| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 6 / 6
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
OPTIMIZACIJA MODELA UPRAVLJANJA INFORMACIJSKE TEHNOLOGIJE
Janez Bartol, 2016, master's thesis/paper

Abstract: Nenehne spremembe v gospodarstvu povzročajo tudi spremembe v poslovnih procesih in njihovih podpornih podprocesih. Ob zadnjih spremembah, ko je bila večina kazalcev razvoja obrnjena navzdol, so bile vse spremembe naravnane k optimizaciji poslovnih procesov in zagotavljanju učinkovitejšega poslovanja družb. Tako kot se išče učinkovitejše izvajanja vseh procesov v družbah, tako se vršijo procesi za zagotavljanje učinkovitejšega izvajanj tudi v oddelkih za informacijsko podporo poslovnim procesom. Prav ti oddelki informacijske podpore so - hkrati z nalogami za zagotavljanje učinkovitejšega izvajanja - dobile naloge za zagotavljanje kvalitetnejšega in naprednejšega izvajanja podpore poslovnim procesom. Tako morajo ti oddelki praktično zmanjševati stroške izvajanja ob zagotavljanju več, boljših in naprednejših storitev, kar predstavlja dvojni nasprotujoči si učinek sprememb. Zagotovo pa so izvedljive tudi tako nasprotujoče si spremembe. S kvalitetnimi projekti in dobro zasnovanimi nalogami tranzicije je mogoče poiskati več še neprepoznanih rezerv v izvajanju procesov. V nalogi smo uspeli s poslovnim pristopom ob kvalitetno izvedenem popisu informacijske tehnologije (IT) družb skupine in preudarno načrtovanimi nalogami oblikovati celovito tranzicijo IT oddelkov vseh družb skupine. Tako oblikovana tranzicija posega v procese znotraj IT oddelkov, kadrovsko organizacijo, pogodbena razmerja med družbami skupine in zunanjimi partnerji ter same aplikacijske in infrastrukturne arhitekture. Načrtovanje in oblikovanje pričakovanih pozitivnih učinkov tranzicije temelji na uveljavljanju ISO standarda 2000 in vpeljavi dobrih praks ITIL v IT procese družb.
Keywords: ITIL, ISO 27001, ISO 20000, Upravljanje IT storitev, Skrbni pregled IT, Finančno upravljanje IT storitev, Strategija storitev
Published in DKUM: 05.10.2016; Views: 1534; Downloads: 93
.pdf Full text (16,30 MB)

2.
ODKRIVANJE DAVČNIH UTAJ PREKO SISTEMA ODKRIVANJA IN PREPREČEVANJA PRANJA DENARJA
Beti Privšek, 2015, master's thesis

Abstract: Država za svoje delovanje potrebuje finančna sredstva. Zato si vsaka država želi vzpostaviti učinkovit davčni sistem, torej logično zaokrožen sistem veljavnih davkov, ki bi ji zagotavljal zanesljiv in stalen vir finančnih sredstev. Obenem so seveda davki prisilna dajatev, zato pri ljudeh že od nekdaj vzbujajo odpor, še posebej v državah z nizko stopnjo davčne morale in etike. Prav zaradi tega nesoglasja med državo in davkoplačevalci prihaja do izogibanj plačila davkov, ki so lahko zakonita ali nezakonita. Davčna utaja, kot način nezakonitega izogibanja plačila davka, je problem večine držav EU, med drugim tudi Republike Slovenije (v nadaljevanju: RS). Sistem davka na dodano vrednost je sistem, ki je zelo ranljiv in primeren za raznovrstne oblike utajevanja davka, predvsem sistemske, organizirane utaje, torej utaje, kjer se izkorišča sam sistem obdavčitve z DDV. V okviru obstoječih finančnih sistemov članic EU se gibljejo ogromne vsote denarja, ki izvirajo prav iz naslova ustvarjenih dobičkov iz davčnih goljufij. Med njimi imajo utaje davka na dodano vrednost posebno mesto, saj omogočajo ne samo neplačevanje zakonsko določenega davka, ampak celo pridobivanje nezakonitih sredstev neposredno od države. Vse transakcije v verigi tovrstnih goljufij se izvršujejo v okviru obstoječih finančnih sistemov. Za delovanje sistemskih utaj DDV je torej potrebno zlorabiti finančni sistem, največkrat banke, kajti vpletene družbe in z njimi povezane fizične osebe potrebujejo finančni sistem za dva poglavitna namena; prvič za dvige nezakonito pridobljenih dobičkov in drugič za pranje ustvarjenih dobičkov iz naslova davčnih goljufij. V boju proti davčnim utajam se države trudijo uvesti raznovrstne ukrepe in strategije, s čimer bi vzpostavile čim učinkovitejši sistem za hitro in učinkovito odkrivanje davčnih utaj. V okviru magistrske naloge bo predstavljeno odkrivanje davčnih utaj preko sistema za odkrivanje in preprečevanje pranja denarja in financiranja terorizma. V zvezi s tem je v nalogi predstavljeno, kako deluje takšen sistem v RS in katere so prednosti delovanja takšnega sistema, obenem bodo predstavljeni glavni dejavniki za delovanje učinkovitega sistema odkrivanja davčnih utaj preko tovrstnih sistemov. Kot eden od pomembnih elementov v celotnem sistemu odkrivanja in preprečevanja pranja denarja in z njim povezanimi kaznivimi dejanji pa bo v nalogi prikazana tudi vloga Urada RS za preprečevanje pranja denarja (v nadaljevanju: Urad), ki deluje kot posrednik med finančnim sistemom in pristojnimi organi odkrivanja in pregona kaznivih dejanj. Pri tem bo v nalogi poudarek na prikazu sodelovanja med Uradom in Finančno upravo RS. Kaznivo dejanje pranja denarja in davčna zatajitev sta pogosto tesno povezani kaznivi dejanji, zato je za uspešno in hitro odkrivanje ter prepoznavanje obeh kaznivih dejanj bistveno tesno sodelovanje obeh organov. V nalogi bo podan tudi primerjalno pravni prikaz navedene problematiko v sosednji Italiji. Primerjava z Italijo ni naključna, ampak temelji na dejstvu, da Urad v svojih analizah vsako leto zaznava sumljive transakcije, povezane z italijanskimi pravnimi in/ali fizičnimi osebami, ki jih je v svojih tipologijah poimenoval kar »italijanska tipologija« in so največkrat povezane ravno s kaznivim dejanjem davčne zatajitve. O pomembni vlogi pri odkrivanju davčnih goljufij s strani pristojnih organov za preprečevanje pranja denarja je zapisano tudi v Akcijskem načrtu za okrepljen boj proti davčnim goljufijam in davčnim utajam v Sporočilu Komisije Evropskemu parlamentu in Svetu EU dne 6. 12. 2012. V njem je Komisija med drugim zapisala, da je treba na obravnavanem področju izboljšati davčno upravljanje in v zvezi s tem okrepiti sodelovanje tudi pri drugih organih kazenskega pregona, zlasti organih, odgovornih za preprečevanje pranja denarja, sodstvo in socialno varnost.
Keywords: davčna utaja, kaznivo dejanje pranja denarja, predhodno kaznivo dejanje, sistemske utaje davka na dodano vrednost, sistem za odkrivanje in preprečevanje pranja denarja in financiranje terorizma, skrbni pregled stranke, analiza tveganja, sistem sporočanja sumljivih transakcij
Published in DKUM: 03.07.2015; Views: 2889; Downloads: 961
.pdf Full text (1,23 MB)

3.
DAVČNE IMPLIKACIJE PRI PRENOSU POSLOVNEGA DELEŽA V PRIMERJAVI S PRENOSOM POSLOVNIH SREDSTEV V DRUŽBI Z OMEJENO ODGOVORNOSTJO
Sanja Savič, 2014, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi avtorica obravnava pravne in davčne implikacije, ki nastanejo pri prevzemanju ciljnega podjetja na dva načina, in sicer, bodisi s prenosom poslovnega deleža (share deal) bodisi s prenosom poslovnih sredstev (assets deal) v družbi z omejeno odgovornostjo. Končni cilj obeh prenosov je primerljiv, v magistrski nalogi pa so nazorno prikazane različne korporacijskopravne in davčnopravne implikacije glede na status odsvojitelja. Posebno pozornost je avtorica namenila analizi pravnih posledic, ki se kažejo v spremembi pripadnosti premoženja družbe pri prenosu ciljnega podjetja kot skupka premoženjskih pravic ter spremembi strukture personalnega substrata družbe pri prenosu poslovnega deleža v družbi, nosilki ciljnega podjetja. Pridobljena izhodišča, ki izhajajo iz korporacijskopravnega dela, omogočajo izpeljavo konkretnih davčnopravnih implikacij, ki so v magistrski nalogi podrobno opredeljena. Magistrska naloga poda odgovore na številna odprta vprašanja, prav tako pa so v njej zajeti teoretični pristopi ter podani praktični izsledki iz domačega in tujega poslovnega okolja. Z magistrsko nalogo avtorica potrdi raziskovalno predpostavko o različnosti davčnopravnih implikacij. Iz zaključnih ugotovitev je razvidno, kateri izmed načinov obvladovanja podjetniškega orodja je, upoštevajoč izpostavljene predpostavke, optimalnejši z vidika obdavčitve. Tako transakcija prenosa poslovnega deleža, kot tudi transakcija prenosa poslovnih sredstev, imata svoje prednosti in slabosti. Presoja o izbiri poslovne transakcije je odvisna od konkretnih, dejanskih okoliščin ter ciljev in položaja pogodbenih strank. Takšna ugotovitev še dodatno potrjuje, da so izsledki analize konkurenčnih prednosti in slabosti obeh vrst transakcij, kot je podana v pričujočem magistrski nalogi, koristna teoretična podlaga lastnikom družb, ki bodo sprejemali odločitev o strategiji prodaje svojega podjetja, prav tako pa tudi potencialnim kupcem, ki bodo presojali možnosti za začetek novega ali razširitev obstoječega poslovanja.
Keywords: prenos poslovnega deleža (share deal), prenos poslovnih sredstev (assets deal), skrbni pregled, davčna opredelitev, izvzem dobičkov iz odsvojitve poslovnih deležev, bistvene razlike med prenosom poslovnega deleža in prenosom poslovnih sredstev
Published in DKUM: 28.05.2014; Views: 2761; Downloads: 849
.pdf Full text (787,20 KB)

4.
POMEN SKRBNEGA PREGLEDA ZA USPEŠEN PREVZEM ALI ZDRUŽITEV IN ZA ODLOČITEV O NAKUPU PODJETJA
Lea Drobne, 2014, master's thesis

Abstract: Skrbni pregled v okviru prevzema predstavlja podporni proces skozi vse faze prevzema. Pomembno vpliva na doseganje zastavljenih ciljev po prevzemu, saj predstavlja organizirano podporo pri obvladovanju tveganj, ki se po prevzemu lahko pojavijo zaradi vzpostavljanja na novo organiziranega procesa poslovanja. V sklopu skrbnega pregleda prehajajo tri prevzemne faze. V prvi fazi je skrbni pregled prisoten v okviru analize izbora prevzemne tarče, v drugi fazi poteka proučevanje poslovnih dogodkov in dokumentacije izbranega subjekta, tretja faza integracije pa je faza vzpostavljanja poslovanja, kjer se skrbni pregled pojavlja tudi v okviru vprašanja medkulturnih razlik in zagotavlja podporo pri doseganju zastavljenih ciljev. V preteklosti je bilo v razvitih državah zaznanih veliko neuspešnih prevzemov, in sicer v smislu, da investitorji po prevzemu bodisi niso dosegli pričakovanega donosa bodisi niso uspeli doseči drugih zastavljenih ciljev ali pa dobička preprosto niso dosegli zaradi konflikta interesov vodstva oz. drugih zaposlenih. Vzroke je mogoče iskati tudi v tem, da je bilo mnogo prevzemov izvedenih z bežnim ali omejenim skrbnim pregledom ob slabi komunikaciji med ravnmi ali v precenjenih kupninah. Raziskava odkriva, da je za prevzem potrebno učinkovito obvladovanje vseh dejavnikov, ki lahko predstavljajo tveganje za prevzemnika. Ugotavljamo tudi, da so odločitve pri prevzemih večinoma sprejete zaradi finančnih podatkov podjetja, sprejemljivih za investitorja, in zaradi sprejemljivega zahtevanega donosa, za katerega se predvideva, da ga bo podjetje lahko doseglo po prevzemu. Primeri v praksi pa kažejo, da je problem neuspešnih prevzemov predvsem slaba komunikacija, slab medkulturni dialog, konflikt interesov, preplačano podjetje, precenjeni cilji in slab skrbni pregled, iz česar lahko sklepamo, da je potreben bolj diverzificiran pristop k preučevanju podjetja tarče, ki ni omejen zgolj na glavne pravne in finančne iztočnice podjetja.
Keywords: Skrbni pregled, vrednost podjetja, prevzemi in združitve, temeljni računovodski izkazi, odločitev o prevzemu.
Published in DKUM: 23.05.2014; Views: 2782; Downloads: 1144
.pdf Full text (1,52 MB)

5.
UPRAVIČENOST NAKUPA PODJETJA S POMOČJO FINANČNE ANALIZE
Karmen Korošec, 2011, master's thesis/paper

Abstract: V magistrski nalogi sem želela prikazati, kako poteka nakup podjetja ter kako pomembni so pri tem temeljit skrbni pregled, finančna analiza in ocena vrednosti podjetja. Poglavitni namen naloge je slonel na ugotovitvi, ali je bil nakup podjetja Pršutarna Lokev na Krasu d.o.o. upravičen. Glede na to, da kupec ciljnega podjetja v danem trenutku nakupa ni razpolagal z poglobljeno finančno analizo ter ni imel ocene vrednosti podjetja s strani pooblaščenih ocenjevalcev vrednosti, sem v nalogi sama izvedla finančno analizo podjetja Pršutarna Lokev na Krasu d.o.o. ter podala oceno vrednosti podjetja s pomočjo dveh metod ( metode diskontiranih denarnih tokov in metode likvidacijske vrednosti). Ugotavljam, da je dober skrbni pregled poslovanja osnova za izvedbo finančne analize ter določanja vrednosti podjetja, saj s pomočjo podatkov, ki jih finančno analiziramo tudi lažje in bolj natančno napovemo prihodnost. Finančna analiza podjetja je pokazala, da je finančna slika v podjetju dokaj dobra. Podjetje ima relativno dobre možnosti za rast, ki pa seveda morajo biti podprte z ustrezno strategijo. Rezultat ocene vrednosti podjetja je pokazal, da je bil nakup podjetja Pršutarna Lokev na Krasu d.o.o. upravičen, saj je bila kupnina nižja od vrednosti podjetja, pridobljene s pomočjo obeh metod vrednotenja. Seveda pa nobena ocena vrednosti podjetja ne daje čisto natančne slike, saj ima vsaka metoda številne slabosti, predvsem odvisnost od številnih parametrov, ki jih je potrebno napovedati. Vsaka napoved pa vemo, da je lahko tudi napačno ocenjena. Tako kot pri vsakem poslu ima tudi pri nakupu podjetja ključno vlogo faza pogajanja, ki je bila v tem konkretnem primeru izvrstno izpeljana. S pomočjo magistrske naloge sem poglobila svoje znanje na področju finančne analize, prav tako pa sem spoznala tudi osnove vrednotenja podjetij.
Keywords: nakup podjetja, poslovni načrt, skrbni pregled, finančna analiza, analiza bilance stanja, analiza izkaza poslovnega izida, analiza računovodskih izkazov s kazalniki, vrednotenje podjetja, modeli vrednotenja podjetja, model diskontiranih denarnih tokov, model likvidacijske vrednosti, pogajanje, financiranje...
Published in DKUM: 22.02.2012; Views: 3568; Downloads: 600
.pdf Full text (943,29 KB)

6.
Dejavniki uspešnosti prevzemov
Marko Petovar, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Prevzemi med podjetji so v poslovnem svetu vsakodneven pojav. Razlogi za to se v večini primerov skrivajo v želji doseganja višjih stopenj rasti ter povečevanja dobičkonosnosti. Vendar pa prevzem drugega podjetja zdaleč ne zagotavlja, da bodo cilji doseženi. Več kot polovica prevzemov namreč ne doseže zastavljenih ciljev vodstva ter lastnikov. Na uspešnost prevzemov vplivajo različni dejavniki, ki so obravnavani v tej nalogi. Le-ti so razvrščeni glede na faze prevzema, v katerih se pojavljajo – predprevzemna faza, faza prevzema, ter poprevzemna integracija. V predprevzemni fazi sodijo med najpomembnejše dejavnike uspešnega prevzema oblikovanje prevzemnega tima, analiza okolja, določitev motivov za prevzem, iskanje proučevanje in izbira ciljnega podjetja, izvedba skrbnega pregleda podjetja, njegovo vrednotenje ter načrtovanje sinergij. V fazi prevzema izstopajo dejavniki pogajanj z obstoječimi lastniki, določitev kupnine in financiranje prevzema. V fazi, ki je s stališča uspešnosti prevzema najbolj kritična, to je fazi poprevzemne integracije, pa so izpostavljeni dejavniki integracije poslovnih funkcij, določanja kulture podjetja, integracije blagovnih znamk ter izdelkov in storitev in izkoriščanja priložnosti za rast. Teorija o posameznem dejavniku je na koncu dopolnjena še s prirejenimi podatki, iz primera prevzema podjetja »X«. V zadnjem poglavju je opravljena tudi analiza dejavnikov, ki vplivajo na uspešnost prevzema.
Keywords: prevzem, motivi za prevzem, sinergije, skrbni pregled podjetja, integracija poslovnih funkcij, zlivanje kulture podjetja, zgodnji uspehi prevzema
Published in DKUM: 23.06.2009; Views: 3000; Downloads: 525
.pdf Full text (1,06 MB)

Search done in 0.17 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica