| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 48
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
Likovni izraz magijsko-religioznega obnašanja praljudi
Tadeja Vraber, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Že od začetkov je ritual predstavljal pomembno iztočnico v razvoju človeka, kot da je v ponavljanju dejanj pračlovek iskal uteho in pristan nasproti nepredvidljivi naravi. Danes ni nič drugače. Vsakdanja ritualna opravila nam vlivajo občutek varnosti in pomiritve, ki je v vsakodnevnem vrvežu tako dobrodošla. Ni dvoma, da so med modernim človekom kamene dobe Homo sapiens sapiens-om in današnjimi ljudmi, ostale določene povezave. Na eni strani iščemo varnost v nespremenljivem ritmu vsakdanjih opravil, na drugi strani pa smo nenehno nezadovoljni, saj nas preganja želja po preseganju danega, po razumevanju neznanega in nedoumljivega, vera v nekaj boljšega. Kot pračlovek se še danes borimo, da premagamo svojo temeljno nepotešenost na tem planetu. Pri tem nam uspešno pomagata tako religija kot umetnost, ki nemara izhajata obe iz istega vira: rituala. Povsem jasno je, da imata skupne korenine. Vendar se znanstveniki še vedno prepirajo, kaj je bilo prej religija ali umetnost. In še drugače: ali je sploh mogoča umetnost, ki ni v (takšnem ali drugačnem) razmerju z religioznim v človeku?
Keywords: Prazgodovina, prazgodovinska svetišča (jame in votline), jamsko slikarstvo, prenosna umetnost, ritual, šamanizem, sodobna umetnost.
Published: 23.04.2009; Views: 2174; Downloads: 144
.pdf Full text (25,30 MB)

2.
Upodabljanje gora v slikarstvu na Slovenskem v 19. in 20. stoletju
Rok Levičar, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V svojem delu Upodabljanje gora v slikarstvu na Slovenskem v 19. in 20. stoletju sem želel predstaviti pomembnejše na Slovenskem (nekdaj in danes) delujoče slikarje, na delih katerih so pomembno mesto zavzemale (oz. še zavzemajo) gore. Pomembno se mi je zdelo, da preden se lotim na Slovenskem delujočih slikarjev, se prej še posvetim raziskovanju pojavljanja gora v evropskem slikarstvu od poznega srednjega veka dalje. Vzpodbudna je bila ugotovitev, da so gore kot motiv imele opazno mesto pri mnogih pomembnih evropskih slikarjih (npr. pri Joachimu Patenierju, Albrechtu Dürerju, Leonardu da Vinciju, Josephu Mallordu Williamu Turnerju, Paulu Cézzanu). V določenih umetnostnozgodovinskih obdobjih, še posebej pa v romantiki, so se umetniki zelo navdihovali ter navduševali nad gorskim svetom. Ob študiranju avtorjev, ki so v 19. stoletju ustvarjali na Slovenskem, sem prišel do ugotovitve, da je bilo romantično pojmovanje narave (gora) pri njih ključnega pomena. Romantično pojmovanje gora se je prenehalo šele v 20. stoletju z avtorji, ki niso bili le umetniki (slikarji, arhitekti, pisatelji), ampak tudi aktivni gorniki. Ob študiranju avtorjev, delujočih v 20. stoletju, sem prišel do ugotovitve, da je bilo njihovo aktivno udejstvovanje v gorah pomemben element pri njihovem upodabljanje gora. Svojo povezanost z gorami so izkazovali na več načinov, med drugim z upodabljanjem skritih kotičkov gora ter z zelo osebnimi in likovno izčiščenimi interpretacijami.
Keywords: slikar, slikarstvo, krajina, gore, gorski svet
Published: 03.03.2009; Views: 2903; Downloads: 138
.pdf Full text (17,51 MB)

3.
POT K STRUKTURAM SLIKARSKE POVRŠINE
Emilija Podjavoršek, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Struktura slikarske površine določa razporeditev in razmerje posameznih elementov slike, katere zgradbo sestavljajo. V likovni umetnosti je struktura slikarske površine način, na katerem se gradi posamezna celota slike, formiran s povezovanjem svojih delov in pomeni tudi vidne procese pri nastanku umetniškega dela. Slikarstvo je področje likovnega ustvarjanja, ki ima za osnovo ploskev, na kateri slikar gradi kompozicijo s pomočjo barv, ploskev in linij. Slikarstvo se je skozi različna zgodovinska obdobja spreminjalo in razvijalo. V zgodovini je bila raba barve med drugim odvisna tudi od razvoja slikarskih tehnik. Izbira slikarske tehnike pa je odvisna od slikarske podlage oziroma nosilca. Skozi zgodovino slikarstva si je umetnik izbiral različne nosilce. V klasičnem slikarstvu je bil poudarek na homogenem gibanju in nadgrajevanju. S pojavom abstraktnega slikarstva pa so se umetniki v svojih pogledih veliko bolj razhajali. Vsak umetnik si je označil svoje ustvarjalno okolje, ločeno od drugih ter ustvarjal kot posameznik in raziskovalec novih poti znotraj umetnosti. V današnjem času avtorji sočasno ustvarjajo v različnih slogih. Vsak se izraža v svojem avtorskem slogu in poetiki, ki najbolj ustreza njegovemu izrazu. V zadnjih letih delujejo avtorji, pri katerih še opazimo poudarek na fizičnih lastnostih slike. Nadaljujejo likovne izkušnje in združujejo postopke različnih umetnostnih zvrsti, ter se še vedno srečujejo z neformalnimi materiali, ki pa jih obravnavajo na samosvoj, individualen način.
Keywords: struktura slikarske površine, slikarske tehnike, abstraktno slikarstvo, umetniške smeri, slovenski likovni prostor.
Published: 07.07.2009; Views: 2251; Downloads: 397
.pdf Full text (14,75 MB)

4.
BARVA, RISBA IN KONTEKST FORMATA
Martin Pintar, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava fenomen barve in vlogo risbe v kontekstu formata. Na podlagi teoretične vsebine diplomskega dela bo izvedena empirična rešitev konkretnega likovnega problema - v obliki konkretnih likovnih materializacij. Tako zastavljen koncept vključuje tudi razstavo slikarskih kompozicij, z namenom postaviti opazovalca v kontekst problematike, povezane s subjektivnim dojemanjem barve. Vsebina torej zajema tudi določitve metodologije praktične izvedbe slik lastnega likovnega projekta. Teoretična vsebina s konceptualno zasnovo projekta je namenjena opredelitvi likovnega problema upodobitve dematerializiranega stanja temeljne ploskve in do opredelitve neposrednega delovanja med barvo, risbo in formatom. Prav tako ta del vsebine raziskuje neposredne povezave med dematerializiranim stanjem, subjektivnim dojemanjem barve in razumevanjem simbolnih dimenzij, ki so imanentne sliki. Empirični cikel slik, ki je bil realiziran v okviru diplomskega dela, nudi kritični vpogled v konkretno rešitev likovnega problema dematerializiranega stanja slike. Na podlagi študija literature in praktičnih spoznanj sem z lastnim projektom deloval v smeri dematerializacije slikarske podobe in argumentirano sledil določitvi zveze in delovanja med barvo, risbo in formatom.
Keywords: modra barva, risba, format, temeljna ploskev, dematerializacija, monokromno slikarstvo, simbol.
Published: 11.02.2010; Views: 2870; Downloads: 223
.pdf Full text (1,44 MB)

5.
GRAFIČNI PRISTOP K FIGURATIVNEMU SLIKARSTVU
Niko Bergles, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Grafični pristop k figurativnemu slikarstvu sem se posvetil tistim področjem likovne teorije in zgodovine, na podlagi katerih sem sam ustvarjal. Nalogo sem razdelil na tri dele; prvi del govori bolj na splošno o likovni teoriji (predvsem o barvi in kompoziciji) in zgodovini (umetniških gibanjih), s katero najbolj povezujem svoje ustvarjanje. V drugem delu se posvetim slikarjem, ki so v teh obdobjih ustvarjali in tistim, ki so najbližje mojemu ustvarjanju. Tukaj se začnejo stvari še bolj vidno povezovati med seboj (sicer je že v prvem delu opazno, kako so določena umetniška gibanja vplivala na razvoj drugih). Tukaj predstavim tudi zelo pomemben del svoje diplomske naloge - osebni intervju z ameriškim stripovskim umetnikom Andyjem Braseom, ki sem ga intervjuval preko interneta. To je bila zame še posebna poslastica, saj je bil Andy Brase že od nekdaj moj najljubši stripovski umetnik, čeprav on nase gleda bolj kot na ilustratorja ali fantazijskega umetnika. V tretjem delu predstavim praktični del diplomske naloge - postopek svojega dela; bolj podrobno tudi prikažem in pojasnim najpomembnejše slike, ki jih podprem s primerjavami prej omenjenih umetniških gibanj. Na podoben način, kot sem teoretični del okronal z intervjujem Andyja Brasea, sem tukaj praktični del okronal s svojo prvo samostojno razstavo, ki je potekala na gradu Rače. Na tem mestu še povem nekaj o svojih izkušnjah in se lotim končnega sklepa, v katerem povežem vse pridobljeno znanje in ugotovitve. Diplomska naloga se dotakne številnih, za moje delovanje pomembnih, področji: od teorije barve in kompozicije preidem na staro japonsko umetnost in nadaljujem s simbolizmom, secesijo, nakar vključim še pojem fatalne ženske (femme fatale). Od tod nas diplomska naloga vodi k nadrealizmu, pop artu in ameriški stripovski umetnosti. Na tej točki se lotim izbranih umetnikov: Aubreya Beardsleya, Alfonsa Muche, Roya Lichtensteina, Henrija de Toulousea-Lautreca in zaključim na bolj oseben način, z intervjujem Andyja Brasea. Teoretičnemu delu sledi seveda praktičen, pod prilogami pa je moč najti slike, ki jih nisem uporabil v praktičnem odseku, originalni intervju z Andyjem Braseom ter potrdilo o opravljeni razstavi na gradu Rače.
Keywords: Japonska umetnost, figurativno slikarstvo, slikarstvo, grafika
Published: 31.05.2010; Views: 1483; Downloads: 164
.pdf Full text (3,94 MB)

6.
IZVAJANJE IN SPREMLJAVA LIKOVNE TERAPIJE S PODROČJA SLIKARSTVA PRI ODRASLI OSEBI Z MOTNJAMI V DUŠEVNEM RAZVOJU
Katja Kmecl, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu so zbrani teoretični podatki in praktične ugotovitve, ki so vezane na izvajanje likovne terapije pri odrasli osebi z motnjami v duševnem razvoju. Teoretični del zajema opis motenj v duševnem razvoju, umetnostno terapijo, likovno terapijo ter likovna področja in materiale, ki se najpogosteje uporabljajo pri izvedbi likovne terapije. V praktičnem delu pa je predstavljena metodologija raziskovanja in primer likovne terapije v praksi. Osredotočili smo se na področje slikarstva. Likovno terapijo smo izvajali z varovanko Centra za varstvo in delo, nastala dela smo nato analizirali in jih razstavili.
Keywords: Osebe z motnjami v duševnem razvoju, likovna terapija, likovne tehnike, slikarstvo
Published: 17.06.2010; Views: 1947; Downloads: 344
.pdf Full text (2,05 MB)

7.
PODOBA IN ZVOK , VPLIV GLASBE NA SLIKARSTVO
Katja Hrvatin Jazbec, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Včasih sem se spraševala, zakaj moram vsak teden hoditi na ure klavirja in solfeggia ter se zaradi tega ne morem udeležiti likovnega krožka. Kasneje sem opustila izobraževanje v glasbi in sem se posvetila likovnemu ustvarjanju oziroma slikarstvu. V precej drugačni obliki so se prav tako med glasbo in slikarstvom odločali danes priznani slikarji. Tako se je na primer slikar Paul Klee odločil za slikarstvo, saj bi po lastnem mnenju glasbo lahko samo poustvarjal. Vendar pa je glasba ostala prisotna v njegovem slikarskem snovanju. Paul Klee spada med ustvarjalce z začetka dvajsetega stoletja. Ta čas je zaznamoval velik tehnični napredek in mnoge družbenopolitične spremembe. Posledično je prišlo do novih načinov ustvarjanja in razmišljanj o le-tem. To je tudi čas, ko nastane prvo abstraktno delo Vasilija Kandinskega. Kandinski je raziskoval povezavo med glasbo in slikarstvom ter navezal prijateljstvo s skladateljem Arnoldom Schönbergom. Zanimivo je, da se je ravno v prvi polovici dvajsetega stoletja pojavilo več umetniških skupin, ki so povezale umetnike z različnih področij (slikarstvo, glasba, literatura in drugo). Ni pa glasba samo vplivala na slikarje, tudi glasbeniki so našli navdih in izziv v slikarstvu. Med bolj odmevnimi je primer simfoničnega dela Aleksandra Skrjabina za orkester in barvne orgle z naslovom Prometej: Pesnitev ognja. Skrjabin je s tem delom želel izzvati sinestetično izkušnjo pri gledalcih. Ni bil prvi, ki bi iskal sinestezijo v umetnosti. V zgodovini so nastali številni domisleki, ki bi sočasno nagovarjali naš vizualni in slušni sistem, med temi so tudi barvni čembalo in barvne orgle. V teoretičnem delu diplome sem našla izhodišča za lastno delo. Praktični del diplome sem raziskovala v dveh projektih. V obeh projektih sodelujem z glasbenikom. Ustvarjanje del in raziskovanje povezave med glasbo in slikarstvom za prvi projekt je potekalo v »ateljeju«, v drugem projektu pa se ustvarjanje in raziskovanje dogajata pred gledalci na odru.
Keywords: slikarstvo, glasba, vizualni sistem, slušni sistem, sinestezija, abstraktna umetnost
Published: 22.10.2010; Views: 2586; Downloads: 316
.pdf Full text (2,29 MB)

8.
PORTRET PO PREDHODNO RAČUNALNIŠKO OBDELANI FOTOGRAFIJI
Ina Gržina, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Portret po predhodno računalniško obdelani fotografiji so predstavljeni portreti mojih sošolk, sošolcev, prijateljic, prijateljev, sostanovalk in sostanovalcev, ki so v času študija v meni pustili pečat. Njihove podobe so nastale po predhodno računalniško obdelanih fotografijah. Končno delo so poslikane računalniško obdelane fotografije, lepljene na leseno podlago različnih dimenzij. Ozadja slik ostajajo enobarvna in ne določajo prostora, v katerem je naslikani. Na ta način podobe še bolj izstopajo. Portreti imajo poteze in barve, ki jih sicer ne vidimo na človeški koži. Barve lahko pričajo tudi o notranjem življenju. Namen diplomskega dela je teoretično in praktično predstaviti, kako se lahko fotografija, računalniški programi za obdelavo fotografij in slikanje med seboj prepletajo ter kako je mogoče združiti več medijev. Dela so nastala z uporabo različnih tehnik in prepletanjem le-teh z vseh treh navedenih likovnih področij in so predstavljena na koncu diplomskega dela.
Keywords: Portret, slikarstvo, fotografija, računalniško obdelana fotografija.
Published: 19.01.2011; Views: 1488; Downloads: 182
.pdf Full text (17,24 MB)

9.
SLIKARSKA PRIPOVED SKOZI AVTOPORTRET FRIDE KAHLO IN LASTNA DELA
Polona Gunde, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Slikarska pripoved skozi avtoportret Fride Kahlo in lastna dela je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela, pri čemer je praktični del vsebinsko vezan na teoretični del. V prvem, teoretičnem delu sem v začetku prikazala duh časa v življenju Fride Kahlo. Opisala sem zgodovinsko, politično in kulturno področje Latinske Amerike in njegov vpliv na slikarstvo Fride Kahlo. Nato sem povzela njeno življenjsko zgodbo in vpliv le-te na njeno slikarstvo. Pisala sem tudi o vplivu Evropskih dejavnikov. Tu sem omenila renesančni vpliv, vpliv katoliške ikonografije in majhen vpliv sočasnega evropskega umetniškega dogajanja. V koncu teoretičnega dela sem predstavila nekaj doprsnih avtoportretov Fride Kahlo in jih razčlenila. Razložila sem tudi nekaj pogostih simbolov, ki jih je upodabljala. V drugem, praktičnem delu pa sem se zgledovala po njenih motivih in napravila pet avtoportretov. Podobnost s Fridinim izrazom sem iskala v motivu, izogibala sem se kopiranju. Iskala sem svojo lastno slikarsko pripoved. V pisnem delu sem avtoportrete razložila. V okviru diplomskega dela bom pripravila tudi slikarsko razstavo.
Keywords: LATINSKA AMERIKA, ŢIVLJENJE FRIDE KAHLO, AVTOPORTRET FRIDE KAHLO, VIRI IN VPLIVI NA NJENO SLIKARSTVO, IKONOGRAFIJA FRIDE KAHLO, LASTNI AVTOPORTRET
Published: 18.01.2011; Views: 2719; Downloads: 323
.pdf Full text (5,34 MB)

10.
CEZANNOV PRINCIP GRADNJE AKVARELA
Darja Hudin, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo je razdeljeno na teoretični in praktični del. Pri teoretičnem delu so ob posameznih primerih akvarelov prikazane odlike akvarela, kot so transparentnost, mehka harmonija vodnatih barv in lepota slikarske bistrine. Podan je umetnostnozgodovinski oris razvoja akvarela od starih Egipčanov prek srednjeveških iluminatorjev do uporabe akvarela v času odkrivanja Amerike in omembe protagonistov akvarela v 18., 19. in 20. stoletju, nato je omenjen izum poltonske reprodukcije v grafični industriji in njegov vpliv na razvoj akvarela. Podana je biografija Paula Cézanna in osvetljeni sta vloga ter kontekst Cézannove umetnosti. Prepoznani in opredeljeni so bistveni označevalci Cézannove gradnje akvarelov. Pri praktičnem delu diplomskega dela smo realizirali lastno interpretacijo podobnih motivov iz narave v akvarelu in pri tem upoštevali Cézannov princip gradnje akvarelov. Pri tem smo iskali lastno slikarsko pripoved in predstavili postopek lastnega dela.
Keywords: slikarstvo, akvarel, Paul Cézanne, postimpresionizem
Published: 26.02.2015; Views: 659; Downloads: 95
.pdf Full text (5,78 MB)

Search done in 0.26 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica