| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 5 / 5
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Slikanica brez besedila pri pouku likovne umetnosti
Tanja Jakopin, 2021, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Slikanica brez besedila pri pouku likovne umetnosti je sestavljeno iz teoretičnega dela in empiričnega dela. Pri teoretičnem delu smo zajeli opredelitev slikanice, slikanice brez besedila ter vsa dosedanja spoznanja raziskav, opozorili bomo na to, kako pomembno je izbrati kakovostno slikanico/slikanico brez besedila, na zgradbo slikanice, kako lahko slikanico umestimo v pouk likovne umetnosti in seveda branje slikanice brez besedila. Pri empiričnem delu pa smo v raziskavo vključili likovnega pedagoga in učence dveh sedmih razredov ter pri likovni umetnosti izvedli tematski sklop Slikanica brez besedila. Ugotavljamo, da se učenci s slikanicami brez besedila na takšen način kot smo ga izvedli pri uri likovne umetnosti še niso srečali. Pri raziskovalnem delu smo vključili kakovostni slikanici brez besedila, in sicer avtorja Damijana Stepančiča Zgodba o sidru, 2010 in Andreje Peklar Ferdo, veliki ptič, 2016. Po izvedbi tematskega sklopa se je učenčevo poznavanje izboljšalo, v večini so tudi spremenili odnos do slikanic brez besedila. Za še globje spoznavanje slikanice brez besedila pa so prav tako sami ustvarili lastno.
Keywords: slikanica, slikanica brez besedila, likovna umetnost, »branje« slikanice, vizualna pismenost
Published: 01.04.2021; Views: 212; Downloads: 42
.pdf Full text (3,59 MB)

2.
Branje slikanic brez besedila v predšolskem obdobju: študija primera
Viktorija Doberšek, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu diplomske naloge smo želeli predvsem osvetliti pomen branja slikanic brez besedila in proučiti njihovo vlogo pri razvijanju vizualne pismenosti. S pomočjo študije primera smo si prizadevali, da bi se otrok naučil brati to vrsto slikanice oziroma natančno opazovati posamezne elemente na ilustracijah, po njih sklepati potek zgodbe in razbrati vzročno-posledične odnose. Zastavili smo si 12 raziskovalnih vprašanj. Težišče raziskovanja se je nanašalo na otrokove odzive in komentarje tekom branja slikanice brez besedila Pomladni živžav, na razbiranje dogajalnega časa, prostora ter počutja in dejanj literarnih likov. Za zbiranje podatkov smo uporabili intervju, opazovanje z udeležbo ter vsebinsko analizo dokumentov, natančneje likovnega dela otroka in fotografij. Ob interpretaciji rezultatov smo pridobili odgovore na vsa raziskovalna vprašanja.
Keywords: slikanica, slikanica brez besedila, ilustracija, pripovedovanje zgodbe, vizualna pismenost
Published: 14.09.2020; Views: 267; Downloads: 71
.pdf Full text (1,24 MB)

3.
Slikanica brez besedila z didaktičnim instrumentarijem
Sara Kajba, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Slikanica brez besedila z didaktičnim instrumentarijem je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. Teoretični del zajema opredelitev in dosedanja spoznanja o slikanicah in slikanicah brez besedila, njihov razvoj, kriterije kakovostne ilustracije in slikanice, načela oblikovanja slikanic, postopke celostnega branje slikanice, opredelitev vizualne pismenosti ter opredelitev didaktičnega instrumentarija in njegovih prednosti in pozitivnih učinkov na otrokov razvoj. V praktičnem delu sta podrobno predstavljena proces oblikovanja in nastanka avtorske slikanice brez besedila z naslovom Oblaček in mavrične krede ter oblikovanje njenega didaktičnega instrumentarija. Z lastno izkušnjo priprave kakovostne avtorske slikanice smo poskušali odgovoriti na zastavljena raziskovalna vprašanja.
Keywords: Slikanica brez besedila, didaktični instrumentarij, branje slikanice brez besedila, ilustracija, vizualna pismenost
Published: 29.10.2019; Views: 772; Downloads: 172
.pdf Full text (2,48 MB)

4.
Tematski sklop Slikanica brez besedila v petem razredu osnovne šole
Vesna Turinek, 2017, master's thesis

Abstract: Namen naše raziskave je bil zasnovati, izvesti in preučiti tematski sklop Slikanica brez besedila pri pouku likovne umetnosti v petem razredu osnovne šole, kjer bi učenci s pomočjo slikanic brez besedila spoznavali njihove elemente oblikovanja in jo tudi sami oblikovali po svoji zamisli. Pri raziskovanju smo kot osnovno raziskovalno metodo uporabili deskriptivno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja s pomočjo študije primera. V raziskavo je bil vključen neslučajnostni vzorec učencev petega razreda ene izmed slovenskih osnovnih šol ter njihova likovna pedagoginja. Podatke smo zbrali z anketnimi vprašalniki za učence pred in po izvedbi tematskega sklopa, intervjujem likovne pedagoginje in analize nastalih slikanic brez besedila. Raziskava je pokazala, da učenci petega razreda, ki so bili vključeni v raziskavo, slikanice brez besedila slabo poznajo, ker se z njimi ne srečujejo več pogosto. Po izvedbi tematskega sklopa je bilo njihovo poznavanje boljše, v večini so tudi izrazili pozitivno stališče do oblikovanega sklopa. Poleg tega so ustvarili lastne slikanice brez besedila v obliki leporella, kjer so v večini upoštevali obravnavane elemente oblikovanja. Na podlagi dobljenih rezultatov smo prišli do ugotovitve, da je bil naš tematski sklop primerno načrtovan in izveden.
Keywords: slikanica brez besedila, slikanica, tematski sklop, peti razred, pouk likovne umetnosti, likovna vzgoja, ilustracija
Published: 13.10.2017; Views: 936; Downloads: 176
.pdf Full text (5,14 MB)

5.
SLIKANICA BREZ BESEDILA V TEHNIKI KOLAGRAFIJE: SKRIVNOST MAJHNEGA PUJSA
Ines Bunić Mohorič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga Slikanica brez besedila v tehniki kolagrafija: Skrivnost majhnega pujsa vsebuje teorijo slikanice, slikanice brez besedila in grafično tehniko kolagrafija. Predstavlja avtorsko slikanico brez besedila v grafični tehniki kolagrafija ter podroben opis ustvarjanjanja in načina dela le-te. Diplomska naloga v teoretičnemu delu predstavlja zgodovino slovenske slikanice in njen razvoj. Govori o slikanici in njeni posebni knjižni vrsti, da je slikanic več vrst in da je vsaka zase drugačna in na nas drugače deluje, jo drugače doživljamo in presojamo. Slikanico kot celoto tvorijo trije pomembni elementi besedilo, slike in oblikovanje. Predstavljena je slikanica brez besedila ali ''tiha knjiga'', ki je skrajna oblika knjige. Kaj je pomembno pri taki slikanici in kako pomebma je sama ilustracija. V diplomski nalogi je predstavljena analiza treh slikanic brez besedila, ki so bomembne v našem prostoru. Ker pa sem si zadala, da bom izdelala svojo avtorsko slikanico brez besedila, sem kot vsak avtor slikanice, ki si glede na idejo in zmožnosti izbere likovno tehniko v kateri bo ustvarjal, sem jaz bolj kot eksperiment v mojo slikanico vključila grafiko. Izbrala sem grafično tehniko kolagrafija v globokem tisku, ki je predstavljena v diplomski nalogi. Diplomska naloga v praktičnem delu predstavlja avtorsko slikanico brez besedila z naslovom Skrivnost majhnega pujsa, način in postopek ustvarjanja in analiza posameznih grafičnih listov ter njenih likovnih elementov.
Keywords: slikanica, slikanica brez besedila, avtorska slikanica, grafika, kolagrafija, potek ustvarjanja grafične tehnike
Published: 20.09.2016; Views: 1772; Downloads: 192
.pdf Full text (1,93 MB)

Search done in 0.15 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica