1. Pomen violinskega koncerta matije bravničarja za slovensko glasbeno ustvarjalnostMaša Jahn, 2020, master's thesis Abstract: V uvodu magistrskega dela je predstavljeno življenje in področja delovanja v Tolminu rojenega slovenskega skladatelja, Matije Bravničarja. Sledi oris skladateljevega sloga – na tem mestu smo izpostavili tudi Marija Kogoja in Slavka Osterca, ki sta vplivala na Bravničarjev kompozicijski slog. Osrednji del magistrske naloge predstavlja Koncert za violino in orkester. Raziskali smo, kdaj so bile izvedbe violinskega koncerta, kdo so bili izvajalci in dirigenti, ter natančneje analizirali Koncert za violino in orkester. Na podlagi podatkov smo skušali ugotoviti pomen Bravničarjevega Koncerta za violino in orkester za slovenski prostor. Keywords: Matija Bravničar, violinski koncert, slovenska glasba, istrska lestvica, analiza. Published in DKUM: 20.11.2020; Views: 320; Downloads: 33
Full text (1,69 MB) |
2. Aldo Kumar in skladba Jutra za flavto in čembaloUrška Lukovnjak, 2019, master's thesis Abstract: Magistrsko delo je oris življenja skladatelja Alda Kumarja in predstavitev njegovih del. Aldo Kumar je skladatelj, ki deluje na veliko področjih – piše instrumentalno, vokalno-instrumentalno, zborovsko, komorno glasbo, operno in baletno glasbo, orkestralno glasbo ter glasbo za gledališče, radio in televizijo. Je vsestranski skladatelj in dobitnik nagrade Prešernovega sklada. Njegova pomembna dela so Post Art ali Glej, piše ti Wolfgang, Varda concerto, Improstrastra, Čelo Alp, Suita devetih pogledov ter ostala, ki jih najdemo na številnih zgoščenkah. V prvem delu magistrskega dela je predstavljena glasbena zgodovina Slovenije v 20. in 21. stoletju, v drugem pa je podrobneje analizirano skladateljevo delo Jutra za flavto in klavir. Keywords: Aldo Kumar, skladatelj, postmodernizem, flavta, čembalo, slovenska glasba Published in DKUM: 17.04.2019; Views: 960; Downloads: 134
Full text (5,89 MB) |
3. Besedje v izbranih besedilih slovenske rap glasbeSuzana Kolšek, 2017, master's thesis Abstract: Magistrsko delo Besedje v izbranih besedilih slovenske rap glasbe natančneje predstavlja in analizira besedje v izbranih besedilih slovenske rap glasbe. Analiza besedja obsega vzorec šestnajstih izbranih rap besedil, ki vsebujejo zaznamovano sestavino že v samem naslovu besedila. Pozornost je namenjena Toporišičevi splošni delitvi besed (2004) in Snojevi delitvi prevzetih besed (2006) na besede domačega izvora in na besede tujega izvora, med katere slednji uvršča tujke in izposojenke. Magistrsko delo je poleg omenjenih dveh raziskav podkrepljeno tudi z najrazličnejšimi raziskavami drugih avtorjev s področja narečjeslovja, prevzetosti besed in drugih jezikoslovnih razprav. Osrednji del magistrskega dela obsega slovenska rap besedila, ki so bila izbrana iz vsake narečne skupine, in sicer po dveh različnih kriterijih: iz vsake narečne skupine so bili izbrani en avtor in dve besedili; izjema je štajerska narečna skupina, iz katere so bili izbrani dva avtorja in dve besedili; besedila so bila izbrana tudi glede na zaznamovano sestavino v samem naslovu besedila. Analiza besedil obsega pomenske, oblikoslovne, glasoslovne in stilne značilnosti analiziranih besedil in podatke o izvoru besed. Bistven vidik preučevanja je vidik (ne)zaznamovanosti sestavin v izbranih besedilih slovenske rap glasbe. Vse značilnosti posameznih besed v izbranih besedilih temeljijo na jezikoslovnih podstavah jezikovnih priročnikov, in sicer Slovenske slovnice (2004), Slovarja slovenskega knjižnega jezika 2 (2014), Slovenskega pravopisa (2007), Slovenskega etimološkega slovarja (2016), Slovarja slovenskih frazemov (2011), Velikega slovarja tujk (2006), Priročnega slovarja tujk (2005), ter na primerih nekaterih korpusov slovenskega jezika (Gigafida, Nova beseda, Kres, Termania). Besedni analizi vsakega besedila je dodan grafični prikaz deleža zaznamovanega in nezaznamovanega besedja izbranih besedil. Keywords: slovenski jezik, slovenska rap glasba, (ne)zaznamovano besedje, socialna zvrstnost slovenskega jezika, jezikovni priročniki Published in DKUM: 02.02.2018; Views: 1286; Downloads: 118
Full text (3,28 MB) |
4. KITARSKI OPUS ALEŠA STRAJNARJAKsenja Kramaršek, 2016, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega dela in praktičnega nastopa. Teoretični del se deli na dva dela. V prvem je predstavljeno glasbeno obdobje 20. in 21. stoletja ter še posebej kitarska glasba in najpomembnejši ustvarjalci tega časa v svetovnem merilu in na slovenskem. V nadaljevanju se diplomsko delo osredotoča na predstavitev skladatelja in kitarista Aleša Strajnarja in zajema njegov življenjepis, delo, glasbeno dejavnost ter seznam del.
V drugem delu sem oblikovno, ritmično, melodično in interpretativno analizirala pet izbranih skladateljevih stvaritev (Sen, Miha riše, Kavbojska za Mihca, Pravljica za Mihca, Človek v človeku). Keywords: Kitara
Aleš Strajnar
Kitarska glasba 20. in 21. stoletja
Jazz
Slovenska glasba za kitaro v 20. in 21. stoletju
Sen
Miha riše
Kavbojska za Mihca
Pravljica za Mihca
Človek v človeku Published in DKUM: 14.10.2016; Views: 1049; Downloads: 202
Full text (4,07 MB) |
5. Analiza del za rog Pavleta MerkujaDavid Jan, 2016, master's thesis Abstract: Magistrsko delo vsebuje oris življenja Pavleta Merkùja in pregled njegovega glasbenega opusa. Tržačan Pavle Merkù je deloval na dveh področjih, kot jezikoslovec in kot skladatelj. Bil je ena najvplivnejših osebnosti kulturnega življenja Slovencev v Italiji, poleg tega pa je deloval kot etnograf in etnomuzikolog. S svojim delom je pomembno pripomogel k ohranjanju ljudskega izročila na Primorskem in v zamejstvu. Zaključno magistrsko delo temelji na sledečih teoretičnih metodah: deskriptivna, zgodovinska, komparativna metoda, poleg tega pa tudi metoda analize in sinteze, metoda klasifikacije ter metoda abstrakcije in konkretizacije. V začetnem delu je opisana slovenska glasba v 50. in 60. letih prejšnjega stoletja, v sledečih poglavjih predstavitev življenja in dela Pavleta Merkùja, ključni del pa sta analiza in slogovna umestitev skladateljevih del za rog, s poudarkom na Koncertu za rog in mešani zbor op. 37 in solistični skladbi Metamorfosi di un canto popolare per corno solo. Omenjen je glasbeni festival Biennale Zagreb 1963, na katerem je bil prvič izveden Koncert za rog in zbor. Predstavljeno je tudi zgodovinsko ozadje nastanka obravnavanih skladb, ki temelji na analizi pisemskih korespondenc skladatelja. V zadnjem poglavju so podani rezultati analize del za rog. Keywords: Pavle Merkù, slovenska glasba za rog, rezijanska folklora, dodekafonija, nadhistoričnost Published in DKUM: 22.09.2016; Views: 1065; Downloads: 144
Full text (8,04 MB) |
6. |
7. |
8. |
9. |