesis Abstract: Za obstoj na konkurenčnem trgu trgovcev na drobno se podjetja poslužujejo različnih tehnik nadgradnje obstoječih sistemov in privabljanja kupcev. Sledenje trendom, ki trenutno obstajajo in uvajanje inovacij pa trgovini omogočata storiti le to. Premik iz tradicionalne fizične oblike trgovin na spletno prodajo je eden najbolj tipičnih primerov digitalizacije v gospodarstvu in družbi. Sistemi, ki so tehnološko sodobno podprti in se konstantno razvijajo, uporabnikom omogočajo učinkovitejše delovanje, lažji in boljši dostop do večjega števila informacij ter razvijanje. Prej poznana oblika trgovine na drobno, ki se je začela razvijati v času merkantilizma, je skozi zgodovino spreminjala gospodarstvo in se je skupaj z družbami tudi spreminjala. Keywords: trgovina na drobno, digitalizacija, spletna prodaja, Industrija 4.0, inovacije, pandemija. Published in DKUM: 10.11.2021; Views: 226; Downloads: 50
Full text (1,35 MB) |
2. S spletno trgovino nad izzive koronakrize v trgovskem podjetjuFilip Štamberger, 2021, undergraduate thesis Abstract: V času pandemije koronavirusa so se trgovska podjetja soočala s spremenjenimi pogoji poslovanja. Zaradi vladnih ukrepov in omejitev so številna podjetja iskala nove načine prodaje. Nekateri živilski trgovci so priložnost našli v segmentu spletne prodaje.
V diplomskem projektu smo ugotavljali vpliv pandemije koronavirusa na poslovanje izbranih trgovskih podjetij in predstavili spletno trgovino kot odziv na spremembe na trgu. V začetku smo predstavili trgovino na drobno in spletno trgovino ter jo povezali z investicijami, logistiko in oglaševanjem. Predstavili smo vplive pandemije na poslovanje in trende v trgovini na drobno v času pandemije.
Prav tako smo predstavili teoretična izhodišča v povezavi z investicijami in odločitvenim procesom pri vzpostavljanju spletne trgovine.
V aplikativnem delu smo na primeru podjetja Engrotuš d. o. o. predstavili proces uvedbe in širitve spletne trgovine, podjetje primerjali z glavnima konkurentoma in panogo, v kateri je prisotno, ter predstavili delovanje spletnega supermarketa hitrinakup.com. Predstavili smo tudi vzročno povezanost s povpraševanjem po spletnem nakupu in strogostjo ukrepov zaradi pandemije koronavirusa.
V sklepu smo predstavili ugotovljene izzive pandemije pri poslovanju izbranega podjetja ter dokazali uspešnost investicije v spletno trgovino. Keywords: pandemija, trgovina na drobno, spletna trgovina, investicije, oglaševanje, logistika Published in DKUM: 09.11.2021; Views: 190; Downloads: 36
Full text (1,10 MB) |
3. Spletna prodaja oblačil v času epidemije covid-19Lea Kukovec, 2021, undergraduate thesis Abstract: Epidemija novega koronavirusa je od modnih trgovcev oblačil zahtevala znatne spremembe v načinu poslovanja, delovanja in komuniciranja s potrošniki. Temeljito preoblikovanje in reorganizacija dosedanjih poslovnih procesov ter posledičen prehod na elektronsko poslovanje so modnim podjetjem zaradi zaprtja fizičnih prodajaln omogočili preživetje in omilitev vseh negativnih posledic epidemije. Uporaba spletnih trgovin z oblačili je tako postala neizogibna praksa modnih prodajalcev. Skladno s spletnimi prodajalnami so se razvili tudi novi načini interakcije z odjemalci, nove metode pospeševanja prodaje in nove tehnike oglaševanja, ki smo jih podrobneje predstavili v diplomskem delu. Poleg tega smo v pogovoru z uspešno poslovno žensko in znano slovensko vplivnico, Tejo Jugovic, poznano pod imenom Coolmamacita, spregovorili o tem, kakšna je bila med epidemijo vloga influencerjev, ki so sodelovali z modnimi blagovnimi znamkami. S podatki lastne raziskave o nakupnih navadah potrošnikov v času epidemije covida-19 smo ugotovili, da so spletne trgovine z oblačili učinkovit, efektiven in dokaj priljubljen način nakupovanja oblačil, ki bo zagotovo cvetel tudi po koncu epidemije. Razlog pa so predvsem spremenjene nakupne navade potrošnikov, vse pogostejša uporaba spletnih družbenih platform in vse bolj digitaliziran svet, v katerem živimo. Keywords: spletna prodaja, oblačila, spletna trgovina, epidemija covida-19, modni trgovci, potrošniki Published in DKUM: 05.11.2021; Views: 360; Downloads: 103
Full text (1,26 MB) |
4. Optimizacija spletne trgovine makaloncaMaja Čadež, 2021, undergraduate thesis Abstract: Optimizacija spletne strani je danes zelo pomemben del promocije na spletu. Z vpisom ključne besede v iskalnik dobimo na prvih nekaj mestih spletne strani, ki imajo po priporočilih najbolj optimizirano spletno stran. V današnjih časi je priporočljivo, da ima vsako podjetje svojo spletno stran, preko katere lahko vidimo njihovo ponudbo, opis in ostale potrebne informacije. Zato je tudi zelo pomembno, da je spletna stran podjetja dobro optimizirana, saj nas tako potencialni kupci ali stranke hitreje najdejo.
V okviru diplomskega dela smo naredili optimizacijo spletne trgovina Makalonca, kjer prodajajo otroške igrače in otroška oblačila ter ostale dodatke. V začetku diplomskega dela smo najprej opisali teoretične osnove optimizacije spletne trgovine, ki smo jih potem uporabili v praktičnem delu. Na spletno stran smo dodali orodja za spremljanje dogajanja na spletni strani, spremenili smo URL naslove, dodali povezavo na družbena omrežja, redno objavljali na družbenih omrežjih in podobno. Po končani optimizaciji spletne strani smo šest tednov merili rezultate. Končna analiza je pokazala, da bi morali za stalen boljši rezultat, redno spremljati in vključevati Googlova priporočila, saj bi le tako spletna stran ostala na željeni poziciji. Keywords: spletna optimizacija, optimizacija spletne trgovine, spletna trgovina Published in DKUM: 24.09.2021; Views: 275; Downloads: 44
Full text (1,22 MB) |
5. Vpliv uporabe orodij digitalnega marketinga na uspešnost spletnih trgovinNina Lipovšek, 2021, master's thesis Abstract: Digitalizacija danes predstavlja velik del življenja. Populacija se čedaljebolj modernizira in usmerja svojopozornostv napredne tehnologije in udobje tako doma kot v poslovnem svetu. Z razvojem tehnologij postaja konkurenca na trgu vedno večja, kar pomeni, da nezadostuje zgolj prisotnost na spletu. Za prepoznavnost, opaznost in uspešnost je treba vključiti tudi digitalni marketing, čas in denar.
Če povzamemo, je digitalni marketing promocija izdelkov, storitev in blagovne znamke s pomočjo uporabe elektronskih naprav ali interneta. Digitalni marketing uporablja več kanalov in tehnologij, ki organizaciji omogočajo analizo kampanj, vsebine in strategij, iz katerih je mogočerazbrati, ali določena strategija deluje, je uspešna oziroma kje so njenepomanjkljivosti. V teoretičnem delu magistrskega dela smo najprej opredelili pojem spletna trgovina, določili razlike med klasično in spletno trgovino, opisalivrste spletnih trgovin in kaj definira uspešne spletne trgovine. Izpostavilismo tudi varnost spletne trgovine. Prav tako smo opredelili digitalni marketing in njegov razvoj. Preverilismo, kakšne digitalne strategije in kanale poznamo ter kakšne so prednosti in slabosti digitalnega marketinga v primerjavi s klasičnim.
V praktičnem delu magistrskega dela smo pozornost namenili orodjem digitalnega marketinga.Ker je to široko in hitro rastoče področje, smo se osredotočili na poznana in bolj priljubljena orodjaspodročja optimizacije, e-poštnega marketinga, analitike, družbenih omrežij in orodij, namenjenih grafičnemu oblikovanju. Optimizacija spletnih strani je pomembna, saj je brez nje podjetje slabše vidno v brskalnikih, kar posledično prinaša slabši promet. Obstajajo orodja, kot so SEMrush, Google SearchConsole in Moz, ki pripomorejo k izboljšanju optimizacije. Na področju e-poštnega marketinga izstopajo orodja MailChimp, MailerLite, Hubspot in SendInBlue, primerjava med njimi pa prikazuje, katero je primernejše za kateri tip podjetja.Na področju analitike smo primerjali Matomo in Google Analytics.Predstavili smo tudi družbena omrežja in ugotovili, da obstaja veliko orodij za njihovo lažjo uporabo.Osredotočili smo se na orodja HootSuite, Buffer, Sporut Social in Creator studio ter jih primerjali med seboj. Upoštevali smo tudi grafično podobo fotografij, podjetja in blagovne znamke, kjer nam lahko pomagajo orodja, kot so Canva, Crello in Piktochart. Keywords: digitalni marketing, orodja digitalnega marketinga, marketinška strategija, Google, SEO, optimizacija, e-poštni marketing, spletna trgovina. Published in DKUM: 29.06.2021; Views: 409; Downloads: 131
Full text (3,49 MB) |
6. Facebook in Instagram oglaševanje B2C spletnih trgovin v SlovenijiJure Šenveter, 2020, master's thesis Abstract: Magistrsko delo se osredotoča na Facebook in Instagram oglaševanje spletnih trgovin v Sloveniji, ki prodajajo proizvode ali storitve končnim odjemalcem. Gre za hitro spreminjajoče se področje marketinškega komuniciranja, kar smo poskušali čim bolj aktualno opredeliti in opisati. Magistrsko delo tako zajema teoretično umestitev oglaševanja na družbenih omrežjih v marketing, prakse Facebook in Instagram oglaševalcev slovenskih podjetij in tudi samo izdelavo oglasa. Magistrsko delo je spoznanje, kako kompleksno je oglaševanje na družbenih omrežjih, za katero je treba imeti dosti znanja in dobro pripravljeno strategijo.
Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretični del zajema komuniciranje v marketingu, strategijo digitalnega marketinga, izdelavo spletne strani, zgodovino in opis interneta ter družbenih omrežij, digitalno oglaševanje ter na koncu še izdelavo Facebook in Instagram oglasa.
Empirični del raziskuje vprašanja, povezana z oglaševanjem preko Facebook upravitelja oglasov, primerjavo z Google oglaševanjem in ugotavljanje ključnih kazalcev uspešnosti za slovenska podjetja. Pridobljeni podatki nam dajejo odgovore na vprašanja, kam se stekajo sredstva slovenskih digitalnih oglaševalcev, katere cilje Facebook kampanj uporabljajo slovenska podjetja, ali uporabljajo Facebook Pixel ter ali slovenska podjetja uporabljajo ponovno ciljanje občinstva s pomočjo občinstva po meri in s pomočjo kataloške prodaje. Analiza rezultatov je razporejena glede na pojasnjevanje posameznih hipotez in vizualno predstavlja podatke s pomočjo grafov in tabel. Keywords: Facebook, Instagram, družbena omrežja, digitalno oglaševanje, spletna trgovina. Published in DKUM: 13.04.2021; Views: 407; Downloads: 88
Full text (1,17 MB) |
7. Zasnova e-platforme za dostavo hrane v makedonijiDamjan Radev, 2020, undergraduate thesis Abstract: Živimo v 21. stoletje, tehnologija se hitro spreminja kako v poslovnem svetu tako v vsakdanjo življenje človeka, vsak dan vidimo novo aplikacijo ki izboljša našega življenja. Podjetja imajo za zadatek slediti spremembe če želijo ostati pomembni. Danes je zelo težko si predstavljat življenje brez uporabe računalnika, če bi Internet prenehal obstajati svet bo zašel v krizo. Vključevanja e poslovanja v poslovem svetu se bo zvišalo še več v prihodnosti, ker se je do danes to prikazalo kot ključni dejavnik zvišanju produktivnosti podjetja.
Namen diplomskega dela, je predstaviti kakšno vlogo ima e-poslovanje v način komuniciranja med podjetji ki ponujajo hrano in stranke ki si želijo hiter ter lažji dostop do njej. Bomo predstavili zasnovo ter izdelavo aplikacijo ki povezuje stranke do restavracije, ter pomaga pri procesu naročanja, dostop ter dostavo izdelke. Keywords: e-poslovanje, e-trgovina, spletna aplikacija, tehnologije komuniciranja, uvajanje e-poslovanja, vrste e-poslovanja, modeli e-poslovanja, uber-eats, zomato, ehrana, spletno naročanje, koncept e-poslovanja, B2B, B2C, C2C, B2G, C2G, G2G Published in DKUM: 24.03.2021; Views: 327; Downloads: 30
Full text (1,03 MB) |
8. Spletna stran za glasbeno skupino FortissimoMatej Dejak, 2021, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi bomo predstavili, kako smo izdelali spletno stran za glasbeno skupino Fortissimo. Izdelal sem jo s CMS-orodjem za izdelavo spletnih strani WordPress. Dodati smo morali tudi vtičnike, kot sta WooCommerce, Yoast SEO, in izbrati temo, da spletna stran izpolnjuje zahteve naročnika. Za določene elemente smo uporabili svojo kodo HTML in CSS, da smo lahko dodali točno določen element. Ker veliko potencialnih kupcev dostopa do spletnih strani tudi preko pametnega telefona, smo razvili tudi mobilno verzijo spletne strani. Da smo lahko uporabljali podatkovno zbirko naročnikovih izdelkov in preizkušali, ali se spletna stran ustrezno spreminja, smo morali namestiti tudi WAMP strežnik. Spletno stran smo naredil z lokalno nameščenim WordPress razvojnim okoljem na domačem računalniku. Ko bi naročnik priskrbel javno dostopen strežnik, pa načrtujemo prenos spletnih strani nanj. Keywords: spletna stran, glasbena skupina, php, WordPress, spletna trgovina Published in DKUM: 12.03.2021; Views: 392; Downloads: 56
Full text (2,27 MB) |
9. Ključni dejavniki dropshipping spletne trgovineVojko Voga, 2020, master's thesis Abstract: Pred splošno uporabo spleta smo poznali le klasične prodajne poti. Njegov prihod je precej spremenil način prodaje, spremenil je tudi potrebe in želje kupcev. Slednji zahtevajo vse več spletnega nakupovanja, saj zaradi pomanjkanja časa ne utegnejo obiskati fizičnih trgovin. Posledično so se razvili različni spletni prodajni modeli, ki kupcem omogočajo čim hitrejši in cenejši nakup ter dostavo. Kot dobro poznane in uveljavljene prodajne modele bi lahko našteli veleprodajo in skladiščenje, proizvodnjo lastnih blagovnih znamk, prodajo produktov pod lastno blagovno znamko in naročnino oz. naročniške storitve. Zaradi rasti e-trga in razvoja novih spletnih orodij se je posledično oblikoval nov prodajni model, ki je značilen za spletno trgovanje. To je prodajni model dropshipping, ki je v svetovnem merilu že tako rekoč stalnica, na slovenskem spletnem tržišču pa se vedno bolj uveljavlja. Gre za način prodaje, ko lastnik spletne trgovine prodaja izdelke brez lastnih zalog. Naročeno blago s strani kupca prodajalec posreduje neposredno (dropshipping) dobavitelju, plača nabavno ceno ter poštnino, dobavitelj pa v njegovem imenu pošlje naročeno blago kupcu. Ker gre za dokaj nov prodajni model na slovenskem tržišču in na tem področju primanjkuje tudi osnovne literature v slovenskem jeziku, smo se odločili, da ga v magistrskem delu podrobneje opišemo. Glavni cilj magistrskega dela je, da prikažemo vzpostavitev prodajnega modela dropshipping v spletni trgovini od samega začetka do zadnjega koraka.
Predpostavljamo, da je postopek vzpostavitve dropshipping spletne trgovine hiter, enostaven in povezan z nizkimi zagonskimi stroški. Med drugim smo mnenja, da lahko poslovanje postane avtomatizirano, saj izbrane in opisane platforme (WooCommerce+WordPress, Shopify in Magento) omogočajo enostavne razširitve na druge spletne storitve. Kljub kvalitetni postavitvi dropshipping spletne trgovine in avtomatizaciji vseh procesov menimo, da brez primerno izbrane tržne niše, raziskave trga in dobrega marketinga naše dropshipping spletne trgovine le-ta ne bo uspešna. Keywords: spletna trgovina, spletno nakupovanje, dropshipping, WordPress, prodajni modeli, avtomatizacija poslovanja Published in DKUM: 03.02.2021; Views: 471; Downloads: 201
Full text (1,75 MB) |
10. Prodaja preko spletne platforme amazonSaša Horvat, 2020, undergraduate thesis Abstract: Cilj diplomskega projekta je analizirati postopek prodaje preko spletne platforme Amazon in predstaviti zasnovo načrta tovrstne prodaje izdelka za izbrano podjetje.
V teoretičnem delu diplomskega projekta smo podrobneje predstavili spletno prodajo kot distribucijski kanal v mednarodnem trženju ter analizirali programe spletne prodaje podjetja Amazon in postopek prodaje preko spletne platforme tega podjetja. Prodajalci se pri prodaji na Amazonu srečujejo s številnimi izzivi. Močna konkurenca od njih zahteva temeljite priprave. Mednje med drugim spadajo proces iskanja izdelka in dobaviteljev, odločanje o načinu dostave ter priprava strani izdelka (listinga). Ključno vlogo pri uspešni prodaji preko spletne platforme Amazon pa ima mednarodno trženjsko komuniciranje, še posebej oglaševanje.
V empiričnem delu diplomskega projekta smo predstavili načrt prodaje izdelka preko spletne platforme Amazon za izbrano podjetje. Primer vključuje predstavitev izbire oblike podjetja, izbire trga, izdelka, iskanje dobaviteljev, strategijo oglaševanja in pripravo listinga. Keywords: Mednarodno trženje, distribucijski kanal, spletna trgovina, spletna platforma, Amazon. Published in DKUM: 04.01.2021; Views: 687; Downloads: 130
Full text (1,10 MB) |