SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 10
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
JENO TAKACS: SKLADATELJ, PEDAGOG IN PIANIST
Renata Horvat, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je uvodoma predstavljen življenjepis skladatelja in uvod v klavirsko glasbo Jena Takacsa. Poglobljeno pa sem predstavila Jena Takacsa kot skladatelja, pianista, pedagoga, raziskovalca ter njegov celoten opus. Jeno Takacs je je veliko potoval in deloval v tujini, zato predstavljam tudi programske liste njegovih koncertov in predavanj v tujini, ter prvo mednarodno tekmovanje mladih pianistk in pianistov, ki je poimenovano po njem. Metodološko je diplomsko delo zasnovano na dveh med seboj dopolnjujočih se načelih: na zgodovinski analizi ter raziskavi primarnih virov.
Keywords: ŽIVLJENJEPIS, SKLADATELJ, PIANIST, PEDAGOG, RAZISKOVALEC, KLAVIRSKA GLASBA, KONCERTNI PROGRAMI, PRVO MEDNARODNO TEKMOVANJE, OPUS
Published: 18.11.2010; Views: 1662; Downloads: 98
.pdf Full text (9,68 MB)

2.
ŽIVLJENJE IN DELO BOJANA ADAMIČA (3 SKLADBE ZA KLARINET)
Aleksander Šijanec, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je bil opis življenja in dela slovenskega skladatelja Bojana Adamiča in izvedba treh skladb za klarinet Bojana Adamiča kot rezultat študija na Pedagoški fakulteti v Mariboru, smer glasbena pedagogika. Besedilo je povzeto iz številnih člankov raznih časopisov in revij, v katerih je Adamič še za časa svojega življenja dajal intervjuje takratnim novinarjem, glasbenim kritikom ali pa kar glasbenikom samim. Veliko vsebinskega materiala je bilo moč črpati tudi iz člankov in intervjujev z Adamičevo ženo Barbaro, sestro Antonijo in hčerko Alenko, ki v je v letu 2012, uredila spletno stran z naslovom: Bojan Adamič, 100-letnica rojstva. Opus Bojana Adamiča je bil v letu 2012, še v obdelavi muzikologa mag. Domna Prezlja, zaposlenega v Narodni in univerzitetni knjižnici Ljubljana, kamor je bila dostavljena nepregledna vsota notnega gradiva. Alenka Adamič je skrbnica očetove dediščine. Sekundarni namen diplomske naloge je bil povod za raziskovanje in klasifikacijo dela Bojana Adamiča. Skladatelj, dirigent, aranžer, izvajalec glasbe, začetnik in ustvarjalec sodobne zabavne in jazz glasbe v Sloveniji, avtor nekaj tisoč skladb in priredb. Pisal je za simfonični orkester, pihalno godbo, za plesni, jazzovski in priložnostni orkester ali zasedbo in za soliste. Njegov opus sestavlja filmska glasba, simfonična, komorna, scenska, vokalna, šanson, muzikal, glasba za pihalni orkester, glasba za otroke in mladino, popevke, jazz glasba. Za Adamičevo glasbo je značilno naslanjanje na folklorne elemente, ki jih uporablja nevsiljivo, modificirane na njegov način. Odlikuje se po izvirnosti v tematiki, obdelavi, zvočnosti in inštrumentaciji. Povod za diplomsko delo o Bojanu Adamiču je bila skladba Tinkarin rojstni dan, za klarinet in klavir. Skladbo sem Aleksander Šijanec zaigral v 3. letniku študija, za nastop na javnem koncertu Pedagoške fakultete. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. Teoretičnega, opis življenja in dela Bojana Adamiča, in praktičnega, nastop treh Adamičevih skladb za klarinet: Po Ribniško, za kvartet klarinetov, Suita za klarinet, čelesto in godalni orkester, 3. st. umirjeno, arr: prof. Robert Kamplet, za klarinet in klavir, Tinkarin rojstni dan, za klarinet in klavir.
Keywords: bojan, adamič, skladatelj, dirigent, biografija, jazz, klarinet
Published: 03.07.2012; Views: 4173; Downloads: 262
.pdf Full text (561,33 KB)

3.
SKLADATELJ, KITARIST IN KITARSKI PEDAGOG FERNANDO SOR
Branislav Rauter, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega dela in diplomskega nastopa. Teoretični del je razdeljen na tri dele. V prvem je podrobno kronološko predstavljeno življenje in delo skladatelja, kitarskega virtuoza in pedagoga Fernanda Sora. Drugi del opisuje velikega kitarista predvsem kot kitarskega pedagoga ter obravnava njegove zbirke etud in njegov kitarski učbenik. V tretjem delu sem izbral štirinajst etud in eno skladbo, primerne za igranje v nižjih glasbenih šolah oziroma na začetku srednje glasbene šole. Etude in skladbo sem oblikovno, ritmično ter harmonsko analiziral, poleg tega pa sem predstavil tudi tehnično problematiko izbranih del. Diplomski nastop: Fernando Sor: - Andante št.1, op. 31, - Vaja št. 8, op. 60, - Allegretto št. 2, op. 44, - Vaja št. 9, op. 60, - Vaja št. 19, op. 60, - Vaja št. 5, op. 60, - Andante št. 9, op. 35, - Allegretto št. 15, op. 35, - Andantino moderato št. 12, op. 35, - Allegro moderato št. 1, op. 6, - Allegretto št. 8, op. 35, - Vaja št. 19, op. 29, - Allegro št. 6, op. 6, - Allegro moderato št. 11, op. 6, - Andante št. 5, op. 45.
Keywords: FERNANDO SOR KITARSKI VIRTUOZ KITARSKI SKLADATELJ KITARSKI PEDAGOG KITARA OPUSI SOROVIH ETUD
Published: 29.01.2013; Views: 1553; Downloads: 85
.pdf Full text (14,93 MB)

4.
SKLADATELJSKO DELO MARTINA ŽELEZNIKA MED OBEMA VOJNAMA
Marjeta Šolar, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo je zasnovano kot teoretično delo. Obravnava skladatelja Martina Železnika, ga umešča v njegov čas in se osredotoča na obdobje, ki ga je skladatelj preživel v takratni občini Sorica v letih 1925 – 1948. Preučuje njegova glasbena dela, ki so nastala v Sorici, avtorje besedil, ki jih je uglasbil, in njegovo delo oz. življenjsko pot v tej občini. V središče diplomskega dela spadajo glasbena dela, ki jih je spisal skladatelj v obdobju službovanja v Sorici, in opis njegove življenjske poti in delovanja v tem pred-, med- in povojnem času v Sorici. Opisane so vse dolžnosti oz. dejavnosti, ki jih je opravljal omenjeni skladatelj. Diplomsko delo predstavi tudi članke, ki jih je napisal skladatelj sam, in članke, ki so jih o njegovi glasbi napisali drugi. V diplomskem delu so uporabljene naslednje metode: zgodovinska metoda, komparativna metoda in metoda analize in sinteze.
Keywords: Sorica Martin Železnik Glasbena dela Skladatelj Organist Selška dolina Cerkveni glasbenik Sveta Cecilija Pevec Zbori Naši zbori
Published: 06.11.2013; Views: 914; Downloads: 95
.pdf Full text (2,64 MB)

5.
MEŠANI ZBORI JANKA RAVNIKA
Urška Zupančič, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. Pričujoče delo predstavlja življenje skladatelja, pianista in fotografa Janka Ravnika in nekoliko podrobneje obravnava njegove mešane zbore. Predstavljene so skladbe: Poljska pesem, Ženjica, Bohinjska, Oj, breze ve kraljičine bele, Naš spev, Jezero in Requiem. Prve tri so bile skupaj z nekaterimi skladbami iz preostalega Ravnikovega opusa predstavljene na diplomskem koncertu, katerega namen je bil predstaviti Bohinjcem njihovega rojaka, ki ga, po analizi rezultatov anketnega vprašalnika, ne poznajo najbolje. V diplomskem delu so uporabljene naslednje metode: deskriptivna metoda, zgodovinska metoda, komparativna metoda, metoda analize in sinteze, metoda generalizacije in specializacije.
Keywords: Janko Ravnik, skladatelj, pianist, fotograf, mešani zbori, Bohinj, izvedba
Published: 14.05.2014; Views: 753; Downloads: 123
.pdf Full text (11,69 MB)

6.
SLOVENSKI SKLADATELJI TAMBURAŠKE GLASBE V OKVIRU TAMBURAŠKIH SREČANJ
Anton Grahek, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Tamburaštvo je na Slovenskem prisotno že več kot stoletje in ni značilno samo za Belo krajino, kot marsikdo predvideva. Tako sta prvi do sedaj znani tamburaški zasedbi delovali v Cvenu pri Ljutomeru in Trstu leta 1890. Čeprav se še vedno obravnava kot ljudski instrument, se je razvoj igranja nanj dvignil že visoko nad nivo ljudske glasbe, za kar so v veliki meri zaslužna tamburaška srečanja, ki brez premora potekajo od leta 1981. V zadnjih desetih letih, odkar imajo srečanja tekmovalni značaj, je v Sloveniji vodilni tamburaški orkester Dobreč iz Dragatuša, ki je bil od leta 2005 osemkrat proglašen za najboljši tamburaški orkester v Sloveniji. Kljub današnji slabši prepoznavnosti tamburaške glasbe pri nas so za tamburaške orkestre že od konca 19. stoletja naprej pisali pomembni slovenski skladatelji. Poleg intenzivnejšega dela v tamburaških zasedbah in izobraževanja njihovih vodij je prav gotovo tudi to pripomoglo k dvigovanju nivoja igranja na ta instrument. Uporabljene so bile naslednje metode: deskriptivna metoda, zgodovinska metoda in metoda klasifikacije. V sklepu avtor povzame in komentira obravnavano snov.
Keywords: tamburica, instrument, skladatelj, srečanja, Dobreč
Published: 07.10.2015; Views: 466; Downloads: 163
.pdf Full text (2,17 MB)

7.
PAVLE KERNJAK - KOROŠKI SKLADATELJ SKOZI IZBRANA DELA
Špela Drašler, 2016, undergraduate thesis

Abstract: BESEDE Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. Poudarek v diplomskem delu je na življenjepisu koroškega skladatelja Pavleta Kernjaka in na obravnavi desetih ter analizi petih Kernjakovih skladb: ljudskih, umetnih, pisanih za mešane, moške in ženske oz. dekliške sestave. Izbrane ljudske pesmi:  Gorjanska podoknica (Dober večir, Bouh vam Daj),  Ko b᾽ jes vedava,  Ti puəbəč ja kna lumpej,  Vigredna. Izbrane umetne pesmi:  Rož, Podjuna, Zila,  Mojcej, oh Mojcej,  Spev Koroške,  Bledi mesec,  Tam, kjer teče bistra Zila,  Njega ni. V diplomskem delu sem uporabila naslednje metode: deskriptivno metodo, metodo analize in sinteze, zgodovinsko (historično) metodo, komparativno metodo. V praktičnem delu sem s koncertom predstavila izbrane skladbe skladatelja Kernjaka s tremi različnimi zborovskimi sestavi: mešanim, moškim in ženskim zborom.
Keywords: Pavle Kernjak, zborovodja, skladatelj, zborovski pevec, zborovski koncert, umetna in ljudska pesem.
Published: 05.08.2016; Views: 852; Downloads: 105
.pdf Full text (2,63 MB)

8.
Umetniška pot skladatelja in dirigenta Jožeta Privška
Gregor Marcen, 2017, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo je pregled umetniške poti skladatelja, aranžerja in dirigenta Jožeta Privška. Jože Privšek je bil vsestranski skladatelj, saj se je ukvarjal tako z jazz glasbo, s popevko, z glasbo za film in gledališče, ljudsko glasbo, kot z glasbo za simfonični in pihalni orkester. Njegova glasbena zapuščina je ogromna, predvsem na področju jazza in slovenske popevke. Kot dirigent je več kot tri desetletja umetniško vodil Big band RTV Slovenija in ga pripeljal na zavidljivo svetovno raven. Velik pečat je kot umetniški svetovalec pustil tudi Orkestru Slovenske vojske in big bandu Toti Big Band Maribor. Pomemben del magistrskega dela je analiza skladbe Majska suita, ki jo je skladatelj posvetil Orkestru Slovenske vojske.
Keywords: Jože Privšek, skladatelj, dirigent, Big band RTV Slovenija, Jazz, Slovenska popevka, Majska suita
Published: 25.10.2017; Views: 411; Downloads: 68
.pdf Full text (1,55 MB)

9.
Oratorij za dva solista, zbor in orkester: Blaženi Anton Martin Slomšek skladatelja Jožeta Trošta
Anja Zdolšek, 2018, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo je zasnovano kot teoretično delo. Obravnava glasbeno pot Jožeta Trošta. Osredotoča se na njegov skladateljski opus, predvsem na njegovo delovanje na različnih področjih in njegovemu največjemu delu, oratoriju Blaženi Anton Martin Slomšek. Slomšek je bil duhovnik, ki je iz Št. Andraža prenesel škofijski sedež v mariborsko stolnico. Magistrsko delo prikaže tudi Troštovo povezanost z narodno in cerkveno glasbo ter njegova najbolj znana dela. Jože Trošt je duhovnik in skladatelj, deloval pa je tudi kot vodja kora v ljubljanski stolnici, voditelj Orglarske šole v Ljubljani, zborovodja MePZ Anton Foerster ter urednik in cerkvenoglasbeni pisec. Oratorij Blaženi Anton Martin Slomšek je neoromantično delo za solista, zbor in simfonični orkester. V magistrskem delu je predstavljena oblikoslovna analiza oratorija. Prikazani so tudi ostali slovenski skladatelji, ki so napisali cerkveni oratorij. V magistrskem delu se dopolnjujeta dve metodološki načeli: zgodovinska analiza virov in analiza oratorija Blaženi Anton Martin Slomšek.
Keywords: Jože Trošt, oratorij, skladatelj, Anton Martin Slomšek, cerkveni oratorij na Slovenskem
Published: 24.08.2018; Views: 124; Downloads: 12
.pdf Full text (1,04 MB)

10.
Aldo Kumar in skladba Jutra za flavto in čembalo
Urška Lukovnjak, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo je oris življenja skladatelja Alda Kumarja in predstavitev njegovih del. Aldo Kumar je skladatelj, ki deluje na veliko področjih – piše instrumentalno, vokalno-instrumentalno, zborovsko, komorno glasbo, operno in baletno glasbo, orkestralno glasbo ter glasbo za gledališče, radio in televizijo. Je vsestranski skladatelj in dobitnik nagrade Prešernovega sklada. Njegova pomembna dela so Post Art ali Glej, piše ti Wolfgang, Varda concerto, Improstrastra, Čelo Alp, Suita devetih pogledov ter ostala, ki jih najdemo na številnih zgoščenkah. V prvem delu magistrskega dela je predstavljena glasbena zgodovina Slovenije v 20. in 21. stoletju, v drugem pa je podrobneje analizirano skladateljevo delo Jutra za flavto in klavir.
Keywords: Aldo Kumar, skladatelj, postmodernizem, flavta, čembalo, slovenska glasba
Published: 17.04.2019; Views: 105; Downloads: 11
.pdf Full text (5,89 MB)

Search done in 0.22 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica