| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 105
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Percepcija hrvaških uporabnikov socialnih omrežij o spletnih vplivnežih glede na spol in spolne stereotipe : magistrsko delo
Ena Cilar, 2023, master's thesis

Abstract: Na podlagi naraščajoče priljubljenosti digitalnih vplivnežev in močne prisotnosti spolnih stereotipov na Hrvaškem je namen magistrskega dela bil ugotoviti, v kolikšni meri in na kakšne načine se spolni stereotipi odražajo v kontekstu percepcije digitalnih vplivnežev med hrvaškimi uporabniki socialnih omrežij. Izvedli smo kvantitativno raziskavo, saj smo podatke zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika ter jih statistično obdelali in interpretirali v skladu s hipotezami in raziskovalnimi vprašanji. Čeprav se med respondenti lahko opazi postopen odmik od spolne stereotipizacije, zlasti med ženskami in nereligioznimi posamezniki, smo ugotovili, da se spolni stereotipi med respondenti še vedno zmerno ohranjajo ter pomembno vplivajo na njihovo dojemanje vplivnežev. Glavna ugotovitev je bila ta, da se spolni stereotipi odražajo tako v sledenju vplivnežem kot v dojemanju njihovih vsebin in priporočil, poleg tega pa je močnejše strinjanje s spolnimi stereotipi bilo povezano z bolj stereotipno percepcijo vplivnežev. Najbolj zaskrbljujoč izsledek raziskave je ta, da med mlajšimi posamezniki ni bil opazen močnejši odmik od spolnih stereotipov kot pri pripadnikih starejših generacij. Na podlagi rezultatov bi na Hrvaškem bilo smiselno spodbujati odpravo spolnih stereotipov že v vrtcih ter na vseh ravneh izobraževanja, poleg tega pa bi tudi vplivneži kot pomembni oblikovalci javnega mnenja lahko osvetlili podano problematiko v svojih vsebinah.
Keywords: spol, spolni stereotipi, usmerjenost po spolu, socialna omrežja, spletni vplivneži
Published in DKUM: 04.03.2024; Views: 105; Downloads: 19
.pdf Full text (2,12 MB)

2.
Problematika civilne odgovornosti vplivnežev na socialnih omrežjih : magistrsko delo
Maruša Erce, 2023, master's thesis

Abstract: Prisotnost in uporabnost socialnih omrežji se povečuje iz dneva v dan. Zaradi vedno večje priljubljenosti so se na socialnih omrežjih razvile tudi druge aktivnosti, ki nam vsakodnevno lahko olajšajo življenje. Pomembna dejavnost, s katero se magistrsko delo ukvarja je na eni strani nakupovanje in na drugi strani oglaševanje najrazličnejših izdelkov in storitev, kar posledično odpira nekatera pomembna pravna vprašanja glede poštenega oglaševanja in zadostnega varstva potrošnikov. Čeprav je dejavnost oglaševanja svetu poznana že zelo dolgo, se je s pomočjo spleta in preko najrazličnejših spletnih platform razvil tudi marketing spletnih vplivnežev, ki s seboj prinaša nove izzive s področja oglaševanja in varstva potrošnikov. Za lažje razumevanje vprašanj, ki se pojavljajo pri vplivnostnem marketingu je pomembno tudi predhodno poznavanje lastnosti spletnih vplinežev, saj so le te lahko ključne pri opredeljevanju njihovih ravnanj. Vplivneži na eni strani nastopajo kot oglaševalci in promotorji najrazličnejših izdelkov ali storitev, hkrati pa sledilcu na enak oz. podoben način prikazujejo svoje zasebno življenje in s tem ustvarjajo osebnejši in pristnejši odnos. Sledilci na drugi strani zaradi narave dela vplivneža v razmerju nastopajo tudi kot potrošniki in so, zaradi odnosa, ki ga ustvarijo z vplivnežem, bolj izpostavljeni nevarnostim oglaševanja in v določenih situacijah tudi ranljivejši, zato je nujno, da se njihov položaj dodatno zaščiti. Glede kršitev, katerih se spletni vplivnež lahko poslužuje, se je smiselno na civilnopravnem področju ukvarjati tudi z vprašanji civilne odgovornosti vplivneža, nasproti sledilca oz. potrošnika. S tem namenom sem se v magistrski nalogi ukvarjala tudi z vprašanjem odškodninske obveznosti in se glede na predpostavke poskušala opredeliti do položaja spletnega vplivneža. Tako sem se opredelila do različnih oblik protipravnega ravnanja vplivnežev, morebitne škode, ki bi zaradi takih ravnanj lahko nastala potrošniku in seveda vzročnosti med tema dvema predpostavkama, ki jo utemeljujem tudi na samem vplivu vplivneža in odnosu, ki se ustvari. Precej opcij je možnih tudi pri predpostavki krivde, nenazadnje je pomembno presojati tudi stopnjo skrbnosti, ki se od vplivneža lahko pričakuje, saj je odprto vprašanje, ali mu lahko pripišemo višjo stopnjo skrbnosti ravnanja t.j. skrbnost strokovnjaka. Zaradi novosti, ki prihajajo z vplivnostnim marketingom je potrebno v smeri varstva potrošnika narediti določene premike, ki bodo sledili spremembam na oglaševalskem področju in poskrbeli za zaščino posameznika v pravnem prometu. Zakonodaja počasi napreduje v smeri urejanja tega področja, različne organizacije izdajajao tudi smernice in priporočila glede vplivnostnega marketinga in ravnanja spletnih vplivnežev na sploh. Kljub temu pa se zdi, da je področje vplivnostnega marketinga v nekakšni sivi coni zakonodaje in so potrošniki glede na nevarnosti, ki jih ta oblika oglaševana prinaša premalo zaščiteni.
Keywords: vplivnostni marketing – spletni vplivneži – oglaševanje – varstvo potrošnikov – socialna omrežja – nepoštene poslovne prakse – odškodninska obveznost
Published in DKUM: 17.10.2023; Views: 634; Downloads: 101
.pdf Full text (663,11 KB)

3.
Vpliv socialnih omrežij na nakupno vedenje slovenskih milenijcev
Špela Vesna Opalič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Socialna omrežja so povezala ljudi po vsem svetu in jim omogočila lažjo komunikacijo. Postala so izdaten vir informacij, tudi takšnih o izdelkih in storitvah. Uporablja jih že več kot polovica svetovnega prebivalstva, število uporabnikov pa iz dneva v dan narašča. Nič drugače ni v Sloveniji, kjer je ustvarjen profil na vsaj enem izmed socialnih omrežij, po podatkih iz leta 2019, imelo kar 82 % Slovencev, starih med 16 in 74 let. Podjetja želijo biti tam, kjer so porabniki, zato ne čudi, da na socialnih omrežjih narašča tudi število profilov, ustvarjenih s strani podjetij. Tako kot imajo porabniki z ustvarjanjem vsebin o izdelkih in storitvah moč vplivati še na ostale porabnike, skušajo tudi podjetja vplivati na nakupno vedenje porabnikov in jih prepričati v nakup njihovih izdelkov. Z ustreznim nastopom in pravimi promocijskimi aktivnostmi na socialnih omrežjih lahko učinkovito vplivajo na vse stopnje procesa nakupnega odločanja, katerega rezultat je nakup ali nenakup izdelka. Proces odločanja je zaradi tega za tržnike še posebej pomemben, zato ga tudi v tem diplomskem delu podrobneje obravnavamo. Posredovanje informacij na socialnih omrežjih je popularno tudi zato, ker je mogoče zelo natančno določiti ciljno skupino. Če segmentiramo porabnike po starosti, so milenijci tista generacija, ki je glede na raziskave najtesneje povezana s socialnimi omrežji, zato so milenijci predmet raziskave v empiričnem delu in podrobneje predstavljeni v teoretičnem delu. V empiričnem delu sem s pomočjo ankete spraševala slovenske milenijce o vplivu informacij, pridobljenih na socialnih omrežjih, nanje oziroma na njihovo nakupno vedenje. S preverjanjem zastavljenih raziskovalnih vprašanj sem ugotovila, da tovrstne informacije vplivajo na njihovo nakupno vedenje. K nakupu jih najbolj spodbudijo pozitivni komentarji drugih uporabnikov, objavljene slike ter videoposnetki in tudi to, če nek izdelek na socialnih omrežjih postane zelo popularen. Večina pred nakupom pregleda informacije in »reviewe«, kar tudi vpliva na njihovo nakupno odločitev. To je tudi faza v procesu odločanja, v kateri je vpliv socialnih omrežij nanje oziroma na njihovo nakupno vedenje najbolj opazen, prisoten pa je v vseh petih fazah procesa odločanja. Slovenski milenijci se vpliva informacij na njihovo nakupno vedenje tudi dobro zavedajo. Socialno omrežje, ki s svojimi vsebinami najbolj vpliva na nakupno vedenje slovenskih milenijcev, je Facebook.
Keywords: socialna omrežja, milenijci, nakupno vedenje, proces odločanja
Published in DKUM: 16.10.2023; Views: 239; Downloads: 48
.pdf Full text (1,89 MB)

4.
Mnenja študentov o uporabi umetne inteligence ChatGPT v študijskem procesu
Manja Pauko, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga predstavlja raziskovanje mnenj študentov o uporabi umetne inteligence ChatGPT v študijskem procesu. Namen diplomske naloge je raziskati pomen in vlogo umetne inteligence tako v študijskem procesu, kot tudi v marketingu. Znanje smo želeli poglobiti z različnimi teorijami, mišljenji in predikcijami mnogih akademikov, predvsem tujih, kjer je morda proces sprejemanja tehnologije nekoliko hitrejši. V središče pozornosti nismo postavljali le koristi, prednosti in pozitivnih vplivov umetne inteligence ChatGPT na študijski proces in marketing. Prav tako smo se osredotočali na slabosti, nevarnosti in potencialne pasti na katere bi naj bili pozorni. Temelj diplomske naloge predstavlja bogat teoretični vzvod teorij in znanj, podkrepili pa smo ga tudi z realnimi rezultati anket študentov o njihovem mišljenju uporabe umetne inteligence ChatGPT tekom njihovega študijskega procesa.
Keywords: ChatGPT, umetna inteligenca, marketing, študijski proces, socialna omrežja
Published in DKUM: 16.10.2023; Views: 341; Downloads: 91
.pdf Full text (2,25 MB)

5.
Mediacijska vloga kvalitete spanja in moderatorska vloga kronotipa v odnosu med uporabo socialnih omrežij in duševnim zdravjem : magistrsko delo
Urška Vršič, 2023, master's thesis

Abstract: Uporaba socialnih omrežij (skrajšano USO) je aktivnost, ki je pri mladih odraslih in adolescentih nekaj normativnega, vsakdanjega in vedno bolj priljubljenega. Kljub njeni razširjenosti ima lahko USO tudi negativne posledice za nas. Glede na raziskave, se USO negativno povezuje s kakovostjo spanja, kronotipom in duševnim zdravjem. V naši raziskavi smo preverili kompleksne odnose med prej omenjenimi spremenljivkami pri študentih iz Slovenije. Zanimalo nas je, ali kakovost spanja mediira odnos med USO in duševnim zdravjem. Zraven tega smo preverili, če je kronotip moderator odnosa med USO in kakovostjo spanja ter odnosa med kakovostjo spanja in duševnim zdravjem. Izvedli smo longitudinalno študijo s krajšim časovnim razmikom. Vzorec je sestavljalo 161 udeležencev, od tega je bilo 80,1 % žensk in 16,1 % moških. Povprečna starost je znašala 22,4 let (SD = 2,5). Za merjenje USO smo uporabili vprašalnik o uporabi socialnih omrežij, s katerim smo izmerili značilno USO ter čustveno doživljanje ob USO. Duševno zdravje študentov smo preverili s skrajšano verzijo lestvice depresivnosti, anksioznosti in stresa (DASS-21). Spremenljivki vezani na spanje smo preverili s Pittsburškim vprašalnikom kakovosti spanja (PSQI) ter vprašalnikom jutranjosti in večernosti (MEQ). Meritve USO, kakovosti spanja in duševnega zdravja smo opravili trikrat v treh tednih. Rezultati so pokazali, da samo lestvica čustvenih doživljanj v prvem tednu statistično značilno negativno napoveduje kakovost spanja v drugem tednu. Prav tako lestvica čustvenih doživljanj, statistično značilno negativno napoveduje duševno zdravje v tretjem tednu. Kakovost spanja je delno mediirala na odnose med lestvico čustvenih doživljanj in duševnim zdravjem študentov. Kronotip se ni izkazal za statistično značilnega moderatorja v teh odnosih.
Keywords: socialna omrežja, kakovost spanja, kronotip, depresivnost, anksioznost, stres.
Published in DKUM: 04.10.2023; Views: 320; Downloads: 111
.pdf Full text (1,04 MB)

6.
Uporaba orodij marketinga 4.0 v podjetju Thermana d.d.
Ana Dorn, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Turizem štejemo med dejavnosti, ki se morajo nenehno prilagajati spremembam na trgu. Tako morajo zaposleni v turizmu poznati odjemalce, cene na trgu, okolje oziroma destinacijo, v kateri delujejo, predvsem pa svoje izdelke, da znajo iz njih ustvariti primerno ponudbo in s tem privabiti potencialne odjemalce k nakupu izdelka ali storitve podjetja. Turizem se bo najbolje razvijal v destinacijah, kjer so urejene prometne povezave, kjer najdejo obiskovalci pestro ponudbo prostočasnih dejavnosti in privlačno klasično turistično ponudbo, kot so termalna kopališča, še posebej, če nudijo programe tudi za poslovne goste. Turizem je tesno povezan z marketingom. V dobi digitalizacije lahko poleg digitalnega marketinga omenjamo tudi marketing 4.0, ki predstavlja kombinacijo tradicionalnega trženja (televizija, radio in tisk) in digitalnega trženja (spletno okolje). V diplomskem delu sta predstavljena v teoretičnem delu klasičen marketing in koncept marketinga 4.0 na področju hotelirstva. V empiričnem delu je najprej predstavljeno področje marketinga v izbranem podjetju, nato pa so prikazani rezultati intervjuja, iz katerih izhaja nekaj temeljnih ugotovitev raziskave. Poleg tega je analizirano še, ali izbrano podjetje hkrati z digitalizacijo zvišuje tudi digitalne kompetence svojih zaposlenih. Zanimalo nas je tudi, ali so zaposleni v podjetju dovolj usposobljeni za uporabo digitalnih marketinških orodij, da jih znajo uporabiti v korist podjetja. Poleg intervjuja je izvedena tudi anonimna anketa med uporabniki storitev podjetja, pri čemer je ugotovljeno, kje večinoma najdejo informacije o njihovi ponudbi. Izbirali so lahko med klasičnimi in socialnimi mediji. Rezultati ankete so prikazani v empiričnem delu diplomske naloge. Prav tako so v empiričnem delu prikazani osnovni parametri intervjuja. Vse skupaj je povzeto v temeljnih ugotovitvah raziskave.
Keywords: Marketing 4.0, turizem, hotelirstvo, marketinška orodja, digitalizacija poslovanja, socialna omrežja
Published in DKUM: 16.01.2023; Views: 816; Downloads: 103
.pdf Full text (3,70 MB)

7.
Medvrstniško nasilje v kibernetskem prostoru in odzivanje nanj v Sloveniji : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Taja Mihelčič, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Nasilje je pojav, ki je med ljudmi prisoten že od samega začetka našega obstoja. Socialna omrežja na spletu so trenutno zelo priljubljena, še toliko bolj med mladostniki in njihovimi vrstniki. To je spremenilo nasilje, ustvarile so se priložnosti za zakrivanje identitete pri izvajanju ustrahovanja, ki je daleč od skritega. Rdeča nit diplomskega dela teče okoli nasilja v kibernetskem prostoru. V teoretičnih izhodiščih opisuje nasilje na splošno, razloži njegov začetek, prikaže glavne akterje in predstavi soočanje z nasiljem med vrstniki. Nato sledi samo bistvo, ki sloni okoli celotnega dogajanja v kibernetskem prostoru. Tu so opisani kibernetski prostor in vrste nasilja, ki se odvijajo v njem. Primerjana sta tudi oba prostora in opisani so načini prepoznave nasilja. Cilj diplomskega dela je opredeliti značilnosti in oblike medvrstniškega nasilja v kibernetskem prostoru, ugotoviti razloge, kdo in kako se ukvarja s problematiko ter identificirati načine zajezitve. Za zaključek pa so kontaktirane pristojne organizacije v Sloveniji. Od štirih organizacij, Tom Telefon, SOS telefon, Safe.si in #tosemjaz, je bil prejet odziv le Safe.si in portala #tosemjaz. Z njima je bil opravljen intervju. Ugotovitve intervjuja so, da ne ena ne druga organizacija nima neposrednega stika z medvrstniškim nasiljem v kibernetskem prostoru. Z njim se soočajo le v mejah svojih zmožnosti, ostale primere posredujejo drugim pristojnim organizacijam. V zaključku diplomskega dela je strnjena vsebina teoretičnih dognanj in vsebina empiričnega dela, odgovorjena so zastavljena raziskovana vprašanja in povzete ugotovitve iz ciljev, ki so bili zadani v začetku.
Keywords: nasilje, vrstniki, socialna omrežja, organizacije za pomoč, diplomske naloge
Published in DKUM: 04.01.2023; Views: 564; Downloads: 97
.pdf Full text (718,00 KB)

8.
Vpliv socialnih omrežij na oskrbovalne verige
Tjaša Eržen, 2022, master's thesis

Abstract: Socialna omrežja nas vsakodnevno spremljajo tako v privatnem življenju kot tudi na delovnem mestu. Različne platforme ne ponujajo samo združevanja ljudi s podobnimi interesi, ampak tudi prostor za oglaševanje različnim podjetjem. Podjetja tako lahko stopijo v kontakt s potrošniki in dobijo povratne informacije o njihovih izdelkih oziroma storitvah, lahko pa jih uporabljajo tudi za prodajo. Pri tem jim pomagajo tudi influencerji z zanimivim promoviranjem izdelkov in prikazom teh izdelkov v vsakdanjem življenju. Potrošnikom tako na prijazen in nevsiljiv način pokažejo izdelke in jih nagovorijo k nakupu. Pot do nekega izdelka, da ga lahko influencerji promovirajo, pa ni tako lahka in zajema več členov v oskrbovalni verigi. Zavedati se moramo, da je vsak izdelek narejen iz surovin, ki jih je potrebno predelati in nato transportirati, da lahko pridejo na police trgovin, kjer jih je možno kupiti. Celoten proces je poln raznih zapletov, ki se lahko zgodijo kjer koli. Pri tem je seveda pomembna dobra komunikacija med vsemi deležniki v oskrbovalni verigi, ki se lahko le na ta način poskušajo izogniti težavam oziroma se lahko nanje bolje pripravijo.
Keywords: Oskrbovalna veriga, socialna omrežja, influencerji, oblačila.
Published in DKUM: 28.11.2022; Views: 455; Downloads: 133
.pdf Full text (1,79 MB)

9.
Digitalna marketinška strategija za podjetje ključarstvo BM
Katja Maselj, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V zadnjem času smo priča izjemno hitremu razvoju digitalnih tehnologij, zato je dobra digitalna marketinška strategija v podjetju vse pomembnejša. Naš namen je bil prikazati ustrezno digitalno marketinško strategijo za podjetje Ključarstvo BM. V teoretičnem delu smo na temelju pregleda domače in tuje literature opredelili digitalni marketing z njegovimi prednostmi in slabostmi ter predstavili posamezne strategije. Nato smo se dotaknili še socialnih omrežij, kjer smo se osredotočili predvsem na Facebook, Instagram in TikTok. V raziskovalnem delu smo predstavili podjetje Ključarstvo BM ter izvedli dve metodi spraševanja – najprej anketo in nato še intervju z direktorjem podjetja Ključarstvo BM. Dobljene rezultate smo med seboj primerjali in analizirali s pomočjo raziskovalnih vprašanj. Podjetju Ključarstvo BM smo predlagali, naj čim prej vzpostavi spletno stran in socialna omrežja, poleg tega pa smo podali tudi predloge videza spletne strani in socialnih omrežij. Naša ugotovitev je bila, da bi digitalni marketing podjetju Ključarstvo BM lahko pomagal pri iskanju novih potencialnih strank in nasploh pri pozicioniranju na trgu.
Keywords: digitalna marketinška strategija, digitalni marketing, socialna omrežja, podjetje Ključarstvo BM
Published in DKUM: 19.09.2022; Views: 642; Downloads: 103
.pdf Full text (13,22 MB)

10.
Strategija komuniciranja z generacijo Z preko socialnih omrežij za Bio-inštitut Asya Grafy
Nina Kolar, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo s pomočjo spletne ankete raziskali uporabo socialnih omrežij, nakupne navade generacije Z in zanimanje za kozmetične izdelke ter jo pomensko definirali z namenom oblikovanja enomesečne strategije komuniciranja na podlagi konkretnega primera in sicer za kozmetično podjetje Bio-inštitut Asya Grafy. Povod za analizo, ki je predstavljena v nadaljevanju, so opažanja povsem drugačnega načina uporabe socialnih omrežij ter nakupnih navad digitalizirane generacije Z v primerjavi s prejšnjimi generacijami in želja po oblikovanju strategije marketinškega komuniciranja, ki bi bila zanje relevantna. Podjetje Bio-inštitut Asya Grafy želi svojo marketinško komunikacijo usmeriti prav na generacijo Z, zato smo v tej nalogi definirali in analizirali njene značilnosti kot ciljno občinstvo komunikacije, raziskali obstoječe konkurente in njihove marketinške pristope na socialnih omrežjih, nakupne navade in mnenje ter interes za nakup kozmetičnih izdelkov generacije Z, določili konkretne cilje, oblikovali osnovno sporočilo, konkretizirali splet marketinškega komuniciranja z vplivneži in brez in določili načine spremljanja njegovih učinkov. Oblikovali smo finančno strukturo strategije ter na koncu še tematski načrt objav. Cilj diplomskega dela je tako oblikovanje uporabne in relevantne marketinške strategije komuniciranja, s ciljnim občinstvom generacije Z preko socialnih omrežij za Bio-inštitut Asye Grafy.
Keywords: generacija Z, Gen Z, strategija marketinškega komuniciranja, socialna omrežja, kozmetika, raziskava odjemalcev
Published in DKUM: 10.11.2021; Views: 717; Downloads: 156
.pdf Full text (5,38 MB)

Search done in 0.52 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica