| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 25
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
MANAGER IN VODENJE PODJETJA
Tamara Frešer, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu sem predstavila managerja v procesu vodenja podjetja in tudi njegovo vlogo v teamu. Manager, ki stoji na čelu sodobnega podjetja, ima v podjetju velik vpliv na delovanje podrejenih sodelavcev, ki s svojim delom pripomorejo k uspešnosti organizacije. Osredotočila sem se na proučevanje managerja z vidika lastnosti, nalog kot so planiranje, organiziranje, vodenje in kontroliranje, na proučevanje karakteristik pri katerih sem opredelila managerja z vidika strateških, organizacijskih, operativnih in osebnostnih karakteristik, ter na proučevanje navad in najpogostejših poslovnih napak. Manager je torej tisti, ki ga deležniki, ustanovitelji pooblastijo za obvladovanje celotne organizacije ali le del te z namenom, da bi ta učinkovito in uspešno dosegala zastavljene cilje. S pomočjo avtorjev sem prišla do ugotovitev, da so nekateri posamezniki boljši, drugi slabši vodje. Dobri vodje so predvsem tisti, kateri ne apelirajo samo na razum svojih zaposlenih, ampak na njihovo srce, ter usmerjajo pozornost na cilj in ne na sebe, takšni so transformacijski vodje, kateri so dober vzor zaposlenim. Managerji bi povečali uspešnost organizacije, če bi zaposlenim dodeljevali pomembne naloge in jim z tem izkazovali zaupanje, ter povečali njihovo produktivnost in pripadnost organizaciji, saj njihovo delo več zanje ne bi bila rutina ampak osebno zadovoljstvo in z tem bi bili zastavljeni cilji v organizaciji uresničeni hitreje in učinkoviteje. Da pa bi managerji ohranili pregled nad organizacijo in da se ne bi znašli v konfliktnih situacijah morajo ukrepati pravočasno, torej preden se problemi v organizaciji sploh pojavijo, jih morajo proučiti in se nanje pripraviti. Pri vsem tem pa se morajo posluževati tudi pravilnih stilov vodenja, ki so za dano organizacijo najboljša izbira, tako tudi za zaposlene, kot za managerja glede na njegove lastnosti. Predstavila sem tudi na katere poslovne napake morajo biti pozorni managerji, da nebi ogrozili podjetja katerega vodijo. Uspešni managerji se morajo posluževati sodobne informacijske tehnologije, katera jim pomaga pri odločanju in pri delu v teamu. V diplomskem delu sem predstavila sodobno informacijsko tehnologijo (Cisco TelePresence), ki vodjem, z različnih koncev sveta omogoča lažjo izmenjavo informacij in z tem se zmanjšuje čas in stroški službenih potovanj. Teze postavljene na začetku diplomskega dela, ki pravita, da za uspešno vodenje podjetja potrebujemo dobrega managerja, ter da vodenje podjetja zahteva strokovno znanja managerja in teamsko delo ob sodobni tehnologiji, so se skozi nalogo potrdile. Uspešen manager je torej usmerjen v sodobno tehnologijo, ki mu pomaga pri doseganju zastavljenih ciljev organizacije, pripravljen je na nenehno prilagajanje spremembam, na delo v teamu in na vseživljenjsko učenje.
Keywords: manager, lastnosti vodij in njihove napake, sestavine, procesi, modeli, ravni stili vodenja, ovire za managerke, vrste in vloga v teamu, tehnologija in sistemi za skupinsko delo
Published: 02.02.2010; Views: 4031; Downloads: 916
.pdf Full text (283,25 KB)

8.
Z UČINKOVITO ORGANIZACIJO ZAPOSLENIH DO VEČJEGA ZADOVOLJSTVA NAROČNIKOV - PRIMER UPORABE INTRIX TM PROJECTA
Jerneja Kušenić, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo želeli prikazati, da je organizacija posameznika za uspešno opravljanje dela ena izmed ključnih aktivnosti. Vsak posameznik ima svoj pristop k organizaciji svojega delovnega okolja — od urejenosti delovne površine, do urejenosti dokumentacije, ki je za njegovo delo pomembna. Čeprav je na prvi pogled nenavadno, ampak lahko s svojim načinom dela naročnika prepričamo v to, da je takšna organizacija najboljša in tudi najprimernejša zanj, ali pa dosežemo drugo skrajnost — nezadovoljen naročnik, saj posluje z osebo ali osebami, ki ne obvladajo svoje organizacije, čeprav ponujajo tak izdelek, ki bi olajšal poslovanje. V začetku diplomskega dela, smo teoretično spoznali in analizirali organiziranje zaposlenih, njihovo komunikacijo, dokumentni sistem in merila za zadovoljstvo naročnikov. Drug del naloge pa je praktična prevedba zapisane teorije na primeru uporabe spletne aplikacije Intrixâ„¢ Project, ki jo je razvilo podjetje Intera, d.o.o. iz Ptuja. Teoretiki opredeljujejo čas, kot poseben vir na katerega ne moremo vplivati, lahko pa ga kar se da dobro izkoristimo. Osebno organiziranost pa lahko izboljšamo ali vzdržujemo na nekem nivoju, ki nam ugaja s pomočjo številnih elektronskih pripomočkov. Danes poteka vse delo z računalnikom, kar pomeni, da večina dokumentov ni več v papirni obliki, a kljub temu, se zaradi narave dela nekateri dokumenti še natisnejo. Pri sprejemanju odločitev je pomembno, da je posameznik ali skupina organizirana — za lažjo organizacijo se lahko uporablja programska oprema osebnega organizatorja. Tako lahko vse podatke povežemo glede na naloge, osebe in termine. Kako bo posameznik organiziral svoje dokumente in podatke je prepuščeno njegovi odločitvi, pri tem pa mora upoštevati nekakšen sistem arhiviranja. Ob uporabi elektronskega arhiviranja se ponuja možnost povezovanja dokumentov in podatkov, kar nam še bolj optimizira delovni postopek. Takšno povezovanje pomeni združevanje posameznih dokumentov in podatkov po skupnem kriteriju, tako imamo dokumente in podatke za tekočo nalogo ali projekt na enem mestu. Organizacijo namreč sestavljajo posamezniki in skupine, ki s skupnim delom dosegajo več, kot pa če bi delali individualno. Doseganje ciljev, ki so brez organizacije bolj ali manj nedosegljivi, zahteva od posameznikov in skupin določeno mero podrejanja in prilagajanja organizaciji, kar pa lahko povzroča konflikte bodisi med posamezniki ali med skupinami v organizaciji. V skupinah je komunikacija in prerazporejanje časa med delavci zelo pomemben dejavnik za uspeh projekta. Programska oprema za skupinsko delo je zato ključnega pomena za ustvarjanje in doseganje konkurenčne prednosti. Uporabnikom je omogočeno preprosto povezovanje in uporaba informacij, do katerih lahko dostopajo kadarkoli in kjerkoli. Človek doseže največjo delovno učinkovitost med 8. in 11. uro, nato pa storilnost nekako do 14. ure upada. V obdobju najnižje storilnosti — nočno delo — je nevarnost pomot in nezgod največja. Seveda pa takšen ritem ni pravilo. Vsako pomanjkanje skupinskega dela na kateremkoli nivoju podjetja omejuje organizacijsko učinkovitost in lahko v najbolj črnem scenariju podjetje tudi uniči. Zavedati pa se je potrebno, da tudi najboljši posamezniki ne morejo dosegati vrhunskih rezultatov, če skupina ne deluje kot team. Vodja skupine je običajno bolj izkušena in strokovno zelo usposobljena oseba. Skupinsko delo ima številne prednosti — motivacijo, skupno koheziijo, sinergijo, boljšo organizacijo, skupno kreativnost in zadovoljstvo. Dobro razvite skupinske značilnosti opažamo v glavnem v manjših skupinah. Ko pa število skupine preseže 10 do 15 članov, medsebojni odnosi in skupinski procesi vedno bolj bledijo. Pri zelo povečanem številu preide skupina postopoma v kategorijo ljudi, ki jih združuje le ena skupina lastnosti ali nekaj skupnih potez. Ni dovolj, da načrtujemo sestavo skupine samo po kriterijih homogenosti ali samo po kriteriju heterogenosti.
Keywords: organizacija časa, dokumentna organizacija, Intix™ Project, računalniško podprti sistemi obvladovanja časa in dokumentacije, skupinsko delo
Published: 28.06.2010; Views: 1844; Downloads: 140
.pdf Full text (1,06 MB)

9.
POVEZAVA POUKA Z DEJAVNOSTMI IN IZVEDBA TEHNIŠKEGA DNEVA NA PRIMERU VARSTVA OKOLJA
Urška Škofljanec, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu želim prikazati dejstvo, da se učenci najbolje in največ naučijo ob lastni dejavnosti. To dosežemo predvsem z dnevi dejavnosti, ki nadgrajujejo poučevanje po predmetih in s svojo medpredmetnostjo presegajo pogosto preostro začrtane meje med posameznimi predmeti. Opredelila sem se predvsem na tehniške dni, ki skupaj z drugimi dnevi dejavnosti predstavljajo vez med predmeti, predmetnimi področji in življenjsko prakso. Ker je tehnika močno povezana z okoljem, sem tehniški dan povezala ravno z naravoslovjem, to je varstvom okolja. Povezavo sem naredila s Tednom otroka, v sklopu katerega so bili učenci v Naravnem parku Jovsi. Od tu so tudi dobili idejo za izdelek iz lesa — zabavnega lesenega ptiča. V teoretičnem delu je opisan predmet Tehnika in tehnologija ter povezava pouka z dejavnostmi, obravnavane so teoretične osnove tehniških dni v osnovni šoli in osnove projektnega učnega dela. Opisanih pa je tudi nekaj bistvenih tehničnih znanj za načrtovanje in razvoj izdelka. V praktičnem delu je opisana izvedba tehniškega dneva, ki je potekala dva dni in sicer na projekten učni način. V empiričnem delu so podane metode zbiranja in interpretacije podatkov ter analiza anketnega vprašalnika. Glede na praktičen del ter vse izdelane izdelke učencev tehniški dnevi prinašajo v šolsko prakso način dela, ki tako učencem kot učiteljem omogoča bolj ustvarjalno in sproščeno okolje, česar jim v vsakdanjem pouku vsekakor primanjkuje.
Keywords: dnevi dejavnosti, tehniški dan, projektna naloga, varstvo okolja, skupinsko delo, izdelovanje lesenega izdelka
Published: 23.12.2009; Views: 3403; Downloads: 154
.pdf Full text (1,51 MB)

10.
SKUPINSKO DELO S POMOČJO ODPRTOKODNE PLATFORME ALFRESCO
Aleš Budkovič, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je obravnavano področje skupinskega dela v računalniškem omrežju. Klasični načini elektronske komunikacije ter izmenjave datotek, kot so elektronska pošta, datoteke v skupni rabi in na datotečnih strežnikih, pri skupinskem delu še vedno prevladujejo. V manjših delovnih skupinah omenjeni mediji ustrezajo namenu, za večje skupine pa so preokorni. V nalogi je predstavljeno skupinsko delo in sodelovanje s pomočjo brezplačne odprtokodne platforme Alfresco Community, ki jo je mogoče poganjati na različnih operacijskih sistemih. V prvem delu je predstavljena uporabljena programska oprema. V nadaljevanju je opisan potek namestitve platforme Alfresco v virtualnem okolju. Z namenom zmanjševanja licenčnih stroškov je predstavljena namestitev platforme Alfresco na strežniško različico operacijskega sistema Ubuntu Linux. Praktični del diplomske naloge je osredotočen na komponento Share. Na njej temelji načrt vpeljave platforme Alfresco Community na Veterinarski fakulteti v Ljubljani. Prikazana je umestitev strežnika v obstoječo informacijsko infrastrukturo. Za posamezne skupine zaposlenih so predstavljena spletna središča in opisan namen uporabe. V zaključku so navedene prednosti in slabosti platforme Alfresco Community.
Keywords: skupinsko delo, sodelovanje, upravljanje z vsebinami, odprtokodni sistem, platforma Alfresco, OpenOffice
Published: 28.06.2010; Views: 1903; Downloads: 276
.pdf Full text (4,35 MB)

Search done in 0.19 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica