| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 655
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Varovanje vojašnic s pripadajočimi objekti : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Nina Kozelj Mašalin, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo proučuje varovanje vojašnic s pripadajočimi objekti v Republiki Sloveniji, ki se jih varuje z vojaškim osebjem. Analiza varovanja vojaških objektov v drugih državah pokaže, da nekatere države vojašnic in drugih vojaških objektov ne varujejo samo z vojaki, ampak tudi s pripadniki zasebnih vojaških in/ali varnostnih podjetij. Vojašnice s pripadajočimi objekti v Republiki Sloveniji so posebnega pomena za obrambo države in sodijo med kritično infrastrukturo. Za njihovo varovanje se uporabljajo normativno pravne podlage. Pravilnost izvedbe varovanja se izvaja s pomočjo elaborata varovanja ter standardnimi operativnimi postopki. Za vsak objekt obstaja ocena ogroženosti, na osnovi katere se določajo stopnja, vrsta in način varovanja. V njih se lahko izvajajo tudi dogodki civilno-vojaškega sodelovanja, pri katerih se upoštevajo posebni protokoli varovanja.
Keywords: diplomske naloge, vojašnica, vojaški objekti, varovanje, civilno-vojaško sodelovanje
Published in DKUM: 22.06.2022; Views: 47; Downloads: 0

2.
Ciljno iskanje iskanih oseb : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Lovro Ponikvar, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Ciljno iskanje iskanih oseb je kljub starosti države po mnenju drugih avtorjev ostalo dokaj nedotaknjeno in ostaja novost v sistemu dela policije v Republiki Sloveniji (RS) (Volmajer, 2016). V diplomski nalogi smo opredelili razliko med pogrešanimi osebami in ciljnim iskanjem oseb, saj gre za pogosto zamešana termina, ki vključujeta drugačne akterje in drugačno naravo dela, in se nato podrobneje posvetiti ciljnemu iskanju iskanih oseb. Ciljno iskanje iskanih oseb ostaja skrito in se meša s preiskovanjem kaznivih dejanj, kjer pa nastane problem v tem, da gre za drugačni obliki dela, ki imata drugačne cilje in iz drugačnih razlogov posegata v človekove pravice in svoboščine. Za razpis tiralice je pristojen Sektor kriminalistične policije Policijske uprave (SKP PU) na lokalnem in regionalnem nivoju. Po razpisu tiralice pa način dela, metodika, taktika ciljnega iskanja ostajajo prekriti in je po oceni drugih avtorjev skupek izkušenj, volje in želje kriminalista, ki dela na tem področju (Volmajer, 2016). Ugotovili smo, da je zakonodaja, ki se veže na ciljno iskanje iskanih oseb, zelo razpršena med različnimi zakoni, kar prispeva k pomankanju konkretnih smernic, policija se tudi ne poslužuje določenih pristopov k ozaveščanju in iskanju pomoči v javnosti, čeprav imajo za to zakonsko podlago. Slovenska policija bi lahko uporabljala in izkoristila vse dane možnosti za stik z javnostjo na področju ciljnega iskanja iskanih oseb, kot so npr. socialna omrežja, javno sporočanje s pomočjo plakatov in s tem izkoristila pomoč družbe.
Keywords: diplomske naloge, ciljno iskanje iskanih oseb, iskane osebe, policija, tiralica, mednarodno sodelovanje, pogrešane osebe
Published in DKUM: 03.02.2022; Views: 343; Downloads: 61
.pdf Full text (707,16 KB)

3.
Soba pobega kot učna metoda bioloških vsebin na predmetni stopnji v osnovni šoli : magistrsko delo
Nika Kores, 2022, master's thesis

Abstract: Soba pobega je socialna in miselna igra, pri kateri je treba ob pomoči različnih ugank in namigov najti izhod iz zaprtega prostora v omejenem času. Koncept sobe pobega je mogoče uporabiti tudi kot učno metodo pri različnih šolskih predmetih. Namen magistrskega dela je sestaviti tri učne priprave za pouk bioloških vsebin na predmetni stopnji osnovne šole, ki bodo vključevale elemente sobe pobega. Epidemiološke razmere niso dopuščale izvedbe dejavnosti sob pobega, zato smo ob pomoči obstoječe literature odgovorili na raziskovalna vprašanja. Želeli smo preveriti, ali na osnovi rezultatov dosedanjih raziskav lahko sklenemo, da pouk z elementi sobe pobega spodbuja sodelovalno učenje, ali lahko naredimo povezavo med učnimi urami, ki vključujejo elemente sobe pobega, ter učno motivacijo in pojavnostjo kritičnega mišljenja in ali lahko ugotovimo še kakšne dodatne prednosti takega načina dela. Ugotovili smo, da soba pobega omogoča sodelovalno učenje in skupinske razprave, pripomore pa tudi k motivaciji učencev za delo. V sobi pobega je potrebno tudi kritično mišljenje, vendar je prisotnost slednjega med drugim odvisna od dejavnosti in stopnje zahtevnosti. Soba pobega lahko pripomore k boljšemu razumevanju učne vsebine, zmanjšani anksioznosti in večji avtonomiji učencev. Učenci so pri dejavnostih uživali in so jim bile všeč. Priprava sobe pobega zahteva veliko učiteljevega časa in napora, vendar je tak način dela prijetna popestritev učne ure, prinaša pa tudi druge prednosti za učence.
Keywords: biologija, motivacija, sodelovanje, soba pobega, utrjevanje
Published in DKUM: 02.02.2022; Views: 255; Downloads: 37
.pdf Full text (3,00 MB)

4.
Pripravljenost za interprofesionalno sodelovanje in interprofesionalno izobraževanje študentov s področja zdravstva
Saška Crnobrnja, 2021, master's thesis

Abstract: Uvod: Interprofesionalno sodelovanje je sodelovanje med različnimi poklici, ki skupaj prispevajo k zagotavljanju kakovostne oskrbe pacienta. Za dobro prakso interprofesionalnega sodelovanja je značilna porazdelitev dela med poklici in vzpostavljanje zaupnega, spoštljivega in kakovostnega odnosa med profesionalci v kliničnem okolju. Namen zaključnega dela je bil ugotoviti, kakšen odnos imajo študenti s področja zdravstva do interprofesionalnega sodelovanja in izobraževanja. Metode: Uporabljena je bila kvantitativna metodologija raziskovanja. Podatki so bili pridobljeni s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika (orodje 1ka). Uporabljeni sta bili lestvici pripravljenost na interprofesionalno izobraževanje (RIPLS) in pripravljenost na interprofesionalno izobraževanje (ELIQ). Podatki so bili analizirani z deskriptivno in inferenčno statistično metodo. Rezultati: Ugotovljeno je bilo, da so v povprečju študentje zdravstvene nege, medicine in fizioterapije pripravljeni na interprofesionalno sodelovanje na zmerni oz. srednji ravni (x ̅ = 3,52; s = 0,62). Med študenti zdravstvene nege, medicine in fizioterapije obstajajo statistične razlike v pripravljenosti na sodelovanje (χ2 = 11,654, p = 0,003) in pripravljenosti na izobraževanje ( χ2 = 9,425, p = 0,009) . Prav tako so bile ugotovljene statistično značilne razlike v pripravljenosti za interprofesionalno sodelovanje med študenti medicine in zdravstvene nege (Z = –0,263, p < 0,001) ter med študenti medicine in fizioterapije (Z = –0,19, p = 0,006). Razprava in sklep: Za kakovostno in celostno oskrbo pacienta v kliničnem okolju je potrebno sodelovanje strokovnjakov z različnih področij zdravstva. Bodoče strokovnjake z različnih področij je potrebno pripraviti na sodelovanje že v času študija. Z vpeljavo interprofesionalnega izobraževanja bi pripomogli k razumevanju pomena sodelovanja v zdravstvu.  
Keywords: Študenti, interprofesionalno sodelovanje, izobraževanje, pripravljenost
Published in DKUM: 12.01.2022; Views: 199; Downloads: 50
.pdf Full text (885,28 KB)

5.
Sodelovanje in komunikacija med starši, vzgojitelji in otroki v času vzgoje in izobraževanja na daljavo : diplomsko delo
Tamara Kaučevič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Sodelovanje in komunikacija med starši, vzgojitelji in otroki v času vzgoje in izobraževanja na daljavo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili pomen komunikacije ter natančno opisali vlogo komunikacije med starši in vzgojitelji. Nato smo opredelili sodelovanje nasploh in pomen sodelovanja in komuniciranja med starši, vzgojitelji in otroki, opredelili izobraževanje na daljavo ter informacijsko-komunikacijsko tehnologijo. V zaključku smo povezali vidik komunikacije, vezan na sodobno tehnologijo in opredelili sodelovanje in komunikacijo v času vzgoje in izobraževanja na daljavo. V empiričnem delu smo raziskali sodelovanje in komunikacijo med vzgojitelji, starši in otroki v času, ko sta vzgoja in izobraževanje potekala na daljavo. Zanimalo nas je, katerih oblik komuniciranja in sodelovanja s starši se poslužujejo vzgojitelji v času epidemije. Hkrati nas je zanimala razlika med sodelovanjem med vzgojitelji in starši v živo ter njihovim sodelovanjem na daljavo. Zanimalo nas je, ali je za vzgojitelje pomembna komunikacija s starši. Raziskati smo želeli, ali se komuniciranje in sodelovanje s starši ter otroki razlikuje glede na delovno mesto. Prav tako smo želeli raziskati, ali imajo strokovni delavci vrtca možnost komuniciranja z otroki na daljavo. Osredotočili smo se tudi na prednosti in slabosti komunikacije in sodelovanja med starši in vzgojitelji na daljavo. Na koncu smo se osredotočili na to, ali so vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev zadovoljni s komuniciranjem in sodelovanjem s starši in otroki v času epidemije.
Keywords: informacijsko-komunikacijska tehnologija, komunikacija, pomočniki vzgojitelja, sodelovanje, starši, vzgojitelji
Published in DKUM: 13.12.2021; Views: 311; Downloads: 109
.pdf Full text (616,75 KB)

6.
Timsko delo in kultura varnosti v operacijskih sobah
Tajda Rajnar, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Za uspešno in varno delo v operacijskih sobah je potrebno učinkovito timsko delo, kjer morajo sodelovati vsi člani operacijskega tima. S timskim delom je povezana kultura varnosti pacientov v operacijskih sobah in preprečevanje neželenih kirurških napak in poškodb. Namen zaključnega dela je bil pregledati in raziskati odnos zdravstvenih delavcev do timskega dela v povezavi s kulturo varnosti pacientov v operacijskih sobah.
Keywords: timsko delo, sodelovanje, operacijski/kirurški tim, kultura varnosti
Published in DKUM: 29.11.2021; Views: 219; Downloads: 41
.pdf Full text (531,19 KB)

7.
Sodelovanje osnovnih šol s centri za socialno delo in policijo ob zaznavi nasilja v družini : magistrska naloga
Živa Smrekar, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo raziskovali področje sodelovanja slovenskih osnovnih šol s centri za socialno delo in delom policije, ki obravnava nasilje v družini. V prvem poglavju teoretičnega dela magistrske naloge smo predstavili opredelitve in delitve nasilja v družini, kakšne so njegove posledice ter preučili zakonsko podlago. Dotaknili smo se tudi različnih statistik tega področja. V empiričnem delu naloge smo raziskali pripravljenost na sodelovanje osnovnih šol, centrov za socialno delo in policije ob zaznavi nasilja v družini. Raziskavo smo izvedli v obliki polstrukturiranih intervjujev s petimi predstavniki osnovnih šol, petimi predstavniki centrov za socialno delo in petimi predstavniki policije. Intervjuje smo izvedli v petih različnih slovenskih regijah. Rezultati nakazujejo, da je sodelovanje osnovnih šol in centrov za socialno delo v sodelovanju s policijo na zelo visoki ravni, medtem ko sodelujoči ocenjujejo, da je sodelovanje z osnovnimi šolami in centri za socialno delo slabše. Velika večina sodelujočih ocenjuje, da so spremembe delovanja potrebne pri drugih dveh inštitucijah, pri čemer nihče ne izpostavlja pomanjkljivosti lastne. Velika večina sodelujočih predstavnikov centrov za socialno delo in policije ocenjuje, da je obstoječa zakonodaja ustrezna, medtem ko predstavniki šol pravno ureditev dojemajo kot pomanjkljivo. Na podlagi rezultatov naloge izpostavljamo pomen pripravljenosti na sodelovanje vseh treh inštitucij, kjer igra pomembno vlogo tudi izobraževanje strokovnega kadra.
Keywords: nasilje v družini, sodelovanje, osnovne šole, centri za socialno delo, policija.
Published in DKUM: 25.11.2021; Views: 263; Downloads: 74
.pdf Full text (1,77 MB)

8.
Vzgojna vloga očeta: obdobje zgodnjega mladostništva
Sabina Breznik, 2021, master's thesis

Abstract: Z razvojem postmoderne družbe, ki jo pomembno zaznamujejo pluralizacije življenskega poteka, se razvija in spreminja tudi očetovska vloga in vključenost v otrokovo oz. mladostnikovo življenje. V magistrski nalogi nas je zanimalo kakšna je vloga očeta v obdobju mladostništva, ki velja kot eno izmed bolj intenzivnih obdobij posameznikovega življenja, v katerem se, poleg telesnega razvoja, oblikuje in razvija tudi mladostnikova osebnost. V empiričnem delu, smo na vzorcu 150 očetov, katerih mladostniki obiskujejo 9. razred osnovne šole, raziskovali katere metode treh vzgojnih stilov (demokratični, avtoritarni in permisivni) očetje najpogosteje uporabljajo, na kakšen način spodbujajo samostojnost in oblikovanje mladostnikove identitete, ter kako pogosto sodelujejo s šolo in nudijo pomoč mladostniku pri šolskih obveznostih doma. Ugotovitve smo preučili glede na starost, stopnjo izobrazbe, kraj bivanja in zakonski stan očeta. Največ razlik se je pokazalo med mlajšimi in starejšimi očeti. V povprečju očetje največ uporabljajo demokratični vzgojni stil; mlajši in bolj izobraženi očetje v večji meri spodbujajo mladostnikovo osamosvajanje in oblikovanje identitete; pogosteje sodelujejo s šolo ter večkrat pomagajo mladostniku pri domačih nalogah, učenju in pripravi seminarskih nalog ter referatov.
Keywords: Mladostnik, oče, vzgojni stili, identiteta, sodelovanje
Published in DKUM: 03.11.2021; Views: 223; Downloads: 25
.pdf Full text (1,30 MB)

9.
Zbornik konference "Turizem 4.0 in znanost"
2021

Abstract: Pričujoči zbornik vsebuje znanstvene prispevke s konference z naslovom »Turizem 4.0 in znanost«, ki je potekala v virtualnem okolju 17. junija 2021. Prispevke so predstavili raziskovalci, ki so se v času trajanja projekta Turizem 4.0 srečevali s številnimi izzivi na področju digitalizacije v povezavi z zelo kompetitivnim, dinamičnim in globalnim področjem turizma. Rezultati projekta, ki so še na relativno nizkem nivoju tehnološke zrelosti, so izjemni. Najprej v znanstvenem smislu, o čemer pričajo zbrani prispevki v tem zborniku. Pomembno je, da so rezultati vidni in sprejeti tudi v širšem turističnem ekosistemu, ne samo v Sloveniji, temveč tudi širše. Rezultat projekta, »TIM – Tourism Impact Model«, je na Tourism Innovation Summit 2020 prejel nagrado za najboljšo inovacijo na področju umetne inteligence in analitike podatkov, kar tudi v mednarodnem okolju dokazuje pomembnost pobude in projekta Turizem 4.0.
Keywords: turizem, digitalizacija, sodelovanje, pametne skupnosti, pametne destinacije, platforme
Published in DKUM: 13.10.2021; Views: 299; Downloads: 51
.pdf Full text (24,52 MB)
This document has many files! More...

10.
Uporabnost bim modeliranja pri projektiranju sistema prezračevanja za hotel : magistrsko delo
Sebastian Prendl, 2021, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava uporabo informacijskega modeliranja objektov pri načrtovanju sistema prezračevanja pri gradnji hotela v tujini. Raziskali in opisali smo strojne inštalacije s poudarkom na prezračevanju ter prikazali, kako z različnimi orodji določamo ustrezne prezračevalne elemente, prikazali smo modifikacijo sistema prezračevanja v 3D-modelu na realnem projektu TMP. Skozi potek projekta smo prikazali, da se pri moderni gradnji ne moremo izogniti načrtovanju v informacijskem sistemu, saj je za uspešno izvedbo pomembno tesno sodelovanje vseh panog gradnje objekta.
Keywords: BIM, prezračevanje, načrtovanje prezračevanja, 3D-pregledovanje objektov, Revit, Dalux, projektno sodelovanje
Published in DKUM: 01.10.2021; Views: 254; Downloads: 0
.pdf Full text (8,15 MB)

Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica