| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 1 / 1
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
RAČUNOVODSKI VIDIK ODKRIVANJA LATENTNE KRIZE V PODJETJU
Saša Tomazin, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Razmere na trgu se iz dneva v dan spreminjajo, zato morajo biti podjetja fleksibilna v smislu prilagajanja in pozitivnega koriščenja sprememb. Ravno iz teh vzrokov lahko trdimo, da so podjetja neprestano v stanju potencialne krize. Latentna kriza pa prestavlja korak naprej, saj se že kažejo krizni simptomi v družbi, vendar jih vodstvo ne zazna, jih zanika ali nima informacij. O prikriti krizi govorimo torej tudi v primeru, če management pozna krizno situacijo, vendar ne ukrepa, ker so težave prehodne ali pa se bodo rešile same (sindrom spečega ali »drogiranega« poslovodstva). Za preprečitev krize mora podjetje imeti zgrajen varnostni sistem, ki pravočasno opozori na nastajanje kriznih razmer v podjetju. Pomembno je, da se občasno opravi presoja gospodarskega položaja podjetja s strani zunanjih izvajalcev, saj ti niso pod vplivom notranje zaslepljenosti zaposlencev. Pomembno je, da znamo brati računovodske izkaze in informacije, ki jih ponuja, saj tovrstne informacije in analize opozarjajo na krizo. V diplomskem delu smo prikazali računovodski vidik odkrivanja latentne krize s pomočjo letnih poročil Podjetja X (poslovna in računovodska poročila). V izkazu poslovnega izida smo opazili, da kot kritični izstopata dve leti, to sta leto 2004 in 2005. Letnica in tudi vzroki težav sovpadajo z vstopom Slovenije v Evropsko unijo. Podjetje X je v tem času zabeležilo močan upad prihodkov, kar je posledica slabega soočenja z odprtostjo evropskega trga in večjo konkurenco. V letu 2004 so bili nenavadno visoki tudi odhodki, in sicer zaradi odpisa terjatev v tožbi, kar opozarja na preveliko število tveganih poslov. Tudi izračun kazalnikov uspešnosti za omenjeni obdobji izraža nižje vrednosti. V primerjavi s konkurenčnimi podjetji ta kazalnik Podjetje X uvršča med bolj uspešne, vendar se je slabše odrezal pri primerjavi višine prihodkov na zaposlenega. Večletna primerjava poslovnega izida kaže, da je Podjetje X v stanju latentne krize, saj se po padcu v letu 2004 še ni pobralo, niti niso bile izvedene aktivnosti, ki bi stanje izboljšale. Čeprav je poslovni izid iz poslovanja zadovoljiv, tega ne moremo trditi za izid iz naložbenja in financiranja. Za obdobje petih let smo preučili tudi bilanco stanja, ki pa ni kazala znakov obolele poslovne osebe. Odlični pokazatelji krize so kazalniki kratkoročne in dolgoročne likvidnosti. Rezultati za Podjetje X so znotraj priporočenih mej ali pa jih celo pozitivno presegajo. Preučitev finančnih izidov in denarnih tokov je pokazala, kar smo ugotovili že pri izkazih poslovnega izida. Potreben bo poudarek pri naložbenju in financiranju, saj z negativnim rezultatom kvarita celotno sliko. Neugodni rezultati obsegajo vseh pet preučevanih obdobij, kar je dodaten dokaz za latentno krizo (krizni simptomi obstajajo, reakcije poslovodstva ni). Za jasnejšo sliko smo si prebrali tudi letna poročila, ki kažejo sliko srednje uspešnega podjetja. Do leta 2007 so vsako leto kupili tri do pet novih tovornih vozil. Neugodno pa je , da nikoli niso dosegli zastavljenih ciljev glede višine prihodkov. Kritični dogodki so se zgodili po preučevanih obdobjih, vendar so zapisani v letnem poročilu za leto 2007 v rubriki pomembnih dogodkov po zaključenem obdobju. Najprej je družbo prizadela ukinitev sodelovanja s pomembnim kupcem, zato družba lahko pričakuje 20-25% padec prihodkov iz storitvene dejavnosti. V februarju 2008 pa se je odcepila proizvodnja dejavnost, kar pomeni še dodaten 15% padec prihodkov. Hkrati pomeni to tudi padec odhodkov. Podjetje se je znašlo v odkriti krizi, ki bi jo lahko preprečili ali omilili, če bi družba reagirala že prej, torej v času latentne (prikrite) krize. V tej situaciji je potreben celosten pristop k reševanju podjetja iz krize, ki mora potekati po korakih. Analiziramo položaj podjetja, naredimo načrt kratkoročnih aktivnosti in oblikujemo krizni center, ki predstavlja stičišče notranjih in zunanjih informacij, pomemben korak je tudi takojšnje reševanje manjših, a pomembnih problemov.
Keywords: latentna kriza, speče poslovodstvo, računovodske informacije, analiza poslovanja
Published: 26.02.2010; Views: 1743; Downloads: 118
.pdf Full text (3,36 MB)

Search done in 0.01 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica