| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Vpliv biogoriv na tokovne pojave v vbrizgalni šobi dizelskega motorja
Blaž Vajda, 2013, doctoral dissertation

Abstract: Vbrizgavanje curka goriva spada na področje dvofaznih tokov, ki obravnava karakteristike curka goriva v odvisnosti od fizikalnih lastnosti, s poudarkom na vbrizgavanju različnih goriv, pod različnimi delovnimi pogoji. Poleg ocene kvalitete tvorbe zmesi je raziskovanje karakteristik curka goriva pomembno tudi za oceno izkoriščenosti zraka v zgorevalni komori in zaradi morebitnega nezaželenega stika goriva s stenami zgorevalne komore. Obstoječi fizikalno-matematični modeli lahko v splošnem relativno natančno popišejo razmere dvofaznega toka. V samih podmodelih so prisotne empirične konstante (vplivni parametri), s pomočjo katerih se uravnavajo karakteristike vbrizganega curka in ki so v osnovi odvisne od lastnosti samega vbrizgalnega sistema, predvsem od geometrije vbrizgalne šobe. V okviru naloge bo vpeljan model, ki bo omogočal obravnavanje karakteristik različnih biogoriv, razmer v šobi in posledice vpliva karakteristik na razvoj, obliko in strukturo curka, kjer bo omogočeno natančnejše analiziranje dvofaznih tokov. Model bo zajemal prenosne enačbe za številsko gostoto parnih mehurčkov, z upoštevanjem fizikalnih procesov nastajanja in izginjanja posameznih mehurčkov, pri različnih oblikah kavitacijskih tokov, hkrati pa bo omogočal še raziskavo vpliva med kapljicami goriva ter obravnavo sil trka z vpeljavo velikostne porazdelitve kapljic goriva. Naloga je razdeljena na eksperimentalni in numerični del. V eksperimentalnem delu so določene in analizirane fizikalne lastnosti uporabljenih goriv, karakteristike procesa vbrizgavanja, s pomočjo hitre kamere pa je bil posnet razvoj curka goriva. V numeričnem delu je prikazan osnovni poenostavljeni fizikalno-matematični model. V disertaciji je pokazano, da je mogoče s spremembo fizikalno-matematičnega modela, ob upoštevanju fizikalnih lastnosti goriva, delovnega režima in karakteristik procesa vbrizgavanja, določiti konstante, ki pri izračunu uravnavajo karakteristike curka goriva. S pomočjo ustreznih izrazov je tako mogoče izraziti empirične vrednosti parametrov in vnaprej napovedati probleme, ki bi se lahko pojavili v dizelskih motorjih z uporabo biogoriv.
Keywords: alternativna goriva, sistem za vbrizgavanje goriva, tokovne razmere v šobi, kavitacija, curek goriva, računalniška dinamika tekočin.
Published in DKUM: 12.07.2013; Views: 2207; Downloads: 266
.pdf Full text (7,04 MB)

2.
VPLIV PARAMETROV NA KARAKTERISTIKE PROCESA VBRIZGAVANJA
Boštjan Radeljić, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V nalogi je predstavljen mehansko krmiljen sistem za vbrizgavanje goriva s posebnim poudarkom na izboljšanju karakteristik vbrizgavanja. Analizirani so vplivi posameznih parametrov kot so dolžina in notranji premer visokotlačnih cevi tlačilke ter preddvig bata v linijski visokotlačni tlačilki na karakteristiko vbrizgavanja, tlak vbrizgavanja, trajanje in začetek vbrizgavanja. Analiza eksperimenta je pokazala, da imata na karakteristike procesa vbrizgavanja največji vpliv dolžina in notranji premer visokotlačnih cevi. Analiza dobljenih rezultatov bo v pomoč prihodnjim raziskavam na področju karakteristik procesa vbrizgavanja.
Keywords: Dizelsko gorivo, sistem za vbrizgavanje goriva, linijska tlačilka, visokotlačna cev, vbrizgalna šoba, programski paket LabVIEW
Published in DKUM: 31.05.2011; Views: 2262; Downloads: 162
.pdf Full text (1,79 MB)

3.
VPLIV BIOGORIV NA STANJE SISTEMA ZA VBRIZGAVANJE GORIVA DIZELSKEGA MOTORJA
Primož Donaj, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je ugotoviti vpliv goriva na dva osnovna dela sistema za vbrizgavanje goriva: visokotlačna tlačilka in vbrizgalna šoba. Vpliv smo določili z eksperimentom merjenja pretočnega števila šob in hrapavosti sestavnih delov tlačilke. Meritve so se izvajale z dvema različnima testiranima mešanicama goriv, hkrati, pri enakih pogojih (tem., tlak…), in sicer z uporabo 85% dizelskega goriva ter 15% bioetanola (D85E15) in z uporabo 85% biodizelskega goriva ter 15% bioetanola (B85E15). Rezultati samih meritev so pokazali, da samo gorivo vpliva na obrabo delov vbrizgalnega sistema.
Keywords: alternativna goriva, hrapavost površin, sistem za vbrizgavanje goriva, pretočne karakteristike, naprava za sinhrono testiranje dveh goriv pod enakimi pogoji
Published in DKUM: 05.03.2009; Views: 3238; Downloads: 281
.pdf Full text (6,64 MB)

4.
Search done in 0.14 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica