| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 117
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Preprečevanje izgub tovora z inovativno tehnologijo pametnih kontejnerjev : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Manja Hrastnik, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh integralnih komponent. Začetni segment ponuja teoretično predstavitev, ki zajema pomorski in kontejnerski promet. To pojasnjuje temeljno bistvo teh dveh konceptov, razmejuje njune prednosti in slabosti ter zaporedne korake znotraj paradigme kontejnerskega transporta. Nato se naslednje poglavje poglobi v bistvo tega dela, ki se vrti okoli izgub kontejnerjev in zamud. Poglablja se v temeljne vzroke teh pojavov, a hkrati razlaga njihove posledice, ki jih je mogoče priročno razvrstiti v okoljske in gospodarske. V drugem segmentu je celovit prikaz današnjega scenarija. To vključuje zapleteno upodobitev procesa pošiljanja kontejnerjev, ki se začne od točke oddaje naročila in doseže vrhunec s prihodom tovora na določen cilj. Ta diskurz se neopazno nadaljuje v raziskovanje sodobnih tehnologij sledenja. Ta kontekst postavlja temelje za glavno temo diplomskega dela – preprečevanje izgub tovora z inovativno tehnologijo pametnih kontejnerjev. Ti kontejnerji združujejo fizično infrastrukturo z nizom senzorjev, komunikacijskih sistemov in zmogljivosti za obdelavo podatkov za zagotavljanje vpogledov v realnem času, s čimer povečujejo varnost tovora in nadzor. Poleg tega je razloženo razlikovanje med pametnimi kontejnerji in obstoječimi tehnologijami sledenja kontejnerjev, kar omogoča jasno razumevanje velikih razlik in inherentnih prednosti, povezanih s pametnimi kontejnerji. Na podlagi obsežnih raziskav postane očitno, da kljub znatnim začetnim stroškom implementacije predstavljajo preudarno in stroškovno učinkovito dolgoročno rešitev. Ta rešitev, ki temelji na globokem razumevanju raziskanega problema, je pripravljena na učinkovito zmanjšanje pojavnosti izgub kontejnerjev v pomorskih in tranzitnih domenah, kar na koncu prinese oprijemljive koristi.
Keywords: izguba kontejnerjev, kontejnerizacija, naprave za sledenje, pametni kontejnerji
Published in DKUM: 14.02.2024; Views: 47; Downloads: 1
.pdf Full text (2,45 MB)

2.
Razvoj sistema za avtomatsko sledenje dinamičnih območij interesa in določanje usmerjenosti pogleda : magistrsko delo
Emin Pamuk, 2023, master's thesis

Abstract: Namen magistrske naloge je bil razviti sistem, ki analizira podatke pridobljene s pomočjo sledilnika pogleda in definira dinamično področje zanimanja na video posnetku. Področje zanimanja predstavlja oseba, ki se ji določijo referenčne točke na ključni delih telesa. V ta namen smo uporabili dve metodi za zaznavanje področja zanimanja in določanje ključnih točk, ki temeljita na nevronskih mrežah. Za implementacijo smo uporabili funkcije iz knjižnice OpenCV, sistem pa je bil razvit v programskem jeziku Python. Razviti sistem se je izkazal kot učinkovit za prepoznavanje področij interesa in je omogočil visoko ujemanje s kvalitativnim kodiranjem eksperta.
Keywords: semantična segmentacija, nevronske mreže, sledenje pogleda
Published in DKUM: 13.04.2023; Views: 451; Downloads: 64
.pdf Full text (4,63 MB)

3.
Analiza komisioniranja z uporabo pametnih očal za sledenje pogledu komisionarja : magistrsko delo
Miša Gabor Zver, 2022, master's thesis

Abstract: Komisioniranje predstavlja najintenzivnejši skladiščni proces, saj se zanj porabi največ časa. Zaradi slednjega raziskovalci že leta iščejo rešitve, kako izboljšati proces, oz. doseči večjo učinkovitost. S ciljem povečanja produktivnosti procesa komisioniranja uporabljamo metode in tehnike, ki pomagajo doseči učinkovit proces. Ena izmed sodobnih tehnologij na trgu je sledenje pogledu, v angleščini »Eye tracking«. Cilj magistrskega dela je bil ugotoviti, kateri tip označb skladiščnih regalov je za komisionarje najbolj razumljiv, da čim prej najdejo iskane artikle. Za dosego cilja smo analizirali čas komisioniranja ter kolikokrat so komisionarji začetniki med procesom komisioniranja osredotočeni na različne označbe na skladiščnih regalih. Raziskavo smo izvedli tako, da smo s komisionarji začetniki izvedli eksperiment, kjer so komisionirali glede na različne načine označb regalov. Z eksperimentom smo s pomočjo očal za sledenje pogledu pridobili posnetke, ki smo jih analizirali v programu Tobii Pro Lab in tako pridobili čase komisioniranja, število in trajanje fiksacij. Glavne ugotovitve pri analiziranju časa komisioniranja so, da so bili komisionarji začetniki najhitrejši pri drugem načinu označbe regalov, kjer so imeli na delovnem nalogu podatke o nazivu artikla, mikrolokaciji, coni oz. regalu in višini, na kateri se je nahajal iskani artikel. Skupno so potrebovali T = 2.509 s, kar je bilo za ΔT = 113 s hitreje od drugega najboljšega časa, ki so ga dosegli komisionarji začetniki pri četrtem načinu označb. Pri tem so imeli komisionarji začetniki na razpolago podatke o nazivu artikla, mikrolokaciji artikla, coni oz. regalu, višini oz. črki, barvi in številki zabojnika. Največ časa, T = 2.803 s, so komisionarji začetniki potrebovali za komisioniranje po tretjem načinu označb, kjer so imeli na voljo podatke o nazivu artikla, mikrolokaciji, coni oz. regalu, višini oz. črki in barvi. Pri analizi fiksacij, torej pogledov na določenih točkah, smo ugotovili, da so bili komisionarji začetniki največ časa osredotočeni na delovni nalog, in sicer 36 % celotnega časa. Naziv artikla in skeniranje artikla sta bila na drugem in tretjem mestu s 30 in 28 %. Kot naslednje so bili največ časa osredotočeni na mikrolokacijo artikla, višino oziroma črko ter na številko zaboja. Najmanj pa so bili osredotočeni na številko regala in barvo. Pri analizi števila fiksacij smo ugotovili, da so največkrat, tj. 646-krat, pogledali na delovni nalog, nato pa na naziv artikla, 543-krat. Na naslednjih mestih so bili skeniranje artikla, višina oz. črka, mikrolokacija artikla ter barva. Najmanjkrat so pogledali na številko zaboja, 22-krat, ter na številko regala, 10-krat.
Keywords: skladiščenje, komisioniranje, komisionarji začetniki, označbe regalov, pametna očala za sledenje pogledu, Tobii Pro Lab, analiza učinkovitosti
Published in DKUM: 22.02.2023; Views: 487; Downloads: 30
.pdf Full text (2,68 MB)

4.
5.
Razvoj ros aplikacij za robustno in varno delovanje humanoidnega robota v dinamičnem okolju : diplomsko delo
Amin Gerzić, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Cilj diplomskega dela je razvoj, testiranje in uporaba ROS aplikacij na humanoidnem robotu Pepper z uporabo že obstoječih knjižnic v okolju ROS. V testiranje so bile zajete funkcije zajema in obdelave slike iz kamer robota, ter uporabo obdelanih informacij iz kamer za varno vodenje robota v realnem okolju. Namen tega dela je čim bolj učinkovita in varna interakcija med robotom in realnim okoljem ter objekti v njem. Dokument opisuje funkcije in metode, ki se uporabljajo v ROS za pridobivanje informacij iz robotovih senzorjev ter kako in na kakšen način jih obdelujemo, da krmilimo gibanje robota. V delu je predstavljena aplikacija sledenja humanoidnega robota Pepper na podlagi obdelave slike v okolju ROS, ki je izvedeno na platformi Docker.
Keywords: Humanoidni robot, ROS, Docker, sledenje, obdelava slik
Published in DKUM: 21.10.2022; Views: 395; Downloads: 32
.pdf Full text (4,05 MB)

6.
Pregled in primerjava sistemov za spletno analitiko : diplomsko delo
Timotej Vošinek, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Spletno analitiko uporablja večina spletnih strani. Omogoča nam zbiranje in analizo podatkov o uporabi spletnih mest. V delu smo si ogledali razliko med notranjo in zunanjo analitiko. Pogledali smo najbolj pogosti metodi zbiranja podatkov, to sta označevanje strani in analiza strežniških zapisov. Pregledali smo šest sistemov za spletno analitiko, med njimi so Google Analytics, Adobe Analytics, Mixpanel, Plausible, Open Web Analytics in GoAccess. Ugotovili smo, da je potrebno plačati za uporabo večine orodij vsaj za večje število uporabnikov in funkcij. Večina sistemov z največjim tržnim deležem uporablja metodo označevanja strani. Uvedli smo Google Analytics in ugotovili, da sama uvedba ni zahtevna.
Keywords: spletna analitika, označevanje strani, zbiranje podatkov, sledenje uporabnikom
Published in DKUM: 20.10.2022; Views: 507; Downloads: 32
.pdf Full text (1,25 MB)

7.
Spremljanje procesa montaže z uporabo strojnega vida : magistrsko delo
Peter Lampret, 2022, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava uporabo strojnega vida v procesu montaže. V prvem delu naloge imamo obravnavane teoretične osnove strojnega vida s poudarkom na sledenju objektov. V nadaljevanju naloge je prikazano oblikovanje montažnega mesta, ki omogoča spremljanje procesa montaže s strojnim vidom. Nato pa je prikazan razvoj programa za sledenje komponent in preverjanje pravilnosti montaže na tlačilki za žoge. Program je izdelan v programskem okolju MATLAB, najprej je prikazano, kako iz videa dobimo temeljne podatke, ki jih uporabimo za učenje detektorjev, ti morajo prepoznati vse komponente tlačilke in pravilnost sestave. Na koncu sledi prikaz delovanja programa in rezultati. Izkaže se, da program dobro prepozna pravilnost sestave, nekoliko več težav pa ima s sledenjem komponent čez celoten posnetek.
Keywords: strojni vid, sledenje objektov, montaža, MATLAB
Published in DKUM: 23.09.2022; Views: 498; Downloads: 71
.pdf Full text (2,12 MB)

8.
Uporaba umetne inteligence za preslikavo človeškega gibanja v 3D modele : magistrsko delo
Primož Stopar, 2022, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo predstavili uporabo umetne inteligence za preslikavo človeškega gibanja v trodimenzionalni model na mobilnih napravah. Predstavili smo različne načine delovanja modelov umetne inteligence za ocenitev poze. Opisali smo nekaj že naučenih modelov umetne inteligence in ogrodij, s katerimi lahko modele umetne inteligence vključimo v igralni pogon Unity. Rešitev smo implementirali v pogonu Unity z ogrodjem MediaPipe in družino modelov umetne inteligence BlazePose. Ugotovili smo, da lahko že na povprečnih mobilnih napravah dosežemo skoraj realno časovno izvajanje. Prav tako menimo, da tehnologija še ni primerna za uporabo v zdravstvene namene, je pa primerna za uporabo v aplikacijah, namenjenih zabavi.
Keywords: MediaPipe, BlazePose, ocenitev poze, sledenje pozam, konvolucijske nevronske mreže
Published in DKUM: 08.07.2022; Views: 528; Downloads: 108
.pdf Full text (3,82 MB)

9.
Programski vmesnik za identifikacijo uporabnikov na spletu : diplomsko delo
Tilen Prassnic Kotnik, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Sledenje in identifikacija uporabnikov predstavljata pomembna temelja zagotavljanja višje stopnje varnosti in boljše uporabniške izkušnje ter kritično vplivata na izboljševanje poslovnih procesov. V diplomski nalogi smo raziskali in analizirali različne načine identifikacije uporabnikov spletnih strani. Opisali smo aktualne metode sledenja, kot so piškotki in tehnologije digitalnega »fingerprintinga«, hkrati pa slednje implementirali v razvito programsko rešitev. Programsko rešitev smo zasnovali tako, da omogoča identifikacijo izbranega uporabnika na osnovi njegovega digitalnega prstnega odtisa, dodatno pa smo pripravili tudi prijavni sistem.
Keywords: piškotki, sledenje, identifikacija, splet
Published in DKUM: 04.11.2021; Views: 947; Downloads: 75
.pdf Full text (1,13 MB)

10.
Dosegljivost, pozaba in izboljšave video iger preteklosti ter njihova uporaba s pomočjo emulatorjev : diplomsko delo
Filip Zdjelar, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi predstavimo dosegljivost in pozabo video iger preteklosti ter pravni vidik uporabe video iger pri emulaciji. Nato razložimo kaj so emulatorji, opišemo njihovo delovanje in navedemo zgodovino emulacije. Podamo tudi probleme pri zagonu iger ter njihove izboljšave. V nadaljevanju diplomskega dela nato predstavimo izboljšave video iger preteklosti z novimi tehnologijami in tipe izboljšav. Ali nove tehnologije pripomorejo h kakovostnejši izkušnji, ugotavljamo s kvantitativno analizo, kot tudi z izvedbo eksperimenta, pri katerem uporabimo igro preteklosti, ki uporablja tehnologijo sledenja žarkov v realnem času. V zaključku povzamemo naše ugotovitve in podamo napotke za nadaljnje delo.
Keywords: dosegljivost video iger, izboljšave video iger, video igre preteklosti, uporaba emulatorjev, sledenje žarkov v realnem času
Published in DKUM: 18.10.2021; Views: 984; Downloads: 170
.pdf Full text (2,70 MB)

Search done in 1.33 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica