| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 8 / 8
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
Analiza dejavnikov učnega okolja na osnovi modela hierarhije potreb Abrahama Maslowa
Katja Košir, Katarina Habe, 2013, review article

Abstract: V prispevku analiziramo nekatere dejavnike učnega okolja z vidika enega izmed najbolj uveljavljenih modelov motivacije hierarhije potreb Abrahama Maslowa. Ta model lahko učitelju predstavlja smiselno orodje za analizo možnih dejavnikov manj ustrezne učenčeve učne prilagojenosti. Na posameznih ravneh potreb predstavljamo nekatere koncepte, ki predstavljajo dejavnike učnega okolja. Na ravni fizioloških potreb navajamo pregled raziskav, ki so preučevale ergonomske dejavnike učnega okolja. Na ravni potreb po varnosti opisujemo koncepta vodenja razreda in medvrstniškega nasilja ter predstavljamo nekatere ključne raziskovalne ugotovitve na obeh področjih. Na ravni potreb po sprejetosti in ljubezni analiziramo vidike pozitivne razredne klime ter opisujemo koncept socialne sprejetosti učencev. Znotraj potrebe po samospoštovanju in dosežkih umestimo sodobna spoznanja o oblikovanju učne samopodobe učencev. Koncept zanosa pa predstavljamo kot enega izmed ključnih dejavnikov, ki učitelju omogočajo uresničevanje potrebe po samouresničevanju ter spodbujanje osebnostnega razvoja učencev. Na osnovi pregleda raziskav na navedenih področjih izpeljemo nekaj priporočil, ki učitelju omogočajo učinkovito spodbujanje celostnega razvoja učencev.
Keywords: učno okolje, razredna klima, socialna sprejetost, učna samopodoba, dejavniki učnega okolja, hierarhija potreb Abrahama Maslowa, vodenje razreda, zanos
Published: 19.09.2017; Views: 949; Downloads: 83
.pdf Full text (698,36 KB)
This document has many files! More...

8.
Povezava med stresom in nasiljem
Elena Kobal, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V uvodu skušam pokazati, kakšno je trenutno moje mnenje o tej temi in predstavim tri hipoteze, ki sem si jih zadala. V diplomski nalogi smo se najprej posvetili stresu in nasilju kot glavnima sestavinama te povezave. O vsakem smo zapisali osnovne informacije, ki bi nam pomagale pri razumevanju nadaljnjega besedila. Glavna snov za diplomsko nalogo je povezava med stresom in nasiljem v družini, šoli in službi. V nadaljevanju smo nato raziskovali vsako okolje posebej. Najprej opišemo šolo in kaj doživljajo otroci v ustanovah, ki jih obiskujejo vsak dan. Postavimo si vprašanje, kakšen stres doživljajo otroci v šoli, sploh tistega, ki je posledica medvrstniškega nasilja. Služba je ravno tako kot šola velik del naših življenj. Če se v šoli pojavlja medvrstniško nasilje, pride v službi do trpinčenja med sodelavci, ki ga imenujemo mobing. Ker je mobing že sam po sebi nasilje, se tu sprašujemo, kakšen stres nam povzroča. Težava nastane, ko osebe, ki so žrtve, krivijo sebe za dogajanje. Naslednje okolje je družina, tu se združijo otroci in odrasli. Družina naj bi bila zavetje, vendar v veliko primerih ni tako. Sploh kadar pride do izrabljanja substanc, raznih zasvojenosti, izgube službe ali napetosti, od katere se morajo sprostiti. Vse frustracije nato rešujejo z nasiljem nad otroki in partnerjem, oni pa občutijo stres. Travme znajo biti tako močne, da se pojavi posttravmatska stresna motnja (v nadaljevanju PTSM). Vemo, da zaradi nasilja oseba razvije PTSM, vendar ali je enako tudi v nasprotnem primeru. Raziskali smo vprašanje, ali lahko oseba, ki zboli za PTSM, postane agresivna. Na koncu smo vse raziskano združili v to, po čemer se sprašujemo v naslovu, ali sta torej stres in nasilje povezana. Ugotovili smo, da sta nedvomno prepletena prek vsakdanjih travm, življenja, nasilja in stresnih dogodkov. V zaključku pa se posvetimo še temu, kaj lahko naredimo v nastalih primerih, ki nam jih stres in nasilje prinašata.
Keywords: diplomske naloge, stres, nasilje, duševne motnje, socialna okolja
Published: 19.09.2019; Views: 54; Downloads: 19
.pdf Full text (1,15 MB)

Search done in 0.19 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica