| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
PRAVNA RAZMERJA MED ZAVAROVALNICO, ZAVAROVALNIM ZASTOPNIKOM - POSREDNIKOM IN ZAVAROVALCEM OZIROMA UPRAVIČENCEM
Mojca Vetrih, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Zavarovalništvo dejansko posega v vsa področja našega življenja in je izjemno pomembna gospodarska panoga v razvitih gospodarstvih. Na zavarovalnem trgu, tako slovenskem kot evropskem in drugih, nastopajo različni subjekti, ki so med seboj v različnih pravnih razmerjih in imajo različne pravice in obveznosti, ki so odraz zakonskih ali pogodbenih določil. Osrednja tema diplomskega dela so pravna razmerja med zavarovalnico, zavarovalnim zastopnikom - posrednikom in zavarovalcem oziroma upravičencem, pri čemer najprej za posamezne udeležence zavarovalnega razmerja navajam statusne značilnosti, nato pa skozi posamezna poglavja in podpoglavja predstavljam njihove medsebojne pravice in dolžnosti, kot izvirajo iz pravnih razmerij tekom trajanja zavarovalne pogodbe. Načini, kako pride do sklenitve zavarovalne pogodbe, so različni. Zakon o zavarovalništvu natančno določa pogoje trženja zavarovalnih storitev, zlasti kdo lahko opravlja dejavnost in posle zavarovalnega zastopanja in posredovanja. Zavarovalec potrebuje različne vrste zavarovanj, pri tem pa zaradi zapletenih zavarovalnih produktov pogosto potrebuje pomoč ustrezno strokovno usposobljene osebe, kot so npr. zavarovalni zastopniki ali zavarovalni posredniki. Čeprav imata tako zavarovalni zastopnik kot zavarovalni posrednik interes, da zavarovalec z zavarovalnico sklene zavarovalno pogodbo, med njima obstaja več razlik. Namen življenjskega zavarovanja je zagotavljanje ekonomske varnosti, bodisi samega zavarovalca bodisi varnosti drugih. Zavarovalec lahko s pogodbo o življenjskem zavarovanju, s kakšnim poznejšim pravnim poslom, tudi z oporoko, določi osebo, ki bo imela pravice iz pogodbe. Število sklenjenih polic življenjskih zavarovanj se iz leta v leto povečuje, zato v diplomskem delu predstavljam tudi pravna razmerja upravičenca ter njegove pravice in obveznosti iz take pogodbe.
Keywords: Pravice in dolžnosti, pravna razmerja, slovenski zavarovalniški trg, upravičenec, zavarovalec, zavarovalna pogodba, zavarovalnica, zavarovalništvo, zavarovalni posrednik, zavarovalni zastopnik.
Published: 15.12.2009; Views: 2660; Downloads: 376
.pdf Full text (790,88 KB)

2.
STRATEŠKI MARKETING V ZAVAROVALNIŠTVU
Vera Kocbek, 2010, master's thesis/paper

Abstract: Zavarovalništvo je panoga, ki ljudem že več kot tisoč let zagotavlja varnost. Princip zavarovalništva deluje na razpršitvi tveganja med več ljudi. Najbolj pogosta zavarovanja, ki jih fizična oseba potrebuje, so avtomobilsko, premoženjsko in življenjsko zavarovanje. V Sloveniji je v letu 2008 delovalo 14 zavarovalnic, ki so zbrale 2 milijardi premij, kar predstavlja več kot 5 % bruto domačega proizvoda. Glede na povprečje v Evropski uniji namenimo Slovenci skoraj polovico manj denarja za zavarovanja kot povprečen Evropejec. Slovenske zavarovalnice imajo razvito marketinško strategijo. Jasno so definirane strategije in cilji. Zavarovalnice svoje odločitve zasnujejo na osnovi raziskav. Najpomembnejši vir informacij o zavarovalnici so dobre izkušnje. Zavarovalnice komunicirajo s strankami predvsem preko osebnega kontakta zastopnika. Vse zavarovalnice merijo učinkovitost marketinga. Posebej smo analizirali poslovanje in marketinško strategijo v GRAWE Zavarovalnici, d. d., ki dosega 2-odstotni tržni delež s 35 milijoni vplačanih premij. Paradni konj te zavarovalnice so življenjska zavarovanja, ki ji je tržna rast zaradi recesije v zadnjih dveh letih upadla. GRAWE bo morala z inovativnim programom ali pristopom spodbuditi povpraševanje po življenjskih zavarovanjih ter se preusmeriti na premoženjsko in avtomobilsko zavarovanje. Marketinška strategija v zavarovalnici GRAWE je jasno definirana. Na osnovi raziskav določijo marketinški nastop na trgu. Zavarovalni zastopniki so ključnega pomena pri zadovoljevanju potreb in kvalitetni predstavitvi zavarovalnih programov. Aktivno marketinško komuniciranje je tem aktivnostim v veliko podporo. Učinkovitost se redno meri.
Keywords: zavarovalnica, zavarovalništvo, strateški marketing, slovenski zavarovalniški trg, GRAWE Zavarovalnica, d. d., strateški marketing v zavarovalnici
Published: 10.05.2011; Views: 2551; Downloads: 410
.pdf Full text (11,21 MB)

Search done in 0.03 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica