| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 11
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
TRŽNO KOMUNICIRANJE NEPROFITNEGA PROJEKTA PASAVČEK
Dario Prasl, 2010, master's thesis/paper

Abstract: Je tržno komuniciranje in so neprofitne organizacije. Veliko je znanega o tržnem komuniciranju in prav tako o neprofitnih organizacijah. Vendar v kakšni meri sta ta dva pojma ločena oziroma povezana, je prikazano v magistrskem delu, ki ga berete. Subjekt neprofitnega tržnega komuniciranja temelji na projektu Pasavček, ki cilja na večjo pravilno uporabo otroških varnostnih sedežev in varnostnih pasov. Kot uvod v raziskavo so definirani različni pojmi in teorije, ki se pojavljajo skozi delo. Prvi del, teoretični, zajema podrobnejšo opredelitev tržnega komuniciranja, predvsem odnosov z javnostmi, saj predstavljajo pomembnejše orodje tržnega komuniciranja projekta Pasavček. Ker se projekt ukvarja s specifično ciljno skupino mladoletnikov in mladostnikov je velik poudarek tudi na t.i. Generaciji Y oziroma Millenialsih. Kdo so to, kako se obnašajo in kakšni marketinški pristopi so primerni za njih, so ključna vprašanja, na katera mora tržnik najti odgovore. Ker je projekt neprofiten in se ga vseeno komunicira, se je postavilo vprašanje, v kolikšni meri se neprofitnost nasploh komunicira in kakšen je splošen image marketinga na tem področju. Po prepotrebni teoretični obdelavi zastavljenega problema se v drugem delu usmerimo na projekt Pasavček, ki ga izvaja Direkcija RS za ceste, in sicer Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu. Preučena je potreba po neprofitnem tržnem komuniciranju in načrt komunikacijskega spleta. Detajlno so opredeljeni instrumenti tržnega komuniciranja in primernost uporabe le-teh. Zanimalo nas je, če lahko uporaba (socialnega) marketinga pripomore k uspešnosti projekta, kateri ni naravnan k pridobivanju dobička, temveč k dobrobiti/varnosti posameznika, družbeni odgovornosti in blaginji.
Keywords: tržno komuniciranje, neprofitna organizacija, socialni marketing, Millenials, image
Published: 18.01.2011; Views: 1888; Downloads: 170
.pdf Full text (2,96 MB)

2.
UGOTAVLJANJE STALIŠČ UPORABNIKOV ZDRAVSTVENIH STORITEV DO CEPLJENJA
Evgen Janet, 2012, master's thesis

Abstract: Cepljenje je javno zdravstveni ukrep, ki je v preteklosti in še danes bistveno pripomogel k zmanjšanju obolevnosti in umrljivosti zaradi nalezljivih bolezni. Z zmanjševanjem klasičnih nalezljivih bolezni se med uporabniki cepljenja pojavlja vprašanje o smiselnosti tega ukrepa. Zato je s stališča javnega zdravja pomembno razumevanje uporabnikov in dejavnikov, ki vplivajo na njihovo odločanje. Odločanje kot tako je kompleksni proces, na katerega vplivajo tako notranji dejavniki posameznika, npr. njegova nezavedna hotenja in želje, kot tudi zunanji dejavniki, npr. sistemski ukrepi, mediji in družba nasploh. Zato motiviranje uporabnikov za cepljenje zajema integrirani niz aktivnosti in eden od načinov vplivanja je tudi socialni marketing, ki temelji na poznavanju stališč uporabnikov. V nalogi s pomočjo teorije in analize stališč najbolj občutljivih uporabnikov cepljenja, staršev, osvetljujem nekatere ključne dejavnike, ki vplivajo na proces odločanja o cepljenju. Analiza stališč uporabnikov je pokazala, da cepljenja podpirajo, so za obveznost cepljenj, odgovornost za to dejanje pa vidijo porazdeljeno med starši, državo in cepiteljem. Tisti starši, ki zaupajo alternativni medicini, izražajo večjo skrb zaradi posledic po cepljenjih. S sistematičnim načinom spremljanja stališč uporabnikov cepljenj, ki bi jih upoštevali pri oblikovanju socialno marketinških programov, bi v Sloveniji počasi le prišli do oblikovanja storitev po meri uporabnika v enem od segmentov zdravstvenega sistema
Keywords: cepljenje, socialni marketing, stališča, odločanje
Published: 30.05.2012; Views: 1074; Downloads: 189
.pdf Full text (861,05 KB)

3.
4.
5.
PREPOZNAVNOST OGLAŠEVALSKIH KAMPANJ NEPRIDOBITNIH HUMANITARNIH ORGANIZACIJ
Kim Pintarič, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljeno oglaševanje nepridobitnih humanitarnih organizacij, ki ima svoje specifike, obenem pa gre za oglaševanje kot vsako drugo. Zato smo v teoretičnem delu umestili oglaševanje v splet marketinškega komuniciranja ter predstavili razvoj strategije oglaševanja; od izbora teme oglaševanja, oblikovanja sporočila, rabe oglaševalskih apelov in slavnih indosantov do izbora medijev. Definirali smo pojem nepridobitne humanitarne organizacije in oglaševanje le-teh natančneje umestili v področje socialnega marketinga. V empiričnem delu smo analizirali izbrane oglase nepridobitnih humanitarnih organizacij po določenih kriterijih, da bi ugotovili kakšne oglaševalske strategije so značilne za njih. Odziv družbe na oglaševalske kampanje nepridobitnih humanitarnih organizacij pa smo merili s pomočjo analize anketnega vprašalnika, s katero smo tudi potrdili oz. zavrnili zastavljene raziskovalne hipoteze. V sklepnem delu smo predstavili svoje ugotovitve.
Keywords: oglaševalska kampanja, indosiranje s slavnimi osebami, socialni marketing, virusni marketing, nepridobitne humanitarne organizacije
Published: 18.03.2013; Views: 4428; Downloads: 159
.pdf Full text (2,39 MB)

6.
DRUŽBENO ODZIVNO KOMUNICIRANJE V PRAKSI
Nika Ferš, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo raziskovali razvoj potrošniške kulture in vpliv tržnega diskurza na javni prostor. Pod tržnim diskurzom pojmujemo komunikacijo, katere končni cilj je prodaja izdelka. Ker se ta diskurz zdi nasičen, smo obravnavali komuniciranje, katerega posledica je skupno dobro in ne zgolj prodaja izdelkov. S tem mislimo na komunikacijo, ki spaja komunikacijsko učinkovitost in družbeno odgovornost – dve ravni komuniciranja, ki v praksi redko najdeta skupni jezik. Kot odgovor na to je v diplomskem delu obravnavan pomen nekomercialnega angažiranja kulturnih posrednikov, kot so oblikovalci, ki so sicer eni izmed ključnih akterjev komercializacije javnega prostora. Socialni marketing in družbeno odzivno komuniciranje obravnavamo na teoretičnem in praktičnem nivoju – prikazani so primeri teh oblik komuniciranja v slovenskem prostoru. V drugem, praktičnem delu predstavimo in grafično oblikujemo lastno blagovno znamko Quotelife, ki odgovarja kriterijem družbeno odzivnega komuniciranja.
Keywords: oblikovanje, socialni marketing, družbeno odzivno komuniciranje, Memefest, Loesje, Quotelife.
Published: 15.05.2013; Views: 4323; Downloads: 114
.pdf Full text (2,19 MB)

7.
PRIMERJALNA ANALIZA SPLETNEGA TRŽENJA ZAVAROVANJ NA PRIMERU ZAVAROVALNICE MARIBOR IN GENERALI
Maja Čeh, 2013, master's thesis

Abstract: Internet predstavlja medij prihodnosti, saj se število uporabnikov iz leta v leto povečuje. Potrošniki se od klasičnih medijev zatekajo k internetu, zato velja dejstvo, da če podjetje ni prisotno na internetu, praktično ne obstaja. Spletno trženje zavarovanj prinaša zavarovalnicam številne prednosti, ima pa tudi določene slabosti. Slabosti spletnega trženja zavarovanj za zavarovalnice so predvsem v kompleksnosti določenih zavarovalnih storitev, težki dosegljivosti standardizacije reševanja škodnih primerov, neosebnem odnosu in nezaupanju uporabnikov v varnost elektronskega poslovanja. Prednosti spletnega trženja zavarovanj za zavarovalnice so v hitrem prilagajanju tržnim pogojem, ažurnem zajemanju podatkov o številu zavarovancev, globalni prisotnosti in nižjih stroških poslovanja ter oglaševanja. Nakupovanje prek interneta ima prednosti tudi za njegove uporabnike in sicer omogoča neomenjen delovni čas, večjo dostopnost do informacij, hitrejši odzivni čas in anonimnost. Za spletno trženje so primerna zavarovanja, ki so enostavna, neodvisna od preteklega dogajanja, obvezna, ne zahtevajo veliko osebnega svetovanja, imajo relativno nizko zavarovalno premijo, se pogosto obnavljajo, so drugačna po zasnovi, so prilagojena internetni poti in so primerna za masovni trg. V magistrski nalogi smo analizirali spletna portala Zavarovalnice Maribor in Zavarovalnice Generali, pregledali ponudbo njunih spletnih zavarovalnih storitev in predstavili primer sklenitve zavarovanja. Preverili smo na kakšen način zavarovalnici privabljata na svoj spletni portal obiskovalce in kako uspešni sta pri spletnem trženju zavarovanj. Rezultati so pokazali, da imata obe zavarovalnici učinkovit in pregleden spletni portal, na katerem ponujata številne informacije o zavarovanjih in različne spletne storitve. Uspešni sta pri spletnem trženju zavarovanj, vseeno pa smo opazili nekaj slabosti, za katere smo podali predloge za izboljšanje le-teh. Pomembno je, da se zavarovalnici zavedata pomena spletnega trženja zavarovanj in ga neprestano izboljšujeta ter nadgrajujeta, saj bosta tako gradili prepoznavnost blagovne znamke, izboljšali prodajo in povečali število svojih strank.
Keywords: zavarovalne storitve, zavarovalništvo, elektronsko poslovanje, trženje, internet, spletno trženje, spletni portal, spletno trženje zavarovanj, socialni marketing, zakup sponzoriranih povezav na iskalnikih, optimizacija spletne strani, spletne storitve, Zavarovalnica Maribor, Zavarovalnica Generali
Published: 16.10.2013; Views: 2112; Downloads: 186
.pdf Full text (1,83 MB)

8.
VIZUALNA KOMUNIKACIJA V SOCIALNEM MARKETINGU
Katja Doberšek, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Danes je potrošnik na vsakem koraku pod vplivom vizualnih podob – v reklamah, oglasih in objavah, ki v sebi pogosto vsebujejo še dodatne dražljaje za pritegnitev pozornosti in s tem potrošnike usmerjajo na ustrezne pomene. Poleg boljšega razumevanja oglasa želimo omogočiti tudi večje zadovoljstvo in vedenje potrošnikov, kar je domena socialnega marketinga. V diplomski nalogi smo tako raziskovali vpliv vizualne komunikacije v socialnem marketingu in proučevali njen vpliv na vedenje potrošnikov. Najprej smo s pomočjo semiotične analize primerjali tri oglase, ki so obravnavali tri različne tematike. Ugotovili smo, da so kreativnost v oglasu, njegova oblika in uporabljeni simboli najbolj pogosto vzbudili potrošnikovo zaznavo ter s tem tudi njegovo pozornost in stališče do družbenega problema. Nato smo s pomočjo kvantitativne analize, pri kateri smo uporabili spletno anketo, želeli poiskati dejavnike, ki lahko spremenijo potrošnikovo vedenje. Ugotovili smo, da so s pomočjo analiziranih oglasov nastale pričakovane pozitivne družbene spremembe.
Keywords: socialni marketing, vedenje potrošnika, oglaševanje, družbeni problem
Published: 19.02.2015; Views: 754; Downloads: 170
.pdf Full text (2,06 MB)

9.
KOMPARATIVNA ANALIZA SOCIALNEGA MARKETINGA V DVEH NEPROFITNIH SLOVENSKIH ORGANIZACIJAH
Nihada Prnjavorac, 2015, master's thesis

Abstract: Neprofitne organizacije igrajo zelo pomembno vlogo v današnji družbi. In čeprav njihova opredelitev ni enostavna, se avtorji strinjajo, da neprofitne organizacije obstajajo za zagotavljanje splošne izboljšave v družbi. Njihov obseg dela daleč presega prodajo vsakdanjih izdelkov ali ponudbo vsakodnevnih storitev. Enako kot pridobitne organizacije, neprofitne organizacije tudi uporabljajo marketing v svojih aktivnosti, vendar z eno razliko: njihove dejavnosti so usmerjene v korist njihovih ciljnih skupin. Z uporabo marketinških načel in tehnik, vplivajo na prostovoljno vedenje svojih ciljnih skupin, z namenom njihovega izboljšanja in blaginje družbe na splošno. Prav to je definicija socialnega marketinga, ki je relativno nov in pogosto napačno razumljen. Ta teza se osredotoča na opredelitev socialnega marketinga in raziskuje uporabo marketinga v dveh neprofitnih organizacijah v Sloveniji z namenom spreminjanja vedenja družbe do njihovih ciljnih skupin. Empirična raziskava je bila izvedena v Mariboru, v Sloveniji maja in junija 2015 s predstavniki dveh slovenskih neprofitnih organizacij: Zveze prijateljev mladine v Mariboru (ZPM Maribor) in Mariborskega društva za cerebralno paralizo Sonček Maribor (Sonček Maribor). Namen poglobljenih intervjujev je bil ugotoviti koliko anketiranci poznajo in razumejo marketinga, kakšni so cilji in aktivnosti njihovih organizacij, ter kakšni so njihovi načrti glede uporabe marketinga z namenom spreminjanja vedenja družbe do njihovih ciljnih skupin. V analizi raziskave so predstavljene ugotovitve o tem, kako neprofitne organizacije v Sloveniji uporabljajo marketing, kakšen je pomen socialnega marketinga v njihovem področju dela in kaj so sredstva in resursi, ki jih potrebujejo za izboljšanje uporabe socialnega marketinga. Analiza raziskave je pokazala, da niso seznanjeni s pomenom socialnega marketinga, vendar pa razumejo pomen marketinga, zlasti promocijo in odnose z javnostmi. Finančna sredstva in kadri so označeni za največje ovire za te organizacije in bodo tudi ostali kot njihovi največji izzivi pri doseganju organizacijskih ciljev.
Keywords: neprofitne organizacije, neprofitni sektor, tretji sektor, socialni marketing, družbeno vedenje
Published: 02.03.2016; Views: 586; Downloads: 69
.pdf Full text (556,78 KB)

10.
Koristi psihološko ciljanih strategij v kontekstu socialnega marketinga: kognitivni in socialnopsihološki izidi
Nejc Plohl, 2018, master's thesis

Abstract: Socialna omrežja, kot je Facebook, ponujajo vrsto priložnosti za učinkovito množično komunikacijo. Te so pogosto uspešno izrabljene s strani marketinških podjetij, ki v njih vidijo sredstvo za povečevanje profita, medtem ko institucije – ki bi iste principe lahko uporabile za izobraževanje in spodbujanje javnosti k družbeno koristnim vedenjem – v aplikaciji principov učinkovite množične komunikacije tradicionalno zaostajajo. V pričujoči študiji se osredotočamo na enega od tovrstnih principov, in sicer na strategije psihološkega ciljanja, pri katerih pošiljatelj sporočila poskrbi za ujemanje Facebook oglasov s psihološkimi karakteristikami posameznika, ki bo oglasu izpostavljen. Medtem ko pretekla literatura razkriva nekatere koristi psihološko ciljanih strategij v kontekstu komercialnega marketinga, v pričujoči študiji raziskovanje psihološkega ciljanja premikamo v kontekst socialnega marketinga in nadgrajujemo s preverjanjem mnogih – do tega trenutka slabo raziskanih – elementov. Pri tem se osredotočamo na tri raznolike teme, ki imajo znanstveno podporo in bi lahko koristile posameznikom ter družbi v celoti (cepljenje proti gripi, preventiva demence in zmanjševanje ogljičnega odtisa), Facebook objave pa prilagajamo posameznikovi ekstravertnosti, odprtosti ali pa obema omenjenima osebnostnima lastnostma hkrati (profil osebnosti). Za preverjanje učinkovitosti psihološko ciljanih strategij v kontekstu socialnega marketinga smo pripravili dva eksperimenta. V prvi študiji (laboratorijska študija) preverjamo pretežno kognitivne mehanizme, prek katerih bi psihološko ciljanje lahko vodilo do želenih izidov, kot je vedenjska sprememba, in sicer samoporočano naklonjenost Facebook objavam, pozornost, zajeto s sledilnikom oči in spomin, merjen z računalniško nalogo. Na vzorcu 98 udeležencev ugotavljamo, da oglasi s kongruentno ekstravertnostjo in kongruentnim profilom osebnosti kažejo konsistentne koristi v primerjavi z inkongruentnimi objavami, a so učinki na naklonjenost, pozornost in uspešnost prepoznave blagi. Nadalje v drugi študiji (spletni eksperiment) preverjamo bolj oprijemljive, socialnopsihološke izide, in sicer spremembo stališč ter spremembo vedenjskih namer. Na vzorcu 312 udeležencev ugotavljamo, da se v smeri izrazitejšega poviševanja stališč in vedenjskih namer v primerjavi z inkongruentnimi oglasi nagibajo predvsem učinki objav s kongruentnim profilom osebnosti, a so le-ti blagi in ne popolnoma uniformni. Ob tem smo v obeh študijah preverjali še odobravanje psihološkega ciljanja. Rezultati kažejo, da večina udeležencev ne odobrava psihološkega ciljanja ali pa bi psihološko ciljanje odobravali le pod določenimi pogoji, npr. kadar se uporablja v dobro uporabnikov. Pri tem se kažejo tudi pomembni napovedniki odobravanja, npr. starost. Skupno ti rezultati implicirajo, da psihološko ciljanje lahko prinaša koristi v smislu kognitivnih in socialnopsiholoških izidov, a so te šibke. Nadalje študija razkriva, da ima večina ljudi zadržke do uporabe psihološkega ciljanja. V diskusiji te rezultate povežemo s preteklo literaturo, izpostavimo njihovo uporabno vrednost ter se dotaknemo pomanjkljivosti pričujočih študij.
Keywords: strategije psihološkega ciljanja, personalizacija, osebnostne lastnosti, socialni marketing, Facebook
Published: 12.10.2018; Views: 420; Downloads: 168
.pdf Full text (2,76 MB)

Search done in 0.19 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica