| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 43
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
SODELOVANJE S STARŠI V VRTCU LAŠKO
Svetlana Ulaga, 2009, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK V diplomskem delu z naslovom SODELOVANJE S STARŠI V VRTCU LAŠKO sem želela raziskati zadovoljstvo staršev z delom in sodelovanjem z zaposlenimi v vrtcu Laško. Diplomska naloga je vsebinsko razdeljena na dva glavna dela. V prvem, teoretičnem delu, sem predstavila družino, vrtec, odnose med strokovnimi delavci in starši, komunikacijo s starši in sodelovanje z njimi, kateremu sem se podrobneje posvetila. Opisala sem formalne in neformalne oblike sodelovanja ter prednosti sodelovanja za vzgojitelje/učitelje, starše in otroke. Da bi bilo sodelovanje karseda učinkovito, je potrebno vzpostaviti ustrezen odnos in primerno komunikacijo. Kakšen bo odnos, je odvisno od prizadevnosti in iskrenosti tako vzgojiteljev kot staršev. Od kvalitete odnosa in učinkovitosti komunikacije pa je odvisno, ali bo sodelovanje uspešno ali ne. Ker pa so predšolski otroci izjemno navezani na družino, je praktično nemogoče, da družina (starši) in vrtec (vzgojitelji) ne bi sodelovala. Drugi del diplomske naloge zajema empirični del naloge, kjer sem analizirala anketni vprašalnik, ki sem ga razdelila staršem otrok, ki obiskujejo vrtec Laško. Ugotovila sem, da se staršem zdi sodelovanje med njimi in vrtcem koristno, s sodelovanjem in odnosi so zadovoljni, menijo, da sodelovanje koristi njihovim otrokom in da se ga radi udeležujejo.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: • otrok, • starši, • vzgojitelj, • družina, • vrtec, • sodelovanje, • odnosi, • komunikacija.
Published: 04.06.2009; Views: 5958; Downloads: 1573
.pdf Full text (3,77 MB)

2.
OTROK VSTOPI V VRTEC
Karmen Ciglar, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Otrokov vstop v vrtec sem razdelila na dva dela. Na teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu je predstavljeno otrokovo doživljanje ob vstopu v vrtec ter kako je s tem povezana navezanost otroka na starše. Predstavili smo kako naj starši uvajajo oziroma svoje otroke pripravijo na vstop v vrtec in omenili prilagoditvene težave otrok prvih nekaj dni v vrtcu. Tudi dobra komunikacija in sodelovanje med vzgojiteljem in starši zelo pomembna, zato smo se dotaknili tudi tega področja. V empiričnem delu pa diplomsko delo zajema predvsem ugotovitve glede vpliva staršev na otrokov vstop v vrtec. Ta del zajema starševsko pripravo otroka na vstop v vrtec in uvajanja otroka v vrtec ter zelo pomembne čustvene reakcije otroka ob vstopu v vrtec. Pri obdelavi podatkov smo prišli do ugotovitve, da veliko staršev ne sodeluje pri uvajanju otroka na vrtec in pri sami pripravi otroka na vstop v vrtec. Ugotovili smo tudi, da je večina otrok prvi dan v vrtcu žalostnih, a presenetil je podatek, da veliko otrok prvi dan v vrtcu ne kaže posebnih čustvenih reakcij.
Keywords: Predšolski otrok, vrtec, uvajanje v vrtec, otrokova navezanost, prilagoditvene težave otrok, odnosi in sodelovanje med starši in vzgojitelji.
Published: 11.05.2009; Views: 3649; Downloads: 1079
.pdf Full text (284,39 KB)

3.
RAZVOJ VRTCA POBREŽJE
Petra Trunkl, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Vrtec Pobrežje, imenovan Dom igre in dela je začel delovati leta 1948. Otrokom so bile sprva na voljo le lesene igrače, kotičke pa so opremljale vzgojiteljice s pomočjo staršev. Zaradi vse večjih potreb po vzgoji otrok je vrtec Pobrežje leta 1970 dobil prvo enoto klasičnega tipa. V naslednjih letih so se odprle tudi enote Ob gozdu, Jasli Grinič, Najdihojca, Brezje, Mojca, Duplek, Dvorjane, Korena ter Kekec in Čebelica. Leta 1996 je vrtec zaradi priključitve občini Duplek izgubil tri enote. Tudi enota Ostržek se ne uporablja več, saj je leta 1988 dobil stavbo v najem Center sonček Maribor. Nove spremembe so prišle tudi leta 1995 z metodologijo Korak za korakom, ter leta 1999, ko je Republika Slovenija sprejela Kurikulum za vrtce. Vrtec je vključen v različne projekte na mednarodni in državni ravni, tekom dneva pa so otrokom ponujene tudi obogatitvene dejavnosti ter dodatne v popoldanskem času. Preteklo leto je vrtec Pobrežje praznoval 60. letnico delovanja. V teh letih se je v matično knjigo vpisalo že več kot 15000 otrok. Letošnje šolsko leto deluje vrtec Pobrežje z 29. oddelki, 543. vpisanimi otroki in 98. zaposlenimi.
Keywords: vrtec, zgodovina, projekt, program, sodelovanje s starši, obogatitveni program, dodatni program
Published: 06.07.2009; Views: 3247; Downloads: 168
.pdf Full text (20,37 MB)

4.
UVAJANJE OTROK V VRTCU IVANČNA GORICA
Nadja Pintar, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Uvajanje otrok v vrtec je tema, s katero se srečujejo starši, ko pripeljejo svojega otroka prvič v vrtec. Novo okolje, v katerega vstopajo malčki, predstavlja za starše polno skrbi in vprašanj. V teoretičnem delu diplomske naloge sem se dotaknila družine kot vrednote, ki ima svojevrsten pomen, otroku pa predstavlja svet. Opisala sem, kakšen je proces uvajanja v vrtec in s kakšnimi težavami se starši in otroci srečujejo v uvajalnem obdobju. Dobro sodelovanje med starši in vzgojitelji je zelo pomembno za dobro počutje otroka v vrtcu, zato sem se dotaknila tudi tega področja. V empiričnem delu sem raziskovala in ugotavljala, kako so starši spremljali svoje otroke pri uvajanju v vrtec in kako je potekalo spoznavanje novega okolja. Anketni vprašalnik je bil posredovan staršem, kajti zanimalo me je, kako so v šolskem letu 2008/2009 uvajalno obdobje preživeli skupaj s svojimi otroki. Hipoteze, ki sem si jih zastavila, so bile potrjene. Rezultati ankete kažejo, da je večina staršev sodelovala pri uvajanju svojega otroka v vrtec. V odnosih z vzgojnim osebjem so dobro sodelovali, kajti imeli so možnost vzgojiteljici posredovati vse značilnosti o svojem otroku in izrazili pomembnost zaupanja vanjo, kar je razveseljivo. Ob vpisu otroka v vrtec so prejeli mnogo koristnih informacij o uvajanju, ki so jim bile v veliko pomoč. To pomeni, da vrtec dobro obvešča starše že v začetnem procesu vključevanja otroka v vzgojno-varstveno institucijo. Z obiskom ustanove in spoznavanjem vzgojnega osebja so starši izrazili zanimanje za vključevanje otroka v vrtec ter tako sodelovali pri vključevanju svojega otroka.
Keywords: uvajanje v vrtec, predšolski otrok, vrtec, navezanost, sodelovanje s starši
Published: 08.10.2009; Views: 2875; Downloads: 542
.pdf Full text (1,44 MB)

5.
VLOGA VZGOJITELJEV PRI PREPREČEVANJU PREHLADNIH IN NALEZLJIVIH OBOLENJ V VRTCU
Barbara Anderlič, Polona Janežič, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Vloga vzgojiteljev pri preprečevanju prehladnih in nalezljivih obolenj v vrtcu je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo navedli specifične značilnosti zdravega in bolnega otroka ter posredno tudi vlogo dispanzerja za otroke. Predstavili smo prehladna obolenja otrok, najpogostejša nalezljiva obolenja otrok ter preprečevanje prehladnih in nalezljivih obolenj, kjer zajema poglavje higieno in zdravstveno - higienski režim v vrtcu. Dodali smo še sodelovanje vzgojiteljev s starši ter načine in pomembnost sodelovanja. Empirični del diplomskega dela zajema rezultate raziskave, ki smo jo izvedli s pomočjo anketnega vprašalnika za vzgojitelje. Anketiranje je potekalo v mesecu septembru 2008 med vzgojitelji Vrtca Borisa Pečeta (z enotami) v Mariboru in Vrtca Ormož (z enotami). Namen raziskave je bil ugotoviti na kakšen način in s katerimi ukrepi se vzgojitelji spoprijemajo ob pojavu prehladnega in nalezljivega obolenja, ali se udeležujejo strokovnih srečanj s področja zdravstveno - higienskega režima, ali poskrbijo za varno, čisto in zdravo bivalno okolje v skupini in vrtcu. Pri obdelavi podatkov smo prišli do ugotovitev, da vzgojitelji v veliki večini (s kar 98%) prepoznajo znake prehladnega in nalezljivega obolenja, da so seznanjeni z najpomembnejšimi dejavniki in načini preprečevanja nastanka obolenj, da se večina vzgojiteljev (84%) udeležuje sprotnega izobraževanja s področja zdravstveno - higienskega režima in kar (74%) jih meni, da imajo otroci v vrtcu zagotovljeno čisto, varno in zdravo bivalno okolje.
Keywords: otrok, zdravje, prehladna in nalezljiva obolenja, preprečevanje, vloga vzgojiteljev, sodelovanje s starši.
Published: 17.11.2009; Views: 1804; Downloads: 292
.pdf Full text (961,77 KB)

6.
SODELOVANJE MED STARŠI IN ŠOLO
Kornelija Vučko, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Pričujoče diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu so predstavljene družina, šola, komunikacija in sodelovanje med starši (družino) in šolo. Ker je cilj obeh, tako družine kot šole, uspešnost otrok, se nam zdi pomembno, da si šola prizadeva za dobro sodelovanje, kar je tudi dokaz kvalitete njenega dela. V diplomskem delu so pojasnjene naloge družine, oblike družin in družinska vzgojna sredstva. Na podoben način so opisane naloge šole, razložena je učiteljeva avtoriteta, predstavljena so učiteljeva vzgojna sredstva in pogoste napake učiteljev,. Mnogokrat so prav te ovira za dobro sodelovanje med starši in učitelji. V nadaljevanju je opisana komunikacija, ki je pomemben del sodelovanja, saj napačna komunikacija lahko povzroči več škode kot koristi. Glede sodelovanja med starši in šolo obstajajo določena načela sodelovanja, ki naj bi se jih držali obe strani. Opisane so ovire in prednosti sodelovanja, oblike vključevanja staršev, izkušenjske metode dela s starši ter formalne in neformalne oblike sodelovanja med šolo in domom. V empiričnem delu smo preverili, kako poteka sodelovanje med starši in šolo v praksi na Dvojezični osnovni šoli I Lendava — 1. Számú Kétnyelvű Általános Iskola Lendva. Zanimalo nas je predvsem kako to sodelovanje doživljajo starši. Odgovore smo primerjali glede na starost in izobrazbo staršev ter glede na stopnjo njihovega otroka. Izkazalo se je, da starši DOŠ I Lendava — 1. Sz. KÁI Lendva najpogosteje obiskujejo govorilne ure in roditeljske sestanke, redko ali nikoli pa ne obiščejo sveta staršev, dni odprtih vrat ter šole za starše. Pokazalo se je tudi, da je med starši, ki pogosto sodelujejo s šolo, največ takih z višješolsko izobrazbo. Starši se (po pričakovanjih) najpogosteje obračajo na razrednika oz. učitelja posameznega predmeta, vzrok za obisk pa so težave otrok v šoli (bodisi učne, bodisi vedenjske). Starši so izkazali največ zadovoljstva z govorilnimi urami in roditeljskimi sestanki, najmanj pa s svetom staršev.
Keywords: družina, vzgojna sredstva, šola, komunikacija, sodelovanje med starši in šolo, starost staršev, izobrazba staršev, stopnja otrok (I., II., III. triada), pogostost sodelovanja, oblike sodelovanja, vzroki za stike, zadovoljstvo s sodelovanjem
Published: 11.01.2011; Views: 8065; Downloads: 1955
.pdf Full text (471,11 KB)

7.
MEDGENERACIJSKO SODELOVANJE MED VRTCEM ROGAŠKA SLATINA IN PEGAZOVIM DOMOM STAREJŠIH OBČANOV ROGAŠKA SLATINA
Tamara But, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava medgeneracijsko sodelovanje med domom starejših občanov Pegazovim domom in Vrtcem Rogaška Slatina. Medgeneracijsko sodelovanje dobiva v današnjem času vse večji pomen, kakor tudi strpnost med generacijami. Vrtec je otrokov življenjski prostor, kjer se aktivno uči in pridobiva sposobnosti za življenje ter razvija vrednote v medgeneracijski družbi. V današnjem času se sprašujemo ali družba zagotavlja ustrezno okolje za spoštovanje starejših generacij. Vzajemnost med generacijami je izrednega pomena, zato je potrebno negovati odnose med ljudmi. Velika vloga starih staršev je v današnjem času zaradi pomanjkanja časa staršev izrednega pomena. V zgodnjem otroštvu so otroci zelo gnetljivi in je pomembnost pridobivanja moralnih vrednot prioriteta v vzgoji. Zaradi pomanjkanja časa srednjih generacij so stari starši pomemben člen v vzgoji otrok. Za razvijanje prijateljskih odnosov med generacijami ima pomembno vlogo tudi vrtec kot institucija, ob pomoči strokovnih delavcev, ki s čutom za vzgojo poskrbijo za interakcijo otrok z starejšimi občani ter s kritičnim mišljenjem zavračajo stereotipe, ki so nastali v družbi skozi čas. Otrokov kognitivni razvoj in sposobnost empatije pri otroku ima pri vzpostavljanju odnosa ključno vlogo. Vprašanja, ki nam jih postavljajo otroci v predšolskem obdobju, so pogosta, zlasti vprašanja, na katere neradi odgovarjamo oz. se jim izogibamo. Pomembno je, da otrok dobi pravo informacijo in si odgovorov ne izmišljamo ter jih ne interpretirano napačno. Naš namen je prikazati mnenja o doživljanju vzgojiteljev in ostalih strokovnih delavcev v vrtcu pri sodelovanju s Pegazovim domom starejših občanov in prikazati doživljanja medgeneracijskega sodelovanja strokovnih delavcev Pegazovega doma za starejše občane. Prav tako želimo prikazati doživljanja druženj otrok in starostnikov. Pri večini globalnih ciljev gre za različna področja družbe, npr. spoznavanje zgodovinskih sprememb, razvijanje občutka socialne pripadnosti, ki temelji na ideji enakosti in nediskriminiranosti, srečevanje s človekovim odnosom do bolezni in invalidnosti. Otrok spoznava, da morajo vsi ljudje v določeni družbi pomagati in sodelovati, da bi lahko ta delovala ter omogočila preživetje ter udobje in dobro počutje vseh vključenih. Otrok se seznanja tudi z različnimi poklici in ima možnost razvijati sposobnosti in načine vzpostavljanja, vzdrževanja in uživanja v prijateljskih odnosih s starostniki, kar vključuje tudi razumevanje vedenja drugih in njihovih občutjih ter vljudnost pri medsebojnem komuniciranju.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: medgeneracijsko sodelovanje, komunikacija, empatija, kurikulum, družba, strpnost, ageizem, moralni in vedenjski razvoj, odnosi, prijateljstvo, pomoč, stari starši, doživljanje.
Published: 07.04.2010; Views: 5792; Downloads: 734
.pdf Full text (3,98 MB)

8.
ODNOS STARŠEV DO DELA V ODDELKIH PODALJŠANEGA BIVANJA
Biljana Lazić, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Podaljšano bivanje se je od svojih začetkov do danes spremenilo. Danes se ne omejuje le na varstvo in pisanje domačih nalog, temveč vsebuje različne dejavnosti, ki so strokovno vodene, to so sprostitvene dejavnosti, prehrana, samostojno učenje ter ustvarjalno preživljanje prostega časa. Za kakovost dela v podaljšanem bivanju je sodelovanje s starši nujno potrebno. Da bi bilo le-to karseda uspešno, je potrebno vzpostaviti ustrezen odnos in primerno komunikacijo. Namen empiričnega dela diplomskega dela »Odnos staršev do dela v oddelkih podaljšanega bivanja« je proučiti mnenje staršev o dejavnostih v oddelkih podaljšanega bivanja ter sodelovanje staršev z učiteljem podaljšanega bivanja. Uporabljena je bila deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalna metoda empiričnega raziskovanja. Podatki so bili zbrani s pomočjo anketnih vprašalnikov. Ugotovili smo, da med starši z različno izobrazbo in glede na tip šole, v katerega je otrok vključen, ni bistvenih razlik v mnenju o dejavnostih podaljšanega bivanja. Statistično značilna razlika se kaže v mnenju o najpomembnejši dejavnosti podaljšanega bivanja ter v mnenju o gledanju (risanih) filmov. Pozitivno nas je presenetilo mnenje staršev o opravljanju domačih nalog v podaljšanem bivanju, saj je dobra polovica vprašanih mnenja, da domače naloge ni potrebno vedno opraviti v šoli. V sodelovanju staršev z učiteljem podaljšanega bivanja prav tako ni bistvenih razlik. Izkazalo se je, da se staršem zdi sodelovanje z učiteljem pomembno, vendar z njim sodelujejo manj kot z razrednikom.
Keywords: podaljšano bivanje, dejavnosti podaljšanega bivanja, organizacija dela v podaljšanem bivanju, sodelovanje s starši v podaljšanem bivanju, formalne in neformalne oblike sodelovanja v podaljšanem bivanju
Published: 19.05.2011; Views: 2324; Downloads: 263
.pdf Full text (742,20 KB)

9.
PROJEKT - VOLK IŠČE PRAVLJICO
Nina Miholič, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi z naslovom Projekt - Volk išče pravljico je predstavljeno projektno delo z naslovom "Volk išče pravljico". Projekt izhaja s področja luktarstva, dotika pa se tudi področja jezika in sodelovanja s starši.
Keywords: Lutke, pravljice, dramatizacija zgodbe, sodelovanje s starši, projektno delo, ljubljenček skupine.
Published: 07.07.2011; Views: 2340; Downloads: 353
.pdf Full text (2,42 MB)

10.
STARŠI MATEMATIČNO OBETAVNIH OTROK - NARATIVNI PRISTOP
Andreja Sever, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V delu je najprej opredeljeno sodelovanje staršev in šole, oblike in načela sodelovanja med starši in šolo ter prednosti in ovire pri sklepanju le-tega. Nadalje se osredotočimo na vključenost staršev v matematično izobraževanje svojih otrok in vključevanje matematike v vsakdanje družinsko življenje. Predstavljamo različne matematične programe za starše, predvsem tiste, ki se izvajajo v tujini. Ker so v raziskavo, predstavljeno v empiričnem delu, vključeni starši otrok, ki obiskujejo matematični krožek po modelu programa Didaktični petkotnik, je v teoretičnem delu podrobneje opisan tudi ta program. Empirični del diplomske naloge temelji na narativni metodologiji, pri kateri smo s pomočjo narativnega pristopa globlje raziskali odnos staršev matematično obetavnih otrok do matematike in njihovo vključevanje v matematično izobraževanje svojih otrok. Raziskava je bila izvedena med starši otrok, ki obiskujejo matematični krožek. V svojih pripovedih so starši omenjali tako pozitivne kot negativne izkušnje, vendar je bilo le pri enem od staršev moč zaznati izredno negativne izkušnje ter pri enem posebno pozitiven odnos. Večina negativnih izkušenj, ki so jih starši navedli, izvira iz časa njihovega matematičnega izobraževanja in je pogojena z odnosom njihovih matematičnih učiteljev in pristopom učiteljev do njih kot učencev. Potrdili smo trditve mnogih strokovnjakov, da žal večina staršev interpretira vključevanje v otrokovo matematično izobraževanje le kot pomoč otrokom pri reševanju domačih nalog ter ugotovili, da starši nudijo tako pomoč običajno le v primeru, ko otroci sami prosijo za njo. Obenem smo ugotovili, da starši s podrobnostmi poteka matematičnega krožka, ki ga njihovi otroci obiskujejo, niso seznanjeni, kar je v nasprotju s konceptom dela v krožku.
Keywords: starši, sodelovanje staršev s šolo, matematika, vključevanje staršev v otrokovo izobraževanje, matematični programi, Didaktični petkotnik, narativna metoda
Published: 06.02.2012; Views: 1862; Downloads: 157
.pdf Full text (544,49 KB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica