| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
SLOVENSKA AVTORSKA SLIKANICA S POUDARKOM NA DELIH LILE PRAP
Petra Keršič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo Slovenska avtorska slikanica s poudarkom na delih Lile Prap ima namen predstaviti slovensko avtorsko slikanico. Sestavljeno je iz dveh poglavitnih delov, teoretičnega in praktičnega. V prvem delu, ki je namenjen predvsem nastajanju in sestavi avtorskih slikanic, bom najprej predstavila razvoj slovenske slikanice skozi ilustracijo, iz katere se je avtorska slikanica tudi razvila. Tako bom povzela vse glavne značilnosti slikanice, kot so slikanice glede na zahtevno stopnjo, na ustvarjalni postopek, na razmerje med besedilom in ilustracijo ter pedagoški pomen slikanic za otrokov celostni razvoj. Teoretični del bom sklenila s predstavitvijo Lilijane Praprotnik Zupančič, bolj znane pod umetniškim imenom Lila Prap. Z analizo njenih del bom prešla k praktičnemu delu svojega diplomskega dela ter hkrati tudi podrobno opisala tehniko, ki sem jo uporabila pri izdelovanju slikanice.
Keywords: ilustracija, slovenska knjižna ilustracija, avtorska slikanica, Lila Prap, akvarel
Published: 04.08.2016; Views: 1415; Downloads: 93
.pdf Full text (3,29 MB)

2.
Ilustracija Janeza Vidica
Matej Behin, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Ilustracija Janeza Vidica pod drobnogled vzame nekatera dela, ki jih je umetnik ustvaril kot knjižni ilustrator z močno prisotnostjo v slovenski likovni umetnosti dvajsetega stoletja. Potem ko je delal kot kronist vsakdanjega življenja v koncentracijskem taborišču, je prve izkušnje kot časopisni ilustrator pridobil pri partizanih, kjer je ilustriral tudi svoj knjižni prvenec. Formalno izobrazbo je pridobil na Akademiji upodabljajočih umetnosti v Ljubljani, kjer je med letoma 1946 in 1950 študiral na dodiplomski stopnji, nato je dve leti obiskoval še specialko, po študiju pa se je kmalu uveljavil kot knjižni ilustrator. Ugled je sprva gradil z ilustracijo otroške literature, a je hitro začel delati tudi v drugih žanrih s posebno naklonjenostjo do tematike, povezane z vojno in narodno identiteto. Orisano je tudi Vidičevo slikarstvo, v okviru katerega so znani predvsem motivi s podeželske Štajerske, nato pa se diplomsko delo še posebej osredotoča na njegov mandat tehničnega urednika Založbe Obzorja, nekdanjega mariborskega literarnega velikana in ene najpomembnejših kulturnih ustanov v mestu. Ustanovitev in zgodovina Obzorij sta opisani v posebnem poglavju, ki je v precejšnji meri posvečeno dolgoletnemu uredniku in direktorju Jožetu Košarju, ki je bil na čelu družbe v času njenega vrhunca. Založnik je iz majhnega podjetja zrasel v institucijo nacionalnega pomena s poslovalnicami po vsej državi, verigo trgovin in založbo plošč, s tem pa v šestdesetih in sedemdesetih pripomogel h kulturni emancipaciji Maribora, v devetdesetih pa se je pričel soočati z mnogimi problemi. Po skoraj desetletju dolgi finančni stiski so Obzorja leta 2003 zaprla svoja vrata, mesto pa je s tem doživelo veliko kulturno in gospodarsko izgubo, ki jo je čutiti še danes. V povezavi z nekdanjim statusom Maribora na področju založništva je nazadnje podana še hipoteza o pomanjkanju edinstvene lokalne ilustratorske scene, poudarjena pa je potencialna vloga, ki jo je Vidic kot tehnični urednik pri založniku z močnim literarnim vplivom odigral v njenem neuspelem razvoju. V tem pogledu se diplomsko delo v skoraj enaki meri kot s samo Vidičevo umetnostjo ukvarja tudi z raznimi konteksti njenega nastanka, njegov cilj pa je dodatno ilustrirati umetnikov pomen na področju kulture.
Keywords: Janez Vidic, knjižna ilustracija, slovenska umetnost 20. stoletja, Založba Obzorja, Maribor
Published: 27.10.2015; Views: 872; Downloads: 81
.pdf Full text (4,13 MB)

3.
ILUSTRACIJE V KNJIGAH ZALOŽBE OBZORJA
Borut Krog, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Ilustracije v knjigah Založbe Obzorja obravnava razvoj slovenske knjižne ilustracije, razvoj in delo Založbe Obzorja in delo glavnih akterjev, ki so pripomogli k njenemu razvoju ter predstavitev izbranih ilustratorjev in njihovih ilustracij, ki so bile objavljene v knjižnih izdajah Založbe Obzorja. Ilustracija nas v knjigi spodbuja k sodelovanju in nam omogoča lastno dograjevanje vsebine, vživljanje v situacijo, vnaša dodatne podatke in nas na nek način prisili v udeleženost, ki nas kot bralce povezuje z avtorjem besedila in besedilom. Ilustracija nam onemogoča popolnoma racionalen, objektiven in distanciran odnos, kvečjemu nam dopusti, da pri prebiranju literature s svojo lastno domišljijo sodelujemo kot sooblikovalci. Založba Obzorja je svojevrsten fenomen, saj je kljub skromnim začetkom (ustanovljena 1950) iz majhne založbe zrasla v čvrsto in močno založbo in se povzpela med najbolj cenjene založniške hiše v Sloveniji. Knjigarne in papirnice po vsej Sloveniji so jo postavile na založniški zemljevid, na katerem se je uspešno obdržala vrsto let njenega obstoja, vse do stečaja leta 2003. S svojo založniško dejavnostjo je neposredno podpirala razvoj knjižne ilustracije in knjižne opreme nasploh. Založba je svoj višek dosegla za časa direktorja Jožeta Košarja (1908-1982) in Janeza Vidica (1923-1996) kot tehničnega urednika, ilustratorja in opremljevalca knjig. Med ilustratorji ki so s kakovostnimi ilustracijami prispevali k uspehu in ugledu založbe izpostavljam Iveta Šubica (1922-1989) in Milana Bizovičarja (1927-2006).
Keywords: slovenska knjižna ilustracija, Založba Obzorja, Maribor, Jože Košar, Janez Vidic, Ive Šubic, Milan Bizovičar
Published: 25.09.2014; Views: 1267; Downloads: 116
.pdf Full text (3,84 MB)

Search done in 0.1 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica