| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
PRENOVA INFORMACIJSKEGA SISTEMA V PODJETJU PANLES
Nastja Pažon, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Informacijski sistem je sistem obdelovanja, shranjevanja in pretakanja informacij in podatkov; rešuje težave premostitve časovne in prostorske pregrade ter težave obdelave podatkov. Zaradi hitro se spreminjajočega poslovnega okolja se pojavljajo zahteve po sprotnem in učinkovitem prilagajanju spremembam, še posebej spremembam v poslovni informatiki. V takšnem poslovnem okolju lahko dolgoročno preživijo samo organizacije, ki se bodo na spremembe hitro in ustrezno odzvale. Pri prenovi informacijskega sistema izhajamo iz predhodne organiziranosti informacijskega sistema. Prenova zajema: postavitev izhodišč, definiranje informacijskih potreb in zasnova ciljev bodočega sistema, oblikovanje procesa, ki bo omogočal zadovoljevanje ciljev in določitev sistema, v katerem pa bo informacijski proces potekal brezhibno. Pri prenovi informacijskega sistema je modeliranje podatkov eno izmed temeljnih opravil. Pri razvijanju informacijskega sistema so izkušnje pokazale, da so podatki lažje določljivi in veliko manj spremenljivi, torej bolj stabilni v primerjavi z informacijskimi procesi. Nemalokrat se zgodi, da morajo podjetja spremeniti poslovne procese, pri čemer pa ostajajo podatki bolj ali manj nespremenjeni. Zasnove informacijskeha sistema torej pričnemo z modeliranjem podatkov ter šele nato izvedemo modeliranje informacijskih procesov ter snovanje računalniške rešitve. Prenova poslovnih procesov je lahko rešitev za težave, s katerimi se sooča večina organizacij. Z analiziranjem in spreminjanjem celotnega poslovnega procesa lahko izboljšamo delovanje organizacije. Prenova zahteva korenite spremembe v poslovanju, zato mora najprej vodstvo organizacije zavreči neuporabna pravila in postopke in šele nato lahko prične s prenovo poslovnih procesov, ki zajema področje racionalizacije, standardizacije in poenostavitve postopkov z uvajanjem nujnih organizacijskih sprememb ter razmer, sodobnih konceptov skupinskega dela ter sodobne informacijske tehnologije. Podjetje Panles d.o.o. je majhno družinsko podjetje, ustanovljeno leta 1990, katerega glavna dejavnost je izdelava pohištva po naročilu. Pri poslovanju uporablja Microsoft Access kot glavno podatkovno bazo in sistem za izdelavo ponudb, dobavnic, predloga obračuna in računov. Na osnovi nekaterih pomanjkljivosti v sistemu smo se odločili za prenovo informacijskega sistema. Najprej smo opredelili trenutno stanje v podjetju, na osnovi katerega smo nato opredelili zahteve po spremembi in želeno stanje. V programu Microsoft Access smo si izbrali prazno predlogo in ustvarili novo bazo z na novo ustvarjenimi tabelami in obrazci. S prenovo smo dosegli hranjenje podatkov na enem mestu in s tem večjo preglednost nad samimi podatki. Prav tako pa smo pospešili in poenostavili nekatere procese, ki podjetju sedaj prihranijo ogromno časa.
Keywords: informacijski sistem, prenova informacijskega sistema, modeliranje poslovnih procesov, modeliranje podatkov, sistemi za upravljanje podatkovnih baz, Microsoft Access, Microsoft Visio.
Published in DKUM: 12.12.2012; Views: 1841; Downloads: 208
.pdf Full text (2,89 MB)

2.
PODATKOVNI MODEL PROGRAMSKE REŠITVE ZA VODENJE EVIDENCE IZGUBLJENIH PREDMETOV
Mišel Mencinger, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Za diplomsko delo sem si izbral naslov »Podatkovni model programske rešitve za vodenje evidence izgubljenih predmetov«. S tem delom sem želel kreirati model, ki bo uporaben tudi v praksi, saj dandanes vodenje evidenc izgubljenih predmetov na letališču Jožeta Pučnika Ljubljana — in tudi na nekaterih drugih letališčih — še vedno v veliki meri poteka le ročno, z vpisovanjem podatkov v zvezek. Delo je razdeljeno na dva dela, in sicer na teoretični in praktični del. V prvem delu so predstavljene vse teoretične opredelitve, medtem ko praktični del sestavlja sama podatkovna baza za vodenje evidence izgubljenih predmetov, ki je bila v celoti izdelana z orodjem Microsoft Access. Izdelal sem podatkovni model za vodenje evidenc izgubljenih predmetov. Delo je osredotočeno predvsem na samo zasnovo podatkovnega modela, ki omogoča nadaljnji razvoj in uvedbo v neki konkretni programski rešitvi. Vse povezave med posameznimi tabelami v podatkovni bazi so v diplomskem delu prikazane tudi z relacijskim diagramom. Poleg izdelanih obrazcev, ki v veliki meri uporabnikom olajšajo zapisovanje podatkov v bazo, so jim v pomoč tudi nekatera poročila. Z uvedbo podatkovnega modela v praksi bi olajšali delo zaposlenim, vsi podatki o izgubljenih predmetih pa bi postali veliko bolj pregledni, kot so trenutno.
Keywords: Podatkovni model, izgubljeni predmeti, SQL, sistemi za upravljanje podatkovnih baz, Microsoft Access.
Published in DKUM: 07.09.2010; Views: 2311; Downloads: 274
.pdf Full text (1,14 MB)

Search done in 0.08 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica