| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
DISKURZIVNE STRATEGIJE KONSTRUIRANJA ETNIČNIH IDENTITET V SLOVENSKEM MEDIJSKEM DISKURZU: PARADIGMATSKI ZASUK PO L. 1991
Mojca Marič, 2015, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo se ukvarja z diskurzivnimi postopki ustvarjanja »evropskosti« in »neevropskosti« v slovenskem medijskem diskurzu, in sicer na podlagi člankov iz časopisa Delo v dveh obdobjih: od začetka izhajanja Dela do osamosvojitve Slovenije (1959–1991) in po osamosvojitvi Slovenije do danes (1991–2010). Temeljno teoretično in metodološko ogrodje naloge je kritična diskurzivna analiza, in sicer uporabimo diskurzivno-zgodovinski pristop, ki je zlasti uporaben za analizo diskurzivnih in retoričnih sprememb v zgodovinskem kontekstu, saj omogoča analizi zgodovinskih dimenzij diskurzivnih dejanj raziskovanje načinov, v katerih so posamezni stili diskurza subjekti diahronih sprememb (Wodak 2001: 65). Namen magistrskega dela je ob interpretaciji čustvenosti besedja in upoštevanju vseh sestavin konteksta (diskurzivni, politični, zgodovinski idr.), vsebine člankov in medsebojne povezanosti slovničnih kategorij prikazati, ali in kako se poimenovanja besed časovno spreminjajo glede na družbeno-politični kontekst. Ugotovitve naloge kažejo, da se poimenovanja in kontekst člankov, ki obravnavajo »neevropske« države, v času spreminjajo glede na zgodovinski položaj Slovenije in s tem povezano politično usmerjenost oziroma prevladujočo ideologijo določenega obdobja.
Keywords: diskurzivna analiza, konstrukcija etničnih identitet, »neevropske« družbe, ideologija, slovenski medijski diskurz
Published: 13.10.2015; Views: 572; Downloads: 308
.pdf Full text (12,71 MB)

2.
Reprezentacija begunstva v slovenskih tiskanih medijih
Sanja Hrnčič, 2018, master's thesis

Abstract: V pričujočem magistrskem delu so predstavljene jezikovne in vizualne izbire za reprezentacijo begunk in beguncev v izbranem slovenskem tiskanem mediju. Kot gradivni vzorec so bili uporabljeni članki s temo begunstva iz Slovenskih novic, objavljeni med februarjem 2016 in junijem 2018. Glavni vzrok za množičen prihod begunk in beguncev v Evropo v letih 2015 in 2016 so, kot dokazujejo politični analitiki in kritiki imperializma (Chossudovsky, Chomsky, Vltchek, Seymour idr.), imperialistični posegi ZDA in njenih zahodnih zaveznic na Bližnjem vzhodu, evfemistično poimenovani humanitarne in protiteroristične operacije. Prihod begunk in beguncev je spremljala kriza odziva, ki se je odvijala po vsej Evropi in jo najizraziteje označujejo zapiranje meja, postavljanje ograj z rezilno žico in zavračanje prihajajočih begunk in beguncev. Slovenska migrantska politika je pri tem sledila evropski. Pri analizi izhajamo iz družbeno-semantične taksonomije kritičnega diskurzivnega analitika Thea van Leeuwna (2008) in reprezentacijske izbire interpretiramo s pomočjo njegove udeleženske mreže (angl. social actor network), s katero je mogoče prikazati homogenizacijo in dehumanizacijo družbenih skupin, kakor tudi njihovo pasivizacijo (tj. odvzem vršilskosti) v reprezentacijah družbenih dejanj. Preučujemo jezikovno in vizualno konstrukcijo begunk in beguncev ter vrednotimo njihovo vlogo pri konstituiranju protibegunske ideologije. Multimodalna analiza je pokazala, da reprezentacija begunk in beguncev v izbranem slovenskem tiskanem mediju reproducira diskurzivno drugost. Begunke in begunci so na eni strani reprezentirani kot vršilci negativnih, kriminalnih dejanj in tako predstavljeni kot nevarnost in grožnja, na drugi strani pa kot pasivne žrtve brez možnosti artikulacije lastnih družbenih in političnih potreb. Z izpuščanjem geopolitičnega konteksta iz reprezentacije je begunsko vprašanje rekontekstualizirano: prikazano je kot »problem«, ki zahteva varnostno ali humanitarno rešitev, ne pa kot posledica imperialističnih vojn Zahoda.
Keywords: Begunke in begunci, medijski diskurz, slovenski tiskani mediji, multimodalna kritična diskurzivna analiza, družbeno-semantični model.
Published: 12.03.2019; Views: 195; Downloads: 39
.pdf Full text (2,80 MB)

Search done in 0.05 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica