1. Ledinska imena v izbranih naseljih Krajevne skupnosti Tinje : diplomsko deloNatalija Stegne, 2008, undergraduate thesis Keywords: slovenščina, Tinje, dialektologija, narečja, Štajerska, Pohorje, toponomastika, ledinska imena, mikrotoponimi, diplomska dela Published: 21.01.2009; Views: 4696; Downloads: 950
Full text (412,15 KB) |
2. Poučevanje slovenščine učencev s posebnimi potrebami v osnovni šoli in osnovnišoli s prilagojenim programom : diplomska nalogaMetka Marčič, 2008, undergraduate thesis Keywords: slovenščina, osnovne šole, otroci s posebnimi potrebami, poučevanje, prilagojeni program, branje, pisanje, motnje, diplomska dela Published: 22.01.2009; Views: 4768; Downloads: 669
Full text (691,81 KB) |
3. |
4. Samostalnik v Košičevem delu Zobriszani Szloven i Szlovenka med Mûrov i Rábov : diplomsko deloBranka Toplak, 2008, undergraduate thesis Keywords: slovenščina, slovnica, samostalniki, Košič, Jožef, prekmurščina, sklanjatev, diplomska dela Published: 01.02.2009; Views: 2669; Downloads: 198
Full text (1,09 MB) |
5. Sodarsko izrazje v Bišu : diplomsko deloBarbara Drumlič, 2008, undergraduate thesis Keywords: slovenščina, narečja, izrazje, sodarstvo, Biš, dialektologija, panonska narečna skupina, prleško narečje, diplomska dela Published: 05.02.2009; Views: 3118; Downloads: 465
Full text (4,57 MB) |
6. Ledinska in hišna imena v izbranih krajih občine Podlehnik : diplomsko deloAleksandra Bračič, 2008, undergraduate thesis Keywords: slovenščina, dialektologija, panonska narečna skupina, haloško narečje, hišna imena, Podlehnik, Gruškovje, Sedlašek, diplomska dela Published: 05.02.2009; Views: 2901; Downloads: 520
Full text (1,21 MB) |
7. |
8. VKLJUČEVANJE SODOBNE INFORMACIJSKO-KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE V POUK SLOVENŠČINE Mateja Pogorevc, 2009, undergraduate thesis Abstract: Pristop k učenju maternega jezika se skozi obdobja spreminja in danes tudi tu veliko vlogo igra sodobna informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT) oziroma računalnik. Vključevanje sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije v pouk slovenščine je tema istoimenskega diplomskega dela, katerega namen je bil raziskati razširjenost uporabe sodobne IKT na omejenem vzorcu učiteljev slavistov, ki učijo v osnovnih in srednjih šolah. Odgovorni organi nudijo učiteljem ustrezne možnosti nadgradnje znanja, izboljšuje se tudi opremljenost učnih prostorov. Vzporedno s postopnim vključevanjem IKT v pouk slovenščine tečejo prenove učnih načrtov, ki so bile nujno potrebne. Spoznanja te študije, ki temeljijo na rezultatih anketnega vprašalnika, so se izkazala za vzpodbudna. V raziskavo je bilo zajetih 50 učiteljev slovenščine s štajerskega področja Slovenije. Anketirani vključujejo sodobno IKT v pouk slovenščine, kar potrjuje že dejstvo, da si pri pripravi na pouk redno pomagajo z Wordom in svetovnim spletom. Kljub generacijskemu prepadu v obvladovanju sodobne IKT, ki ga je povzročil hiter napredek računalniške znanosti v zadnjem desetletju ali dveh, je mogoče trditi, da so učitelji slovenščine zadovoljivo usposobljeni. Računalniška pismenost predstavlja izziv, ki so ga pripravljeni sprejeti kot pot do novih znanj ter bolj kakovostnega načina dela.
Keywords: Ključne besede: sodobna informacijsko-komunikacijska tehnologija, IKT, slovenščina, pouk, računalnik, učitelji, slavisti, slovenisti, računalniška pismenost, diplomska dela. Published: 01.06.2009; Views: 4120; Downloads: 478
Full text (409,86 KB) |
9. KULTURNE DEJAVNOSTI V TRETJEM TRILETJU OSNOVNE ŠOLETina Baumhakl, 2009, undergraduate thesis Abstract: Z diplomskim delom sem želela preučiti stanje na področju kulturnih dejavnosti v devetletni osnovni šoli v tretjem triletju. Želela sem ugotoviti, ali obstajajo razlike
med mestnim, primestnim in vaškim okoljem pri načrtovanju in izvajanju kulturnih dni.
Kulturna vzgoja temelji na poglobljenem delu v okviru umetnostnih predmetov (slovenščina, likovni pouk, glasbeni pouk, različni izbirni predmeti s področja kulture …), ki naj bi poleg kognitivnega znanja s področja umetnosti razvijali učenčeve umetniške sposobnosti, občutljivost in spoštovanje umetnosti.
Kulturne dejavnosti sodijo v okvir dni dejavnosti. So tisti del obveznega programa osnovne šole, ki medpredmetno povezujejo discipline in predmetna področja, vkljucena v predmetnik osnovne šole. Gre za organizacijske in didaktične oblike, ki naj bi omogocale nadaljevanje, poglabljanje in samostojnejše ustvarjalno dopolnjevanje dejavnosti pri pouku jezikovno-umetnostnega področja v povezavi z drugimi predmeti, interesnimi dejavnostmi učencev in z njihovim samostojnim delom. Keywords: kulturne dejavnosti, kulturni dan, slovenščina, osnovna šola, kulturna vzgoja, umetnostna vzgoja. Published: 01.06.2009; Views: 2499; Downloads: 212
Full text (446,81 KB) |
10. PRIMERJAVA UČNIH NAČRTOV MATERINŠČINE V SLOVENIJI IN ŠPANIJIMateja Orthaber, 2009, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi ugotavljam podobnosti in razlike učnega načrta za slovenski jezik osemletne osnovne šole iz leta 1983, učnega načrta za pouk slovenščine devetletne osnovne šole iz leta 2002 in posodobljenega učnega načrta za slovenščino devetletne osnovne šole, ki v veljavo komaj prihaja.
V nadaljevanju je opisana reforma španskega šolskega sistema, sedanje špansko izobraževanje, učni načrt materinščine v Španiji in študij razrednega pouka na Univerzi Camilo Jose Cela v Madridu.
V empiričnem delu je predstavljena primerjava v obvladanju različnih spretnosti, znanj in mnenj med španskimi in slovenskimi študenti razrednega pouka, ki smo jo raziskovali s pomočjo anketnega vprašalnika. Rezultati so pokazali, da obstajajo razlike. Izobraženost študentov je odvisna od kvalitete študija.
Keywords: učni načrt, slovenščina, španščina, španski šolski sitem, razredni pouk Published: 19.05.2009; Views: 3530; Downloads: 330
Full text (1,17 MB) |