1. Razvoj prototipa simulatorja vožnje za daljinsko vodenje vozil preko 5G omrežja : magistrsko deloMiha Kadiš, 2024, master's thesis Abstract: V zaključnem delu smo raziskali možnosti uporabe simulatorja vožnje za potrebe daljinskega vodenja vozil po omrežju 5G. Razvili smo fizični prototip simulatorja, ki simulira premikanje vozila v vseh šestih smereh. Vgrajeni sistem zvočnikov v sedežu imitira vibracije, ki so posledica cestišča in motorja vozila, za upravljanje vozila pa se uporabljajo volan, stopalke, menjalnik in ostale obvolanske kontrole realnih dimenzij, ki po funkcionalnosti delujejo primerljivo s kontrolami v pravem vozilu.
V sklopu raziskave smo opravili preverjanje dveh različnih vidikov uporabnosti simulatorjev za vodenje vozil na daljavo, in sicer (prvič) ugotavljali smo primerno hitrost in zakasnitev pri upravljanju vozila po omrežju 5G ter (drugič) izvedli anketo o primerljivosti uporabe simulatorja z realnim vozilom, ki so jo izpolnili profesionalni vozniki tovornih vozil.
V sklopu raziskave smo potrdili, da je omrežje 5G tako po hitrosti kot tudi zakasnitvi primerno za namene vodenja vozil na daljavo. Prav tako so rezultati ankete potrdili realno primerljivost simulatorja s pravimi vozili. Keywords: daljinsko vodena vozila, avtonomna vozila, simulator vožnje, 5G omrežje, zakasnitev Published in DKUM: 27.11.2024; Views: 0; Downloads: 14
Full text (3,71 MB) |
2. Problematika varnosti starejših voznikov motornih vozil v prometu : magistrsko deloAnamarija Poll, 2024, master's thesis Abstract: Zaključno delo predstavlja problematiko z vidika prometne varnosti, s katero se soočajo starejši vozniki motornih vozil. Osnovni namen je prikazati njihovo varnost v prometu skozi analizo prometnih nesreč in s pomočjo eksperimenta, ki smo ga izvedli na fakulteti. Analiza prometnih nesreč prikazuje podrobne informacije o prometnih nesrečah za obdobje 2012–2022, v katerih so bili udeleženi kot povzročitelji, starejši vozniki. Približno 20 % prometnih nesreč v zadnjih letih povzročijo prav oni. Za boljše razumevanje analize prometnih nesreč je bil izveden eksperiment s 30-imi prostovoljci različnih starosti. Vseboval je anketo s testom o cestno prometnih predpisih in vožnjo na simulatorju z očali za sledenje pogleda. Rezultate poizkusa smo primerjali po starostnih skupinah in ugotovili, da z leti znanje o cestno prometnih predpisih pada. Ena izmed pomembnih ugotovitev je, da imajo starejši vozniki kljub manjši vozni hitrosti daljši reakcijski čas v primerjavi z ostalimi vozniki. Na koncu so podani tudi možni predlogi za izboljšanje stanja na področju prometne varnosti starejših voznikov. Keywords: varnost v prometu, starejši vozniki, analiza prometnih nesreč, simulator vožnje, očala za sledenje pogleda Published in DKUM: 30.05.2024; Views: 247; Downloads: 53
Full text (5,41 MB) |
3. Analiza simulatorjev vožnje v cestnem prometu : diplomsko deloKevin Zorin, 2023, undergraduate thesis Abstract: Simulatorji vožnje so sistem s pomočjo katerega lahko vplivamo na izboljšanje prometne varnosti na cestah in povečevanje pretočnosti cestnega prometa. Bistvena prednost simulacij je, da lahko že v fazi raziskav predvidimo pomanjkljivosti voznikov in morebitne napake cestne infrastrukture.
V diplomskem delu smo na začetku predstavili splošne informacije o simulatorjih vožnje v cestnem prometu in predstavili področja uporabe simulatorjev v tujini ter podrobneje uporabo simulatorjev v Sloveniji. Posebej smo analizirali simulatorja vožnje družbe DARS d.d. in simulator za potrebe raziskav v cestnem prometu laboratorija za prometno inženirstvo UM FGPA, ki sta med seboj tudi primerjana. Omenjena simulatorja sta bila analizirana z vidika zgradbe, uporabljenih podatkov, izhodnih rezultatov simulacij, vizualizacije podatkov in uporabnosti simulacij. Na koncu smo predstavili primerjavo rezultatov simulacij in dodatne možnosti uporabe simulacij za raziskovalne namene ter njune prednosti in slabosti. Keywords: prometno inženirstvo, simulator vožnje, prometna varnost Published in DKUM: 11.09.2023; Views: 723; Downloads: 68
Full text (4,07 MB) |