1. Primerjalna analiza spletnih trgovinTrajche Andreev, 2024, undergraduate thesis Abstract: V današnjem času si nakupovalnega sveta ne moremo predstavljati brez spletnih trgovin. Postale so del našega vsakdanjika in njihova dostopnost še nikoli ni bila lažja. V diplomski nalogi se bomo posvetili začetkom spletnih trgovin in primerjavi s klasičnimi fizičnimi trgovinami, načinu nakupa, skladiščenju in dostavi izdelkov ter predstavili kako lahko spletno plačevanje zlorabljajo hekerji in prevaranti ter katere skupine ljudi so pri tem najbolj ranljive. Preučili bomo kako slaba ocena vpliva na izbiro potencialnih kupcev in podali nekaj predpostavk glede prihodnosti spletnih trgovin, ki uvajajo vse pogostejše novosti na področju plačila in dostave.
V drugem delu diplome bomo predstavili dve največji spletni trgovini na svetu, in sicer Amazon in Alibaba ter podrobneje analizirali njuno funkcionalnost in ponudbo.
Na koncu diplomske naloge smo naredili primerjavo teh dveh e-trgovin, in sicer glede tržne konkurence, načinih skladiščenja, novostih pri dostavi, pridobivanju točk zvestobe ter novih načinih plačila. Naredili smo tudi primerjavo prednosti in slabosti (angl. Pros and Cons) obeh e-trgovin. Z diplomskim delom smo zagotovili zadostno količino informacij, da lahko vsak posameznik oceni, katera spletna trgovina je primernejša za njegove potrošniške preference. Keywords: splet, trgovine, dostava, plačilo, Amazon, Alibaba, kupci Published in DKUM: 25.09.2024; Views: 0; Downloads: 7 Full text (2,72 MB) |
2. Poročanje o družbeni odgovornosti v zavarovalništvu v SlovenijiSabrina Fink, 2024, undergraduate thesis Abstract: V zadnjih nekaj desetletjih se je med gospodarskimi subjekti v zahodnih demokracijah povečalo zavedanje, da so moralno dolžni nekaj vrniti družbi. Subjekt, ki ne bo pozitivno prispeval k družbi, bo razumljen kot družbeno neodgovoren! Da bi dokazale, da jim je »skrb« za ljudi in okolje, v katerem delujejo, so organizacije sprejele različne ukrepe. Poročila o družbeni odgovornosti gospodarskih družb/podjetij oziroma trajnostno poročilo, ki so poleg tradicionalnih letnih finančnih poročil zdaj postala letno poročilo, so eden od načinov, s katerimi dokazujejo, kako skrbni so bili v finančnem obdobju, ki se je pravkar končalo, in kako nameravajo nadaljevati da bo v prihodnjih obdobjih še bolj.
Družbena odgovornost podjetja se nanaša na vrsto zelo raznolikih vedenjskih vidikov v podjetju in njegov vpliv na okolje v najširšem smislu. Ti vidiki so večinoma pokriti s poročanjem na področjih ESG (Environment, Society, Governance).
Za družbeno odgovornost je značilna odgovorna poslovna praksa, zavzemanje za prostovoljne pobude, ki presegajo pravne in pogodbene zahteve, vključevanje družbeno odgovornih aktivnosti v poslovni načrt in upravljanje podjetja, opredelitev trajnostnih ukrepov in aktivnosti za različne interesne skupine podjetja, usklajevanje finančnih socialnih in okoljskih koristi za izboljšanje celovite konkurenčne pozicije podjetja.
V nalogi bomo izpostaviti pomembnost poročanja o družbeni odgovornosti. Zanima nas, katere informacije o družbeni odgovornosti izkazujejo slovenske zavarovalnice v svojih letnih poročilih za leto 2021. V raziskavi upoštevamo 13 zavarovalnic. V raziskavi smo ugotovili, da večinoma vse zavarovalnice poročajo o družbeni odgovornosti (letno poročilo, splet). Keywords: družbena odgovornost, poročanje o družbeni odgovornosti, zavarovalnice, letno poročilo, trajnostni razvoj, splet, zdravje in varstvo okolja, dejavniki, poslovna politika Published in DKUM: 24.09.2024; Views: 0; Downloads: 13 Full text (984,68 KB) |
3. Razvoj spletne strani za odvetniško pisarnoTomaž Voršič, 2024, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu je predstavljen proces izdelave spletne strani za Odvetniško pisarno Voršič. Namen vzpostavitve spletne strani je predstavitev odvetniške pisarne in lažje pridobivanje informacij za stranke, saj do zdaj odvetniška pisarna ni imela spletne strani. Spletna stran strankam omogoča pridobitev kontaktnih informacij, lokacijo odvetniške pisarne in osnovne informacije glede poslovanja. Na spletni strani bo strankam omogočen tudi dostop do kalkulatorja odvetniških stroškov, kjer bodo stranke prek kalkulatorja pridobile okvirne stroške pravnih postopkov. V začetnih delih diplomskega dela so predstavljeni internet, nastanek interneta, svetovni splet, spletna stran in optimizacija spletne strani. V nadaljevanju so predstavljeni poklic odvetnika, njegova znanja in spretnosti, področja dela, interesi odvetnikov ter možen nadaljnji razvoj spletne strani z umetno inteligenco. Keywords: Internet, Svetovni splet, Spletna stran, Spletni sistemi za urejanje vsebin, Wordpress, Odvetništvo Published in DKUM: 27.08.2024; Views: 63; Downloads: 15 Full text (2,46 MB) |
4. Analiza in optimizacija spletnega mesta na primeru organizacije : diplomsko deloKristjan Toplak, 2024, undergraduate thesis Abstract: Optimizacija spletnih strani je proces, ki vključuje načrtovanje in izvajanje strategij za povečanje vidljivosti spletnega mesta v iskalnih rezultatih za določene ključne besede. Proces povečuje promet na spletnem mestu in izboljšuje njegovo učinkovitost pri doseganju zastavljenih ciljev. V teoretičnem delu so obravnavani osnovni koncepti spletnih iskalnikov, postopek optimizacije spletnih mest ter razlika med belimi in temnimi metodami optimizacije. V empiričnem delu je bil izveden eksperiment, razdeljen na tri faze. V prvi fazi je bila izvedena analiza stanja spletnega mesta pred optimizacijo. Druga faza je zajemala izvedbo optimizacije s spremembami, ki so bile identificirane v prvi fazi. V tretji fazi smo primerjali spremembe pred in po optimizaciji. Proces je omogočil vpogled v praktično uporabo teoretičnih konceptov ter njihov vpliv na izboljšanje učinkovitosti spletnega mesta v realnem okolju. Keywords: optimizacija za spletne iskalnike, splet, tehnike optimizacije, spletni iskalniki Published in DKUM: 11.07.2024; Views: 203; Downloads: 51 Full text (1021,61 KB) |
5. Marketinško komuniciranje v podjetju Aljoša Pogorelčnik s.p.Katarina Hriberšek, 2023, undergraduate thesis Abstract: Marketinško komuniciranje je bistvenega pomena za podjetja. Nenehno se spreminja, pravzaprav je način, s katerim se podjetje oblikuje v očeh strank, jih nagovarja in jim daje informacije. Je tudi način prodora podjetja v stik z zunanjo javnostjo. Zaradi velike konkurence, nasičenosti trgov in globalizacije je marketinško komuniciranje način za razlikovanje od konkurence. To počnejo vsa podjetja in zaradi tega je treba marketinško komuniciranje tudi resnično dobro načrtovati, usklajevati in izvajati na inovativen in metodičen način. Stremeti je treba k zadovoljevanju strank, ker le-to omogoča dolgoročen uspeh.
V diplomskem delu smo najprej predstavili teoretična izhodišča, kjer smo vse opisali, da bomo lažje razumeli marketinško komuniciranje. V drugem, praktičnem delu pa smo na podlagi teoretičnih izhodišč predstavili program in instrumente marketinškega komuniciranja v podjetju Aljoša Pogorelčnik, s. p. Keywords: Marketing, komuniciranje, marketinški splet, marketinško komuniciranje, instrumenti marketinškega komuniciranje. Published in DKUM: 19.10.2023; Views: 452; Downloads: 68 Full text (3,36 MB) |
6. Razvoj marketinškega spleta za velenjsko jezeroPatricija Verbič Kovačič, 2023, master's thesis Abstract: Marketing je pomemben del vsakega podjetja, marketinški splet pa že od nekdaj velja za temelj marketinga. Poleg dobro razvitega marketinškega spleta je pomembno tudi poznavanje ciljnega trga. Porabniki se med seboj razlikujemo glede na potrebe in želje, s katerimi izdelki oziroma storitvami bomo zadovoljili svoje potrebe.
Namen magistrskega dela je podrobneje predstaviti pojme marketinški splet, marketinški koncept, vedenje porabnikov in segmentacija ciljnega trga. Poznavanje teh ključnih pojmov je zelo pomembno za podjetja, ki želijo na trgu delovati kar se da konkurenčno. Razumevanje porabnikov in njihovo zadovoljstvo sta ključnega pomena za uspešnost vsakega podjetja. V raziskovalnem delu magistrske naloge je namen ugotoviti, katere dejavnosti obiskovalci Velenjskega jezera že uporabljajo, katerih dogodkov se največkrat udeležijo, kakšne so želje po novih dejavnostih in kaj bi na Velenjskem jezeru spremenili.
V magistrskem delu želimo raziskati, kakšne so želje in potrebe obiskovalcev Velenjskega jezera, kako bi lahko povečali njegov obisk in kaj bi bilo potrebno izboljšati. Ugotoviti želimo, katere storitve obiskovalci že koristijo in kaj jih pri tem moti.
V raziskovalnem delu magistrskega dela smo ugotovili, da sta najpogostejša razloga za obisk Velenjskega jezera druženje s prijatelji in sprehod. S pomočjo odgovorov v anketi smo ciljno skupino segmentirali v šest skupin: na starše z otroki, športnike, nosečnice, sprehajalce, upokojence in tiste, ki na jezero prihajajo samo zaradi druženja ob pijači. Obiskovalci so zadovoljni s ponudbo Velenjskega jezera. Motijo jih predvsem umazana stranišča, premalo sence v poletnem času in plačljiv parkirni prostor. Največ anketirancev je odgovorilo, da bi dodali most čez jezero, naredili več naravne sence, povezali pešpoti med jezeri in dodali več vodnih igral. Keywords: marketinški splet, marketinški koncept, vedenje porabnikov, segmentacija trga. Published in DKUM: 12.10.2023; Views: 398; Downloads: 43 Full text (2,31 MB) |
7. Posodobitev in optimizacija spletne strani podjetja Asatrans d. o. o.Jan Lenič, 2023, undergraduate thesis Abstract: Namen zaključnega dela je bil izdelati novo, posodobljeno spletno stran za prevozniško podjetje Asatrans d.o.o. Pri tem smo uporabili platformo WordPress. Delo smo osredotočili na področje spletnega oblikovanja in razvoja, pri čemer je bil glavni cilj izboljšati predstavitev podjetja na spletu in posledično tudi uporabniško izkušnjo.
Pri izdelavi nove spletne strani za podjetje Asatrans d.o.o. smo uporabili različne metode. Opravili smo analizo obstoječe spletne strani in konkurence, razvili vizualne elemente ter vse skupaj implementirali na platformi WordPress.
Na vodilnem socialnem omrežju Facebook smo podjetju ustvarili profil in ga uspešno povezali s spletno stranjo. Ta korak bo v prihodnosti prispeval k izboljšanju prepoznavnosti podjetja tako v poslovnem svetu kot med potencialnimi naročniki.
Pri izdelavi spletne strani smo se posvetili predvsem željam naročnika. V prvi vrsti je bila želja, da je stran profesionalnega izgleda, a vendarle bolj živih barv. To smo dosegli z določeno postavitvijo elementov in s prevladujočo oranžno barvo. Prav tako smo posodobili podatke in dodali gradnike, ki jih predhodna spletna stran ni vsebovala. Keywords: Asatrans, prevozništvo, splet, WordPress, družbena omrežja Published in DKUM: 25.09.2023; Views: 376; Downloads: 80 Full text (996,73 KB) |
8. Programsko oglaševanje : diplomsko deloNeli Šijanec, 2023, undergraduate thesis Abstract: Programsko oglaševanje je avtomatiziran proces nakupa, prikaza in optimizacije oglasov na spletu. Oglasi se ciljni publiki prikažejo na podlagi demografskih, vedenjskih in interesnih podatkov, zato so tej vrsti oglaševanja izpostavljeni vsi uporabniki spleta. V teoretičnem delu je predstavljena teorija programskega oglaševanja, zbiranje podatkov na spletu ter pravna ureditev in zakonodaja na tem področju. V empiričnem delu smo s pomočjo kvantitativne metode izvedli raziskavo med uporabniki spleta. Ugotovili smo, da se uporabniki spleta zavedajo programskega oglaševanja na spletu ter pomena etičnega ravnanja podjetij. Keywords: programsko oglaševanje, splet, avtomatizacija, zbiranje podatkov Published in DKUM: 21.09.2023; Views: 613; Downloads: 109 Full text (1,01 MB) |
9. Stališča študentov, ki študirajo v Avstriji, do spletnega zmenkovanjaJelena Jeknić, Borut Milfelner, 2014, original scientific article Abstract: Namen pričujočega prispevka je proučiti stališča študentov, ki študirajo v Avstriji, do spletnega zmenkovanja. Posebej nas zanima tudi uporaba portalov za spletno zmenkovanje študentov, ki študirajo v Avstriji, in razlike v stališčih med spoloma ter med uporabniki in neuporabniki. Rezultati empirične raziskave kažejo, da študenti, ki študirajo v Avstriji, nimajo pozitivnih stališč do spletnega zmenkovanja. Potrjene so tudi določene razlike v stališčih do spletnega zmenkovanja med spoloma ter glede na uporabniški status. Na podlagi rezultatov je narejeno profiliranje ciljne populacije glede na njihova stališča do spletnega zmenkovanja, kar je lahko v pomoč ponudnikom strani za spletno zmenkovanje ter oglaševalcem. Keywords: splet, spletna mesta, študenti, stališča, merjenje Published in DKUM: 06.09.2023; Views: 305; Downloads: 0 |
10. Analiza evropske in južnokorejske glasbene industrije skozi elemente marketinškega spleta : diplomsko deloKlarisa Hren, 2023, undergraduate thesis Abstract: Nasičenost glasbene industrije in problematika kulturnega imperializma lokalno delujočim glasbenim izvajalcem otežujeta možnost dosege svetovnega glasbenega trga. Zato smo v diplomskem delu skozi analizo elementov marketinškega spleta raziskali, kako je izbranim predstavnikom evropske in južnokorejske glasbene industrije uspelo prodreti na svetovni glasbeni trg brez uporabe strategij, ki bi okrnile njihovo kulturno identiteto. V teoretičnem delu smo razdelali elemente marketinškega spleta in se posebej osredotočili še na posebnosti obravnavanih glasbenih industrij. V empiričnem delu smo na podlagi opravljene komparativne študije primera poudarili najpomembnejše dejavnike obeh industrij in na njihovi osnovi oblikovali predloge, kako bi lahko te pristope aplicirali na lokalno delujoče glasbene izvajalce. Keywords: marketinški splet, marketinške strategije, glasbena industrija, evropska glasbena industrija, K-pop Published in DKUM: 08.06.2023; Views: 665; Downloads: 106 (2 votes) Full text (1,59 MB) |