1. Določitev možnih izboljšav v procesih podjetja Optium d.o.o.Tadej Kancler, 2021, bachelor thesis/paper Abstract: Diplomsko delo je osnovano na podlagi večletnih analiz in opazovanj procesov
podjetja. V začetnem poglavju so predstavljene osnove teorije na podlagi vrst
organizacijskih struktur, med katere štejemo enostavno, funkcijsko, divizijsko,
projektno, matrično in procesno. Pod teoretične osnove, ki se nanašajo na diplomsko
delo, spada tudi organizacija skladiščnega poslovanja, s poudarkom na skladiščnih virih
in temeljnih skladiščnih procesih. V zadnjem podpoglavju teoretičnih osnov govorimo o
procesnih diagramih, pod katere spadajo špageti diagram, blok diagram in diagram
poteka. V poglavju obstoječega stanja je predstavljenih vseh pet oddelkov podjetja
Optics Trade. V nadaljevanju pa je predstavljeno tudi obstoječe stanje skladišča in
fizične poslovalnice. V zaključku naloge smo izdelali kritično analizo na podlagi
procesne karte, z uporabo ASME simbolov, in sicer za vsak posamezni oddelek,
skladišče in fizično poslovalnico. Iz poglavja kritične analize smo lahko ugotovili številne
vzroke za nastanek problematike, ki primarno vodi v izgubo časa. V zadnjem poglavju
smo navedli predloge za izboljšave ali odpravo razpršenosti komunikacije in
posodobitve sistema izdajanja računov. Keywords: Skladiščenje, izboljšava, proces, diagram poteka, ASME simboli, organizacijska struktura. Published in DKUM: 03.03.2022; Views: 860; Downloads: 122 Full text (1,84 MB) |
2. Pomen oblikovanja tetovaž mehndi, njihov simbolizem in izdelava "slovenske različice"Nuša Urbanček, 2021, master's thesis Abstract: Magistrska naloga z naslovom »pomen oblikovanja tetovaž mehndi, njihov simbolizem in izdelava slovenske različice« je sestavljena iz dveh delov. V prvem, tj. teoretičnem delu bom s pomočjo literature opisala mandalo ter njen pomen v vzhodni kulturi, še posebej pa se bom osredotočila na poslikavo telesa, imenovano mehndi. Glede na to, da je ključen del tetovaž mehndi mandala, bom tako opisala njune ključne povezave, pomene in simbole. V drugem, tj. praktičnem delu naloge pa bom izdelala tetovaže mehndi s tradicionalnimi slovenskimi ornamenti, ki jih bom tudi opisala v nalogi. Keywords: mandala, Mehndi, tetovaža, slovenski ornament, simboli Published in DKUM: 04.01.2022; Views: 990; Downloads: 108 Full text (4,21 MB) |
3. LIKOVNI ELEMENTI IN NJIHOVA FUNKCIJA PRI OBLIKOVANJU SIMBOLOV V UPORABNIŠKIH VMESNIKIH : diplomsko deloAleksandra Paunčevska, 2021, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo preverili uporabnost, pomen in funkcijo likovnih elementov in pravila Gestalt pri oblikovanju simbolov v uporabniških vmesnikih. Glede na analizo možnih simbolov smo določili štiri najpogostejše simbole uporabniških vmesnikov (pojasnitvene, funkcionalne, dekorativne in aplikacijske) in nato na podlagi poznavanja osnovnih načel za uporabo likovnih elementov izdelali štiri različne simbole, za vsako vrsto simbola po en simbol.
Za vsak simbol smo pojasnili postopek izdelave ter podali posebnosti pri njihovi izdelavi, ki so določale pomembne iztočnice za ustrezno obliko in pomen simbola. Pri tem smo še posebej izpostavili pomen in vlogo uporabljenih likovnih elementov.
V zaključnem delu smo za izvedbo ocenjevanja uporabili preoblikovan aplikacijski simbol podjetja Instagram in v ta namen uporabili vprašalnik. Rezultati so bili pozitivni glede na možnosti uporabnosti predlaganega simbola v aplikaciji, prav tako je bila izražena jasnost simbola glede predstavitve podjetja Instagram. Keywords: simboli, likovni elementi, uporabniški vmesniki, oblikovanje, pravila Gestalt, ocenjevanje uporabnosti Published in DKUM: 18.10.2021; Views: 727; Downloads: 45 Full text (920,06 KB) |
4. Simboli nestrpnosti na športnih prireditvah : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko deloSandi Vrbanić, 2018, undergraduate thesis Abstract: Splošno znano je, da so športne prireditve že vrsto let deležne nasilnih in drugih odklonskih vedenj, do katerih prihaja s strani različnih navijaških skupin. Do takšnih vedenj v največji meri prihaja na nogometnih tekmah, tako da lahko rečemo, da so za skrajneže prav nogometni stadioni nekakšen poligon oziroma motivacijski prostor za izražanje nestrpnosti, kjer kažejo razne etnične, verske, lokalne, nacionalne, stanovske in druge vrste pripadnosti. Skozi diplomsko delo smo se predvsem osredotočili na nestrpnost navijačev in uporabo njihove simbolike v okviru aktivnosti, ki jih izvajajo. Najprej smo na kratko predstavili nasilje na športnih prireditvah. Predvsem smo se osredotočili na nogometne tekme in nogometno publiko, kjer nasilje prihaja najbolj do izraza. V nadaljevanju smo predstavili oblike nestrpnih vedenj navijačev, kot so vandalizem, huliganizem, nacionalizem in rasizem ter neonacizem. V največji meri smo se osredotočili na simboliko navijaških skupin, katero je Združenje evropskih nogometnih zvez v okviru organizacije Football Against Racism in Europa predstavilo kot nestrpno in njihovo razkazovanje ter uporabo prepovedalo na nogometnih stadionih v času nogometnih tekem. Te simbole smo podrobno opisali in slikovno prikazali. Predstavili smo njihov pomen skozi čas, saj večina le-teh prvotno ni imelo nestrpnega pomena, temveč je šlo v največji meri za verske simbole. Največ teh simbolov je pridobilo nestrpen pomen v času nacistične Nemčije, ko jih je Adolf Hitler prevzel kot razpoznavne znake nacizma. Po drugi svetovni vojni so jih v uporabo prevzeli neonacisti ter drugi pripadniki raznih rasističnih gibanj in so s takšnim pomenom v uporabi še danes. Predstavljenih je nekaj primerov, ko je do razkazovanja nestrpnih simbolov prišlo na nogometnih tekmah v Republiki Sloveniji. Predstavili smo tudi pravno ureditev v Republiki Slovenije, kjer smo se osredotočili na zakonodajo, katera ureja potek športnih prireditev in ukrepe v primeru kršitev, bodisi v zvezi nasilja oziroma nestrpnosti. Opredelili smo naloge organizatorja, rediteljske službe, policije in Nogometne zveze Slovenije ter opisali potek vzdrževanja javnega reda in miru na športnih prireditvah. V zaključku smo skozi razpravo predstavili, ali je nestrpna simbolika prisotna tudi na športnih prireditvah v Republiki Sloveniji, kateri nestrpni simboli se najpogosteje uporabljajo in na katerih športnih prireditvah najbolj izstopajo ter kako je urejena uporaba teh simbolov na športnih prireditvah. Keywords: športne prireditve, navijaške skupine, nogomet, simboli, nestrpnost, rasizem, neonacizem, vandalizem, huliganstvo, diplomske naloge Published in DKUM: 16.07.2018; Views: 1915; Downloads: 171 Full text (2,06 MB) |
5. Mednarodni standardi veličine in enotePeter Glavič, 2003, professional article Abstract: V prispevku so predstavljeni mednarodni standardi ISO 31 (Veličine in enote) z naslednjimi deli: ISO 31-0 (Splošna načela), ISO 31-1 (Prostor in čas), ISO 31-2 (Periodični in sorodni pojavi), ISO 31-3 (Mehanika), ISO 31-4 (Toplota), ISO 31-5 (Elektrika in magnetizem), ISO 31-8 (Fizikalna kemija in molekulska fizika), ISO 31- 12 (Karakteristična števila) in drugimi. Poudarek je na splošnih načelih, ki so pomembna za pisanje poročil, referatov, člankov, knjig in za pedagoški proces. Keywords: metrologija, mednarodni standardi ISO 31, simboli, veličine, enote, mednarodni sistem enot (SI), prostor, čas, periodični pojavi, mehanika, toplota, elektrika, magnetizem, fizikalna kemija, molekulska fizika, karakteristična števila Published in DKUM: 18.08.2017; Views: 1375; Downloads: 131 Full text (210,40 KB) This document has many files! More... |
6. Kaj "govori" simptom? Oris antropološkega razumevanja simptomaMitja Tomažič, 2016, master's thesis Abstract: V magistrskem delu bo podano antropološko razumevanje simptoma in prikazano, kako se antropološko razumevanje simptoma razlikuje od klasičnega psihiatričnega razumevanja simptoma. Namen dela je nakazati, da simptom ni zgolj fiziološka manifestacija, temveč simbolna konstrukcija, ki v nekakšni miniaturni obliki predstavlja zgoščeno strukturo kulture. Tako bo v delu simptom prikazan, kot socio-somatična tvorba, ki povezuje subjektivno s kolektivnim v kontekstu patologije, kakor tudi normalnosti. Prav tako, delo obravnava nekatere epistemološke ovire antropološkega razumevanja simptoma. V nalogi bo predstavljen tudi Lacanov koncept »sintoma«, pri čemer bo nakazano, kaj pomeni aplikacija tega koncepta na področje antropološkega preučevanja simptoma. Keywords: simptom, sintom, delo kulture, osebni simboli, psihiatrija, bolezenski narativi, pojasnjevalni model, interpretativna metoda, epistemologija Published in DKUM: 03.10.2016; Views: 1977; Downloads: 190 Full text (989,49 KB) |
7. OSAMOSVOJITVENE TEŽNJE V ŠPANIJI IN V ZDRUŽENEM KRALJESTVUDavid Mirosavljević, 2016, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu je analizirana možnosti nastanka novih držav na ozemlju današnje Španije in Velike Britanije. Opredelil in analiziral sem vse bistvene elemente, ki so relevantni za nastanek novih držav na teh področjih. Osredotočil sem se na tiste ozemeljske celovite enote v obeh državah, kjer so omenjene tendence po samostojnosti najmočnejše in kjer je izpolnjenih največ pogojev za eventualno samostojnost, odcepitev, oziroma prekrojitev meja. V Španiji sem se osredotočil na avtonomne skupnosti Baskijo, Katalonijo in Galicijo, v Veliki Britaniji pa na dežele Škotsko, Wales in Severno Irsko. Keywords: Avtonomija, samoodločba, devolucija, samostojnost, odcepitev, gospodarstvo, religija, kultura, politika, narodno gibanje, pripadnost, identiteta, simboli, interesi, pravo, načela, pravice, red, vpliv, tendence. Published in DKUM: 24.06.2016; Views: 1715; Downloads: 162 Full text (1,44 MB) |
8. VODA KOT MOTIV V SLIKARSTVUJanja Jozelj, 2015, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga je zastavljena na podlagi teoretičnega obravnavanja vode kot motiva v slikarstvu. Element vode se je kot motiv v slikarstvu skozi različna obdobja v zgodovini izražal v različnih pojavnih oblikah s svojskimi, raznoterimi pomenskimi razsežnostmi. V začetku diplomskega dela sem obravnavala, kako so vodo upodabljali znakovno, kot simbol, zlagoma pa so njene podobe kreirali skladno z mimesisom. Povzela sem razvoj od žanrsko pestrih podob marinistov 17. in 18. stoletja, preko realizma do modernizma. Orisala sem problemski sklop, ki predstavlja pomenske, ikonografsko-ikonološke premene, torej kako so ta pojav upodabljali dobesedno, metaforično, simbolično in alegorično. Skozi vsa poglavja sem tako ugotavljala, kako se je spreminjal odnos slikarjev do upodabljanja motivike vode. V začetku sem ugotovila, da je voda kot motiv bila najprej upodobljena v prenesenem pomenu, kot poosebitve v podobi mitoloških bogov, raznih božanstev, nimf; v krščanstvu pa se je mnogokrat pojavljal motiv krsta, npr. Krst v Jordanu. Kasneje se je odnos do tega motiva začel spreminjati in je tako voda postala upodobljena vse bolj realistično ter kot materialna življenjsko pomembna dobrina. Ko so slikarji prešli iz obdobij mitološke in krščanske motivike, je moč opaziti ogromne spremembe v napredku slikarstva. Marinisti 17. stoletja in pozneje so tako dajali velik poudarek prepoznavnosti ladjevja in moči pomorskih bitk, kar je od njih zahtevalo ogromno natančnosti in detajlov. Tako so realisti upodabljali vsako podrobnost z izredno natančnostjo, kar je v slikarstvo prineslo velik napredek in spoštovanje le-temu. Impresionisti pa so se s svojim slogom sprostili in želeli na slikarska platna ujeti trenutek. To jim je dopuščal njihov slog hitrih potez in gostih nanosov barv. Tako je sčasoma impresionizem postajal podlaga za moderno umetnost, a ta je doživljala ogromno očitkov in zavračanja. Človeštvo ni razumelo »črt in pack«, v katerih so slikarji videli globlji pomen. V današnjem času pa smo postali bolj dojemljivi do moderne in sodobne umetnosti, ki jo tudi bolje razumemo. Keywords: Voda, motivi, simboli, marinisti, impresionizem, modernizem, mitologija, krščanstvo. Published in DKUM: 09.12.2015; Views: 2711; Downloads: 244 Full text (3,71 MB) |
9. Računalniški simbolni fonetični zapis slovenskega govoraMelita Zemljak Jontes, Zdravko Kačič, Simon Dobrišek, Jerneja Žganec Gros, Peter Weiss, 2002, original scientific article Abstract: V slovenskem jezikovnem prostoru se je sredi 90. let pojavila težnja po enotnem računalniškem zapisu slovenskega govora. Ta bi standardiziral in poenotil raziskovalno delo na področju govornih in jezikovnih tehnologij, ki se nanaša na fonetične označitve slovenskih govorjenih besedil. Sodelovanje mariborske in ljubljanske skupine raziskovalcev (Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, Pedagoška fakulteta; Fakulteta za elektotehniko, ZRC SAZU, Inštitut za slovenski jezik Frana Ramovša) je rodilo računalniški fonetični zapis simbolov IPA in MRPA. Predvsem slednji so velikega pomena za enostavno in prijazno računalniško podobo. Keywords: slovenščina, fonetika, računalniški jezik, računalniška fonetična transkripcija, simbol MRPA, simboli IPA Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 3479; Downloads: 198 Link to file |
10. |