| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
VKLJUČEVANJE SODOBNE INFORMACIJSKO-KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE V POUK SLOVENŠČINE
Mateja Pogorevc, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Pristop k učenju maternega jezika se skozi obdobja spreminja in danes tudi tu veliko vlogo igra sodobna informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT) oziroma računalnik. Vključevanje sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije v pouk slovenščine je tema istoimenskega diplomskega dela, katerega namen je bil raziskati razširjenost uporabe sodobne IKT na omejenem vzorcu učiteljev slavistov, ki učijo v osnovnih in srednjih šolah. Odgovorni organi nudijo učiteljem ustrezne možnosti nadgradnje znanja, izboljšuje se tudi opremljenost učnih prostorov. Vzporedno s postopnim vključevanjem IKT v pouk slovenščine tečejo prenove učnih načrtov, ki so bile nujno potrebne. Spoznanja te študije, ki temeljijo na rezultatih anketnega vprašalnika, so se izkazala za vzpodbudna. V raziskavo je bilo zajetih 50 učiteljev slovenščine s štajerskega področja Slovenije. Anketirani vključujejo sodobno IKT v pouk slovenščine, kar potrjuje že dejstvo, da si pri pripravi na pouk redno pomagajo z Wordom in svetovnim spletom. Kljub generacijskemu prepadu v obvladovanju sodobne IKT, ki ga je povzročil hiter napredek računalniške znanosti v zadnjem desetletju ali dveh, je mogoče trditi, da so učitelji slovenščine zadovoljivo usposobljeni. Računalniška pismenost predstavlja izziv, ki so ga pripravljeni sprejeti kot pot do novih znanj ter bolj kakovostnega načina dela.
Keywords: Ključne besede: sodobna informacijsko-komunikacijska tehnologija, IKT, slovenščina, pouk, računalnik, učitelji, slavisti, slovenisti, računalniška pismenost, diplomska dela.
Published: 01.06.2009; Views: 3893; Downloads: 450
.pdf Full text (409,86 KB)

2.
RABA UČNIH MEDIJEV PRI POUKU
Melita Kosednar, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu diplomske naloge so predstavljeni in opisani pojmi izobraževalna tehnologija, množični mediji, podrobneje pa so predstavljeni učni mediji, multimediji ter učni prostor. V empiričnem delu diplomske naloge je prikazana uporaba medijev pri pouku, pomembnost ter pogostost vključevanja le-teh v pouk, kateri medij učitelji najpogosteje izberejo, kako pogosto uporabijo internet pri pouku ter s katerim namenom in ali so se učitelji pripravljeni dodatno usposabljati za pravilno uporabo medijev pri pouku. Uporabili smo deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo raziskovanja. Rezultati raziskave so pokazali, da učitelji aktivno vključujejo medije v vzgojno-izobraževalni proces. Večina učiteljev le-te uporablja večkrat tedensko pri pouku. Najpogosteje pa jih uporabijo z namenom, da učencem predstavijo učno snov natančno in nazorno. Računalnik je tisti medij, ki ga učitelji najpogosteje uporabijo pri pouku. Raziskava nas opozarja, da je število učiteljev, ki uporablja internet kot učni medij pri pouku, zelo veliko. Uporabljajo ga predvsem za prikaz slik ter videoposnetkov. Večina učiteljev pa se je pripravljena tudi dodatno usposabljati za pravilno uporabo medijev pri pouku.
Keywords: osnovna šola, učitelji, vzgoja in izobraževanje, mediji, internet, sodobna tehnologija, informacijsko-komunikacijska tehnologija, strokovna usposobljenost.
Published: 18.11.2011; Views: 2285; Downloads: 264
.pdf Full text (1,10 MB)

3.
UPORABA INFORMACIJSKO-KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE PRI POUKU SLOVENŠČINE V OSNOVNIH ŠOLAH OBČINE ŠENTJUR
Jože Arbajter, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Družba prihodnosti je informacijska družba, družba znanja. Z uvajanjem informacijsko-komunikacijske tehnologije se spreminja narava učno vzgojnega procesa. Učitelji so dobili v roke orodje, s katerim lahko učijo drugače, bolj kvalitetno in pokažejo učencem stvari, ki jih prej ni bilo mogoče pokazati. Pojavlja se vprašanje, ali so učitelji dovolj usposobljeni za vključevanje sodobne IKT v pouk. Še pomembnejše je vprašanje, ali nova tehnologija omogoča lažje delo ali je učiteljem le v breme. V diplomskem delu je v empiričnem delu prikazana uporaba IKT-ja pri pouku slovenščine v osnovnih šolah občine Šentjur. Anketirani uporabljajo sodobno IKT in jo vključujejo v pouk slovenščine, kar potrjuje dejstvo, da vsi anketirani uporabljajo pri pouku slovenščine računalnik in ostalo tehnologijo vsaj enkrat do dvakrat tedensko. Kljub razlikam v delovni dobi in starosti učitelji slovenščine v osnovnih šolah v občini Šentjur v večini menijo, da so dovolj osveščeni za vključevanje IKT-ja v učni proces. Poleg tega se udeležujejo izobraževanj s področja IKT-ja. Vendar so vsi enotni, da nobena, tudi najsodobnejša tehnologija, ne more zamenjati učitelja in njegove vloge, ki jo ima pri vzgoji in izobraževanju.
Keywords: pouk slovenščine, sodobna informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT), e-šolstvo, informatizacija šolstva, e-asistent
Published: 08.07.2013; Views: 1102; Downloads: 144
.pdf Full text (1,43 MB)

4.
VPLIV RABE INFORMACIJSKO-KOMUNIKACIJSKIH TEHNOLOGIJ PRI POUKU SLOVENŠČINE NA UČENCE OD 6. DO 9. RAZREDA IZBRANE OSNOVNE ŠOLE
Katarina Kikec, 2015, master's thesis

Abstract: Življenje v dobi napredne tehnologije od vsakega posameznika zahteva neprestano spremljanje in prilagajanje družbenim spremembah ter silnicam razvoja sodobne informacijsko-komunikacije tehnologije. Tako kot se spreminja družba, se spreminja tudi sistem izobraževanja in poučevanja, kjer so spremembe, ki jih je prinesla IKT v izobraževanje, povzročile zasuk v pojmovanju poučevanjske paradigme v učenjsko paradigmo, saj postaja pouk vedno manj usmerjen v učitelja in snov ter se vse bolj usmerja v učenca. Učitelji so tako z rabo IKT pri pouku dobili nove možnosti za delo in poučevanje v razredu, za kar morajo biti tudi ustrezno usposobljeni. Smiselnost rabe IKT pri poučevanju pozitivno vpliva na učence, kar ugotavljamo s povečano motivacijo za delo in sodelovanje, predvsem zaradi zanimivosti učne snovi, čeprav imajo učenci raje razlago učne snovi še vedno na klasični, tj. frontalni način, brez rabe IKT. Vprašanje, ki se nam poraja, je, kakšen bo trend razvoja rabe IKT v izobraževanju v prihodnje in ali bo pretirana digitalizacija v šolstvu pozitivno vplivala na učenje prihodnjih generacij.
Keywords: Sodobna informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT), pouk slovenščine, učitelj, učenci, digitalizacija.
Published: 06.10.2015; Views: 646; Downloads: 107
.pdf Full text (2,12 MB)

Search done in 0.08 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica